Kiinteät

Meille aina sanotaan neuvolassa kun kauhistelen miten paljon lapsi syö että vauva saa syödä niin paljon kuin haluaa. Ilmoittaa itse milloin on täysi :)
 
Niin oon kans aatellut :) mutta vähän ihmetyttää :) ja kyllähän minä lappaan ruokaa :D välillä liian hitaasti kun toinen jo hermostuu :D

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Eiköhän se näin ole, Mamia!

Me ollaan kyllä syömisen suhteen huono vertailukohde, kun meillähän on ollut ja osittain on edelleenkin ongelmia tässä kiinteiden syömisessä. Eli joku muu osaa ehkä kertoa "normaalimman" määrän mitä menee päivässä. :p Mulla en semmonen kutina että esim. emmu_man poika voisi syödä samoja määriä kuin teillä? :wink

muoks. kas kun ei mun kone näyttänyt että emmu_ma olikin käynyt jo vastaamassa!!!
Hyvähän se on että ruoka maistuu. Meilläkin neuvolassa sanottu, että vauvat eivät koskaan tule lihaviksi, koska kuluttavat liikkeellelähtiessään sitten sen pyöreyden mitä keräävät silloin kun vielä vaan makoilevat!
 
Meillä tosiaan syödään ihan "miesten" annoksia ja painokäyrät oli muistaakseni hitusen miinuksella. Eli kaikki ruoka tulee tarpeeseen :)
 
Kiitos vastauksista :) eiköhän tuo siis ihan normaalia ole :D ja jos miettii niin samanlainen olen minäkin :) pitkä ja hoikka suurella ruokahalulla :D
 
Tää ei nyt liity kiinteisiin vaan tohon vauvojen lihavuuteen, mä vähän hämmästyin kun laitoin kasvuseula.fi - sivulla meidän pojan painot ja pituudet niin siihen käyrätaulukkoon tuli viimesen mittaustuloksen kohdalle eri värinen pallukka ja kun siitä klikkasin niin se ilmotti että "ylipainoinen 6kk iässä" !! Kas kun ei jotain laihis-ohjeita lykänny perään:grin Isokokonen vauva kyllä on (6kk nla 11kg/71cm), mutta että ihan ylipainonenkin jo tässä iässä...:thefinger
 
Mitähän meillä syödään. Aamulla varmaan menee 1,5dl puuroa, samoin illalla. Päivällä ruokailulla menee ainakin 1,5 pilttipurkillista per kerta, kolme kertaa päivässä, eli sellanen 4-5 pilttipurkillista soseita päivässä. Ja plus maito joka ruokailulla ja sitä menee 50ml-100ml per kerta. Eli tiivistettynä:

3dl puuroa
4-5 pilttipurkillista soseita
300-500ml maitoa varmaan.. Ellei enemmänkin o_O
 
Meidän tyttö oli 6kk neuvolassa 71cm pitkä ja 9,6kg painava. Kuulemma hyvin kasvaa, käyristä ei ikinä mitään puhu.

Meillä syödään aamulla ja illalla puuroa. Ennen päiväunia soselounas ja sitten päiväunien jälkeen sosepäivällinen. Illalla saa ämkorviketta 200ml. Määrällisesti puuroa noin 3-4dl hedelmäsoseen kanssa ja soseita noin 3 pilttipurkillisen verran. Tämän lisäksi imetän 4 krt/vrk. Sitä maidon määrää ei tietenkään pysty mittaamaan... kaksi noista imetyksistä on yleensä ns "kunnollisia" eli tyttö syö hyvin, puolet imetyksistä tuntuu enempi tai vähempi keskittyvän muuhun :rolleyes:

Mun tarvis vissiin tyrkätä yksi "oikea ruoka" vielä johonkin väliin, niin olisi se 5krt/pvä. Eikös ihanne olisi aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala? Tuo neiti vaan nukkuu välipalan ohi... :) Mut sit taas toisaalta nuo 4(-3) imetyskertaa tekee jo vaikka kuinka monta ruokailua! Etenkin kun imetän aina 1/2 h ruokailun jälkeen (paitsi aamulla 1/2h ennen puuroa).

Tuo meidän tyttö oli ainakin ihan valtava punkero siinä 4kk iässä. Sitten alkoi liikkumaan eikä enää ole ihan tankki (mä kyllä kanssa taisin sitä turhan usein/paljon syötelläkin kun ennen pulautteli niin paljon...). Tuommoinen sopivasti lihava se on vieläkin :grin Moni aina "ihastelee" tytön reisimakkaroita taikka palloposkia :)

Mun tutun vauva joutui 8kk neuvolassa painokontrolliin ylipainon takia. Mä näin sitä vauvaa 10kk iässä ja kyllähän hän tosi paksu on... Ei vielä varsinaisesti painoon puututtu, mutta tuttavalleni on painotettu ettei kiloja saa samaan tahtiin kerätä. Tätä lasta on paljon imetetty ja kuulemma pitäisi äidin vähentää sokeria... Mä tästä yllätyin kun luulin ettei se äidin syömä sokeri ny mitenkään suoraan maitoon siirry... jos nyt ei siis ihan kilotolkulla vedä o_O
 
