Kiinteiden ruokien aloitus

Oon kans joskus maistellut kaupan soseita ja mun mielestä ne maistuu kaikki yhtä pahalle = pahville. :/ toki niitäkin käytän tarpeen vaatiessa ja lihasoseita en oo ikinä ruvennut lapsille tekeen..
 
Meillä on parina päivänä maisteltu bataattia mut ei tyttö oiiein hoksannut lusikalla syönnin jujua ja irvisteli niin jätettiin myöhemmäksi. Tänään testattiin maistiainen perunaa. Irvistystä ei tullut niin kuin bataatista niin voitais kokeilla sitä uudelleen. Kiirettä ei ole niin pikku hiljaa voi totutella :-)
 
Mulla ois tarkoitus tehdä itse soseet mut totutella myös kaupan valmiisiin soseisiin. Kelpais sitten reissun päällä tai kyläillessä muutkin kuin omatekemät. Muistan esikoisen ajoilta et osa kaupan soseista oli pahoja mut hyviäkin oli joukossa.
 
Kyllä mekin totutellaan myös valmisruokiin, aina ei vaan ole mahdollista ottaa itsetehtyjä eväitä mukaan. Milloinkahan saa muuten alkaa lisätä soseisiin kasviöljyä, ja paljonkohan sitä voi laittaa?
 
Miten teillä muilla kun on alkanut posket ja leuka punoittaan jonkun ruoka-aineen jälkeen, onko sekaan tullut näppyä? Täällä on nyt maissin aloittamisen jälkeen mennyt posket punaisiksi, karheiksi ja sekaan tullut näppyä. Myös yksittäisi näppyjä löytyy niskasta, mutta ei muualta kehosta. Tiistaina olis neuvola et lääkäri voisi sieläkin katsoa niitä jos säilyvät sinne asti.
 
Meillä nyt parinpäivän bataatti maistelujen jälkeen on pojan posket tulipunaset kuten myös leuka ja myös muuallakin kehossa(lähinnä jalat ja käsivarret) alkanu ilmenee uutta punasta läiskää jota ei oo ollu aikasemman kuivaihottuman lisäksi ja sekaan alkanu nyt tän päivänaika tulee punasta pientä näppylää. Älytön paniikki iski itelle että mistä se on tullu/tulee mutta en oikeen muuta keksi ku sen bataatin. Eli tänään en oo antanu sitä enkä taija antaa vähään aikaan muutenkaan, pitänee kokeilla muuta sosetta.
 
Meille tuli kans bataatista posket ja leuka tulipunaisiks. Meil meni bataatti tauolle. Nyt kesäkurpitsa maistelussa ja ei oireita.
 
Me ollaan nyt maisteltu bataattia, porkkanaa, kukkakaalia, perunaa, porkkana-perunaa, maissivelliä ja riisivelliä. Tänään maistettiin banaania. Hyvin tuntuu uppoavan ja ei ole tullut mitään oireita. Ehkä enemmän pieruja, mutta se varmaan ihan normaalia. Jääpalamuotteihin olen pakastanut ja siitä siirtänyt pakastuspusseihin. Seuraavaksi olis tarkoitus maistella kesäkurpitsaa joka on mun suuri inhokki ! :D
 
Meillä jää kesäkurpitsakin nyt tauolle, 3 päivää maisteltiin. Peppu helahti ihan punaiseksi ja ihottumaiseksi, tuntuu että kakka on jotenkin polttavaa. :sad001 Huoh, mitäköhän sitä seuraavaksi kokeilisi, vai jättäisikö kokonaan pois joksikin aikaa nämä kokeilut... Bataatti, maissi, kesäkurpitsa ja kukkakaali on testattu ja vain jälkimmäisestä ei ole tullut mitään häiritseviä oireita. Toooosi turvauttavaa kun pikkuinen tykkää kiinteistä, syö hyvällä ruokahalulla ja on innoissaan kun näkee oranssin pikkulusikan lähestyvän! Onko ideoita mitä voisi kokeilla? Riisin pitäisi kai olla hellävarainen vatsalle, jospa esim. riisivelliä tai -puuroa veteen keitettynä kokeilisi.
 
Ootteko hommannu pakastusta varten silikonisia jääpalamuotteja? Jos olette, niin mistä sais edullisesti?
 
Meillä on ihan muovisia muotteja ja ajavat asiansa hyvin, eivät maksaneet Prismassa juuri mitään.
 
Mulla kans muovinen jääpalamuotti. Ihan hyvin on palat irtoillut kun vähän vääntelee sitä :D kerron sit ku oon väännellyt liikaa ja mennyt rikki :D hahah !
 
Avokado on kuulemma aika hellä, en sit tiedä onko seb rasvasuudella jotain vaikutusta. Meillä päärynä oli kans hyvä, vaikka alkuun melkein kaikesta tuli mahaoireita. Enkä kokenu mitenkää ongelmalliseks vaikka alotettiin hedelmäsoseilla. Kaikki on uponnu, nyt ku maha on tottunu
 
Riisi ja maissivellit on olleet tosi hyviä. Masu ei niistä ole oireillut lainkaan, vaikka neiti vetää aina iltaisin koko Valion tötsän. Aateltiin ruveta kokeilemaan viljoja kun 5kk tulee täyteen ja alkaa keittelemään iltapuuroja.

Parsakaali oli eka mikä aiheutti oireilua meidän neidissä ja veti masun ihan kuralle. Jätetään se nyt hetkeksi pois. Aika vähällä ollaan päästy kun mitään muuta ei oo tullut tähän mennessä ja me ollaan maisteltu paljon erilaisia soseita todella reippaalla tahdilla.

Tänään neiti maistoi ekaa kertaa aprikoosia, ja toisin kuin kaikki muut uudet maut, jotka heti sylkäistään pois, tätä typy olisi ahminut ihan koko purkin, jos vaan mahaan olisi mahtunut.
 
En ole soseita varten hommannut, mut aikanaan ikeasta olen ostanut niitä muovisia jääpalamuotteja. Ei ainakaan silloin ollut hinnalla pilattuja, jos niitä nykyään on siellä vielä? Ja jos ei oo lähellä myymälää niin netistäkin saa tilattua :)
 
Ok. Ajattelin just sitä irtaimisto, että irtosi se 1 pala vai lähteekö aina se 4 palaa kerralla kun paukuttelee irti :D
 
Me kokeiltiin tänään ekaa kertaa maissia ja ei hyvä!! Kauheet ilmavaivat ja kakkaa tulee. Jouduin nyt yölläkin vaihtamaan kakkavaipan ja oon ylhäällä jo toista kertaa vaikka klo vasta 4!! Maissi menee meillä nyt pannaan ja huomenna alka perunan sivakointi. Oon ollu perunan suhteen vähän laiska kun pitäs nähdä enemmän vaivaa kuin vaan ottaa jääpala pakkasesta, sulattaa ja syöttää. Ostin Oolannin perunaraetta ja aamulla ajttelin pumpata tissimaitoa, jolla sen sitten notkistan rakeesta löysäksi liejuksi. Aikamoinen homma kyllä mielestäni.
 
Nojoo. Mutta en minä lähtis yhden keskeneräisen tutkimuksen perusteella muuttamaan omaa tavoitettani 6 kk täysimetyksestä.
 
Takaisin
Top