Kilot poksahtelee!

Haha, mulla vaan kiloja tulee -taas. Nyt on melkein 7kg. Rv ultran mukaan 13 ja menkkojen mukaan 13+6. En ole huolissani, että painoa tulisi liikaa. Viimeksikin alkoi painon tulo hidastumaan puolessa välissä tosi paljon. Ja onhan se selvää, että jos pahoinvointiprosentti on lähellä nollaa, niin todennäköisemmin alkaa kilojakin kertyä.
 
Hassua miten yksilöllistä tuo painonnousu ja se miten se toislla ajoittuu alkuraskauteen ja toisilla loppuraskauteen. Itsellä menossa nyt 14+3 ja panoa tullut noin 0,5 kg. Housut kyllä kiristää jo siihen malliin, että sen perusteella voisi luulla, että olisi tullut enemmänkin.
 
Taas näytti vaaka uusia lukemia... :O Onhan tämä toki normaalia, mutta tuntuu silti hurjalta miten voi paino nousta ekojen 3kk aikana yli 5 kg.
 
Edelleen mennään +1kg, rv 14+2. Ilmeisesti nyt pitäisi saada nousemaan puolisen kiloa viikossa, kun asiantuntijoiden mukaan kaksosraskaudessa toisen kolmanneksen riittävä painonnousu vaikuttaa suoraan vauvojen syntymäpainoihin.
 
rv 10+4 ja kilojen kanssa miinusta, tänään -4,5 kg.
Raskauspahoinvointi jyllää.
 
Mä taidan olla listan kärjessä... Vaikka tää taitaa olla sellainen lista, jossa ei kukaan haluaisi kärkipaikkaa:p Mut minkäs hormoneilleen voi. Mä näköjään paisun vaikka söisin pari näkkileipää päivässä... Mutta onneksi tää paisuminen on mulla näköjään alkuraskauden riemuja:happy:
 
Mul on viikossa lisääntyny raskausarvet ihan mahottomasti :sad001 :'( onko kellää mitään vinkkejä niitten kanssa vai tuleeko niitä vaan vaikka mitä taikois? Oon rasvannut ja puunannut mutta ei mitään apua.
Onhan toki ymmärrettävää et nahka venyy vauhdilla kun maha kasvaa. Mut voihan epätoivo -_- oon ihan liian kriittinen kroppani suhteen
 
Mitä mä olen ymmärtänyt niin on aika yksilöstä ja saattaa myös perimästä kiinni (?) Bio-oilia monet käyttää, mutta esim. itse edellisessä rakkaudessa käytin vaan perusrasvaa silloin tällöin ja vältyin kokonaan arvilta (äidille mikään ei tullut arpia yhdestäkään raskaudesta)

Kannattaa puhua asiasta jos raskausarvet todella laittaa mielen maahan ja löytäisit jonkin keskitien että pystyisit hyväksymään uuden vartalosi. Mä itse olen kanssa todella kriittinen oman vartalon suhteen, koska teininä olen ollut lihava ja pienetkin muutokset vartalossa laittaa mielen matalaksi (tällä hetkellä koen rintojen kasvun ahdistavaksi, koska se tuo mieleen imetyksen). Tässä rakkaudessa olen kuitenkin pystynyt muokkaamaan ajatuksiaan myönteisemmäksi että kaikki muutokset eivät ole mieluisia, mutta tärkeän asian takia niitä tulee :) Tsemppiä Rass!
 
Kai se penska kasvaa siellä ihan normaalisti silti, vaikka kiloja ei nyt vielä ainakaan tulis? :/

Mua kans vähän mietityttää, kun kotivaaka näyttää jotenkin liian hidasta painonnousua. Muutama kilo vaan tullut lisää koko aikana ja nyt tuntuu ettei millään nouse. Tosin kahen neuvolakäynnin viikoittainen painonnousu oli 240 g, mikä lienee ihan normaali...
 
