Keskiraskauden oireet

Parina aamuna kans menny aamuvuoroon 0 tunnin yöunilla kun koko yö pyöriny sängys. Yleensä mulla ei oo unettomuutta mutta näin kesällä oon muutenki paljon energisempi ja vähempi uni riittää. Sen sijaan talvet voisin kevyesti olla talviunilla :)

Mulla oireena

Väaymya
Kiukkuisuus
Vatsakivut (alavatsalla, nivusten yläpuolella)
Lonkkakivut
Nilkkakivut (etenki kantapäät, ei pysty käveleen kunnolla)
Alaselkäkivut
Ilmavaivat
Etominen, mikää ei maistu mutta kaamea nälkä

Tänään virtsatie-elinten ultra, katotaan onko kiviä. Ja ensviikolla fysiatri, katotaan lonkan magneetti.

Mulla oireina närästys joka tuli rv 17, edelleen se öinen vessahätä, paineen tunne alamahassa, rv 17-18 kasvuspurtin ottanut kupu (myös ylempää alkaa maha pyöristyä), ja jotain pikku kuplintaa, josta en tiedä onko suoli, syke vai joku potku. Mulla nimittäin mun oma syke tuntuu mahan päälle käden laitettaessa.

Mulla on tullut ylimääränen "iholärpäke" tohon vatsan ja tissien väliin. Ei siis varsinaisesti läskiä kun ihan vaan ihomakkaralta näyttää, mutta siis se kipeytyy iltaa kohden ihan hillittömästi. Ei tee mieli nojailla eteenpäin tai kumarrella ekstroja. Löytyykö sielunsiskoja tälle oudolle vaivalle? xD En ihan vielä oo päättäny johtuuko tää isommista tisseistä, jotka painavat ihoa alas (mulle tällaset daisarit on siis täysin uusi tuttavuus) vai työntääkö maha ihoa ylös... Tai en mä tiedä :P Huvittava vaiva, vaikka kipeetä tekeekin.

Äippähousut ja kengät joihin voi vaan hypätä on must! Itellä maha pyöristyy jo tissien alta lähtien kuin jumppapallon nielleenä. Olo on jo nyt tukala joten mitä se on sitten lähempänä syksyä.
Selkä vaan jaksaa kiusata. Illalla lukemisesta sängyssä ei tule mitään ja kisutkin ärtyy kun tuhisen ja yritän kääntää kylkeä huonolla menestyksellä. Pyöräily kuulema auttais issias ongelmiin mutta oma pyörä on niin huonoa sorttia että ei pysty polkemaan kun maha on tiellä :facepalm:. Jumppapallolla tulee istuttua ja pyöriteltyä takapuolta sekä sohvalla ollessa pitää olla tyyny alaselän alla.

Mä muuten käyn joka yö vessassa siinä kolmen pintaan. hyvää reeniä ajatellen tulevia yösyöttöjä, kun tottuu jo nyt heräilemään öisin :p

Ahhh, pakko käyä hehkuttamassa! Nyt viimeset kolme päivää olo on ollu tosi hyvä, iltasin tosin on huimannu, mutta päivät menny hienosti :) elämä voittaa ehkä sittenkin! Johan sitä on täällä valitettu huonoa oloa, jospa se nyt riittäis :)

Jipii, täällä uusi vaiva! Runsaat harjoitussupistukset. Kohtu pinkeytyy miljoona kertaa päivässä, ja varsinkin makuulla ollessa on aika metka näky. Huolettaa vaan, ettei nämä runsaat harkkasupparit vaan ala avata mitään paikkoja ennenaikaisesti, oma äiti on aikanaan ollut molemmista lapsistaan usemman kuun saikulla ja syönyt myös supistukisa estävää lääkettä, ettei ois sukuvika..

Ja Cut-ting, mukava kuulla, että olo on hyvä! Tuota huimausta on välillä täälläkin, äsken kun mittasin verenpaineen niin se oli 106/58, onkohan sinullakin paineet matalalla?

