Kolotukset ja voivottelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Schoko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt oon ollu viikon sairaslomalla näiden supistusten takia. Viime yönä heräsin syvästä unesta kun kouristeli niin kovasti! :s Saapa nyt nähä mitenkä tässä käy... Ens maanantaina taas työterveyden mulk**-lääkärille aika. Menee kyllä totaalisesti hermo jos edelleen on sitä mieltä, että vaikka supistelee kipeästi myös levossa, täytyy ens tiistaina lähteä töihin! Onneksi siitä viikon päästä on neuvolalääkäri niin jospa hän ottais sitte mun supistukset tosissaan... Mutta niinkuin tuolla aikaisemmin kerroin, niin työnluonne on mitä on. Olen kuitenki erittäin positiivisesti yllättynyt esimieheni asenteesta. He aikovat todellakin hommata minulle sen satulajakkaran sinne töihin ja purkupisteelle siirtää korkeussäädettävän pöydän! Kuulemma saisin ihan omaa tahtia tehdä purkua ja välillä käydä jaloittelemassa ja tyhjäämässä rekkiä myymälän puolella! :) En ikikuuna päivänä olis uskonu, että on tommosta valmis tekemään kenenkään vuoksi! Mutta kuitenkaan tämä ei poista sitä tosiasiaa, että supistelee ja vielä pahemmin kun jäädessäni sairaslomalle viikko sitten...

Sitten on pakko vähän hehkuttaakkin! Kävin tänään silmäkontrollissa iriittin takia. Vihdoinkin iriittisoluja ei enää löytynyt silmästä ja ei tarvinnut mitään tujumpia lääkkeitä aloittaa! :) kaks kuukautta tippakuuria (10-2 kertaa päivässä) takana ja kyllä alkoikin jo riittään :D

Aih, aamuyöllä oli taas inhottava suonenveto oikeassa pohkeessa. Pohje oli kipeä vielä herätessäkin. Syön jo extra magnesiumia, mutta ilmeisesti join eilen liian vähän vettä. Täytyy tänään pitää huolta, että tulee juotua enemmän. Inhottava vaiva joka pilaa aamuyön unet :(

Pauliina1976: Mulla loppui suonenvedot kun aloin kävelemään vain ja ainoastaan juoksulenkkareilla. Hassu juttu, mut päivän kävely crockseilla sai aikaan kammottavat krampit. Noi mun juoksulenkkarit on joka suunnasta iskuja vaimentavat ja tukevat.

Huonoilla kengillä kävely raskaana näköjään kostautuu.

TerhiJii: Niin tosiaan kostautuu.... Eilen oli sen verran viileä päivä että vetäsin yhdet ihanat piikkikorkonilkkurit jalkaan. Käytän siis aina paitsi lenkillä ja salilla jonkinlaisia korkoja mutta nuo oli selkeesti aivan liikaa. Kaupassa väsyin aivan totaalisesti ja nojailin vaan ostoskärryyn kun mies haki ostoksia. Huoh. Eccot taitaa odottaa... :(

TerhiJii: Kiitos vinkistä! Käytän töissä (istumatyö) n. 4 cm korkkareita ja vapaa-ajalla ballerinoja tms. ja lenkillä tietysti lenkkareita. Täytyy alkaa käyttämään enemmän lenkkareita. Olisikohan apua jos ostaisi jotkut hyvät ns. terveyssandaalit kesäksi kun en aina haluaisi käyttää lenkkareitakaan :)

Mulle noi ballerinat oli kaikkein pahimmat. jalka on jotenkin niin läts, maata vasten et krampit oli tosi pahoja. Nyt odotan alennusmyyntejä ja käyn ostaa jotkut sporttisandaalit. Ecco sandaalit eivät olleet mielestäni hyvät, luulen et urheiluosastolle on suunnattava :-)

Kammoksun ajatusta, että kulkisin koko kesän lenkkareissa ja sporttisandaaleissa. Vinkatkaa jos löydätte jostain hyvännöisiä ja jalalle hyviä sporttisandaaleja. Itselleni on yhdet vanhat sporttisandaalit... ehkä niitä voisi käyttää ensihätään lämpimillä ilmoilla.

Pauliina1976: Sama täällä... Oon jotenkin niin vanhanaikainen että minusta on hankalaa kokea itseäni yhtään naiselliseksi ilman korkoja... Joten hyvännäköisistä terveys-/sporttisandaaleista otetaan vinkkejä vastaan, vaikka ajatuskin kuulostaa ihan kauhelta! :/

En oo pystynyt käyttämään korkoja enkä yhtään pitemmässä käveleskelyssä edes lättäpohjakenkiäkään pitkiin aikoihin. Selkä kun on helposti kipeytyvä ja lisäksi ollut päkiävaivaakin. Oon tykästynyt Merrell-kenkiin. Nykyään on vaikea oikein enää harkitakaan muita, mutta se sitten kyllä rajoittaa aika pahasti...

Mut vinkkinä muillekin, että esim. Merrelliltä löytyy ihan hyvännäköisiä kenkiä (mm. ballerina-tyyliä), jotka on kuitenkin tosi hyviä kävellä. Että kannattaa ainakin käydä vilkaisemassa sinne sporttikaupan tai sokkarin vapaa-ajan hyllyyn. Ja onhan niitä vaimennettuja pohjia tietty muissakin merkeissä. Löysin pari vuotta sitten ihan k-kengästä sellaset nätit vähän ballerina-tyyppiset kengät, joissa on kyllä tosi mukava pohja.

