Kiinteät

Meillä evästetään nyt kolme kertaa päivässä, välillä menee koko pilttipurkillinen sapuskaa. Hyvin maistuu melkeinpä kaikki, porkkana ja päärynä ehdottomat suosikit!

Mutta sitten oon alkanut huolehtimaan maidon määrästä. Ei suostu juomaan maitoa soseen yhteydessä ja tänään joi tosi huonosti muutenkin! Paljonkohan sitä maitoa pitäisi mennä? Tai sitten vaan ylireagoin kun aiemmin meillä
vedettiin maitoa parin tunnin välein enemmän tai vähemmän. Eiköhän tuo kuitenkin juo sellaisen 500-700ml päivässä kun ennen meni yli litra...

Meille neuvolassa sanottiin, että pitäisi mennä vähintään 700ml maitoa päivässä.

Meilläkin siis takkuaa maidon juonti, kun haluaisi vain kiinteitä syödä. Maito pitää tuputtaa...

Meillä on mennyt melkein yhtä paljon korviketta vaikka annetaan kolme kertaa päivässä kiinteää ruokaa. Ainoa mikä on muuttunut on se että nyt hän on nälkäinen joka kolmas tunti, ennen hän oli nälkäinen joka toinen tunti päivällä. Että silleen korvikkeen määrää on vähän vähentynyt, mut ei paljon :)

Mites onko teillä kakka muuttunut kiinteiden aloituksen jälkeen?

Oikeestaan vähän eri asia, mut täällä on nyt vauvalla vähän kakka pantannut sen jälkeen kun vaihdettiin korvike (sakeampaan refluksivauvoille tarkoitettuun) ja aloitettiin lääke. Ja kakka on tullut huudon kanssa ja on sellasena kasana, melko kiinteää tavaraa. Ja nyt en sit tiiä onko se lääkkeestä vai korvikkeesta, eikä yksityislääkäriin saa tietty yhteyttä viikonloppuna. Lääkäri vaan sanoi, että suoli pitää toimia. Mutta ei sanonut, mitä tehdään, jos ei toimi tai jos toimii huonommin. Ehkä pitäis sitten lähteä julkiselle päivystykseen (vauva on muutenkin itkuinen). Ja oon ihan sairaan huolestunut... :(

Meillä on tarkoitus aloittaa kiinteät sitten kun tilanne rauhoittuu. Pysyvät maitoa paremmin siellä masussa.

Meillä selkeästi vatsa kovemmalla vauvalla nyt. Hirveällä ähinällä saa tehtyä aina vaikka luumua annan ainakin kerran päivässä niin paljon kun syö.

Ja tuosta maidosta, meillä mättää nyt kyllä joku muu kun se ettei vauva halua maitoa kiinteiden ohella. Olisiko niitä paljon puhuttuja hampaita tulossa kun on muutenki kiukkunen kun ampiainen ja kaikki menee suuhun, yleensä nyrkit. Ja kuitenkin pari päivää sitten vielä joi maitoa ihan hyvin.

Ja elennalle tsempit ja lämpimiä ajatuksia täältä! Teillä on nyt niin paljon kaikkea, toivotaan että ongelmat alkaisi pian ratkeamaan! <3

Meillä tulee hirveellä ähinällä sellainen kiinteä pökäle. :D Oon luumusosetta antanut myös, mutta eip tuolla taida suurta vaikutusta olla. Pääasia ettei näytä kipeältä tuo ipana :)

Yöllä oli kuulemma ollut taas vaipassa löysempää kakkaa, joten eiköhän tuo ongelma aiheutunut siitä meidän lääkkeestä. Ei tainnut sopia meille. Toivottavasti ongelma ei uusiudu kiinteiden aloituksen jälkeen.

Mun pitäis mennä ostamaan valmiiksi sellanen jääpalarasia (kai niitä saa prismasta tms?) ja muussattavaa :) Olin ajatellut, että maisteltais purkkiruokia aluksi, mutta onkohan siinäkään sitten mitään järkeä, koska purkistahan menisi suurin osa hukkaan aluksi. Pitää päättää, aloitetaanko me nyt sit porkkanalla vai bataatilla (vai kukkakaalilla). Peruna oli kielletty.

Me aloitettiin bataatti-porkkana mössöllä ja se ainaski maistuu. Mitä lääkettä muuten saitte?