Mul on viikossa lisääntyny raskausarvet ihan mahottomasti :sad001 :'( onko kellää mitään vinkkejä niitten kanssa vai tuleeko niitä vaan vaikka mitä taikois? Oon rasvannut ja puunannut mutta ei mitään apua.
Onhan toki ymmärrettävää et nahka venyy vauhdilla kun maha kasvaa. Mut voihan epätoivo -_- oon ihan liian kriittinen kroppani suhteen

Kyllä se valitettavasti menee niin, että niitä arpia tulee jos on tullakseen, rasvasi miten paljon tahansa :/ Raskausarvet tulee ihon alla oleviin kudoksiin, minne yksikään rasva tai öljy ei pääse vaikuttamaan. Eli on enemmänki iholaadusta kiinni. Mulla esikoisesta ei tullut raskausaikana arpia yhtään, mutta sitten maidon noustessa toinen rinta arpeutui. Bio-oilia käytin koko raskausajan jo ihan sen takia, että muuten mahan iho kutisi ja iho oli kiristävän kuiva. Tuolla Bio-oililla myös nuo toisen rinnan arvet lähti hyvin nopeasti haalenemaan :)
 
Kai se penska kasvaa siellä ihan normaalisti silti, vaikka kiloja ei nyt vielä ainakaan tulis? :/

En olisi niin huolissaan. Etenkin jos liikunta on vähentynyt niin saattaa olla että lihasmassan väheneminen pudottaa painoa.. Täällä taisin joskus mainita ystävästäni joka todella hoikka ja lihaksikas. Raskauden myötä painoa tuli lisää vaan pari kiloa, koska lihasprosentti pieneni niin paljon. Jostain vaavi sen ravinnon kuitenkin ottaa :) Tässä vasta luin Kaks+ ( jotain vanhaa numeroa), jossa oli nainen joka ei tiennyt olevansa raskaana ennen vk 20, koska treenasi bodyfitness kisoihin.. Hyvin kuitenkin pikkuinen oli ottanut omansa vaikka äärimmäisen tiukka ruokavalio ja treeni.
 
Mun äitille ei tullut raskausarpia niin mähän kerkesin jo huokasemaan kunnes nää sitten ilmaantui :rolleyes:
Pitää yrittää vaan sopeutua ajatukseen että kroppa muuttuu. Kiitti tsempeistä :*
 
Kävin pitkästä aikaa vaa'alla. Paino on tippunut 5 kg. Ei kyllä ihmekään näillä syömisillä ja oksenteluilla, mutta ei sitä kyllä päällepäin huomaa, kun toi pömppis on edelleen ja pyöristymään päin.

Tänään siis 12+4.
 
En olisi niin huolissaan. Etenkin jos liikunta on vähentynyt niin saattaa olla että lihasmassan väheneminen pudottaa painoa.. Täällä taisin joskus mainita ystävästäni joka todella hoikka ja lihaksikas. Raskauden myötä painoa tuli lisää vaan pari kiloa, koska lihasprosentti pieneni niin paljon. Jostain vaavi sen ravinnon kuitenkin ottaa :) Tässä vasta luin Kaks+ ( jotain vanhaa numeroa), jossa oli nainen joka ei tiennyt olevansa raskaana ennen vk 20, koska treenasi bodyfitness kisoihin.. Hyvin kuitenkin pikkuinen oli ottanut omansa vaikka äärimmäisen tiukka ruokavalio ja treeni.
Miten voi bf-kilpailija tuntea kroppansa noin huonosti? o_O Siis että raskaus jää huomaamatta.

Joo, kyllä vauva varmasti ottaa lihasmassasta - siks just sois, että sitä painoa tulis. Saisin pitää lihakseni...
 
Juttu löytyy lehdestä 8/2014 (olikin vähän vanhempi =D ), mutta siis epäilivät kasvainta.. Ja olikin bikini fitness-kisoihin. Tuossa lehdessä on kuva naisesta bikineissä kun sai tietää raskaudesta niin ei kyllä mahaa ole yhtään!
 
Täällä kanssa +4kg! Vk 11
Huh luulin olleeni ainut joka ottaa kiloja matkaan heti alusta :D mutta jospa tämä tästä tasaantuisi kun ei enään ällötä kaikki "terveellinen".
 
Takaisin
Top