Viime yönä sain pohkeeseeni minäkin sellaisen julmetun suonenvedon, että teki mieli huutaa täysiä!! Tänään pohje kipeänä linkuttanut menemään.. Miksiköhän se aina iskeekin keskellä yötä?

Oon yrittänyt pitää juomisesta huolta kun yks ilta turpos jalat ihan kummallisesti :o Kaapista kaivoin pariksi päiväksi jalkaani lentosukat ja nyt kyllä turvotus pysynyt poissa.

Ja kun valittamisen makuun on päästy niin jumalauta suoraan sanottuna mikä närästys voi ihmistä riivata!!

maikku*: Täälläkin närästys ja turvotus piinana. Turvotusta saa juomisella vähän kuriin ja sillä, ettei liian pitkään ole seisaallaan yhteen putkeen. Mutta tuo närästys... Jatkuvana pienenä piinana, ihan koko ajan. Rennie joko ei auta tai tuo vaan hyvin hetkellisen avun. Aiemmin närästys lähti aina renniellä, mutta nyt ei enää meinaa auttaa. :/

Mile: Minähän kävin närästyksen takia ihan päivystyksessäkin muutama viikko takaperin kun oli niin pahaa. Ja kun sitten juttelin neuvolassa, niin suosittelivat Gaviscon-nimistä oraaliliuosta. Ei oo ollu yhtä pahaa närästystä nyt kuin sillon kun lähdin keskellä yötä ensiapuun, mutta eilen illalla otin sitä Gavisconia kun tuntui siltä että voisi helposti pahentua olo ja se kyllä helppas. Suosittelivat neuvolassa nimenomaan sitä nestemäistä, kun se samalla "voitelee" ruokatorvea.

Eleanora: Kiitos vinkistä! :) Täytyykin tuota hankkia, jos auttaisi aina silloin kun meinaa oikein pahaksi tämä äityä. On kyllä inhottava vaiva. Itsellä ei onneksi ole ollut vielä niin pahaa, että pitäisi lääkäriin lähteä, mutta ei tämä kivaakaan ole.

Joo, minä menin sille päivystykseen siksi kun en oikein tiennyt mistä se johtui. Oli sellanen painava ahdistava tunne rinnan päällä, en tienny oliko närästystä vai johtuiko esim. sydämestä. Ja kun en saanu nukuttua kuitenkaan, niin ajattelin että sama valvoa siellä päivystyksessä, jossa varmaan osataan helpottaa olotilaa, kuin mitä ois ollu kärsiä kotona. Ei ihan turhaan oo närästyksen nimi englanniksi heartburn.

Eleanora: Oot ihan oikeassa, paha närästys tuntuu mulla aika samalta kuin lievä rytmihäiriö, hankala erottaa toisistaan. Vain hieman eri paikassa tuntuu itselläni. Inhottavia molemmat. :(

MEillä edelleen täällä kärvistellään kipeiden supistusten kanssa. Viime yönä tuli 21.30-22.30 välisenä aikana 6-7 todella siis TODELLA kovaa supistusta. Tuntui niinku henki salpautuis ja vois tipahtaa vaan polvilleen. Siispä jouduttiin yöllä synnyttäjien vastaanotolle sairaalaan. Siellä lääkäri tutki paikat käsin ja ultralla ja edelleen mitään ei ollut tapahtunut alapäässä (mikä on tietysti erittäin hyvä asia) Lisäksi päivän aikana oli tullut outoa votoakin joka jäi nyt mysteeriksi sillä mitään tulehdustakaan ei löytynyt. Lääkäri myös ultrasi (jota en itse saanut katsoa), mutta vauva oli perätilassa ja liikkui hyvin. Painoarvio oli 840 ja eiliset viikon 25+2. Normaalisti siis kehittyy. Lisäksi tämä lääkäri jatkoi taas viikolla sairaslomaani eli nyt saan olla kotona juhannus-sunnuntaihin saakka.

Tietysti on todella hyvä, että mitään avautumista tai pehmentymistä ei ole tullut, mutta tämä on henkisesti niin raskasta :sad001 Tuntuu että on ihan loppu välillä kun pitää pelätä, että taas saadaan aikaan vaan pikkuenkeleitä! Tämmöstä ei kyllä toivo kenellekkään. Raskausaika kuuluisi kuitenkin olla sitä elämän yhtä ihaninta aikaa eikä tämmöstä henkistä kamppailua...

Voi Retrokki :( Halaukset sinnepäin <3 Onneksi oli tosiaan paikat kiinni, ja viikkojakin alkaa teillä olla jo ihan mukavasti. En kyllä usko, että olet menossa töihin enää. Eihän kukaan lääkäri voi sinne pistää kun tuollaista on, mutiskoon mitä mutisevat kun lomaa jatkavat... Kovasti jaksamista!

Retrokki, isot halaukset täältäkin!! <3 Todella ahdistava tilanne teillä. Onneksi viikkoja on kuitenkin jo sen verran mukavasti että jos huonossa tapauksessa vauva haluaisi jo maailmaan, hänellä olisi jo hyvät edellytykset selviytyä. Vaikka toivotaan kaikki sormet ja varpaat ristissä että hän viihtyisi massussa vielä hyvän aikaa! Ihanaa ettei ollut muutoksia kohdunsuulla. Kamalasti voimia!!

Liitoskivut on pahentuneet aivan mahdottomiksi :(. Makuulle mennessä sattuu niin paljon, että kyyneleet nousee silmiin. Kahtena yönä olen joutunut ottamaan 1 g Panadolia kerralla, päivisin kävellessä myös. En tiedä, kuinka kauan voin syödä tällaista määrää särkylääkettä vuorokaudessa :,(?

Takaisin