Keskiraskauden oireet

Pipa! Ja ccix, samoja tunteita täälläkin. Maximekkokin oli kuin säkki päällä :sad001 olis edes se maha joka pingottais..
 
Mä oon aina kateellisena katsonut raskaana olevia naisia ja ihannoinut niiden vatsaa. Oon innoissani koko raskausajan seurannut mun mahan kasvua, mutta tänään kun astelin vaa"alle, niin paino oli noussut. Ei se painon nousu sinäänsä ahdista, kun tiedän sen johtuvan raskaudesta ja siis kolme kiloa on tullut nyt painoa lisää siitä mitä painoin ennen raskautta, mutta silti mä "kauhistuin". Tai lähinnä tuli tosi syyllinen olo siitä, kun oon syönyt herkkuja joka päivä, että paino on tainnut nousta myös sokerin syönnin seurauksesta. Ja muutenkin minunhan pitäs syödä terveellisesti, kun vauva ottaa ravintonsa mun ravinnosta. Yritän nyt parantaa tapani ja alkaa syömään terveellisemmin tai no lähinnä jätän nuo sokerit pois, niin sitten on ruokavalio kunnossa. Ja toinen mikä mulle tuli niin vaatekriisi, multa loppuu kohta paidat, kun maha pilkistää niistä hienosti esiin. :D Mutta ehkä tämä tästä. :wink
 
mä oon levinny ku pullataikina. Ylimääräistä on tullut vähän joka puolelle. 5 kiloa on tullut painoa lisää, mutta näyttää siltä, kuin olisi tullut jo vähintään 15! :D Vatsan seutu ei ota kasvaakseen, ainoastaan valmiina olevat vatsamakkarat on työntynyt sen verran ulospäin, että näytän vain lihonneelta :D Eipä tämä haittaa, koska esikoisen kohdalla oli aivan sama tilanne. Painoa ei kauheasti kerry, mutta jotenkin sisältöni vaihtaa olomuotoa :P No mutta näillä mennään, en kuitenkaan mahda tälle muutokselle mitään.
 
En vaan ois ikinä uskonut et tää on henkisesti näin rankkaa :sad001 onneks kelit on sellaset et rannoillekaan ei pahemmin tartte tunkea, johan ois greenpeace paikalla! Toivottavasti oikee vauvamasu alkaa pian näkyä ni jos se vähä helpottas.
 
Suurin osa vielä näkee sen oman mahan aivan toisin kuin muut! Mun mielestä mun maha on edelleen ihan hölmö, näyttää vaan lösöltä ja vaikka ja mitä. Kaikkien muiden mahat sen sijaan on kauniita, söpöjä, herttaisia... :rolleyes:
 
Mies on yrittänyt takoa mun päähän, et; ei kaikki näytä samalta puoles välis raskautta. Joo, saatan näyttää 10kg lihavammalta ja luulkoon ne niin, joille ei raskaudesta tarvitse kertoa ja ne jotka tietää, ymmärtää varmasti.
 
Omasta mielestä on ällöttävä ja valtava ja tissit tursuaa ja mahaki on jo tiellä. Painoaki on jo +monta kiloa, mutta sitte ku kerrot jollekin raskaudesta nii ei kuulema näy vielä missään..
Olin kyllä tosi laiha ennen raskautta, et varmaan suht tasasesti jokapuolelle sit ne kilot kasaantuneet. Mut ahistus iskee jos johonki pitää lähtee ja on tasan kaks vaatekappaletta jotka mahtuu päälle :D
Mut onneks mies tykkää vaan entistä enemmän ku tissit paisuu ja maha pömpöttää kuulema söpösti. Takapuoliki on omasta mielestä vaan valahtanu mut miehen silmään (ja käteen) on kuulema vaan pinkeempi eikä luuperse. Ja onneks tuo muistaa lähes päivittäin mua muistuttaa, kyllästy varmaan ku valittelin päivitäin ahistusta :happy:
 
Paino on ihan varmasti vähän noussut mutta mieltä helpottaa kun maha on alkanut näyttä enemmän vauvamahalta. Lonkka kipuilee oikealta puolelta mikä varmaan tarkoittaa sitä että viimesillään saa sängystä nousta kyyneleet silmissä niinkuin viimeksi. Muuten olo on mitä mainioin ja alun järkyttävä pahoinvointi on muisto vain!
 
Esikoisen odotusajan ajattelin että en tartte mammavaatteita, pärjäsinkin ihan hyvin omilla. Nyt on kuitenkin pakko sanoa että paras ostos ikinä oli äitiyshousut, herran jestas mikä tunne vetää mahavaralliset jalkaan mitkä ei purista mistään! Mahakin näyttää nätimmän muotoselta kun ei omat normifarkut ole puristamassa napin kohdalta :wink
 
Enpä ole minäkään tavallisiin farkkuihin koskenut sen jälkeen, kun ensimmäiset mammapökät jalkaani vedin. Ei ahdista, paina, eikä purista!
 
