Keskiraskauden oireet

Josko määkii tänne listailisin jo... 12+5

Ilmavaivat pahenee koko ajan. Jos hajussa kasvaa, niin luulis ton vauvan kasvavan hitokseen :D
Närästää. Ihan sama syökö vaiko eikö ja jos syö niin aivan sama mitä syö.
Päätä särkee.
Repäisykipuja kun aivastaa, nousee liian hätäisesti tms.
Ummetusta ja ripulia vaihtelevasti täälläkin. Todella ärsyttävää.
Huimailee.
Paha olo iskee heti jos ei syö tasaisin välein. Ja jos syö liikaa niin taas on huon olo.
Pinna on normaalia kireämmällä. (Tänään teki tosi tiukkaa olla huutamatta asiakkaille. Mikä kuttu siinä on, että pitää ne sovitetut vaatteet runnoa lattialle, talloa niiden päälle, hinkata sitä pakkelinaamaa valkoisiin puseroihin ja sitten tulla kitisemään alennusta kun on vaatteessa tahra!?! Ja miksi ne pitsiset vaatteet pitää aina viskata telineiden päälle siten, että ovat jumissa toisten vaatteiden henkareissa ja aina ne pitsiset repeää!?! AAARGH!)
 
Mulla on kanssa ollut närästystä nyt parina päivänä ensimmäistä kertaa koko elämäni aikana. Äklötys on puolestaan vähentynyt taas ja päänsäryt hellittäneet. Maha on ollut toimimaton ihan alusta asti, ärsyttää :sad001
 
Mulla onneksi pahoinvointi (ja oksentelu) jo melkein loppunut. Aluksi tuntui, etten millään selviäisi raskaudesta :hungover::grin Nyt on vain hiukan etova olo, rinnat olleet edelleen arat ja painavat, välillä pohjaton nälkä vaikka olisi juuri syönyt ja silti vatsa kurnii, sekä repäisykipuja yleensä öisin tai aamuisin. Ja ihanaa, että vatsa on hyvin alkanut pyöristymään ja selkeästi ovat muutkin ihmiset huomanneet jo tovin, sillä olen hoikka muuten :shy: Viikkoja nyt 15.
 
Ohhoh, meinasin tulla valittamaan omia oloja, mut muiden juttuja lukiessa tajusin olevani aika onnekas. Ja pikkutyyppi on kyl ainakin sykkeen perusteella hengissä, ei pitäis mistään keskenmenoista siis oireettomuuden johtua.

Mulle iski taas vissiin noro tms vatsatauti, heräsin neljältä aamulla huuto-oksentamaan. Päätä ja lihaksia särkee mut elämä alkaa voittaa jo. Normaalisti nukun aina mahallaan, mut nyt on alkanu tekee pahaa. Pitempien lenkkien jälkeen saattaa vähän särkeä jalkoja/polvia/lonkkia, mut muuten jaksaa ihan hyvin.

Mahakin on vielä sellanen läskipömppis vaan. Tänään 15+5.
 
Mä oon taas viimeyön valvonu mahakipujen vuoksi, kaameat kasvukivut.. Ja tuntuu että yön aikana maha kasvoi taas reippaasti :D
Muuten päänsärky vaivaa, välistä etova olo jos ei oo syöny, ja lonkat kipeät. Oon monta vuotta nukkunu selällä ja nyt ei enää pysty, kylkiasennot ainoastaan käy. Ja hajut etoo ! Nyt 17+6.
 
Tää kutina ja päänsärky on kauheinta.. Plus tietty repäsykivut. :sad001

Lisamarie 18+3
 
Nyt 15+1 ja pahoinvointi on hieman hellittäny. Syyä täytyy melkein tunnin välein, muuten iskee paha olo. Sain neuvolalääkäriltä reseptin pahoinvointilääkkeeseen, se voi olla yks tekijä miks nyt on olot helpottanu.

