Keskiraskauden oireet

Mie en ymmärrä miks meillä ei nää olot jo helpota vai onko meitä huonovointisia vaan sattunut tähän marraskuisten porukkaan jotenkin enemmän!? Täällä velloo kans illat masussa ihan kunnolla, oksennusta enää harvemmin tulee. Huomenna 13+0, vois jo oikeesti hellittää!!!
 
Täälläki oksennellaan päivittäin, huomenna lähtee 15. viikko. Aamut&illat edelleen pahimpia, keskipäivä menee ihan jees. Olen samaa mieltä, että vois kyllä jo hellittää! :O
 
Aivastin pari päivää sitten, ja yritin keskittyä ettei repäsis niin kivuliaasti mahasta. Vaan kuikas kävikään: kusin housuun. Ou jee. Onneks olin kotona ja oli pelkät pikkarit jalassa. Pitää varmaan alkaa reenaa lantionpohjanlihaksia. :I
 
Mai, voi ei... :sad001 onneks et ollu missään kylillä. siin ois ehkä vähä enemmän harmittanu :P

Tuntuis joo olevan aika huonovointista porukkaa, vaik viikkoi alkaa toisil oleen jo enemmänki kasas :O toivottavasti joskus loppuis :sad001
 
Aivastin pari päivää sitten, ja yritin keskittyä ettei repäsis niin kivuliaasti mahasta. Vaan kuikas kävikään: kusin housuun. Ou jee. Onneks olin kotona ja oli pelkät pikkarit jalassa. Pitää varmaan alkaa reenaa lantionpohjanlihaksia. :I
Jos kuule yhtään lohduttaa, mä säikähdin työpaikan vessakäytävällä yhtäkkiä aukeavaa vessan ovea ja mullakin lirahti, hittolainen kai ne reenit aloitettava täälläkin
 
Mulla vihloo/jomottaa jatkuvasti alamahan vasemmalla puolela, välillä enemmän, välillä vähemmän. Tätä on jatkunut jo ainakin viikon, tuntuu, ettei hellitä ollenkaan. Haluaisin ajatella, että ne ovat kohdun kasvukipuja, mutta onko tällainen jatkuva tasainen vihlonta normaalia? Tuntuu myös siltä, että kohta on painettaessa hiukan kosketusarka.. :sad001
 
Mulla siis ainoat oireet on olleet noi repäisykivut aivastaessa, housuun pissiminen :D, satunnainen päänsärky, perus väsynyt olo (pirteempi kyllä ku aiemmin), painajaiset ja NÄLKÄ. Muuten oon elämäni kunnossa, tulin just koirien kanssa pitkältä lenkiltä. Muiden juttuja lukiessa alkaa arvostaa sitä, että ei satu minnekään ja pystyy liikkumaan ihan normaalisti.

Harmittaa kyl ettei viitti esim. lähtee ratsastamaan vieraalla hevosella jos vaikka mätkähtäis alas, tai kokeilee pyörällä valjakkoajoa parin koiran kanssa (joista toinen vieras, oman kanssa uskaltaa kyllä). Voimia kaikille muilleki pissaliisoille :Heartred
 
Mulla on pahat olot kadonnu ihan kokonaan, matkapahoinvointi kanssa. Kerran sen mun kaamean vapun jälkeen piti oksentaa. Tilalle on tullut kipuja. Ei mitään pahoja, välillä pistää mahaan tai viiltää häpyluun kohdalta.
Mutta huomaa kyllä että ei jaksa ihan samalla tavalla, paljon nopeampaa väsähtää ja sitten tulee kiukku ja melkeen itku :D
 
Olo on kaamee. Kohta jo tunnin ollu hereillä. Mahaan koskee. En sit tiiä närästääkö vai mitä. Oon jo käyny oksentaan kerran ja viekin olo tosi heikko. Kai on pakko kavuta etsiin närästys lääkkeitä jos ne helpottais oloo. Ja pääsis nukkuunkin takas. :sad001
 
Olo on kaamee. Kohta jo tunnin ollu hereillä. Mahaan koskee. En sit tiiä närästääkö vai mitä. Oon jo käyny oksentaan kerran ja viekin olo tosi heikko. Kai on pakko kavuta etsiin närästys lääkkeitä jos ne helpottais oloo. Ja pääsis nukkuunkin takas. :sad001
Eipä ookkaan oire vaan mahatauti. Koko yön valvonu mibi pätkä unilla ja jompi kumpi pää on tyhjentyny :sad001
 
Sympatiat Spunk! Itse viikko sitten saman kokeneena. Tsemppiä, kohta se helpottaa!
 
Pihlaja jatkuvat kivut ei oo hyviä, kannattaa huomenna mennä lääkäriin!

