Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

minä oon noita lämpöjä mittaillu välillä vähän miten sattuu, aamulla en koskaan muista :D ja ihan kainalosta.. häpyluun eli vissiin kohdun kohdalta tänään nipistelly välillä vähän voimakkaamminki mut täti ei vielä ole tullu :) testin tein tänään päiväpissasta ja mukamas siinä nään jotain mutta voi myös olla niitä tuttuja varjoja :DD tänään siis dpo 12??? ajattelin että su aamuna teen digitaalisen jos ei menkat ole viel alkanu.

Supernova tekee comebackin joukoonne :) eli kaikesta huolimatta mies vihdoin lampeni ajatukselle kolmosesta! Nyt kp 16 menossa ja aktiivista yritysta takana just ennen odotettua ovista eli toivottavasti on onni myota. Ihan huippu fiilikset kun lopultakin mies suostui ja saan luvan kanssa  antaa vauvakuumeelle periksi! Nyt vaan peukut pystyyn etta meille suotaisiin salamatkusta seuraamme...

tervetuloa takaisin supernova :) nyt on varmasti mahtava tunne kun on mieskin jutussa mukana, niin se meilläkin ekaksi meni että mies oli ensin vähän vastahakoinen ja tuumasi että eikö nuo kaksi jo piisasisi, ´nyt sitten jo ehdotti että ostasin glear bluen ovistikut :DD
itellä kp 45 ja dpo 15 hailuja plussia tullut tosta dpo 13 lähtien.. tätiä ei vielä, eilen aamuna digi sanoi ei raskaana :( tikuissa viivat näkee selvästi mutta kovin on haaleita, joten kemiallinen oli vissiin tämä kierto :(

Kiitos etk! On kylla hyvat fiiikset. Talla kierrolla vaan kylla mentiin aikalailla tasmaisku-tyylilla, etta saa nahda onnistuiko ihan heti. Mulla oli parit edelliset kierrot hiukan outoja. Luulen etta saattoi olla ehka yksi aikanen keskenmeno koska vuoto oli niin outoa, vaikka en kylla plussannut. Viimesimmassa sellaisia ihme retaleita tuli normi vuodon mukana, etten muista koskaan sellaista nahneeni. Sita edeltavassa kierrossa olin yht akkia viikon myohassa ja epailin raskautta. Pahoin vointia oli kahden viimesen kuukauden aikana niin paljon etta senkin puolesta luulin et oisin ollut raskaana. Todennakoisesti toi pahoinvointi oli vaan psykosomaattista oireilua kun oon kuumeillut salaa tassa jo kauamman aikaa. Nyt sais tulla oireita ihan siita OIKEASTA asiasta :)

etk- toivottavasti kohta selviaa varmuudella mika on sun tilanteen oikea laita! Luuletko itse etta viimesin testi on oikeassa? Onko sulla ollut kemiallisia raskauksia ennenkin?

Onnea kaikille yritykseen ja onnittelut plussista PePa ja muut! Toivottavasti tullaan mekin perassa talla kertaa paremmalla onnella.

supernova ei ole tietääkseni kemiallisia ollut.. en tiiä mitä tässä ajatella,hormoonia täytyy kumminki vähän olla kun kerran viivat tulee.. eikä ne ole varjoja yms.. menkkoja ei edelleenkään eikä enää ole tuntemuksia että alkaiskaan.. koko tämän viikon on saanu rampata vessassa tarkistamassa tilanne kun oon luullu että no nyt, mut ei.. menkkajomotteluja on ollu ihan urakalla. huomenna vissiin vaihteeksi apteekin kautta hakemaan se oma testi. tissejä nipistelee välillä ja sivuista kipeet niinku niissä olis mustelmat.. plääh... pää hajoo jos ei jo jotain tapahu, alkais sit edes ne menkat että pääsis uus kierto aluilleen.  joulukuussa kun plussasin niin oli ihan selkeet oireet jo dpo10 jolloin myös plussasin joka taas luultavasti johtui siitä että oli tod,näkösesti kohdunulkoinen. hah menipä mutkaseksi :D

