Keskiraskauden oireet

Täällä edelleen jotkut tietyt ruuat etoo, ehkä ei niin pahasti mitä aiemmin. Esim tänään oli tortilloja ruokana, niin se jauheliha etoi tosi paljon ja enpähän mä syönyt siitä kuin puolet. Edelleen väsyttää ja tää mun koko olemus on niin väsyneen näköinen ja pitkät yöunet ei ees siihen auta. Rinnat kasvaneet yhä enemmän, mutta onneksi eivät ole niin arat mitä aikaisemmin. Ja tää vatsan turvotus eli maha on jo näkyvissä, vaikkei tää taida vielä oikea raskausmaha olla. :wink
 
Me syötiin ennen melkeen aina jotain jauhelihasta tehtyä, nyt on ehdottomasti ollut alusta asti kielletty tortillat. Jauhelihakastiketta on mies koittanut parikertaa tehdä mutta mulla jäi syömättä, en voinut etes katsoa sitä yökkimättä. Nyt ei oo muuten kyllä syöty jauhelihaa muutako lasagnessa.
 
Mäkää en jauhelihaa saata syödä, toki en ikää oo siitä niin välittäny. Nyt alkanu taas aamuetominen, ei kiva.. Oksennus meinas eilen lentää mutta sain pidettyä.
Tissit kasvanu kans tosi paljo, ei onneks kovin kipeät enää. Ja maha kasvaa kasvamistaan, turvotusta mukana iltasin varsinki, mutta aamusta jo selkeä maha.
Seksiunet on kauheesti lisääntyny.. :eek:
 
mulla oli ekan kolmanneksen aikana tuota että jauheliha- ja kanajauheliha alkoi etomaan, varsinkin tortilloissa, nyt on jo pikkuhiljaa pystynyt syömään...

itsellä koko ajan nälkä, maha alkanu erottumaan löysienki paitojen alta, päivisin oon virkeempi mutta illalla kyllä väsyttää ja pään ko saa tyynyyn ni uni tulee heti.
 
Mulla on kans kokoajan nälkä ja pahaolo on vähentynyt, nää on varmaan toisiinsa yhteydessä :) mahakin on ihan eritavalla pinkeä ja oon melko varma et mulla on alkanut tulla harvakseltaan harjoitussuppareita, mikä saa vähän jännittämään, koska se tarkoittais et ne alkaa taas aiemmin ku edellisellä kertaa.... toivottavasti oon väärässä ja toisaalta vaikken olis, niin, niin kauan kun ne pysyy harjoitussuppareina ei oo hätää. Just tänään ultrassa tavoitteeksi asetettiin et muksu pysyy sisällä 36 viikolle vähintään, niin en kaipais mitään suppareita kummittelemaan :P
 
Tänääb tuli radiosta joku erinin laulu ja jouduin sammuttaan radion kun iski kauhee itku kohtaus melkein kun sitä hoilailin :)
 
^mä taas vollotan ko meiän ryhmän lapset harjoitellee kevätjuhla lauluja ja tiiän että viimiset kevätjuhlat tossa ryhmässä.
 
Joo, mä itken joka aamu autossa radioo kuunnellessa jolleki biisille. Monta kertaa se on ollut Sannin 2080-luvulla. Tänä aamuna se oli taas joku uus mutta en kuollaksenikaan muista mikä, ärsyttävää.

Repäsykivut yskiessä, aivastaessa ja niistäessä on aika paha kun iski flunssa tällekin likalle. En soisi pahimmalle vihollisellenikaan. Astma tahtoo aina vetää sen tulehduksen niin syvälle keuhkoihin että saa voimalla yskiä sitä limaa ylös. Kumarassa harvemmin sattuu niitä repäsyjä, mutta sillon ei saa voimaa yskimiseen :/
 
Mä oon ollut niin pirteä ja normaali tässä, et aloin jo epäilee et tyyppi ei oo hengissäkään enää. Sekin paljastui sit taas harhaluuloks ku mies löysi dopplerilla (josta on akku aika loppu, laturi hävinny) sykkeen. :p Yskiessä ja aivastaessa repii ja aloin tänään itkee äitienpäiväkortille, jossa kissanpentu puski emoaan. Muutenkin liikutun tosi helposti (mut oon jo aika tottunut tähän uuteen piirteeseen). Tänään oli kaupassa ekaa kertaa kyl jotain pieniä liitoskipuja, aika hurjaa.
 
