Kiinteät

Minä olen pannut merkille että peruna-porkkana soseesta tulee ilmavaivoja, rupsuttelee aina hurjasti varsinkin seuraavana yönä. Kakka on juurikin tuollaista vihertävää mössöä, bataatin jälkeen puolestaan aivan samanlaista sosetta millaista on sisään laittaessakin :D meillä ei neiti ole kovin innokas syömään, tänäkin aamuna yökki kurkku kaarella meikäläisen soseille :/ jospa hiljalleen oppisi!

Meillä kakan koostumus vaihtelee tosi paljon. Nyt oli vatsa kovalla pari viikkoa ja vaivalla sai tehtyä mutta tänään kelkka kääntyikin ja on kakannut jo kolme kertaa löysää kakkaa. Mitään uutta ruokaa ei ole saanut, joten en tiedä mistä moinen. Toki melkein viikon verran poika joi tosi huonosti ja tänään on maito maistunut lähes entiseen malliin, lie nesteytys vaikuttanut tuohonkin.

Meilläkin vaihtelee jonkin verran. Elli kyllä kakkaa yleensä vain kerran päivässä, aamuyöstä. Toisina päivinä on siis löysää ja toisina kiinteämpää. Yhteistä on aina yhtä paha haju!!

Meillä vaihtelee jonkin verran päivittäin tuo kakan koostumus. Elli kakkaa kyllä vaan kerran päivässä, aamuyöstä. Toisinaan on siis kiinteämpää ja toisinaan löysempää, yhteistä on aina yhtä paha haju! =DD

Vaihtelee monesti. Pelkkä peruna ei sopinu mahalle, ja se tuli ulos semmosena millasena se suuhun laitettiinki. Muuten on välillä aika kovia pipanoita, joita poika pinkee naama punasena ulos. Välillä taas on semmosta rakeista ja paksua kotisinappia :D riippuu niin paljo mitä ollaan syöty.

Meillä äsken huudettiin kurkku suorana, selkä kaarella, eli selvästi masu kipea. Ei yhtään neidin tapaista. Mistäs sitten tiedän, onko kiinni kiinteistä, onko allergiaa, onko vaan ilmavaivoja vai johtuuko jostain itse syömästäni? Voi kauhea, en kyllä voi toista lasta hankkia, jos sama huoli ja pelko taas edessä. Ajattelin, että vähennän vielä vähän kiinteitä, jos kipuili sitä, mutta nyt, kun taas imetän enemmän, alkoi pulauttelu. Pulauttelu ehti ko vähentyä tuossa, kun sai enemmän kiinteää.

Kiikutan kohta pienen lääkäriin ja testautan kaikki mahdolliset allergiat ja kaikki.

Viime yö nukuttiin paremmin, kun ei saanut sosetta iltapalaksi, mutta nyt tilanne taas huono. Lopetan koko soseet pian, kun ei ole ollut yhtään oma itsensä niiden aloituksen jälkeen. Toisaalta taas tykkää syödä ja on suu auki lusikkaa vastassa.

Voi, perse suoraan sanottuna, kun ei yhtään tiedä, mitä pitäisi tehdä. Äääää!!

Muokattu viimeksi:
Sitä kanssa juuri mietin, että voiko olla vaan sitä, että reagoi siihen kiinteään tavaraan eikä niinkään siihen, mitä syö. Kauanhan siinä yleensä menee, että tottuu, ettei kaikki olekaan vaan nestemäistä?

Varmaan riippuu vauvasta. Me aikoinaan kerittiin kaks päivää pelkkää perunaa se teelusikallinen maistelemaan ku kakkaa tuli neljä kertaa päivässä ja viimisenä tuli ihan lusikallinen sitä perunanvaaleaa kakkaa. Sit pistin perunan taukoon, muutama päivä hedelmäsosetta tilalle ja seuraavalla vkolla maistettii peruna-porkkanaa niin kakka ongelmat loppu.

Me ei olla syöty perunaa vielä kertaakaan. Tähän asti päiväruokana on ollut vain bataatti-porkkanaa.
Tänään tein lisäksi satsit maissia, kesäkurpitsaa ja parsakaalia. Uudet maut putoaa meillä näköjään tosi helposti. Tykkää ihan kaikesta.

Välipalana on ollu omena-puolukkaa, päärynä-luumua tai mustikkaa.

Kakannu on tasan kerran. Toivottavasti ei taas paria viikkoa panttaile.

Rintamaitoa saa silti 5-10kertaa päivässä. Mies just kyseli et kauanko aion imettää.. Tarkoitukseni oli täysimettää puoli vuotta, mutta kun kerran aloitettiin mössöt niin on sitten sekaruokinnalla. En haluaisi nyt "enää" mitään korvikkeita antaa joten imetän varmaan niin kauan kunnes juo lehmänmaitoa. Edellyttäen tietty että maito riittää.

