Kiinteiden ruokien aloitus

Tänään maistettiin pari pikkulusikallista maissisosetta, ja voi kamala sitä ilmettä :hilarious: Ilmeen jälkeen tuli yökkäys x 2, eli ei tykänny.. no kokeilis vielä huomenna onko samaa mieltä maissista :)
 
Ttiuhti, suosittelen ottaa yhteyttä imetyksen tuki ry:n joko Facebookissa tai imetys.fi. ne osaa neuvoo!
 
Onkohan omenasose muuten kovin helposti allergisoivaa? Ajattelin tehdä itse, mutta vähän mietityttää kun pojalla on atooppista ihottumaa.
 
Omena ja päärynä allergisoi yleensä niillä, joilla on koivuallergiaa. Kuitenkin niitä on valmispurkkinakin 4kk alkaen. Maistelkaa varovasti. Voihan olla ettei niistä tuu mitään. Kun nyt alkaisi jo kesä niin saisi kotimaisia vihanneksia ja hedelmiä tarjolle,
 
Meillä on nyt aloitettu kiinteät sunnuntaina bataatilla ja nyt 3. päivänä on alkanu posket ja leuka hieman punottaa. Pohdin johtuuko bataatista vai jostain muusta. Mutta mitäs nyt sit teen? Lopetanko bataatin ja siirryn johonkin muuhun vai jatkanko vielä jonkun päivän bataatilla ja katon mitä käy? Vai pitääkö pitää taukoa ja oottaa että oireet katoaa ja sit siirtyy johonkin muuhun?
 
MaMa, suosittelisin jättään bataatin nyt siksi aikaa kunnes oireet katoaa ja koittaa sit uudestaan. Ei kannata antaa tässä välissä mitään, koska jos sekin allergisoi samalla tavalla niin oireet eivät häviä etkä saa silloin tietää johtuuko poskien ja leuan punoitus bataatista vai jostain muusta.
 
Meillä maissi aiheutti ihan järkyttävän kakkatulvan... Ei ripulia vaan tavallista, mutta sitä tuli PALJON!!! Eilen kaikkiaan kymmenet kakat! Nyt jää pariksi päiväksi kiinteät pois jotta kakkamäärä normalisoituisi, jatketaan sitten taas kukkakaalilla ja ehkä joku muu siihen lisäksi.
 
Kysyin tuota punotusasiaa neuvolasta kun meillä oli tänään aamulla käynti ja sanoivat sekä terkka että lääkäri olevan tämän ihan normaalia. Saa jatkaa saman soseen antamista ellei tule oikein kunnon allergiaoireita... Ja sitten vaan vaihtaa soseen jos jotain ilmenee. Pieni punoitus kuulemma kuuluu asiaan kun kiinteitä aloitellaan :)
 
Kyllä minä en enää tuota bataattia anna. Sanovat neuvolassa mitä tahansa!! Posket taas illalla erittäin punaiset ja tän aamun kakka oli tosi limaista. Nyt aamulla ei enää mitään merkkejä iholla onneks. Nyt vaihtuu sose kesäkurpitsaan. Jospa siitä ei tulis oireita. :)
 
Miten olette antaneet ensimmäiset kiinteät? Lusikalla suuhun vai äidinmaitoon sekoitettuna pullosta? Entä mihin aikaan päivästä? Olen miettinyt jos kiinteillä saisin ensimmäistä unipätkää pidennettyä, mutta olisiko päivä kuitenkin parempi jos vauva saa vatsansa kipeäksi ruuasta...
 
Mä annan lusikalla lautaselta aamupäivällä vähän lämpöisenä. Tänään annoin kesäkurpitsaa ja hyi hitto että tyttö ei tykänny. Ihan itku tuli :/
 
Lusikalla suuhun aamupäivällä ensimmäisiä kertoja just ettei vaikuta yöuniin. Sitten kun on vatsa tottunut niin voi antaa myös myöhemmällä :) se saattaa se päivänkin annos jopa vaikuttaa yöhön asti!
 
Me ollaan maisteltu päivällisaikaan niin isikin pääsee mukaan syöttämään soseita töistä palattuaan. Samoin on mun on sitten helppo lisätä aterioita tytön kasvaessa kun yhden aterian aika on jo neidille tuttu.
Tutut maut menee kaupaksi mutta aina uusi maku sylkäistään ulos. Tänään maistettiin parsakaalia ja yök se oli pahaa.
 
Meillä alotettiin jo 3kk iässä luumusoseella vattan toimintaa jouvuttamaan ja se on herkkua tänäpäivänäkin, itku tulee joka kerta ku ei saakkaan enää. Viimeviikolla kun poika oli viikkoo vaille 4kk alotin maissisoseella ja se oli yöks, mutta tämän päivän anti sitten oliki bataattia ja se oli herkkua, ois syöny enempiki ku ois vihtiny antaa mutta muutama pikkulusikallinen sai riittää :)
 
Meillä itkettiin ja heräiltiin koko yö... Mahtoikohan olla kiinteiden aloituksen vuoksi :sad001 puuuh... Äiti on väsynyt, taidetaan mennä rintamaidolla tänään...
 
Me maisteltiin tänään kesäkurpitsaa, ja kyllähän se alas meni. Jäbä söisi varmaan mitä vaan, mutta harmittaa vähän kun on tuo iho niin helposti reagoiva ja herkkä. Kesäkurpitsankin jälkeen lehahti posket joksikin aikaa punaiseksi mutta taisi mennä onneksi ohi. Kaksi päivää pidin taukoa kiinteistä ja nyt ei tule kakkaa samaan tahtiin enää vaan normaalisti kerran pari päivässä. Kukkakaali onneksi edes sopii (vaikka vähän ehkä pierettää) joten sitä sitten iltapäivällä.
 
Meillä aloitettiin maistelu tänään maistelu ja bataatilla aloitettiin. Oletteko maistattaneen useaman kerran päivässä vai kerran?
 
Jos kaupan kasvissoseet tökkii niin kannattaa kokeilla itse tehtyä sosetta aluksi. Mä maistoin kaupan kukkakaalisosetta ja kyllä se oli pahaa verrattuna itse tehtyyn. Itse tehty uppoaa pojallekin huomattavasti paremmin.
 
Takaisin
Top