Mulle on ilmestyny linea negra!!! :D Huomasin ku luin tota vauvakirjaa ja sit tutkin mahaa, muuten en kyl oo huomannu mitään.
 
Hitsi, nyt tänään on ollut sellaisia ajoittaisia, hyvin nopeita kohtuvihlauksia. Mitäs se tämä on...Ei mitään tietoa, miltä harjoitussupistus tuntuisi...
 
Mulla tuntui eilen ekat muljahtelut :) Ja tänään heti perästä ekat harjoitussupistukset. Mulla ne ei kyllä tunnu vihlovalta vaan enemmän kiristävältä. Niinku joku ois kietonu pari kokoa liian pientä kelmua kohdun ympäri ja kiskois siitä selkärankaa kohti.
 
Muidenkin kokemukset suppareista kuulostaa ehkä enempi tuolta kelmulta/puristukselta kuin vihlasuilta, ehkä nää mun oli vain sitten jonkin sortin repäisyjä. Yöllä heräilen liian vikkeliin kyljenkääntöihin ja jalkojen koukkuunvetoihin, tuloksena vähän kuin minirevähdys mahalihaksiin ja alavatsa tuntuu tovin kosketusherkältä. Muutenkin opeteltavaa tuossa liikkeiden hidastamisessa...
 
Täällä kanssa yritetään opetella elämään rauhallisemmilla liikkeillä. Keskiviikkona ois neuvola ja vois tästä tukkoisuudesta jutella että uskaltaako allergia lääkkeitä kokeilla.

Lonkka on nyt parempi mutta selkä vaan jaksaa olla kipeä. Lämpöhoidolla mennään eteenpäin.
 
Täysin oireettoman alkuraskauden jälkeen on nyt keskiraskaudessa ilmestyny tää itkuherkkyys... Eilen mies toivotti aamulla hyvää äitienpäivää ja siitä ne hanat aukes... Lisäks aamiainen ja ruusut, ei meinannu itku laantua millään... Kaikki äitiyteen ja lapsiin liittyvät jutut telkussa ja lehdissä on saanu herkistymään...
Toinen uusi vaiva on ummetus... Vatsa toimii huomattavasti hitaammin kuin ennen... Huomenna neuvola, jonne myös mies tulee mukaan, varmaan itkettää sielläkin :nailbiting:. Viime viikon ultrasta sentään selvisin kuivin silmin, ihme...
 
Mulla on tässä viikko pari nuo viiltelyt vaan yltynyt ja häpyluun särky, ite miellän ne kasvukivuiksi. Harjoitussupistukset tuntuu tosiaan kovettumisena mullakin, itse vaan kuvailisin sen vatsan päälle vetäytyvänä kiristävänä kovana kilpenä tai jotain :D
 
Eilen pamahti 12 viikkoa täyteen ja sen kunniaksi jo jonkun aikaa lähes kokonaan poissa ollut pahoinvointi teki paluun ja pahempana kuin ennen. Tänään onkin sitten oksennettu jo useamman kerran ja olo on järkyttävä. Kun vaan jaksaisi töissä niin huomenna olisi vapaapäivä. Yh, ei vaan jaksaisi enää!
 
Ja eihän se mitään pahoinvointia ollut vaan mahatauti! Oksentamista, kuumetta ja päänsärkyä. Tätä ei kyllä toivoisi kenellekään, oli raskaana tai ei :sad001
 
Takaisin
Top