Meidän tyttö oli 6kk neuvolassa 71cm pitkä ja 9,6kg painava. Kuulemma hyvin kasvaa, käyristä ei ikinä mitään puhu.
Meillä syödään aamulla ja illalla puuroa. Ennen päiväunia soselounas ja sitten päiväunien jälkeen sosepäivällinen. Illalla saa ämkorviketta 200ml. Määrällisesti puuroa noin 3-4dl hedelmäsoseen kanssa ja soseita noin 3 pilttipurkillisen verran. Tämän lisäksi imetän 4 krt/vrk. Sitä maidon määrää ei tietenkään pysty mittaamaan... kaksi noista imetyksistä on yleensä ns "kunnollisia" eli tyttö syö hyvin, puolet imetyksistä tuntuu enempi tai vähempi keskittyvän muuhun
Mun tarvis vissiin tyrkätä yksi "oikea ruoka" vielä johonkin väliin, niin olisi se 5krt/pvä. Eikös ihanne olisi aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala? Tuo neiti vaan nukkuu välipalan ohi... :) Mut sit taas toisaalta nuo 4(-3) imetyskertaa tekee jo vaikka kuinka monta ruokailua! Etenkin kun imetän aina 1/2 h ruokailun jälkeen (paitsi aamulla 1/2h ennen puuroa).
Tuo meidän tyttö oli ainakin ihan valtava punkero siinä 4kk iässä. Sitten alkoi liikkumaan eikä enää ole ihan tankki (mä kyllä kanssa taisin sitä turhan usein/paljon syötelläkin kun ennen pulautteli niin paljon...). Tuommoinen sopivasti lihava se on vieläkin
Moni aina "ihastelee" tytön reisimakkaroita taikka palloposkia :)
Mun tutun vauva joutui 8kk neuvolassa painokontrolliin ylipainon takia. Mä näin sitä vauvaa 10kk iässä ja kyllähän hän tosi paksu on... Ei vielä varsinaisesti painoon puututtu, mutta tuttavalleni on painotettu ettei kiloja saa samaan tahtiin kerätä. Tätä lasta on paljon imetetty ja kuulemma pitäisi äidin vähentää sokeria... Mä tästä yllätyin kun luulin ettei se äidin syömä sokeri ny mitenkään suoraan maitoon siirry... jos nyt ei siis ihan kilotolkulla vedä