Ittellä vihlontakipuja paljon edelleen, ja etovaa oloa mutta ei onneks oo moneen viikkoon oksentaa tarvinnu.. Nyt vaan on tää jatkuva vitutus ja kiukkuulu päällä, mies sanoiki että ollaan saatu teini taloon :D
 
Tänään iski kokatessa hirveä heikotus, huimas ja kylmä hiki nousi normi hien lisäksi. Pakko oli miehen tulla kasaamaan lasagne. Minä huutelin ohjeita sohvalta.

Edit: verenpaineet näyttikin terveen lukemia, eli mulle poikkeuksellisen matalia. Oliskos se syy.
 
Muokattu viimeksi:
Huoooh, mun atopia vaan pahenee. Selän ja käsien kutina ja kuivuus on vähän helpottanut kun sain taas reseptillä hyvät perusvoiteet ja apolaria. Mutta nyt räjähti ihan järkyn näkönen ja kipee ja kutiava ihottuma ylähuulen yläpuolelle ja silmien väliin sekä silmien alle. Polttelee ja kutittaa ja olo on tukala. Naama on vähän turvonnutkin. Ja päälle iski sitten vielä flunssa. Onneks sentään pahoinvointi on jo helpottanut suurilta osin :)
 
Mullaki nenän alla ja toisella poskella tulipunaiset läiskät, ne aina välillä ilmaantuu ja välillä lähtee pois, sama mitä tekee. Posken läiskä lähtee nenänpielestä ja peittää koko posken, ei mikään pikkuläiskä. Raivostuttava kun sitä ei saa piiloonkaan:grumpy: Otsa ja silmien väli on taas ihan ruttuinen ja kuiva ja hilseilevä, ja mikään ei auta siihenkään:sad001
 
En käsitä tätä pahoinvointia :eek: Ällötystä on ollut alusta asti, ja yhden kerran oksensin ihan alkuviikoilla. Huonot olotkin olivat jo viikon-pari pois, mutta nyt olen yhtäkkiä oksentanut sekä toissapäivänä että eilen. Mahatautiin tms. en usko, kun molempina päivinä kyse kuitenkin yksittäisistä kerroista. Hassua jos tää nyt vasta alkaa, kun kaikkialla toitotetaan että nyt helpottaa :D
 
Voi ei HS, tsemppiä...
Meneekö teillä muilla hermot? Mulla kyllä paukkuu... Ja liittyy selvästi väsymykseen.
Miesraukka...:nailbiting:
Hieno juttu on se, että nyt voisin kyllä aika varmaksi sanoa että tuntuu liikkeitä, rv14+5 ❤️
Myös nälkä on ihan uutta, nyt tuntuu että pitäis saada ainakin kaksi lämmintä ruokaa päivässä :p
 
Joo, täälläkin juuri samanlaisia oireita ku teillä muillaki! :D Itkuisuus ja vastapainoks huonot hermot, vatsan turvotus, ilmavaivat, illalla aivan kaamea väsymys, vaikka muuten oonkin pirteä, mutta illalla nukahdan varmaan sekunnissa. Ummetusta oli, mutta sen oon saanu kuriin lisäämällä veden juontia ja syömällä puuron joka aamu :) Päänsärkyä on aika useasti, ennen raskautta en kärsiny siitä juuri koskaan. Nälkä on onneks kadonnu, pitää itteään välillä muistuttaa syömään. Eikä oikeestaan oo mitään ruokia mitä en pystyis syömään, mut mielitekoja kyllä, kuten porkkana ja kurkku :D Ja tosi oudot unet, ne on kyllä ollu ihan alusta saakka! Tosi hämärää...
Kipua tuntuu kohdussa aina nopeita liikkeitä tehdesä. Sit oon muutaman kerran heränny niin, että vatsan alueella vasen tai oikee tavallaan kylki on tosi kipeä. En tiiä oikein mitä se on, onko muilla ollu? Sit se menee hetken päästä ohi, mutta sen verran sattuu, että en pysty nousemaan ylös heti. Ja se ei ole se kylki, joka on patjaa vasten vaan yleensä juuri päinvastoin.
Mut kyllä voin sanoa nauttivani tästä, vaikka oireita onkin, mut niiden kanssa pystyy elämään. Ja toki kun alkoi tuntumaan pikkuisen liikkeet (nyt rv 16+5), niin se aina vaan lisää nautintoa :)
Mukavaa odotusta muillekkin! :)
 
Viltsu mulla samoja kipuja, ne on kuulemma kasvukipuja :)
Täälä kans pää kipiä harvase päivä, hermot kiriällä koko ajan ja oon kärttyysä.
Huono olo alkaa väistyä! Pystyy syömään aika hyvin :)
Ja liikkeitä tuntuu välillä. ♡ nyt 17+4 :)
 
Ummetusta ja ripulia vuoronperään. Tosi kiva olla töissä kun ilmaa kerääntyy mahaan ja sitten onkin koko päivän maha kipeenä kun ei voi päätellä niitä ulos :sad001 repäisykipuja on alkanut esiintymään, niitä ei tähän mennessä viel oo ollukkaa..
 
Takaisin
Top