Kilot poksahtelee!

Mulla tuli heti aluks pari kiloa (tissit ja veri) ja nyt ei oo tullut moneen viikkoon yhtään. Viimeks melein kaikki tuli puoleen väliin mennessä. Mutta en oo huolissani tiedän syöväni kunnolla.
 
Itsellä aika +-0 painon kanssa. En niin tarkkaan ole edes seurannut, kun riippuu niin paljon mihin aikaan päivästä mittaa (ja en ikinä muista heti aamulla mitata). Ei siis ole tullut yhtään lisää onneksi vaikka ruoka on maistunut alkuraskauden hyvin, vähän liiankin hyvin, kun varsinkin alkuun oli koko ajan nälkä, ja edelleenkin pitää syödä 2-3 tunnin välein jotain. Lähtöpainoa on ennestään jo tarpeeksi, joten ihan hirveesti painoa ei tarvitsisi edes tulla raskauden aikana (alle 10 kg neuvolan mukaan).
 
Miinusmerkkiselle käännytty. Eli lähtöpainosta -200g. Täh??? Ja mä oon syönyt kuin pieni possu??? Nyt alkoi vähän pelottaan. Onneksi on ultra jo ma niin saa jonkinlaisen selvyyden omaan tilaan. En siis ole edelleenkään tietoinen mitä tuolla masussa on ja onko siellä edes mitään. Aamuahdistus! Äkkiä töihin niin saa muuta ajateltavaa....
 
Sipriina, ookko millä viikolla? Mulla laski alussa paino ihan hirveesti (lopulta taisin olla -8kg lähtöpainosta ja ihan normaalipainon rajoilla), nyt on enää -4kg, ja vauvalla kaikki hyvin :) rv 16+4
 
Täälläkin paino laskenut -3kg lähtöpainosta. Sama homma oli esikon kohdallakin. :)
 
Mulla on tänään 12+0. Mulla ei ole aikaisempien kanssa tippunut yhtään, vaan on ollut tasaista nousua. Eihän tuo tiputus ole mitenkään paha, mut kun oli jo käynyt +1 kg ja nyt tipahtanut ilman mitään syytä. Mulla takaraivossa mun yksi km mikä pistää vainoharhaiseksi. Todennäköisesti kaikki on hyvin, mut kun tuo pääkoppa on niin omituinen kapistus.
 
Keskiviikkona on lääkärineuvola joten sitten se karu totuus painon suhteen selviää :D jaiks!!
 
Neuvolassa käyty muutama päivä sitte, nyt rv 14+4, +1,5kg tullut :rolleyes: Ei olis tarvinnut.. esikoista odottaessa paino alkoi nousta vasta rv 20 jälkeen.
 
Mullakin keskiviikkona lääkärineuvola ja joudun varmaan johonkin diapetestestijuttuun (johon tuttu joutui juuri kun oli 0,10 % tullu enemmän painoa kun taulukko "salli"). Ja siis tiedän että tullu se 5-6 kiloo:?
 
+6 kg. Neuvolassa myös tänä aamunam. Ehkäpä se tästä hidastuu :?
 
Heii! Mulla ylihuomenna 15+0 ja +8kg. Ja ei, en ole syönyt hullun lailla ja ei, en ole huolissani. Viimeksi kokonaissaldo oli 18kg (joista suuri osa tuli ekalla puoliskolla) ja niin ne vaan lähti KAIKKI 2-3 kuukauden aikana synnytyksen jälkeen. En olisi todellakaan tässä vaiheessa raskautta huolissani parista lisäkilosta! Niitä kuuluu tulla, kunhan nyt ei ihan mässäile koko ajan hamppareita, pizzoja ja sipsejä. Jos syö suurin piirtein terveellisesti ja liikkuu sen verran kun voi, ei voi syyttää itseään painon noususta.
 
Tyhmä kysymys: Mistä se painon nousu näin alussa raskautta tulee? Kun eihän se vauva paina esim. viikolla 17 vielä paljon mitään (Vau:n mukaan n. 135g). Tokihan lapsivettä on ja kohtu kasvaa, mutta ei varmaan ihan älyttömiä vielä tässä vaiheessa? Minulla on eka neuvolan jälkeen paino pudonnut 1,5 kg. Ensin meinasin olla huolissani, mutta neuvolasta sanoivat että ei ole mitään syytä huoleen jos tässä vaiheessa paino ei nouse. Ehkä se nousee urakalla sitten lopussa :D
 
Paino noussut ekasta neuvolakäynnistä (rv 10) +4kg (rv17), ahdistaa koska syömishäiriö tausta ja olen liikkunut paljon ja syönyt terveellisesti :/
 
Tyhmä kysymys: Mistä se painon nousu näin alussa raskautta tulee? Kun eihän se vauva paina esim. viikolla 17 vielä paljon mitään (Vau:n mukaan n. 135g). Tokihan lapsivettä on ja kohtu kasvaa, mutta ei varmaan ihan älyttömiä vielä tässä vaiheessa? Minulla on eka neuvolan jälkeen paino pudonnut 1,5 kg. Ensin meinasin olla huolissani, mutta neuvolasta sanoivat että ei ole mitään syytä huoleen jos tässä vaiheessa paino ei nouse. Ehkä se nousee urakalla sitten lopussa :D
No ainakin aineenvaihdunta hidastuu alkuraskauden aikaan. Ruoan matka kestää 2 kertaa kauemmin ulos, nestettä kertyy enemmän (turvotus). Ainakin itse olen huomannut juuri nuo - vatsa ei toimo yhtään tehokkaasti mitä ennen ja nestettä kroppa täynnä.
 
Paino noussut ekasta neuvolakäynnistä (rv 10) +4kg (rv17), ahdistaa koska syömishäiriö tausta ja olen liikkunut paljon ja syönyt terveellisesti :/
Mul on myös syömishäiriötaustaa, ja ollaankin mun terapeutin kaa jouduttu aika paljon käymään läpi raskautta ja raskausajan painonnousua. Se sai mut tajuaan, ettei nyt oo oikee aika leikkiä täydellistä. Luulen, että oon saanu painoa nouseen nyt. Alussa se laski 5kg, mut kilo oli jo tullu takas. Nyt ois rv 18+0, ja huomenna aattelin tsekata, mitä vaaka näyttää. Tosi hämmentävää, kun pidän kasvavaa masuani tosi kauniina, mut painonnousu ahdistaa silti :/
 
Takaisin
Top