Pakko sanoa, että ei raskaus oo fyysisesti mitenkään rankka (mitä nyt vähän pahoinvointia) :D siis omalla kohdalla. Mun henkinen puoli on aina jotenkin ihan sekaisin (kiitos hormonit). Vähän liitoskivut vaivas, ja univaje loppuraskaudes ja just noi univaikeudet vielä buustas ylikierroksilla käyvää päätä... en sit tiedä, oisko kivempaa mieluummin olla fyysisesti vähän kipeämpi ku nyt tää henkinen kakka olo. Plaaah... miksei voi olla hyvännäköinen ja raskaana sekä voida kaikin puolin hyvin :)

Ja mun miehen kommentit ei mua kauheesti lohduta. Äijä keräsi esikon raskausaikana 20 kiloa lisää elopainoa - nyt sit koittaa niitä tiputella (ei sinänsä auta, ku oma peilikuva näyttää valaalta). Sanoin kyllä, et voidaan aloittaa sit kunnon kropparemppa kuhan tää tyyppi on ulkona ja oon palautunut synnytyksestä...

Onneksi enää 20 viikkoa :D
 
Karmee mahakipu koko ajan. Se johtuu siitä, että mahaam kerääntyy ilmaa ihan älyttömästi! Ja töissä ei voi piereskellä niin oikeen myllää tuolla mahassa. Siihen mukaan myös se, että nyt viimepäivinä vatsa on ollut hivenen löysemmällä niin on tooooosi kiva viettää aikaa töissä kun loppuvuorosta tekisi mieli itkeä :D
 
Mulle on moni sanonut, etten oo kyllä muuten levinnyt minnekkään suuntaan, vaan mulla on maha kasvanut ja se on jo selkeä vauhamaha ollut varmaan jo kuukauden päivät. Mullakin ilmavaivoja ja maha välillä myös löysällä..
 
Miten olette ihoa hoitanut? Mulla on suun ympärys, kasvojen "reunat" ja rinta täynnä isoa ja pientä näppylää. Hormooneista johtunee mut saisko nää jotenki näkymättömämmäks ees :D kovasti myös punottaa varsinkin pesun jälkeen tuo suun ympärys.
 
Mä oon toistaiseksi ptäässyt helpolla. Maha on aika iso ja muutenkin on jotenkin turvonnut olo, mutta toistaiseksi olen saanut uskoteltua itselleni että kyseessä on väliaikainen tila, niin ei ahdista juurikaan. Vaatteiden kanssa olen huomannut, että istuvat vaatteet näyttävät paremmalta kuin väljät ja "peittävät", joissa näytän lähinnä lihavalta. Istuvampi vaate tuo esille vatsan muodon, jolloin se on selvemmin raskausmasu.

Fyysisenä oireena tällä hetkellä närästysherkkyys ja ajoittaiset lonkkakivut. Ja ne pienet hormoninäpyt naamassa. Kokonaisuutena iho on kyllä paremmassa kunnossa kun ennen raskautta. Ja kynnet! Mulla on ollut aina hauraat ja röpelöiset kynnet, nyt nämä ovat vahvat ja kasvavat niin että joutuu leikkaamaan. Normaalisti murenevat itsekseen heti kun kasvavat sormenpään yli.
 
Itsellä raskaus on edennyt tosi mukavasti. Maha ja rinnat kasvanut, paino noussut... tän keskiraskauden alussa, meinas hepuli tulla kun en meinannut millään hyväksyä omaa kroppaani, mutta nyt kaikki on toisin. On se kumma miten mieli muuttuu :joyful:

Ainut mikä ärsyttää/huvittaa? on ternimaitoa tulee melkein joka päivä, ja iltasin on pyjama toppi aina kovettunut siitä mihin sitä maitoa on tullut :hilarious:
 
Mun maha on alkanut vasta nyt näkyä kunnolla. Tai se on ollut just sellasen näkönen, että oon vaan lihonut. Istuvat ja vatsaa korostavat vaatteet näyttäis paremmilta jos vauvavatsa olis selkee, mut ei vieläkään voi pitää. Näytän hirveeltä läskiltä vaan. Nyt maha alkaa edes vähän erottua. Mut eipä tuolla niin väliä.
 
Sama ongelma mulla.. yhdet äitiyshousut korostaa vatsaa niin, että oikeasti näytän siltä, että olen raskaana. Normivaatteiden kanssa näytän vaan lihonneelta. Ei auta istuvat vaatteet, eikä sen puoleen löysätkään.. :sorry:
 
Hiivatulehdus! :sad001 Hiivatulehduksesta tuli vaitettavasti mun paras kaveri esikoisen synnytyksen jälkeen ja sain taistella sen kanssa joka toinen viikko! Kaikkia hiivalääkkeitä kokeiltiin silloin ja estolääkitystäkin, mutta en vaan ole onnistunut pääsemään tästä inhottavasta vaivasta lopullisesti eroon!! :sad001

Nyt tämän raskauden aikana hiivatulehdukset on joka viikko päällä! Enkä oikeesti enää juokse apteekkiin hakemaan lääkkeitä koska tuntuu että ne vaan hetkellisesti auttaa, mutta eivät poistaa hiivaa kokonaan! Mun iho tuolla emättimen alueella on todella huonossa kunnossa näiden tulehduksien vuoksi.. Punoittaa ja kutisee koko ajan.. Yritän kotikonstein ( jogurtit, ilmakylvyt ym.) hoitaa näitä pahempia oireita, mutta alan oikeesti kyllästymään tähän vaivaan joka tuntuu olevan jatkuvasti päällä!

Onko teillä tietoa voiko Idoform maitohappobakteereita syödä raskauden aikana? Söin näitä ennen raskautta kun niistä tuntui olevan hieman apua hiivatulehduksiin, mutta en nyt ole raskauden aikana syönyt ja joka kertaa olen unohtanut kysyä neuvolassa asiasta.
 
Takaisin
Top