Tervetuloa takaisin Supernova! Mukava kuulla että mies on vaihtanut mieltään! Sama se meilläkin oli, itse olisin halunnut kolmannen jo heti kakkosen jälkeen, koska pelkäsin että tämä voi viedä aikansa, mutta mies ei ollut valmis...ei auttanut kuin odottaa ja kun kakkonen oli 1,5 vuotias oli mieskin valmis! Ei se oikeasti auta kuin antaa miehelle aikaa.....hienoa että yritys on alkanut ja eikös sinulla ole muut raskaudet alkaneet nopeasti eli voi olla et vain piipahdat täällä ketjussa!!! Peukut pystyyn!!!

Etk, pahoittelut tädistä!!! Toisaalta sitten ainakin on kroppa täysin palautunut, joten ei muuta kuin uutta yritystä kehiin ja tässä kuussa sitten plussataan!!!

MOIKKA NAISET! :)
mitäpä tänne? täti osas vihdoin häipyä :D eli kp 5 menossa ja tositoimet pääsee taas käyntiin ;P pre speed liukkari tilattu, helokit ja verigreippimehu alotettu x) tota liukkarin käyttöö kyl odotan ihan hulluna :DD toivottavasti antaa toivotun tuloksen :) niin ja onko täälä muita kolmosesta kuumeilevaa kuin minä, Flakes ja supernova?? vai onko ne siirtyny odottajiin :)

etk- Täällä vielä ollaan ja odotellaan, kp24 meneillään ja väkisinkin jännitys tässä tiivistyy. Välillä tuntuu siltä et oisko ehkä parempi olla ajattelematta koko asiaa että menis ainakin aika vähän nopeammin, koska kun tässä päiviä laskee koko ajan niin ne tuntuu matelevan...
No viimeistään ystävän päivänä aion testata, silloin kun ois tuo odotettu kyläily päivä mikä toivottavasti tällä kertaa vältetään :)
Sulla on ainakin hyvä positiivinen suhtautuminen tähän asiaan, jee! Toivottavasti onnistaa!

Flakes- juu, tuntuu olevan hitaasti lämpeneviä nää miehet :) Mun olis toivonut että oltaisiin voitu löytää joku järkeen käypä syy miksi meille vielä haluttaisiin 3 lapsi ja kaksi ei riitä... ei löytynyt mitään järkevää syytä ainakaan mun mielestä. Se kun vaan on sydämessä että yksi vielä niin sitten se on siinä. Kaksi olis monella tapaa ns. helpompi yhtälö, mutta se mihin päätöksen perustaa riippuu varmaan paljon siitä miten haluaa elämänsä elää, tekeekö päätökset aina järjellä vai myös sydämellä. Onneksi mun kulta antoi sydämelle äänensä tällä kertaa <3

Tervehdys!!!

Ihanaa supernova että mies käänti kelkkansa =)

Minä oon täällä käynyt kyllä lueskelemassa kirjoituksia, vaikka mitään en ole kirjoitellut. Meillä meni vauvan teko puuhat jäihin kun sain tietää että joudun loop- hoitoon. Kehoittivat lääkärissä että ei olisi "suotavaa" olla raskaana loop hoidon aikana. Mutta kun hoito on saatu tehtyä niin sitten saa heti rueta yrttämään..Jotenka ensi kuun alussa toivottavasti ollaan taas pelissä mukana =)