Jaajuu ja se piti kiinteistä sanoa, et nehän ei oikeesti sit maistu "oikeelta" ruualta, niinkun varmaan tiedätte. Kannattaa jo nyt antaa ihan oikeetakin ruokaa, se ei ole iso vaiva tehdä mössöjä pakkaseen. Mun kaverin vauva ei suostu syömään kuulema oikeeta ruokaa kun on aina saanu purkista. Nyt se on alkanu tekee omia mössöjä joita lantraa riisijauheesta tehtyyn kiisseliin. Sillai putoo..

Me ollaan nyt neljä päivää syöty "säännöllisesti" kiinteitä, eli sitä luumumössöä. Nyt annoin myös puol vuotiaille tarkoitettua hedelmämössöä, kun satuin löytää sellasta luomumössöä joka oli 100% hedelmää, ilman mitään tapioka/riisi/sunmuita kiisseleitä. Oli muuten omaan suuhunkin ihan sairaan hyvää, maistu ihan omenalta :)
Tää neiti vetelee noita mössöjä kun paraskin syömäri ja ihan ite. Onhan se ihan törkeen suttaavaa touhua mut hauskaa seurattavaa. Ottaa siis mössöä nyrkkiin ja siitä suuhun (tai korvaan, tai otsaan...) Äiti hiukan avustaa kyllä.

TerhiJii, meille määrättiin nexiumia puoli pussia päivässä. Selosteessa lukee "ei alle 1-vuotiaille", mut 1-vuotiaille annos on 1-2 pussia. Eiköhän se lääkäri tiennyt mitä teki...

Eikä se kakkavaiva ehkä ollutkaan lääkkeestä. Ei se oo tainnutkaan mennä ohi...mies vaan sanoi, että oli löysemmän näköistä yöllä ja että joutui pesemään pois, mutta en nyt sit tiiä millasta se oli. Kuulinhan mä kuitenkin sen huudon millä sekin kakka tuli, ja tänään tuli taas huudolla pari pientä pipanaa kiinteää. Sen siitä taas sai, kun nukuin yöllä (heräsin vaan 20min imetyksille ja mies hoiti loput)...nyt jäi sitten tärkeä kakkainformaatio saamatta. :O Kaipa me yritetään johonkin lääkäriin päästä huomenna tai jos sais puhelimitse hoidettua asian.

Nyt se pojan juoman maidon määrä vaan vähenee! Tänään täytyy soittaa neuvolaan ja kysellä mitä tehdään ja milloin huolestutaan... Pupelo varmaan ajattelee että miehän pärjään pelkillä kiinteillä :D

Mä oon antanu nyt pojan syödä kahdesti päivässä sosetta sen mitä tykkää, mutta ei se kyllä paljoa syö. 1/4 pilttipurkkia ja enimmillään 3/4 purkkia on mennyt. Osa itse tekemiä soseita, osa kaupan. Eilen maistu todella hyvin kaupan maissisose, ja se taas oli omasta mielestäni ihan hirveää. Oksentaisin varmaan muutamasta lusikasta, mutta sitä se veteli mielissään menemään.

Mut vaikka syökin vain vähän, maito on maistunu ehkä huonommin tai maidon tarve kasvanu ja imetyskerrat vähenneet sen verran, ettei taas viimesellä imetyksellä ennen yöunta meinaa riittää. :/ Ja vaikka oon nyt kahtena iltana antanu korviketta 50 ml lisäksi yötä varten, on herännyt kahdesti yöllä, vaikka meillä on jo pari kuukautta nukuttu yöt?! Johtuisko viime viikolla saadusta rotarokotteen kakkososasta, kasvaneesta ravinnontarpeesta vai mistähän tämmönen? Ei oo enää myöskään nukhatanu ite omaan sänkyyn niinku muutamana iltana hienosti teki. Huutaa vaan, ja on pakko nukuttaa mun viereen ja siirtää sitten. :(

Olisko kunusiini vaan nyt joku tiheän imun kausi. Noi mössöthän ei ole mitenkään ravintoarvoltaan "hyviä" varsinkaan pieninä maisteluannoksina. Poika kasvaa ja tarvitsee paljon energiaa.

