Keskiraskauden oireet

Liitoskivut ja kohdun kiinnikkeiden venyminen ainakin vihloo ja tuikkii. Joskus kai suoliston siirtyminenkin aiheuttaa sellaisia "vuosituhannen ilmavaivat" tyyppisiä kipuja, vaikkei ilmaa olisikaan.
 
Elmiina samaa ongelmaa täällä ollu et mahaan sattuu ihan kun ois isommatkin kaasuvaivat tulossa pihalle :oops:
 
Onko kenelläkään tässä vaiheessa ollut selkäkipuja? Mulla riittää että seison tai kävelen yli 30-60min ja sitten ne alkaa. Alaselässä tuntuu eniten ja ovat aika koviakin. Vähän pelottaa kun esikoisen synnytyksessä pahin kipu oli selässä ja nyt se vaivaa jo tässä vaiheessa. Pakko on alkaa nyt viimeistään vahvistaa sitä, mutta ainoa joka estää on tuo vuoto. Kätilö sanoin etten saisi hirveästi kuntoilla ja yhdyntäkielto siihen asti kunnes vuoto on loppunut. Voikohan selkäkipu tulla tuosta vuodosta? Mulla siis verihyytymä kohdussa, joka on vuotanut yli 5vko. Toivottavasti pian poistuisi kokonaan sieltä! Äh, niin paljon kysyttävää olisi ja neuvola vasta 28.5..
 
Annissa Minulla on ollut alaselän kipuilua aikalailla alusta asti. Lähinnä joku ristiselän nivel vihoittelee aina jommalla kummalla puolen. Johtuu ilmeisesti voimakkaasta alaselän notkosta ja olen kyllä myös miettinyt, että mihin tämä tästä etenee. Liikkuminen auttaa minulla onneksi ja jokin tukivyö pitää jossain vaiheessa ottaa käyttöön.

Itse voisin uskoa, että kipusi voivat olla yhteydessä vuotoonkin. Odottele rauhassa, ehdit kyllä vahvistaa selkää vielä pitkään sen jälkeenkin. Voitko soittaa neuvolaan, niin saisit mielenrauhaa?
 
Tuutunen kiitos vastauksesta! Tsemppiä myös sinne. :) Mulla tuo liikkuminen vain pahentaa kipua, no ei kyllä auta muu kuin odottaa että vuoto loppuisi. Ja tottahan se on, onhan tässä aikaa vielä vaikka kuinka.. Odotan kovasti neuvolalääkärin aikaa, koska siinä samalla ultrataan ja katsotaan mikä tilanne siellä on. Toivottavasti verihyytymä on pienentynyt, koska vuotoa ainakin tulee päivittäin.
 
Mulla kans on selkäkivut kovat, varsinki kävelles, mutta mulla on muutenki huono selkä niii en tiä paljoko johtuu siitä..
 
Mä oon nyt kakspäivää kärsiny päänsärystä. Eilen otin panadolin töitten jälkeen kun ei ajatuskaan kulkenu sen säryn kanssa :sad001 saas nähä joudunko tänäänkin ottaan lääkettä kun kotiin asti pääsen.
 
Tänää ollu melko kipeet alamaha ja selkä. Ei vissii pikkune aamupäivällä tykänny ku piti herätellä ultrassa.
 
Spunk, mullakin särkee päätääää. :sad001 En oo ees ottanu mitään lääkettä ku koittanu vaan kärvistellä, ainakaan kokemusten mukaan parasetamoli ei oikein auta mun päänsärkyyn. Yritin nukkuu pari tuntia ni eiku jatkuu vaan.
 
Mullakin ollut muutamina päivinä päänsärkyä. Muuten ollut tosi oireetonta, paitsi eilen illalla sit oksensin ja sen jälkeen oli tosi heikko olo. Tänäänkin jonkun verran pyörryttänyt.. ei pitäis valittaa oireettomuutta.
 
Mulla ollut myös ajottain pientä ja ohimenevää selkäkipua, varsinkin aamuisin, kun oon pitkään nukkunut ja jos joutuu esim. Aamupalaa tehdessä seisomaan hetken aikaan. Ja päänsärkyä on myös itsellä esiintynyt ja panadolia olen yrittäny syödä, mutta olen oksentanut kahdesti. Levolla ja päähän laitettavalla kylmällä pyyhkeellä mennyt särky ohi päivän kuluessa.
 
Mulla on kanssa alaselkä kipeä. Lasta kantaessa selkäpuolelle ku laittaa ni laittaminen sattuu ku pitää olla etukeno vähä. Eteen sitominen on ok mut siinä ei voi kantaa ku max vartin, selässä kantaminen itsessään taas ei satu. Migreeni meinas alkaa ultrapäivän kunniaksi eilen. Viimeks mulla iski kivasti nää kevätpäivät loppuraskauteen ja kun oli verenpaineet koholla vähän ja proteiinia pissassa ni pakko oli käydä sit synnärilläkin sen päänsäryn kans et on varmasti migreeni eikä myrkytys.
 
Ei ehkä liity raskauteen, mut ku ollaan käyty pidemmillä vaunulenkeillä, niin lonkat on alkanut kipeytyy... tuntuu hirmu löysiltä. Hitto, jos alkaa kroppa reistaa ja viikot pitkälti alle puolen välin :sad001

Ja mun alkuraskauden pahoinvointi ei oo täysin poissa... pari kertaa on viimesin viikon aikana saanut pönttöä halata ja etova olo iskee ajoittain. Rehuja kun syö niin olo pysy siedettävänä :D
 
Mullakin toinen lonkka kipuilee ja naksuu, ihan raskauden piikkin laitan. On ollut myös muutenkin nivelkipuja jaloissa lähinnä.
Pystyn kyllä kävelemän vaikka millasia matkoja ja tekemän vaikka mitä, mutta tuskaa tuottaa välillä kiipeäminen portaita toiseen kerroseen. Tuntuu ettei jalat vaan nouse. Onneks meilä on hissi:D
 
Mulla on ollut pari päivää ihan outo vaiva, en muista tälläistä esikoisen raskaudessa.. Mulla vihloo / pistelee emättimessä, kohdunsuulla.. Onko muilla ollut tälläistä? Onkohan ihan normaalia?
 
Huono olo tekee taas tulojaan. Jos ei juo heti kun on jano tai syöminen jää välistä tulee etova olo, joka lähtee kyllä heti kun syö/ juo vaikka se etoisi ajatuksissa vielä enemmän.. Viime raskaudessa tätä kesti pitkälti yli puolen välin.. :D onneksi ei ole vallitseva olotila :)
 
Eilen syötiin illasta makaroonilaatikkoa ruuaksi. Otin ruuan jälkeen kylmää vettä janoon ja samantien sain juosta vessaan ja kaikki syömiset pihalle :sad001 Tänään onkin ollu hyvä päivä. Ja onneks niin kun on ollu tekemistäkin niin paljon.
 
Takaisin
Top