Tänään uutena oireena pahoinvoinnin ja masun kipujen lisäksi tuli sydämen ihme pomppoilut! Hetkellisesti tuntuu, että sydän heittää kärrynpyörää ja silloin tulee huimaava olo. Tämä menee kuitenki ohi, mutta niitä on tämän päivän ajan tullu enemmän kuin kerran tunnissa. Jostain luin, että rytmihäiriötuntemukset kuuluu raskauteen, onko tämä nyt sitä? Ei ole väliä sillä rasittaako vai onko levossa, niitä tulee joka tapauksessa.
Onko muilla vastaavaa? :eek:
 
Nyt 15+1 ja pahoinvointi on hieman hellittäny. Syyä täytyy melkein tunnin välein, muuten iskee paha olo. Sain neuvolalääkäriltä reseptin pahoinvointilääkkeeseen, se voi olla yks tekijä miks nyt on olot helpottanu.

Tänään uutena oireena pahoinvoinnin ja masun kipujen lisäksi tuli sydämen ihme pomppoilut! Hetkellisesti tuntuu, että sydän heittää kärrynpyörää ja silloin tulee huimaava olo. Tämä menee kuitenki ohi, mutta niitä on tämän päivän ajan tullu enemmän kuin kerran tunnissa. Jostain luin, että rytmihäiriötuntemukset kuuluu raskauteen, onko tämä nyt sitä? Ei ole väliä sillä rasittaako vai onko levossa, niitä tulee joka tapauksessa.
Onko muilla vastaavaa? :eek:

Juu mulla on ainakin päivittäistä, en oo jaksanu huolestua kun niin nopeesti menee ohi :)
 
Sydän pamppailee välillä tosi lujaa, ja tuntuu et yleensäkin just sillon kun on levossa.
 
Mullakin on tullu rytmihäiriöitä! Aina iltasin ku oon menossa nukkumaan ni alkaa pamppaileen ja jättään lyöntei välistä :D
 
Täällää alkaa olemaan todella oireetonta ja seesteistä, ei tunnu raskaana olevalta yhtään :D Oon todella iloinen, sillä alkoi noi oksut tulee korvista. Edelleen kyllä ruoan pitää olla kylmää (ei lämpimiä ruokia) eli lähinnä salaattia, salaattia ja salaattia. Vettä menee litratolkulla ja täten myös vessassa saa käydä suht tiheään :) kaikinpuolin kuitenkin aivan loistava olo! Tosin psyykkinen puoli onkin sit asia erikseen - oon todella ärsyttävä k-pää lähes kaikille (etenkin miehelle), ja kaikki ketuttaa! :D onneksi toi mies on jotenkin sisäistänyt asian, ihan samanlainen olin vuosi sitten, ja osaa ottaa päänsääntöisesti mun pään aukomisen huumorilla.

Pienen liikkeit tuntuu satunnaisesti, joten en voi olla satavarma vieläkään onko kyse liikkeistä vai suoliko vaan soi :)
 
Pahoinvointi loppui kuin seinään, kun 12 viikko täyttyi. Paitsi nyt vaivaa migreeni ja
päänsärky muutenkin, joten ne tuovat huonoaoloa mukanaan. Ootteko miten särkylääkkeitä uskaltaneet syödä, kun olen miettinyt, uskaltaisiko buranaa ottaa. Panadol kun ei vie migreeniä kokonaan, vaan lieventää sitä ja yleensä menee päivässä ohi, niin nyt on joka päiväinen vaiva. Jotenkin aattelin, että pärjäisin ilman mitään lääkkeitä tämän raskausajan, mutta oishan se mukava olla toimintakykyinen. Pikkuisella kaikki hyvin kuitenkin, ultrassa ihmeteltiin pientä ihmisen alkua :Heartbigred
 
Mulle sanottiin että migreeniin voi käyttää ihan imigrania.

Mutta kannattaa varmistaa omalta lääkäriltä aina lääkeasiat kun kaikkien meidän migreenit ja aiemmat lääkitykset on erilaisia! Mulla ei raskausaikana onneks ole yhtään kertaa migreeniä tullut joten ei ehkä tulekaan.
 
