Kilot poksahtelee!

Monilla tullut maltillisesti painoa lisää hyvä :)
Harmi kun joillain taas ei ole tullut yhtään ja jotkut vielä joutuneet miinuksillekin :sad001

Itse kävin ensimmäistä kertaa raskauden aikana vaa'alla ja näytti huimat +7,5kg ja oli rv17+1.
Alkuunhan mie sain +2kg heti kun pissin plussatestin ja se ei hävinnyt oksennellessakaan. Ekaan neuvolaan kuitenkin tuli vielä n. 1kg lisää painoa, joka toiseen neuvolaan mennessä oli hävinnyt ja siitä tuli huutia :eek: kolmanteen neuvolaan sain painon taas noususuhdanteeseen, josta sain kehuja. Nyt jännittää mennä seuraavaan neuvolaan joka on ensikuun alussa kun tätä painoa on niin paljon tullut, n.4kg/alle kk... :D ainut muutos tässä välissä on se, että oksentelu loppui rv15.

Itse olen sitä mieltä että hyvä vaan kun painoa tullut lisää, alkutilanne kun oli se että luut törrötti vaikka painoindeksi oli 20.
 
Mulla taas niin päin, että BMI ollut monta vuotta normaalin ylärajalla, koska alkaessa urheilemaan entistä enemmän ja tavoitteellisemmin mulla kasvoi lihasmassa monta kiloa varsinkin jaloissa. Oon muutenkin aika harteikas ja kovassa kunnossa ollessanikaan en ole koskaan ollut tikkulaiha. Aina on vyötäröllä ollut jotain ylimääräistä.

rv18+0 ja 9,5kg. Oon tullut siihen tulokseen, että raskausaikana kaikki ruoka varastoituu kehoon kovalla prosentilla -myös herkut. Mulla on ennenkin tullut yhden herkutteluviikonlopun jälkeen heti pari lisäkiloa, vaikka en ole syönyt hullun lailla. Sitten mä olen toisaalta saanut ne pari kiloa helposti poiskin... Nyt on vähän eri tilanne, eikä mulla ole mitään hinkua alkaa tarkoituksellisesti paastoamaan!
 
Hmmmmmph, paino kotipuntarilla +4.3kg :confused:
Ens tiistaina kuulee neuvolassa virallisen painon mut on sitä lisää tullut.
Mulle on kasvanu ihan jäätävä perse/lantio :eek:
Ennen kun on lihonu ni tullu tasaseen jokapuolelle mut nyt on kyllä aivan kauhee tarakka :D:eek::D
Bmi 22.5 - rv18+3
 
Tulispa mullakin tonne takalistoon kun on niin lättyperse :D kaikki vaan tulee maha- ja selkäläskeiks :?
 
Nibs, mul on just semmosta yläperseläskiä tullu :rolleyes: tai alaselkäläskiä :D miten sen ny haluu ilmasta
 
Haha :D eikä oo kuvien perusteella! Mä en pysty ees kattoon itteeni takapeilistä kun se on entistä jäätävämpi näky :D
 
Mulla BMI oli ennen raskautta 21, ja lihasmassaa paljon normaalia enemmän. Nyt ollaan vielä -3kg lähtöpainosta :sad001 Miten mä saan sen nouseen? Rv 20+3.
 
Eiköhän se ole tärkeintä että syö monipuolisesti ja terveellisesti, niin ei ainakaan kannata miettiä painoa sen laskua tai nousua. Jos nyt välttämättä haluaa nostaa painoa niin voihan sitä miettiä jotain rasvalisää (pellavansiemenöljyä tm. tai pähkinöitä..) ja lisätä ruokailussa hiilareita.

Itse syön kun hevonen ja syön ihan liikaa herkkuja (eilen tehtiin pojan kanssa sitruunamuffinsseja ja pari päivää sitten suklaavanukasta :D) Paino noussut +4kg. Rv 19+5
 
Tänään puntarilla ja tasan 1,1 kg tullu lähtöpainoon. Rv 19+4. Ja maha vaan kasvaa. Aattelin et olis tullu enemmän ku mahaan kattoo. Taitaa olla osasyynä vähäseen painon nousuun se että nyt on myös liikuttu normaalia enemmän kuin ennen raskautta. Toisaalta olen kyllä vetäny karkkia kaksin käsin tän vuoden puolella. Tästä se alamäki lähtee :wink (painon suhteen).
 
Neuvolassa tänään virallinen punnitus joka kertoi totuuden: kiloja kertynyt 5.5 :eek:
 
Mua harmittaa ja ärsyttää, kun nyt on paino noussu 4kg. :sad001 Mulla ei sais nousta ku 7-8kiloa koko raskausaikana. Esikoisen aikana sanottiin, ettei sais ollenkaan nousta, vaikka samanverran painoin sillonki. Sillon tuli 14kg, jotka oli 2vk synnytyksestä lähteny kaikki. Mutta nyt alko ahistamaan, kun nyt jo tullu tuo 4kg lisää. :sad001
 
Suviit miksi sulla ei saisi paino nousta?

Mulle neuvolantäti sanoi että 13-16kg saa tulla ihan vapaasti. Mut ei tää silti kivaa ole :sad001 MUTTA!! Jos vauva sen vaatii niin antaa tulla vaan :)
 
Täällä ei ole paino noussut kun 1,1kg :-) oksentanut en ole koko raskauden aikana ja syön päivän aikana 5-6 kertaa joten ravinnonsaanti normaalia, vettä yritän juoda joka päivä 2-3l :-)

16+6 tänään :-)
 
Suviit miksi sulla ei saisi paino nousta?

Mulle neuvolantäti sanoi että 13-16kg saa tulla ihan vapaasti. Mut ei tää silti kivaa ole :sad001 MUTTA!! Jos vauva sen vaatii niin antaa tulla vaan :)

Mulla on omaa painoa niin paljon. :sad001 Ärsyttävästi kaikuu takaraivossa ne neuvolatädin sanat esikoista oottaessa, että ei sais nousta ollenkaan. :sad001
Ja siis joo, mää ymmärrän että mun ylipaino on riski. Ja ymmärrän miksi näin on sanottu. Mutta inhottavasti se vaan aiheuttaa lisästressiä muutenkin stressaavaan elämäntilanteeseen. Eli käytännössä mun ois pitäny laihuttaa ittiä samaan tahtiin, kun vauva kasvoi/kasvaa mahassa.
 
Aijaaa no pyh :sad001 älä stressaa. Tuntuuvat olevan niin kovin tarkkoja kaikesta nykyään. Ihan yhtä terveitä lapsia sieltä tulee vaikka olisikin ylipainoa. Tai toisinpäin....
Yritetään nyt vaan kaikki elää mahdollisimman stressitöntä elämää ali- tai ylipainosta huolimatta :) ^_^

(Mulla selkeesti tänää hyvä päivä :D huomena varmaan taas oon maukumassa tulleista kiloista :p )
 
Ei raskaus aikana saa laihduttaa! Joo voi katsoa mitä suuhun laittaa mutta ei saa laihduttaa!!!
 
Jep tiedän. Mutta miten muutenkaan se on mahollista ettei paino nousis ollenkaan raskausaikana ellei siten, että laihduttaa? Ja siis tää oli oikiasti neuvolan ohje mulle 2014
 
Takaisin
Top