Meilläkin nukahdetaan mieluummin äitin viereen nykyisin. Jos ollaan iltaisin touhuttu ihan hirveesti niin nukahtaa omaankin sänkyynsä. Mulle tää ei oo mikään ongelma koska köllin vauvan kanssa sohvalla ja katon ite telkkua ja nukahtaa siihen. Mut iskä ei tähän hommaan kelpaa.

Meillä noi kiinteiden kokeilut aiheutti kakkajumin, tai no tulihan sitä jöötiä sieltä sitten, mutta selkeesti vaatii vauvalta suurempia ponnisteluja saada se paksumpi suolensisältö ulos kuin entinen maitokakka, mikä tuli ihan itsellään.

keittelin tänään omenamössöä mikä osoittautui ihan hitiksi. Yksi omena pilkottuna, pari puolukkaa, desi vettä. keittelin vajaa 10 min ja hurhur soseeksi. Oli niiiiin namnam.

Kunusiini, meillä on ollut pari päivää samanlaista kuin sä tuossa ekassa viestissä valittelit :sad001 Loppuillasta ei oikein maito riitä ja annankin korviketta yötä vasten. Mut nyt ei oo vaan vauva nukuttanut tai jotain. Edellisenä iltana tais tehdä kakkaa, kun sammui heti kakattuaan. En tiedä mikä eilen valvotutti...

Nyt sitten syötän ahkerasti luumua, jos vaikka tuo ihme kukkuminen johtuu jostain kakkajutuista. Meillä ei tyttö sentääs itke iltaisin, mutta hänelle epänormaalia kitinää pitää. Ja onneksi nukahdettuaan nukkuu, niin että äitikin saa nukuttua. Mä oon vaan jo tainnut tottua liian hyviin yöuniiin...

Mut nyt mua helpotti tuo Kunusiinin toka viesti :) Jos meilläkin tää menis vaikka heti ohi.

Me ollaan kiintiestä huolimatta saatu kakka kulkemaan joka päivä. Vinkkinä, että marjat tulee ulos nopeesti ja juurekset hitaasti. Ekan mustaherukkakokeilun jälkeen minulle valkeni, mitä tarkoittaa "paskanmarjat" ;D. Tuli melko vilkkaasti toisesta päästä! Me annetaan lounaaksi marja/hedelmäsosetta ja illalliseksi bataattia/perunaporkkanaa/maissia. Toinen vaihtoehto on tehdä coctaileja, jotka ei ehkä itselle maistuis, eli vaikka mustikka-bataattia ja mustaherukka-perunaa.

Meillä on kasvismössönä vain tuo bataatti-porkkana. Ja marjoista tais olla mustikka joka saattaa kovettaa. Marjamössöistä syödään omena-puolukkaa, luumua tai omena-mansikka-mustikkaa. Viimeisin on kaupan valmissose, muut teen itse.

Ens viikolla suunnittelin tekeväni muutaman uuden maun; kesäkurpitsan ja maissin. Ehkä parsakaalin.

Täällä on niin paljon viestejä, etten lähde nyt kaikkia lukemaan, mutta millaisiksi teidän vauvoilla meni kakka kiinteiden jälkeen?

Me aloitettiin juuri sileällä perunasoseella, mikä oli laimennettu korvikkeella. Onko ihan normaalia, että kakka on ihan samanlaista, kuin muusi, mutta vain vaihtanut väriä vihreänruskeaksi? Meillä lisäksi tuli vähän levottomuutta, on vähän itkuisempi ja nukkuu huonommin. Onkohan allergian oireita vai reagoiko massu vaan siihen, kun sisällä onkin yhtäkkiä vähän kiinteämpää tavaraa? Perunaa annettiin 5pvä ja nyt siirrytään porkkanaan.

Vauva syö mielellään ja vetelisi kauheita annoksia kerralla. Ollaan annettu n.2 reilua teelusikallista ja itku tulee, kun ruoka loppuu ja joutuukin tissille lisäksi. :D

Iho-oireita ei ole tullut. Tosiaan vain kakan koostumus mietityttää, eikä neiti ole ollut ihan yhtä hyväntuulinen kuin yleensä.

Lisäksi kakkaa tulee useammin, mutta vähän pienempiä annoksia, kuin aiemmin. Tulee välillä pienen itkun kanssa, mutta niin tuli pelkällä maidollakin. Ei ole kovaa vaan juuri samanlaista muusia, kun sisällekin mennessä. Joka päivä kakkaa monta kertaa.

Takaisin