Keskiraskauden oireet

Huomasin tänään sen, jos taivutan kroppaa taaksepäin, niin navan yläpuolelle tulee sellanen kohouma. Voisko kohtu olla jo kasvanu niin korkealle? Huomenna lähtee 17.vko. Otin siitä videotakin, mutta en tiiä pystyykö sitä tänne latailemaan. Tuo kohouma on ihan oireeton, eikä muuten tunnu lainkaan. Maha on kasvanu tämän viikon aikana selkeästi, viikko sitte oli vielä ihan näkymätön.
 
Tunnusteleppa selinmakuulla, mihin asti kohtu yltää. Minulla nyt 17+6 ja hieman navan alapuolella se edelleen on. Tosin yläpuolikin on jo pinkeytynyt kun tila vatsaontelossa on vähentynyt :)
 
Cutting mulla sama juttu, se tulee siitä kun suorat vatsalihakset on alkanu erkaantumaan toisistaan. Mulla 18+4 ja kohdun korkein kohta edelleen navan alapuolella..
 
Mietin sitäkin, että johtuuko siitä. En vain ois uskonu, että se näin aikasessa vaiheessa ois tapahtunu, kun ei tuo maha nyt niin iso ole :eek:
 
Vaikka lihakset ei suoranaisesti olisi vielä erkaantuneet juurikaan, on ne jo ns valmiita väistymään ja niiden välissä oleva kudos venyy kuin kuminauha.
 
Erkaantuuko kaikilla vatsalihakset? Mie en nimittäin semmosta huomannu esikoisen odotusaikana tai sen jälkeen, ei oo tuntunu rakoa.
 
Erkaantuu. Toisilla ne palautuu niin nopeasti, että synnytyksen jälkeen ei huomaa rakoa enää lainkaan. Toisilla taas kestää aikansa. Riippuu ihmisestä ja lihaskunnosta. Ja jos treenaa pystyjä lihaksia raskausaikana saattaa rako tulla jäädäkseen.
 
Miten muilla tämän hetkiset oireet?
Mulla edellinen oksu ollu viime torstaina, sen jälkeen voimakasta pahoinvointia lauantaina aamulla. Sekä tänään töissä, ehin yhen asiakkaan tekemään ja jo sen aikana tuli niin hirveä pahoinvointi, että oli pakko lähteä käymään tk'ssa mutka. Nyt saikkua muutama päivä. Alkaa jo tympäsemään ku tämä ei meinaa millään jättää rauhaan :sad001 sain pari viikkoa sitten Postafen-pahoinvointilääkettä ja siitä ei hirveästi apua ole ollu. Nyt pyysin Primperanin reseptin, kokeilen sitä huomenna. Oksentelu on onneksi hieman laantunu, mutta pahoinvointia ja heikotusta on edelleen. Tälläkin hetkellä.
Kohtalontovereita?
 
Tsemppiä cut-ting! Toivon todella koko sydämestäni että olosi helpottuisi!

Mulla pahoinvointi loppui kokonaan noin viikko sitten ja alkoi viimein se energinen keskiraskaus! Jaksan touhuta ihan eri tavalla, toki oon myös kesälomalla ollut nyt viikon että sekin varmaan vaikuttaa jaksamiseen. Aikalailla oireetonta on, mitä nyt alavatsassa kipuja silloin tällöin ja harjoitussupistuksiakin ehkä ajoittain. Alaselkä kans väsyy helposti ja jos on paljon jaloilla, liitoskipujakin tuntuu. Mutta missään nimessä kipuja ei ole edes päivittäin.
 
Koko ajan ollu oireeton raskaus ja niin on edelleen. Jotain oireita haluais, et uskois olevansa raskaana ja tietäis kaiken olevan hyvin..Tsemppiä cut-ting, toivottavasti siun olo helpottuis pian!
 
Kipuja ja kremppoja löytyy, mistä pääsen huomenna neuvolaan jutskaamaan, mutta pahoinvointia ei enää onneksi ole. Ruokaakin olen jo pystynyt tekemään ilman kuvotusta :D
 
Mulla loppui se pahin oksentelu ja pahoinvointi siinä viikon 12 tienoilla. Edelleen huono-olo iskee lujaa ja herkästi jos en syö tasaisesti tai istun autossa vähänkin pidemmän aikaa. Mutta tämä on täysin hallittavissa ja pala kakkua verraten tuohon alkuraskauteen. Toivottavasti cut-tingin pahoinvointi alkais taittua pian. Se vie niin voimat.