Mutta sitten sitten kun on tullut lueskeltua kaikkia juttuja netistä, niin huoli iskee =( ei pitäisi lueskella koskaan mitään..kun loop hoidon jälkeen raskautuu niin keskenmenon riski olisi korkeampi, ennen aikaisuuden riskkin nousee kun joudutaan kajoamaan kohdunkaulaan se lyhenee hieman kun sieltä joutuu niitä paloja leikkaamaan.. mutta näähän nyt ei ole voimassa jokaisen ihmisen kohdalla, mutta nämä mahdollisuudet voi olla, ja onhan ne ihan mahdollisia normaalistikkin muta tää vaan hiukan edesauttaa sitten näitä riskejä....mutta ei saa maalata piruja seinille...toivon vaan että mun menkat alkaisi tällä viikolla että pääsen siihen looppiin ensi viikolla, koska muuten se siirtyy ja sit taas siirtyy vauvan teko..mua niin suunnattomasti harmittaa kun tää vauvan teko on venynyt näinkin pitkään =( mutta onhan se oma terveys saatava kuntoon ensin.

Mukavaa viikon alkua kaikille!

poika 01/2010 tyttö 09/2011

marzi selventäisitkö vähän että mikä on loop-hoito? :D ei sitten niin mitään hajua :)
ON: semmoset pariviikkoa pitäis vielä jaksaa odottaa ovista, tää pitkä kierto on niiin raastavaa :( mun tapauksessa ei edes vahingossa tule lyhyttä kiertoa.. eli kp 8 menossa. alaselkää ja nivusia julii joten kait sielä joku kypsytys-vaihe on menossa :) ps. söin itseni irti laskiaispullista joten otin varaslähdön vappuun ja väsäsin munkkeja x)

etk: loop- hoito on laser hoito jolla poistetaan keskivahvoja sekä vahvoja kohdunkaulan syövän esiaste muutoksia...minulla on niitä keskivahvoja, jotenka ne poistetaan jotta ei pääsisi ihan syöväksi muuttumaan...hiukan oli shokki itselle että mitenkä tälleen on päässyt käymään, mitään oireita ei ole ollut, ihan perus papa näytteen oton jälkeen tulokset olivat tämmöisiä. Onneksi kävin

etk: Sorry, nyt huijasin hiukan..siis loop on sähkösilmukka hoito, ei laaser, vaikkakin laaserillakin tätä hommaa hoidetaan...

marzi no varmasti on ollut shokki, toivotaan että hoito tehoaa. onko lääkäri maininnut kestoa tai aikaa koska voi sitten suunnitella raskautta? tsemppiä hoitoon :) niin ja onko se ihan kertahoitona?

etk: Kerroin lapsi toiveesta lääkärille samantien koska oltiin jo ennen tätä diagnoosia yritetty ja hän sanoi että kun hoito on tehty niin sitten saa heti rueta vauva puuhiin kun jälkivuoto on loppunut eli n. 1-4 viikkoa menee, ei saa käydä uimassa eikä yhdyntää sinä aikana että ei tuu mitään infektioita. Tää nyt on mulle eka hoito, ja toivottavasti ei enempää tule, alle 10% mahdollisuus on että uusii, eli siitä kiinni että saavat hyvin ne muutos alueet poistettua.

poika 01/10 tyttö 09/11 kolmosta kuumeillen

Marzi, onneksi löytyi ajoissa ja olet jo menossa hoitoon! Muistan itse miten kamalalta tuntui kun kuuli gynen sanovan että täällä on jotain ylimääräistä...en tiedä mitä se on, mutta pitää selvittää...kyllä siinä parin viikon aikana ehti miettiä jos jonkinlaista...tämä siis oli onneksi oireeton myooma.. jota ei loppupeleissä tarvinnutkaan leikata. Onneksi pääset pian hoitoon ja tosiaan ensi kuun alussa voi teillä jo olla uusi yritys käynnissä!!! Ei muuta kuin hoidat itsesi ensin kuntoon ja sitten taas yritys heti päälle!!!

Supernovalle tsemppiä viimeisiin päiviin...ne sitten voivat olla piinaavan pitkiä...