Oho, kylläpä on eroja määrissä. Meil menee maksimissa 1 desi puuroa aamulla ja illalla, ja ehkä 3 pilttipurkillista sosetta (4 syöttökertaa). Imetän lisäksi. Omppu oli 6 kk neuvolassa 9215 g ja 70,5 cm, käyrällä +5.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä aamupuuro ei kelpaa (kuten ei mikään muukaan pariin tuntiin heräämisen jälkeen) ja iltapuuroo syö 1-5 lusikallista :D Ei oo mikään suuri puuron ystävä, kaukana ollaan vielä teidän määristä :)

Saku on painokäyrällä +1 ja kuulemma oikein mallikelposta käyrää piirtyy. Eikä kyllä mun mielestä oo edes mitenkään erityisen punkero oo vaikka vähän enemmän painaakin :) Mutta meillä on onneks ollu myös hyvät neuvolantäditkin, eikä kukaan oo sanonu


Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Äh, lähti vahingossa.

Että painais liikaa. Kuten ei kyllä mun mielestä terve vauva tässä iässä voikaan painaa! :)

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Meil syödään päivässä puuroa n.1,5dl, soseita n. 3-4dl ja rintamaitoa 7-8krt/vrk. Mitat 6kk. 10,05kg/69cm.
 
On eroja :) meillä on taas yksi hyvin syöty päivä takana ja toinen nukahti niin tyytyväisenä täydellä masulla :)
tänään tuli ekan kerran sortti vastaan mille ei aukastu suuta... vadelmapuuro :D oli aivan uutta kun suu pysyi supussa :D yleensä Ina istuu suu auki ja odottaa jo seuraavaa lusikallista :D sortin vaihto siis... kivasti ruvennut menemään yötkin ilman syömisiä nyt kun on syöty kiinteitä :) aamulla sitten virkeänä vauvauintiin :)

Ja ei kyllä munkaan mielestä tässä vaiheesa terve ja hyvin syövä vauva ole lihava :) ja mäki pyyhin mielestäni nyt sen neuvolan kasvukäyrän :) ollaan molemmat miehen kanssa oltu tuossa ikää samois mitois :) ainakin meidän neuvolakorttien mukaan :)
 
Ihana kuulla, että jonkun muunkin vauvan suu vaan menee kiinni ja pysyy! Meillä se on melkein arkipäivää, joskin viime aikoina vähemmän kuin ennen. Tänään kuitenkin taas kuningatarsose oli sellainen, ettei oikein makuhermoja hivellyt... Ehkä jatketaan kuitenkin kokeiluja, koska sekä mustikka että vadelma on äidin suosikkeja, ja ois kamalaa jos Elli ei niistä tykkäis.... :p Niin, ja ei se vadelmapuuro meilläkään ollut hitti, muuten!
 
Heh, meillä löytyi uusi suosikki: tyrni-omenasose! Taitaa jätkä tykätä vähän tykimmästä sapuskasta, kun parhaiten maistuu nuo missä on puolukkaa tai mustaherukkaa tai muuta tuollaista voimakkaampaa. :)
 
Meillä kokeiltu nyt muksu mannapuuroa kun itse kuvittelin sen olevan hyvää :D toisin kävi... itteä ällötti se höttö ja ina kyökkäs ja kieltäytyi syömästä sitä :D eli jäädään odottamaan sitä hetkeä kun oikeita mannaryynejä saa alkaa käyttämään :)

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Ei meilläkään tykätty siitä mannapuurohötöstä eikä myöskään siitä kaurapuurohötöstä. Noita onni-valmispuuroja syö mielellään vaikka eihän ne varmaan ihan hyvästä ole kun on mm. omenamehutiivistettä käytetty mut siinäpähän nyt vielä hetken syököön ennen ku tosiaan voi mannapuuroja yms. rueta antamaan.
 
Joo samalla onni linjalla me meinataan jatkaa :) hyvin uppoo ja nälkäki lähtee :) piltillä oli myös jotain puuroja mitä voi itse valmistaa... ajattelin vielä sellaista kokeilla josko olisi parempaa kun tuo muksun puuro :) vai osaako joku sanoa onko samanlaista höttöä sekin?

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä on sitä piltin kaurapuuroa. Ne "hiutaleet" on ihan semmosta pölyjauhoa ja valmis puuro maistuu pahvilta.
 
Mä olen syöttänyt tytölle ihan alusta asti ihan normipuuroja (kauraa ja ohraa pääasiassa ja vähän 4-viljan, missä on suurin osa ruista). Tyttö tykkää ja syö hyvin. En ole muutenkaan antanut paria kertaa lukuunottamatta kaupan vauvaruokaa. Tyttö näyttää tykkäävän kunnon mauista, kun mikään ei ole vielä yök. Ei sillä mitään erityistä lemppariakaan ole, kun kaikki menee :)
Avokado ja ananaskin upposivat hyvin heti ekasta kerrasta lähtien.

Edelleenkin tyttö syö kolme kertaa päivässä kiinteitä (+ maitoa päälle) ja pari kertaa vielä maitoa lisäksi. Ei ole nälkäinen ja ruokahalua löytyy ruoka-aikaan. Tuo rytmi näyttää toimivan meillä.

Tsemppiä vain kaikille suppusuiden äideille!
 
Takaisin
Top