No hyvä että turhat herjat poistettiin niin voidaan jatkaa keskustelua aiheesta.
Tottakai jokainen tekee itse niin kuin kokee parhaaksi ja syöttää lapselleen mitä kokee parhaaksi. Purkkiruokia on tarjolla ihan kolme vuotiaaksi asti ja nekin on varmasti ihan täyspainoista ravintoa ja sisältää kaikki tarpeellisen jotta lapsi kasvaa ja voi hyvin. Myös mikro- ja muita einesruokia on kaupan hyllyt täynnä, niillekkin on oma ostajakuntansa.
Minusta ne marja ja hedelmäsoseet on hyviä, hyvänmakuisiakin. Olen itsekin niitä vielä aikuisena syönyt. Mutta ne lihaa sisältävät ruuat. Ne on vaan minun mielestäni epäilyttäviä ja pahanmakuisia. Olen maistanut niitäkin. En syöttäisi niitä lapselleni koska vastaavan teko kotona on ihan helppoa. Ei lapsen ruokkiminen ole mitään tähtitiedettä.
Ymmärrän ihan hyvin niitä jotka antavan purkkiruokaa, en tuomitse tai arvostele. Mun ystäväpiirissä on perheitä joissa kys mössöjä syödään. Vanhemmat myöntävät ettei ruoka nyt niin hääviä ole, mutta lapsiperheessä joissa on useampi lapsi niin arki on muutenkin niin hektistä että aikaa ylimääräisiin mössöjen tekoon ei ole. Kun lapsi on reilun vuoden niin porukat on siirtyneet kotiruokaan, vaihtelevin menestyksin.
Minulla on aikaa ja mielenkiintoa valmistaa myös ensikosketukset ruokaan itse. Jos ongelmia syömisessä olisi niin maistattaisin myös kaupan kasvismössöjä. Tietenkin. Mutta meillä on kiinteiden maistelu sujunut ilman ongelmia toistaiseksi niin jatkan valitsemallani tiellä. Minulla on iso arkkupakastin ja vaikkei vauvan muutama kasviskuutio tilaa juuri vie, niin koen ison pakastimen helpottavan mössöjen tekoa/pakastusta.
Luultavasti tulen itse antamaan valmiita hedelmä ja marjamössöjä jossain vaiheessa välipaloina. Niin monipuolisten ja vaihtelevien mössöjen teko on tosi aikaavievää ja "vaativaa". Niihin on lisätty c-vitamiinia, mikä myös parantaa säilyvyyttä.
Pitääkö tähän loppuun laittaa että kyse on vain minun mielipiteestäni, eikä se ole osoitettu kenellekkään ilkeilynä tai arvostelevana?