Itsekin rohkaistuin ja varasin ajan gynelle, haluan nyt käydä varmistamassa että kaikki on kunnossa, kun ei vaan millään tärppää...jos sitä tarvitsee jotain apuja tai jotain..en tiedä..kunhan haen itselleni mielenrauhaa.....

Mä jätin pillerit pois jo 12/2011 ja toukokuussa tärppäs ja sit kesäkuussa keskenmeno, sen jälkeen ei ole sitten tapahtunut yhtään mitään. Kävin gynellä ja sain varmistuksen siitä ettei mitään vikaa ole...paitsi korvien välissä....joo...eli kaikki oli tosiaan kunnossa, sanoi että ihmiset eivät usko miten paljon raskautumiseen vaikuttaa stressi ja päivien kyttääminen. Eli kehotti jättämään kaikki testit ym. "poppaskonstit" pois ja vain nauttimaan itse toiminnasta...niin sitä sitten raskautuu!!! Ai että kuulostaa helpolta...mutta minkäs teet kun on tällainen kontrollifriikki!!!! Ja myönnän kyllä että ensin stressasin keskenmenon jälkeen sitä et koska kierto normalisoituu, sit löydettiin se myooma ja sit oon stressannu sitä töihinpaluuta ja poikien hoidon aloittamista, mut en vaan tiedä miten sitä osaa olla ajattelematta koko asiaa!!!

Lääkäri sanoi et usein siinä vaiheessa kun pariskunta kuulee pääsevänsä hoitoihin, raskautuminen tapahtuu, koska ovat lopettaneet stressaamisen..joo olenhan mäkin kuullut näistä tapauksista, varmaan se on totta...nyt pitäis vaan osata unohtaa koko vauva!! Ja sit tietysti lähipiiri aiheuttaa vielä sitä painetta monelle kun kyselevät et tärppäskö jo jne. mut miten osaat olla miettimättä???

Hienoa kuitenkin et kaikki oli kunnossa, nyt vain pitää saada ajatukset johonkin positiiviseen...

Juu ja kertokaahan vinkkejä, miten te osaatte olla ajattelematta koko asiaa.....

Mitäs Supernovalle kuuluu? Pääsitkö testaamaan?

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!!!!

joo minäkin olisin valmis vastaanottamaan ideoita millä saisi ajatukset muualle tuosta vauvasta :) stressihän on paras ehkäisy keino.. mulla se on mielessä kokoajan :/ varsingin nyt kun ovis lähestymässä,pientäkin nipistystä jään tunnustelemaan että onkohan ovulaatio sittenki jo,muutaman kerran oon meinannu mennä tekemään ovistestinkin.. vaikkakin tunnistan sitten kun se oikeesti on. ja sit se pelko että jos ei oviksen aikaan tarpeeksi yrittänytkään,että se meneekin ohi.. tää on siis ihan kauheeta.. tällähetkellä olen lasten kanssa kotona mutta juuri tuolla kierrolla kun raskauduin niin olin ne tärppihetket töissä joten en paljoo asiaa päivisin miettiny joten 100 varma että mulla syynä stressi :/
ja supernovalle, joko tehny testin?? :))

Ei tieda kuinka pain olis... kp29  menossa ja menkkoja ei kuulu. Testasin kylla eilen mut oli negatiivinen. No ootellaan sit vaan et mita tuleman pitaa. Toissa kierto venyi mulla 34pvan vaikka yleensa kierto on paivalleen 28, mut mistapa sen tietaa...jos vaikka nyt oliskin onnistunut. Luin etta kiinnittymiseen voi jopa menna 12 paivaakin hedelmoittymisesta eli onhan tassa viela kaikki mahdollista.
Testaan uudestaan maanantaina ellei mitaan ole tapahtunut siihen mennessa. Toissa ollessa onneksi ei kerkea ihan niin paljon kaikkea ajatella ja aika menee nopeasti. Jee, ainakin yksi hyva syy olla iloinen tyopaivasta!!

Takaisin