Keskiraskauden oireet

Jääkukka

Piirimestaruustason postaaja
Tammimammat 2018
Eli monella on jo toinen kolmannes alkanut ja tässä jatkoa alkuraskauden oireille. Millaisia oireita siis löytyy keskiraskaudessa?
 
Mulla tänään 15+0 ja meinas oksennus aamusta taas lentää... Etova olo tulee ja menee, edelleen on väsy. Ja ilmavaivoja. :sorry: Kovia repäsykipuja sekä alamahan polttelua välillä! Vieläkää en kyllä nauti raskaudesta :grin
 
Pahoinvointi alkaa olla jo tiessään, mutta väsymys ei hellitä. Oon tosi kyllästynyt, kun ei jaksa koskaan mitään ylimääräistä. Eikä ruoka vieläkään normaalisti maistu. Rinnat on turvonneet selvästi, myös vatsaa turvottaa, palelee, koko ajan pissattaa.....
Sit ultran jälkeen tuli koko loppupäivä harjoitussupistuksia, välillä tosi tiheesti! Vähän jo säikähdin. Mut sen päivän jälkeen ei ole pahemmin ollut, en tiedä voiko kohtu reagoida tuolla tavalla siihen ultraamiseen... :/
Rv 13+3.
 
Muokattu viimeksi:
K_repolainen, mulla ainaki ultran jälkeen ja aina sen jälkeen kun oon dopplerilla kuunnellu ääniä niin alkaa kohtua poltteleen, ilmeisesti normaalia...
 
Mulla nyt 14+1 ja oireet samoja kuin aiemmin, mutta lievempinä: ällöttää, väsyttää, huimaa ja rinnat on arat. Ja uutena on tullut kivut tohon kohdun seudulle, josta en oikein tiedä, onko kasvukipuja, suolistokipuja vai jotain muuta. Ei kovin kipeitä ja nopeesti ohi meneviä.
 
Mua ärsyttää kaikki hajut. Yks päivä en pystyny meneen keittiöön kun tiskikone haisi kamalalle. Onneks mies meni laittaan sen pesuun niin pääsin sinne keittiöön :D

Pahaa oloo esiintyy viellä. Etenkin jos syömisestä tulee liian iso väli.
 
Mulla kans hajut alkaa tekee pahaa mm. työkavereiden hajuvedet ja röökin polttajien haju. Väsymystä edelleen sekä naaman rasvoittumista.
 
Pömpöttävää mahaa esiintyy...ilmeisesti siis pääosin vielä turvotusta mutta vähän jo muutakin. Ummetusta, väsymystä ja tarvetta syödä jotain muutaman tunnin välein. Yöllä vessaan. Nopeista liikkeistä repäisykipuja, välillä polttelua (muutamasti viikossa). Muuten ihan jees olo. Ei koko ajan tiedosta olevansa raskaana.
 
Meinasin tulla leijumaan oireettomuuttani ja pirteyttäni, mut tänään on ollu ihan hirveä päänsärky koko päivän. En oikein tiedä et mitä lääkettäkään tähän kannattais ottaa kun parasetamoli ei ainakaan normaalisti auta.
 
Ilmavaivoja, toisinaan väsymystä, yöpissatusta, huimausta, itkuisuus tuli vasta nyt, syödä pitää säännöllisesti ettei tule ällötys, nälkä, hajuherkkyys, hengästyminen. Tässäpä näitä alkuun... Onneksi pahin kuvotus on kuitenkin ohi. ☺️
 
Tää on ehkä vähän outoa, mut oon tuntevina jo liikkeitä :eek: ja mulla siis viikot 12+4, eli eihän tää mikään mahdottumuus olisi, mut kyllä mä silti vähän epäilen (joku suoli siellä vaan poksuu).. Onko muilla, jo pidemmällä olevilla tuntemuksia liikkeistä?

Niin ja varmaan liikkeille tulee ihan oma ketjunsakin... :)
 
14+4 ois menossa (lily juttu vielä vanhassa LAssa) repäisy kipuja etenkin aivastaessa ja yskiessä. Lievää huonovointisuutta mutta jessus kun ei meinaa aina päästä sohvalta ylös kun selkää särkee. Miehen nosto yrityksetkin sattuu. Pitkillä lenkeillä lonkka kiusaa. En oo kyl sata varma liittyykö mitenkään raskauteen...
 