Tällä hetkellä vaivoina:
Närästys
Jatkuva pissahätä
Lonkkakipuja

Varsinaisesti ei vaivaa, mutta on:
Paineen tunnetta alavatsalla
Lievä väsymys
Muuttuvat ruokahimot ja ällötykset

Iho on nyt paljon parempi, mutta hiukset rasvoittuu yhä nopeasti.

Kevyttä liikuntaa olen taas jaksanut harrastaa myös :)
 
Täälläkin loppu pahoinvointi ja oksut ku seinään - ainoa, et jos syön jäätelöä (erehdyn syömään) niin oksennan :D samoin muutamat muut ruoka-aineet aiheuttaa moista, mut pääsääntöisesti hyvä olo ilman mitään oireita. Paitsi nyt mulla on joku hiton flunssa! Ihanaa... oon viimeksi flunssaillut joku 2 vuotta sitten, ja olin ehtinyt unohtaa kuinka hirvee voi yksi tavallinen flunssa olla! Tai noh pääsiäisen yritti joku pöpö iskee, mut selvisin siit vaan vähän köhimällä.

Heh, huomaa, et on toka raskaus menos, en oo ihan perillä viikoista... nyt siis taitaa mennä 16+3 :D
 
Muokattu viimeksi:
Täällä mennään oireettomana,ne vähäisetkin alkuraskauden oireet ovat tipotiessä! Tiedän että pitäis vaan olla tyytyväinen ja nauttia kun ei oo oireita MUTTA ei pysty kun pelko persees että kaikki ei oo hyvin kun ei vielä niitä liikkeitäkään oo tuntunu. Nyt olis se doppler kova sana kun vielä pari viikkoa neuvolaan!
 
Täällä kans lähes oireeton alkuraskaus jatkuu oireettomana keskiraskautena. Kyllä mää niin odotan niitä liikkeitä, että tietäis et kaikki on hyvin.
Toisaalta sit varmaan oon paniikissa jos hetkeen ei tunnukaan mitään.:eek:
 
Yli helpon alkuraskauden myötä oireeton keskiraskaus jatkuu. Eikä liikkeitä vielä kovin tunnu, mutta eilen kuultu sydänäänet et kyl siel vielä elämää on :) :Heartred
 
Mulla alkuraskaus meni pahoinvoidessa viikolle 12 saakka... siten tämä riemu vasta alkoi. Oireita on vaikka muille jakaa, en tiiä johtuisko iästä vai onko aika kultaillu muistoja mut en muista tälläisia edellisesta raskaudesta (14vuotta sitten)....

Oireita:
Migreeni (kestää normaalistikin 2-3pv mut nyt kun sais suunnilleen sisu-pastillia ottaa siihen ennätys on ollut 9päivää) Terkkarissa neuvottelu äippäpolin kanssa ja sain kohtauslääkkeen, joka kyllä auttoi.
närästys,
NÄLKÄ koko ajan....
häpyliitos alkanut oireilla=ei oikein saa nukuttua, eikä kyllä liikuttuakaan....
Eipä sillä et saisin liikkuakaan (paitti hiljaa kävellä) kun supistelee
Hermokin on aika kireellä
ilmaa mahassa

Että mukavat 5kk tiedossa veilä... ei vaan on se sen vaivan arvoista, mut ei tällä hetkellä kovin hehkeältä tunnu!!
 
Itselläni on melko normaali olo eli pahoinvointia ei enään juurikaan esiinny ja väsymyskin alkanut helpottamaan. :) Maha senkun kasvaa ja neuvolatäti sanoikin, että mulla on kohtu isontunut, kun tunnisteli tänään neuvolassa mun mahaa, että ei ihme jos tiukat farkut jo puristaa. :D
 
Onko muilla vaikeuksia saada unta? Vaikka mä olisin miten väsynyt ni pyörin iltaisin sängyssä vähintään kaks tuntia, ja sit jo ennen viittä nousen vessaan, enkä enää saa unta! :sad001 oon myös ollu kipeenä 1,5 viikkoo, joka kans vaikuttaa varmaa nukahtamisee, ku häiritsee nenässä vinkuva räkä. Rasittavaa.. Muita oireita ei kyllä oikein ole :) No tietenki nälkä koko ajan, mut se ei haittaa :D
 
pipa: Mulla myös on ollut parina edellisinä iltana vaikeuksia saada nukahdettua. Nyt on mennyt varmaan 11 asti valvoessa, kun aikaisemmin nukahdin viimeistään 9 maissa. Mutta ihmeen pirteä olen jaksanut töissä olla, joten kai minä saan riittävästi unta. :)

Mulla meinaa olla kurkku kipeänä ja toivon todella, etten tule kipeäksi nyt.
 
Takaisin
Top