Kilot poksahtelee!

Mulla tuli heti plussaamisen jälkimainingeissa semmonen 4-5 kiloa :grin. Mutta nyt on pahimmat alku turvotukset lähtenyt, joten kiloja alkupainoon on noin 3 lisää. Nyt menossa 9+4. Bmi ennen raskautta 18,6, joten luulen että paino tulee ihan kiitettävästi nousemaan raskauden aikana. Esikoisen aikana kiloja tuli 20 ja nyt alkupaino oli noin 7 kiloa vähemmän kuin viime raskauden alussa.
 
Mulla paino on pudonnu jo pari kiloa lähtöpainosta, mutta samalla tavalla meni esikoisen kohdalla. Silloin raskausaikana painoa tuli vain neljä kiloa lisää ja kymmenen jäi laitoksella. :)
 
Mä olen isohko emäntä jo ennen raskautta, joten painonnousu stressaa mua.
Alkuun paino nousi pari kiloa mut nyt tippunut sen saman pari kiloa, koska mulla oli angiina enkä pystynyt pariin viikkoon syömään ku jogurtteja ja löysiä keittoja. Nyt aion ottaa itteä niskasta kiinni ja tarkkailla painoa enemmän että pysyisi alle sadan kilon. :'D
Esikoisesta nousi 25kg ja toisesta lapsesta 12kg joten nyt ehkä onnistun pitää painonnousun vielä maltillisempana.
 
Mä olen edelleen aika lailla lähtöpainossani, mutta eipä niitä kiloja näiden alkuperäisten päälle niin tarvis tullakaan. :) Viimeksi varoin sitä tosi paljon, en tiedä oikein paljonko lopulta tuli kun vika käynti olikin äitiyspolilla ja silloin ei edes punnittu ja sitten kun seuraava käynti olisi ollut niin lapsi olikin jo syntymässä. Pari viikkoa synnytyksestä olin kaiken stressinkin vuoksi lähtöpainossani, mutta eipä mulla esim. imetys vienytkään yhtään kiloja.
 
+1,5kg ja viikkoja 10+5 :rolleyes: ei kyllä vielä tarttis kauheita nousta kun lähtöpainoakin on ihan kiitettävästi. Liekö tupakan ja kahvin lopettaminen edesauttanut tota painonnousua. :D
 
Melko runsaasta oksentelusta huolimatta oli paino noussut alkuraskaudessa n. 2kg 8+2 ja eilen 11+0 oli tippunut 500g vaikka oon saanu syötyä :eek: tulihan siitäkin noottia neuvolassa vaikka ajattelin vaan turvotuksen vähentyneen..
 
rv 13+2 ja n. 5kg lisää... Tuli jo pari viikkoa sitten, nyt tahti onneksi hidastunut. Vatsan turvotus on ihan huikea ja mammahousuissa jo menty tovi. Rintsikoiden kuppikoko vaihtui jo ajat sitten kokoa suurempaan, eikä nämäkään enää kauaa riitä! :) Melkoista vauhtia pitää... Mutta tosiaan ehkä nyt vähän tahti rauhottunut. Kuvia katsellessani 9+ viikolla olin suurimmillani, kuin ilmapallo :grin
 
No nyt oli se 3,8 kg tullut... Aamupainosta. :?
Kääks. Ei stressiä mut silti kummallisen paljon. Maha on kyllä jo melko iso vaikka vasta 10+5 varh.ultran mukaan ja 12+0 menkoista.
 
Nibs täällä kans +3,5 kg ja nyt 11+4 ja mahan kohdalta kiristää mukavasti ei venyvistä paidoista :eek:
 
Ei ole edelleenkään kiloja näkynyt mutta maha kasvaa ja molemmin puolin mahan sivuille on ilmaantunut raskausarpia o.O :sad001 mä niin toivoin että niiltä välttyisin. Ja jos niitä on jo nyt niin miltä mun maha näyttää puolen vuoden kuluttua :rolleyes::eek: huohhhh.....
 
Mulla on rinnoissa, kyljissä ja pakaroissa paljon raskausarpia jo valmiiksi teinivuosilta, kun kasvoin yhdessä yössä varmaan 10 cm pituutta (ja tissejä) :D joten todella toivon ettei vatsaan tulisi tällä kertaa. Oon jo muutenkin tällanen tiikeri :P
 
Kävin perjantaina neuvolassa rv 13+2 puntarilla ja painoo oli tullut 400g lisää. Bmi on jo ennen raskautta 31 eli painan nyt 81.9kg. Mutta neuvolan täti sano että vaikka olis kuinka ylipainoo painon täytyy nousta. Itsellä siis pieni pelko takaraivossa että nousee siihen 100kg. Tosin lähteehän siitä painosta synnärillä mikä on tullutkin.
Tuntuu ittestä niin itsekkäältä ajatella ees tällästä että kauheaa kun painonousee. Kuitenkin kun se on vaan omassa kehossa se "rasva" ja kaikista tärkeintä on se että vauva saadaan pihalle elävänä. Se on ihan sama onko äiti lihava vai laiha. Eihän äitin tarvitse olla missään treffi kunnossa raskauden eikä vauvan aikana.
 
Mä stressasin esikoisesta ihan yliäyräiden mun painon noususta ja olin "päättänyt" ettei mene yli 70kg. ( Olen teininä painanut tuon verran jotkut traumat kai jäänyt). Lähtöpaino oli 56kg. Ja kyllä se loppu paino oli sen 72kg ja veti mieltä alas, mutta nopeasti ne kaikki lähti :) Itselle ei tullut hirveästi raskausarpia vaikka en rasvoja käyttänyt, katotaan kuinka nyt käy.. Ehkä se että ole joskus kauan sitten ollut isompi niin vaikuttaa asiaa (?)

Muttah siis nyt painoa tullut ehkä 1kg. Lisää (60>61). Rv 13+6
 
Enkelilapsi: Mä kans pelkään painon nousua, vaikka niitä kiloja pitäs mulle tulla suht reilusti, ja nyt ollaan vielä miinuksella. Tosin suunta on oikea. Oon ollut niin timmissä kunnossa ennen raskautta, että sixpäkkiä tulee ikävä. Toisaalta nyt oon tyytyväisempi kroppaani ku ikinä :) Rakastan mun pientä masua, ja ensimmäistä kertaa elämässäni oon mielestäni kaunis. Hassua.
 
mun sukulais nainen 160cm tosi siro ollut aina..oli aivan innossaan kun toista lasta meni tekeen ja paino synnärillä 52kg..eka kerran pääsi yli 50kg ☺ itellä edelleen huolena kun paino ei nouse, tippunut vain. Ruokahalu vieläkin pois ja välillä tulee kaikki ulos vieläkin, rv 14 nyt menossa..sitten lukenut kuinka tärkeä kaksosraskaudessa olis alkuvaiheessakin syödä riittävästi ja terveellisesti.
 
Takaisin
Top