Keskiraskauden oireet

Käsittääkseni noita maitohappobakteerituotteita voi naittia raskauden aikana ihan normaalisti.

Jatkuva hiiva on varmasti ihan todella ärsyttävä vaiva! Kaverilla oli myös ja mikään muu ei auttanut kuin ruokavalion totaalinen muuttaminen... siinä olikin opettelua!
 
Mulla kanssa alkoi rinnat vuotamaan kirkasta nestettä, kai se on sitä esimaitoa. Säikähdin ensin kun pötköttelin sohvalla ja yhtäkkiä oli yökkärissä märkä läntti.
 
Mulla tuli ab-kuurin jälkeen hiiva, jonka sain kyllä sellasella kolmen päivän canestenilla hoidettuu, mutta neuvolassa kun mainitsin niin terkka kehotti syömään maitohappobakteereja. Ja keskustelu jatkui sitten näihin nimenomaan alapää-vaivoihin tarkotettuihin maitohappobakuihin, että jos yhtään tuntuu hiivalta/vastaavalta niin eikun vaan napsimaan niitä, että niitä olisi oikeastaan raskaana muutenki hyvä napsia koska terve normaalifloora tekee hyvää raskaudelle ja sitten aikanaa synnytyksessä siirtyy vauvaankin hyviä pöpöjä :)
 
Mitä on alapäävaivoihin tarkoitetut maitohappobakteerit? Tai siis onko joku tietty tuote jossa on just jotain sopivia bakteereita? Itselläni ei ole, onneksi, mitään hiivavaivoja ollut nyt raskauden aikana, mutta muuten kyllä tuttu vaiva. :anyone
 
Juu niitä myydään ihan erikseen kun pöpöt siellä hiukan eri. En uskoisi dramaattista eroa olevan, mutta itse en ole vielä apteekissa vertaillut. Eikä googlailukaan nyt innosta :D Mutta niitä myydään intiimipuolella enemmänkin (vrt. suoliston pöpöt vatsan hyvinvointi/matkustus). Se terkka anto jonkun esitteenkin Femiflor-nimisestä valmisteesta, mutta on niitä muitakin.
 
Onko raskaus vaikuttanut teillä hiuksiin? Itse kävin tällä viikolla kampaajalla, niin sanoi, että mulla on kuulema hiuksia lähteny paljon. Sanoi kyllä sen olevan ihan normaalia ja siis on mulla hiuksia vielä päässä paljon, etten mä oo kaljuuntumassa. :D Oon vaan lähinnä kuullu, että hiukset on pikemminkin vahvistunut raskauden myötä..
 
Mun hiukset on kuivunu juuresta tosi paljon. Olen aikaisemmin pessyt vain vedellä kun kaikki sampoot tuntuu kuivattavan, mutta nykyään pelkällä vedellä pestessäkin on kuivunut.. hiukset on pysynyt paremmin päässä nykyään. Aikaisemmin lähti paljon hiuksia, mutta nyt ei paljoakaan.
 
Alkuun tuntu että hiukset ois kokenut jonkun ihme tuuheutumisen, mutta nykyään suihkussakin tuntuu että jää aina kauhee tuppo hiuksia käteen :sad001
 
Mulla lähti alussa hiuksia mutta nyt on onneks tasottunu. Synnytyksen jälkeen voi taas surkeena kattoo tukkaa kun usein sillon lähtee todella paljon
 
Mulla oli pitkän aikaa et lähti ihan hulluna, mut se oli jo ennen plussausta kun alko lähtee. Nyt on jo tasottunu. Mut oli ahistavaa ku aina nii paksut ollu, vähä epäilen et värjäyksestä johtu nii kauhee irtoominen. Vaikka oonki alle 10krt värjänny eläissäni.
 
Yleinen käsitys lienee se, että hiukset vahvistuu raskausaikana ja ohenee imetyksen aikana (tai lähinnähän tilanne on silloin se, ettei hiukset tiputa sitä normaalia määrää vaan se kato tapahtuu sitten kunnolla kerralla imetysaikaan).
Mutta siis monilla hiukset voi ohentua jo raskausaikana tai sitten voi esmes kihartua tai jotain muuta. Hormonit on jännä juttu.

Alkuunsa mulla rasvoittui tosi nopeasti hiukset, nyt se on vähän tasaantunut. Latvat tuntui tosi kuivilta, joten pätkäisin hyvän määrän pois kun oli niin törkeän näköistä.
 
Mä oon normaalisti hirvee oranki, säärissäki voi melkein kuulla ku karva kasvaa, mutta nyt tahti on hidastunu huomattavasti. Esikoisesta ei tämmöstä ollu ni oon ihan ihmeissäni
 
Näköjään noi hormonien toiminta on jännää. Ja siis itse en oo huomannu, että olis hiuksia lähteny normaalia enempää, mutta kun kampaaja niin sanoi, niin sillä kyselinkin. Ja itsellä kun värjätään n. kerran 2 kk:saa tyvi, niin ei senkään ihan kauheasti luulis vaikuttavan? Mutta toivotaan, että mulle jää hiuksia vielä päähän tästä raskaudesta huolimatta. :D

Ja mun mahakarvat senkun kasvaa ja tummenee.. :sad001
 
Mä en muussa karvankasvussa ole huomannut mitään erikoista, mutta mahakarvat on kasvanu ja sojottaa terhakkaasti pystyssä :D
 
Mä oon ymmärtänyt, et hiusten lähtö raskauden jälkeen selittyy yksinkertaisesti stressillä, jonka raskaus kropalle aiheuttaa... hiusten lähtö ilmenee vasta puolikin vuotta stressin alkamisesta, eli mullakin alkoi kunnolla lähtemään vasta kun pikku mies oli kolmekuinen.

Ja luojan kiitos, omat karvat on vaaleat, sillä täälläkin maha on saanut mukavan nukkapeitteen.
 
Mäkin huomasin eilen kasvattaneeni mahaani turkin :D Ainakin viellä on karvotus vaalee. Saas nähä minkälainen luolamies musta viellä tulee :wink
 
Maha saanu täälläkin hyvän karvotuksen raskauden aikana, onneks ei oo paljoa ollu rantakelejä ni ei oo tarvinnu esitellä karvoja kaikille :D muutenkin häpy- ja kainalokarvat kasvaa nopeemmin kuin yleensä mutta jalkakarvat kasvaa yhtä hitaasti ko normaalistiki
 
Mulla on hiukset paksuuntuneet jonkin verran. Sama oli esikoista odottaessa. Mulla ei oo ikinä ollu niin pitkiä ja tuuheita hiuksia kun esikoisen syntymän jälkeen. Sitten esikoisen ollessa noin 4kk ikäinen alkoi kunnon sulkasato ja lyhyessä ajassa varmaan puolet hiuksista tippui pois. Lopulta kävin leikkauttamassa polkkapituisen tukan kun meni hermo niihin pitkiin irtohiuksiin joita löytyi joka paikasta.

Esikoista odottaessa mulla muutes lakkasi säärikarvojen kasvu täysin. Muistan ihmetelleeni sitä monesti. Tällä kertaa kyllä nekin rehottaa ihan normaaliin tapaan :)
 
Takaisin
Top