Mulla on Miramaxia ja sitä ei saa ottaa. Mutta sinnitellään, jospa menis ohi piakkoin. Pitää kysyä seuraavalla kerralla neuvolassa, jos ei siihen mennessä helpota.

Ei malttais oottaa, että pikkuinen alkaisi liikkumaan, jotenkin se tekis tästä vielä todellisempaa. Mää aattelin, että ultra ois sen tehnyt, mutta ei täysin kyllä auttanut tåhän epäuskoon :wink Vai ymmärtääkö sen vasta sitten, kun pikkuinen käärö on sylissä:wink
 
SanNi, kannattaa kokeilla ainakin sitä magnesiumlisää, jos sillä vähenis migreenit. Mulla ainakin loppui päänsärky kuin seinään. Ite en ottais buranaa ainakaan.

Kaveri sano että sille konkretisoitu vauva vasta siinä kohtaa ku tajus että se pitää ottaa synnäriltä kotia mukaanki. :D
 
Näin oon aatellu, että en ota buranaa, kun sitä ei suositella. Pitääpä kokeilla magnesiumia, sitä löytyy kaapista. Kiitos vinkistä!

No jospa sitten viimeistään ymmärtää, että minun se on, kun mukaan pitää ottaa :grin:)
 
Mulla vähän samanlaista epäuskoa ilmassa, varsinkin nyt kun oireet loistaa poissaolollaan ja on ollut lähinnä tosi normaali ja hyvä olo jo pitkän aikaa. Välillä tuntuu siltä ettei edes olis raskaana, että ei siellä ketään ole. Dopplerilla sitten selvinnyt, että kyllähän se siellä vieläkin sykkii. Tää kaikki on valmistautumisesta huolimatta jotenkin tosi hämmentävää, uutta ja pelottavaa näin ensikertalaiselle.
 
Täällä yks migreenipotilas. Magnesiumlisää syön AINA, koska se helpottaa päänsärkyjä ja migreeniä. Viimeksi neuvolalääkärissä käydessä lääkäri sanoi, että buranaa voin ottaa ennen raskauden viimeistä kolmannesta. Panadol ei migreeniin auta yhtään. Joten jos kohtaus alkaa koputella, otan buranan. Pyrin kuitenkin siihen, että en mitään ottaisi ja koetan vältellä laukaisevia tekijöitä. Näin aurinkoisella säällä vaan tuo valoa karkuun pääseminen on hieman hankalaa... mulla siis laukaisevia tekijöitä on mm kirkas valo, voimakkaat hajut, kropan kuivuminen, pähkinät (uusi, raskauden tuoma), niskajumi (ei onneksi aina)...
Mun oma migreenilääke on suoriltai han myrkkyä, joten se on nounou. Ja koska buranakaan ei läheskään aina auta, niin otan sen vain jos kohtaus iskee esim töissä.

Buranan käytöstä päättää lääkäri aina tapauskohtaisesti. Sitä ei suositella raskauden aikana lainkaan, mutta ehdoton kielto on vain viimeisellä kolmanneksella.
 
No nyt tunnen itseni hömelömmäksi kuin normaalisti.. En oo tajunnut että täällä on tämmöinen "uusi" ryhmäkin, oon vaan lueskellut alkuraskauden oireiden ryhmää! Olen kans ihmetellyt rytmihäiriöitä ja huolestunut jo, et mun kilpirauhaslääkitys olis pielessä. Mut ei, arvot on kohdillaan. Kai se on uskottava, että iltapamppailut kuuluu raskauteen. Muutoin on kyllä kummallisen oireeton olo. Hyvä niin.
 
Täälläkin on pamppaillut iltaisin niin pitkään kuin muistan, alkoi aika aikaisin. Ei kuitenkaan mitään todettua ongelmaa asian suhteen, joten ihan normaaliksi on päätelty tuo tykyttäminen.
 
Takaisin
Top