Kilot poksahtelee!

Niin joo, ja kaikki on varmasti yksilöllistä. :) Mulla kun ei ole sitä turvotustakaan eikä mahaa vielä oikeastaan yhtään. Ehkä ne vielä tulee. :D Nyt menossa vk 16+
 
Rv 16+4 ja +3 kg. Pitkään oli vain kilon verran plussaa, mutta nyt tulikin parissa viikossa pari kiloa, eikä tahti varmaan hirveästi ainakaan rauhoitu kaksosten kanssa. Toisaalta on sitä lupa tullakin 18-24 kg, eli en ala stressata ja syön kyllä silloin, kun on nälkä niin kasvavat ainakin :).
 
Mulla ei ole vaakaa kotona, ehkä hyvä niin Mutta viime ke rv13 oli lääkärissä n. 2kg tullut. Kauhea turvotus aina iltaisin vatsassa, mut kyllä se yöllä aina laskee.. Esikoisen kanssa tuli 16kg mikä oli jotenkin ihmeellistä, hävisikin kuin tuhkatuuleen lyhyessä ajassa.
 
Mäkin haluaisin jo kunnon vauvamahan mut painohommat ahistaa. Neuvolassa kuudessa viikossa vähä reilu 2kg oli tullu eli kaikkiaan joku kolme kiloo ja nyt 15+0. Eihän se siis paha oo tosiaankaan, mut mulla meinas teininä puhjeta syömishäiriö ja aina oon ollu kauheen kriittinen painosta. Mutta en siis tosiaankaan mikään kuikelo oo kun oppinu oleen itelleen armollinen vuosien varrella :)
 
Mä en kyllä ymmärrä miks mulle kertyy näin alussa painoa paljon. Jos oon pysyny perässä, niin joillain tullu 3-5kg, joillain (varsinkin oksentelevilla) saattaa olla vielä jopa miinuksella. Mulle tuli esikoisesta jo ennen plussausta 3-4kg, vaikka siinä vaiheessa ei ollut ruokahalun määräkään kasvanu. Ärsytti, kun piti sijaisterkallekin selitellä, että joo, mulla nyt vaan tulee nopeasti alussa, tuli viimeksikin. Ja kohtu tuppaa kasvamaan heti alusta asti kunnolla. Mä en voi sille mitään, että mulla on aineenvaihdunta tällainen. Suurin piirtein heti luullaan, että makaan sohvalla joka ilta sipsipussi kainalossa.:shifty:
 
Mulla tuli tokassa raskaudessa, kuten näköjään tässäkin heti alussa nopeasti painoa, mutta loppua kohden viimeksikin sitten maltilla, joten en oo huolissani, älä sinäkään! Mäkään kun en makaa sipsipussi kainalossa :wink
Viime raskaudessa kiloja tuli 12-13kg kokonaisuudessaan ja imetyksen loputtua karisi kaikki +5kg pääle. Ja lähtökuopissaan oon siis melko hoikka, normaalipainoinen.
 
rv 14+2, noin +2kg. Ahdistus päällä. Ei tarttis vielä tulla, mut nyt on yhtäkkiä mahakin pompannut esiin... toissapäivänä mahtui yhdet farkut hyvin jalkaan, mut tänään ahdistivat kauheesti :O Esikoista odottaessa kukaan ei huomannut, että edes olen raskaana vasta kun ehkä viikolla 30, vaikka kiloja tuli yhteensä noin 17. Saa nähdä minkälainen sitä on kesällä, mut rannallahan ne hylkeetkin on :D
 
Olen ollut paniikissa painon noususta alusta asti ja viimeisellä neuvolakäynnilläni 13+3 painoa oli tullut jo 4kg! Neuvolan täti ei pitänyt sitä pahana, vaan totesi että pienen kokoni vuoksi on ihan hyväkin, että kiloja tulee alkuun vähän enemmän. Silti en uskalla käydä kotivaa´alla, vaan seuraava punnitus olkoon neuvolassa. :schoked025
 
Rv 17+0 ja alkupainoon -3.3kg. Ei oo ollut pahoinvointia lainkaan, niin ihmetyttää miksei paino nouse. Normaalisti kuitenkin syön, mitä nyt vähän useammin pizzaa ja kebabia. Maha on jo jäätävän iso, pikkuinen taitaa työntää läskit tieltään ylöspäin niin että varmasti näyttää raskaana olevalta. Äitiyshousut töissäkin jo ja 2 numeroa isompi paita ku normaalisti, sekin pian jo vaihtoon. Mutta siis paino ei nouse vaikka maha kasvaa..
 
Tokassa neuvolassa tänään paino oli -0.1 kg eli ei ole tullut painoa lisää yhtään. Ekassa neuvolassa olikin kyllä tosi turvonnut olo ja lähtöpainoakin on sen verran että neuvolan mukaan on ihan normaalia ettei painoa vielä tule tässä vaiheessa. Vatsa ei mitenkään selvästi vielä näy, vähän pullottaa, mutta ei niin paljon että ihmiset vielä arvais asiaa. Vanhat housut ja vaatteetkin menee vielä päälle. :)
 
Tänään oli neuvola ja viikko 16+6. Painoa on tullut 2,2 kiloa marraskuusta, mutta pahoinvoinnin takia se kävi välillä -3 kilossa eli heilahdus on ollut tuota isompi, jos lasketaan pohjasta nykyiseen. Toisaalta, kadotetut kilot olivat varmasti pääasiassa nesteitä ja tulivat aika pian takaisin oksentelun vähetessä. Itse en stressaa painostani oikeastaan yhtään, mikä on ollut hieman yllättävää. Äiti sen sijaan aiheuttaa lievää stressiä aiheella välillä. Painon lasku alkuraskaudesta oli hänestä vain hyvä asia. Oksennellessani ja voimien ollessa nollassa en ihan jaksanut olla samaa mieltä. Onko muiden lähipiiri aiheuttanut stressiä tai tukenut erityisen hyvin raskauskilojen karttuessa? Oma kriittisyyteni on varmasti osittain pysynyt kurissa mieheni ihastelun ansiosta. Hän tuntuu aidosti nauttivan uusista muodoistani.
 
Mä oon lähtöpainossa kans, en ihan ees siinä. Lupaavasti rupes paino nouseen pahoinvoinnin vähennyttyä, mut sit se tyssäs. Mua ärsyttää mun mummi, joka on silleen et "ei sen painon tarvikaan nousta, minä painoin synnytyksen jälkeen hädin tuskin 50kg, kun ei ollut ruokaa!". No, nykyään onneks on ruokaa. Äiti sen sijaan oli huolissaan alun painon laskusta ja tyytyväinen nyt, kun on päästy ees samoihin.
 
Niin ja meillä kans mies on innoissaan isosta masusta ja tisseistä, joita mulla ei urheilijana oo aiemmin ollut :D Se on pelännyt, että mä tahallani kontrolloin painoa, kun painon nousu on toki vähän ahdistavaa, kun ikänsä on ollut "tikissä". Mut enhän mä nyt vauvan kustannuksella :Heartred
 
Tänää rv13+5 ja +100g. Oli helpottava huomata ettei oo noussu kilot kummemmin, viimeksi nousi aika tasaseen alusta asti.. Mulla ahdisti kans viime raskaudessa painonnousu, mutta oonki aina ennen ollut kans tosi hoikka ja sitte ennen plussaaki olin tosiaan jo pyöristyny..
 
Takaisin
Top