TerhiJii: aika useinhan teillä vielä syödään tissistä. Laskeskelin tuossa, että meillä (täysimetyksellä vielä) syö noin 8 kertaa vuorokaudessa. Onko rinnallaoloaika sitten lyhentynyt, kun kuitenkin syö jo lisäksi kiinteitäkin? Vai onko ruokahalu vaan kasvanut huimasti?

Meillä poika on nyt 3,5kk ja ainoastaan on syönyt noin purkin verran luumua silloinkun kakka ei meinannut tulla. Meinasin helmikuun aikana aloittaa maistattamaan muuten kiinteitä. En ole vielä ajatellut kuinka pitkään kiinteiden kanssa meinaan imettää..

Juu, kyllä mä ainakin yritän täysimettää. Hehheh, huijaan hiukan itseäni tässä :) Meillä syödään kiinteitä klo11, 14 ja illalla ennen iltatissiä. Hän haluaa syödä lounasta samaan aikaan kuin minäkin. Mun mies käy kotona syömässä lounastauolla niin on tullu tavaksi et syödään kaikki silloin.
Toi lapsi on toivoton kerjäläinen, kun joku muu syö sen lähellä se tulee ihan hulluksi :) Siksi aloitin jo oikeiden vauvanmössöjen syöttämisen, kun aiemmin annettiin maistiaisia omista annoksista, mikä on aika epäterveellistä noin pienelle mausteineen ja suoloineen.

Aina mössön jälkeen juodaan tippa vettä ja 10min päästä maitoa. Imetän aamuisin, öisin ja joka välissä. Mössöjä silloin kun niitä siis haluaa. Hän ei maiskuttelee eikä huoli silloin tissiä vaan RUOKAA!!!

Joku teistä oli tarjonnu vauvalle avokadoa, tarviiko sitä mitenkään keittää vai voiko sitä antaa semmosenaan? Ja voiko sitä pakastaa vai annetaanko sitä vaan ns. tuoreeltaan? En ole nimittäin itekään koskaan syöny avokadoa ja eilen ostin elämäni ensimmäisen sellaisen van nyt en tiedä mitä sillä tehdään :D

Mä oon muussannu ihan semmosenaan. Maidon kans ja ilman on maistettu. En pakastais :D. Tykkään ite hirveesti avokadosta, ja oon antanu sillon ku sitä on ite laittanu salaattiin.

On siis vähän verrattavissa banaaniin. Tummuu avonaisena äkkiä. Kelmuun käärittynä jääkaapissa säilyy pari päivää se toinen puoli.

Avokadon voi antaa ihan sellaisenaan, mutta jollei se kuulu muutenkaan omaan ruokavalioon, niin en ymmärrä miksi sitä lapselle antaa. Samoja rasvahappoja saa muistakin kasviksista.
Itse yritän antaa mahd monipuolisesti kaikkea, tänään laitoin pakastenappeihin tomaatti-sipuli sekoitusta. Oli vissiin ihan hullun hyvää kun sai kauheet raivarit kun ruoka loppui kesken..

Tajusin just et kohta saa jo tehdä erilaisia proteiininappejakin, ihanaa!!!

Meillä alotettiin porkkanasoseen maistelulla eilen. Aikas jännää. Toisaalta kivaa, mutta toisaalta harmittaa kun olisin halunnut täysimettää vielä, kun se on sujun nyt niin hyvin. Öisin poika heräilee kuitenkin nyt sitä tahtia, että toivon kovasti jospa meillä auttais kiinteät pikku hiljaa, että nukuttais pitempiä välejä. Nähtäväksi jää!

Juma toi piltin peruna-parsakaali on järkkyy kamaa! Siis hirveetä, paksuu, haisevaa, vihreetä limaa, yäk :grin

Ja mä kun vielä tykkään itse parsakaalista. Pitää kyl ite parsakaalit valmistaa. Toi piltti menetteli kun lisäsi joukkoon omaa bataattia ja vettä. Tänään laitoin omaa kukkakaalia ja voi tsiisus mikä coctail! Mut niin se tyttö vaan pisteli senkin poskeen :grin ei ehkä ihan samalla ruokahalulla uponnut, mutta syötiin kuitenkin :)

Tuota on vielä toinen purkki kaapissa valmiina, mutta uutta en kyllä osta. Tuntuis hullulta syöttää lapselle jotain mitä ei itse haluis suuhunsa pistää.

Mun mielestä kaikki valmis soseet joissa on parsa- tai kukkakaalia on olleet kamalia, semmoista liisteriä! Oon tehnyt ne sitten itse. Viime viikon hitti oli omatekemä peruna-porkkana-kukkakaali :)

Takaisin