Ccix mä aloin viimeviikon lopulla tuntea liikkeitä, tai luulen niitä liikkeiksi :D voi siis myös olla suolen ilmakuplia. Pari kertaa oon aivaku potkun tuntelu, pienen, terävän paineen hetkellisesti, voisin potkuksi ajatella :) ja tänäaamuna tuntui ku vauva olis yhtäkkiä heittäny jalat ja kädet auki, niinku se teki ultraski :D en tiä paljoko on harhakuvitelmaa ja toivetta mukana... Ku en tiä miltä pitääs liikkeiden edes tuntua :D nyt 15+1.
 
ccix, minä myös olen ainakin siinä uskossa, että tuntemani kutitukset ja "ilmakuplan" liikkeet johtuisivat jo vauvasta. Ensimmäisen kerran havahduin näihin erilaisiin tuntemuksiin reilu viikko sitten 13+0.
 
Kyl mäkin esikon kohdalla tunsin suht aikasin, rv 16-17 semmosta elohiirimäistä nykimist, mut en vaan tajunnut, et kyse ois liikkeistä. RU-viikolla olin sit varma jo liikkeistä, oli sen verta selkeet... :)

Nää on jotenkin erilaisia, selkeitä muljahduksia ja nykymisiä (tosin hentoja sellaisia), mut mä luulen, et kuvittelen taas tai sisuskalut raivaa tilaa :D vaik luulis, et nyt toisen kohdalla bongaa liikkeet nopeammin, mut ei ehkä ihan nän varhain. Apua, jos oonkin pidemmällä mitä oon laskenut :D (hyvin epätodennäköistä)
 
Mä viime raskaudesta muistan vielä :) ekat liikkeet on mulla ollut ainakin juuri sellaisia kun vatsan sisällä olis pieniä kuplia jotka poksahtaa, vähän niinkuin poksahtava saippuakupla :) itte oon aika selvästi erottanut nuo muista vatsa mulinoista, joten uskoisin et nuo vois olla niitä teillä :) voi kumpa mullakin alkais kohta nuo kuplimiset, nyt vasta 12+2 :)
 
Mulla oli viime raskaudessa ekat liikkeet sellaisia ku ois popcorn poksahtanut ihan vatsanahan alla. Suolen ilmakuplat ei tunnu kohdun ja vatsanahan välissä... :) Vähän ennen np-ultraa tuntui ekat, mut silloin oli ehkä yks poksahdus parin päivän välein, joskus pari saman päivän aikana. Aina nii että eka ku liikuin ni pysähtyessä tuntui. Ja kaveri varmaa heitti volttia tms että tuntui, ne ns säännölliset liikkeet alkoi tuntua joitakin viikkoja myöhemmin. Sit alkoi poksahduksien lisäks tuntua muljahteluja.

Nyt on poksunu kaks kertaa, kerran kylmällä ilmalla kun menin maha edeltä lämpimään suihkuun, toisen kerran illalla ku laitoin makuulle. Taas on vielä epävarma olo mut siitä ne vahvistuu. Mulla on aina ollu esim ovulaatiotuntemukset tosi selkeitä, raskausoireet oli tosi voimakkaat jo ennen kuin plussa näkyi ja viime raskaudessa istukka ja sikiö oli juuri sillä kohtaa missä ne tuntui. Siis se istukan alue tuntuu mulla kohtua/vatsaa painellessa sisäisesti kuin sillä alueella ois joku ruhje tai pieni mustelma.
 
Esikoisesta tunsin eka kerran liikkeitä noin viikolla 13. Mä kuvailisin sellaisiksi kalanpyrstön heilahduksiksi. Sitten tuli myöhemmin kuplamaisia tuntemuksia. Ja hyvin pian tuntemukset selkeni ja koveni.
Nyt odotan jo kovasti ensimmäisiä kalanpyrstöjä.
 
Tää jatkuva ärtymys alkaa jyrpiin. Kokoajan ottaa kaikki päähän ja kaikki huonosti.
 
Takaisin
Top