Mulla huimasi tai oikeastaan pyörytti eilen koko päivän, aika pelottavaa. Ihan ku ois taju lähtenyt. Tänään ei onneksi mitään... mietin just paineita, jos ois ollut alhaalla. Mulla neuvolamittauksissa paineet ollu tasasesti ~70/110 eli hyvät. Mietin kans jos hemppa ois romahtanut, täytyy pyytää pikatestiä enskerralla, et tietää mis mennään noin suunnilleen.

Pihlaja,
Verenpaineen takia tuo huimaus tuleeki, ei se mitenkään huolestuttavan alhaalla ole, mutta normaalia alempana kuitenki. Siihen alkaa jo tottua, täytyy iltasin vain rauhassa nousta ylös ja hetki odottaa niin menee ohitse.

Täällä oireena on närästystä, lievää väsymystä ja unettomuutta. Eilenkin olin tosi väsynyt nukkumaan mentäessä, mutta uni tuli vasta puolen yön aikoihin. Ja viime viikolla oli sama homma, että vaikka oli väsynyt olo, niin uni ei vaan tullut. Ja edelleen vessassa pitää käydä useasti. Aamulla mua taas aamupalan jälkeen etoi ja oli tosi lähellä, etten yrjönnyt.

Mulla kans lähes oireeton alkuraskaus jatkuu samalla tiellä keskiraskaudessa. Just vessassa pitää ravata päivällä kokoajan ja kerran yössä herään vessaan. Alavatsassa on just paineentunnetta ja välillä sattuu.

Mulla alkoi tänään aamu kauhealla päänsäryllä ja pakko oli ottaa särkylääke, sillä enpähän minä olisi muuten kyennyt lähtemään töihin. Ja tyhjään vatsaan särkylääkkeen ottaminen oli virhe ja hetken päästä alkoi oksetusolo, mutta onneksi en oksentanut. Toivottavasti tästä päänsärystä ei tule jokapäiväistä oiretta.

Tänään ollu nivelet tosi kipeät, polvet ja kyynärpäät varsinkin. En tiedä, onko tulossa kipeäksi vai onko oire raskaudesta. Vatsa pullahtanut yön aikana esiin.

Siis mansikat. Mä voisin elää mansikoilla! Taas piti marjamyyjältä kauppareissulla pari litraa ostaa :hungry:
Liitoskivut alkaa olla välillä melko kovia, mutta venyttely auttaa.
Rinnat tuntuu välillä todella pinkeiltä, sellaista alkumaitoakin tihkuu jo.
Ärsytyskynnys on melkoisen matalalla, vaikka kunnon räjähtämisiä ei ole ainakaan vielä tapahtunut.
Ruuan kanssa on vähän niin ja näin. Aika huonoa tuo syöminen oikeasti on...ja siitäkös tuo ukko ja äite on vähän huolissaan.
Päänsärky alkaa olla oikeasti rieasana. Olen nyt ainakin viikon herännyt päänsärkyyn :arghh:

Mitä seksiin tulee, niin edelleen tekee perkuleesti mieli. Orgasmin jälkeiset jumalattomat kivut on nyt loppuneet. Sama juttu kuin esikoisen aikaan. Tietyllä kohtaa, kun kohtu on nousemassa, orgasmin jälkeen tuntuu ihan helvetillinen kipu joka kestää jonkin aikaa. Nyt ollaan siitä onneksi päästy ohi. Voi heilutella peittoja ihan rauhassa :wink

Pakko jakaa kokemus mun ketutus-asteesta... siis ainakin on metrin mittanen se otsassa. Jäin tossa lauantaina vaunujen kanssa metrosta ja todella lihava mummo tunkee sisään ennen ku ihmiset pääsee ulos - tokaisin, et voisitko väistää (ei mitään reaktiota) ja siis ihan keskeltä tunkee, et en pääse millään ohi, jolloin oikeasti raivostuin: v*tun lehmä, voitko väistää! Kylläpä helpotti. Mut tuntu, ettei se lihapulla mitään tajunnut. Noh näillä mennään... voi olla, et mulla on hieman testosteronia taas elimistössä :D

Ja toisekseen... mulla on oikeus :D oon niin pahalla päällä ja kanssaihmiset oikeesti sapettaa, varsinkin epäkorrekti käytös. Saa nähdä, kuinka paljon pahenee tää mun raivo ku raskaus etenee :P

Takaisin