hopodihoppiainen
Oman äänensä löytänyt
Me aloitettiin maistella kiinteitä tämän kuopuksen kanssa jo hiukan ennen 5 kk:n ikää. Ihan yksinkertaisesti siitä syystä, että lapsi osoitti selkeää kiinnostusta syömiseen, ja oli napata pullan iskän tai äidin kädestä useampia kertoja. Lapsella on myös jo alahampaat, ja syötettäessä lusikalla vettä, nieleminen onnistui hienosti. Jos ei kiinnostusta lapsen puolelta olisi ollut niin selvästi jo pitkään havaittavissa, en olisi aloittanut vielä, ja nytkin vasta maistellaan silloin kun lapsi osoittaa kiinnostusta ja sopii muuten rytmiin, n. 1-2 kertaa päivässä jotain (päärynäsosetta, maissinaksuja, bataattia). Maissinaksut vie hienosti suuhun itse.
Mutta syömisen herkkyyskausia on useampia. Mä vaan halusin osoittaa lapselle, että ymmärretään mitä hän tahtoo :) (tästä voi toki olla monta mieltä, mutta itse halusin toimia näin).
Lehmänmaitotuotteiden käyttäminen tai käyttämättä jättäminen ei aina ole sellainen valinta, jonka voisi vaan päättää tehdä. Ja nykyään tutkimustulokset hyödyistä ja haitoista erityisesti ruuan suhteen ovat niin ristiriitaisia, että itsestä tuntuu että turvallisinta on syödä mahdollisimman monipuolisesti kaikkea. Meidän allergikkolapsi käytti pienenä riisimaitotuotteita kauramaidon lisäksi, ja nyt niitä riisivalmisteita ei enää suositella alle 10-vuotiaille lapsille. Harmittaa, mutta minkäs teet.
Mutta syömisen herkkyyskausia on useampia. Mä vaan halusin osoittaa lapselle, että ymmärretään mitä hän tahtoo :) (tästä voi toki olla monta mieltä, mutta itse halusin toimia näin).
Lehmänmaitotuotteiden käyttäminen tai käyttämättä jättäminen ei aina ole sellainen valinta, jonka voisi vaan päättää tehdä. Ja nykyään tutkimustulokset hyödyistä ja haitoista erityisesti ruuan suhteen ovat niin ristiriitaisia, että itsestä tuntuu että turvallisinta on syödä mahdollisimman monipuolisesti kaikkea. Meidän allergikkolapsi käytti pienenä riisimaitotuotteita kauramaidon lisäksi, ja nyt niitä riisivalmisteita ei enää suositella alle 10-vuotiaille lapsille. Harmittaa, mutta minkäs teet.