Keskiraskauden oireet

Spunk: Mua myös vaivannut suonen veto. Onneksi on loppunut aika nopeasti, mutta aika ikävältä se tuntuu..
 
Mulla vetää molemmista jaloista aamusin suonta. Se on kamalaa, kun sisäpohkeet ei meinaa sen jälkeen tokentua ollenkaan. Parhaimmillaan kipu kestää pari päivää :O
 
Täällä on tällaisia oireita ilmaantunut; hikottelen paljon, yksi hikka ehkä tuntiin. Ei siis mitään hikotusputkea vaan yks hikka ja seuraava n. Tunnin päästä. Itse en tätä huomannut, kunnes mies huomautti asiasta.

Toiseksi, nännipihoihin on tullut "luomia", ne on kovia, tummia ja varmaan raapimalla irtoaisivat, ehkä arpikudosta?!? Ensviikolla neuvola, ylihuomenna rakenneultra. Nyt menossa rv 20+6
 
Ai niin mulle on tullut tissiin mustelma. Puoliympyrän muotonen. :eek: ja varmaan oisin huomannu jos rintani oisin niin isolta alueelta johkin kohlassu.

Mahan on alkanu kutiseen vähän tissien altakin. Tänään kirppiksellä nolotti kun kokoajan rapsutin mahaani kun se kutisi niin paljon. :confused:
 
Mua vaivaa kans suonenvedot välillä. Erityisesti ne veetuttaa öisin, en oikein osaa sanoa, missä asennossa mokoma iskee, mutta kyllä siihen sitten herää!
 
Selailin läpi sivuja ja en huomannut kovinkaan yleisesti sekäkipu oireilijoita tai migreenistä ja pääkivusta kärsiviä. Mulla nämä kolme on tähän mennessä ainoat raskausoireet ja tänään viikkoja 20. Neuvolassa ja lääkärissä ei oo osattu sanoa tähän mennessä muuta ku että kuuluu asiaan ja ei voi mitään! Neuvolan terkkari on sitä mieltä että ei voi olla mahdollista että selkäkivut johtuu raskaudesta, koska maha ei oo kasvanu juurikaan ja paino ei oo noussu kuin reilun kilon. Selkäkipuihin sain vaadittua lääkäriltä fyssari lähetteen, mutta sekään ei ollut kovin hyödyllinen..pari jumppa ohjetta.
Aloin sitten kyseleen ja googlaileen ja päädyin varaamaan raskausajan osteopatiaan ajan ja pyysin samalle kerralle myös akupunktiota. Osteopaatilla en ole ikinä käynyt, mutta akupunktiolla hoidin 8 vuotta sitten itseni eroon siitepölyallergiasta ja migreenistä ja ärtyneestä suolesta.. Sen jälkeen kävin aina tarvittaessa akupunktiossa, mutta nyt en ole 4 vuoteen käynyt ja olen myös elänyt täysin lääkkeettömästi, joten nyt kiukuttaa kun ainut mitä neuvolasta tarjotaan on lääkkeet.. Kokeilin migreeniin kerran epätoivoisena 1g panadolia 3x päivässä, mutta koska se ei auttanut niin kärsin taas 4päivää ja kokeilin kaikkia keksimiäni lääkkeettömiä keinoja.
Onko kellään kokemuksia raskausajan osteopatiasta tai muita hyväksi havaittuja keinoja alaselkä kipuihin? Entä akupunktiosta raskausaikana? Ja millä päästä eroon migreenistä, joka kestää vähintään 4pv? (Onneksi näitä on ollut vasta 2) ja onko muut huomannu yleistä pääkipuherkkyyttä?
 
Mari Ella, olen täällä maininnut omasta migreenistä aiemmin. Olin kahtena peräkkäisenä päivänä tiputuksessa, kun panadol ei auttanut ja mikään ei pysynyt sisällä. Kroppakin pääsi kuivumaan, joten jouduttiin nesteyttämään. Tämä on ollut äitienpäivän tienoilla.

Nyt lähinnä kärsinyt aamupäänsärystä, joka menee kupillisella kahvia ohi.
 
En saanut erityisemmin. Ensin kokeilla panadolilla ja jos ei auta niin sitten buranaa 6kk asti.

Migreenilääkettä saisin kuulemma käyttää, mutta en ole sitten uskaltanut... ja onnekseni migreeniä ei ole sen jälkeen ollut
 
Kuulostaa samalta mitä mulle sanottiin.. Panadol ja panacod on turvallisimmat ja tais lääkäri sanoa että buranaa voi hätätapauksessa kokeilla ja jos usein migreeni niin pitää miettiä lääkitystä. Koputan puuta ja toivon että nää oli vaan jotain raskaushormooneista johtuvia migreenejä ja niitä ei tuu enään.
Pitää toivoa että sillä osteopaatilla ois jotain vinkkiä tai apua pää ja selkä kipuihin. Jännittää vähä mennä kokeileen akupunktiota, ku joissain paikoissa sitä ei tehdä ollenkaan raskaana oleville.
 
Noista migreenilääkkeistä saa kyl niin erilaisia vastauksia. Minulla on imigran käytössä ja sitä saisi kuulemma ottaa. Miehen siskolle oli talvella 3 lääkäriä sanonut että ei missään nimessä sitä saa syödä... :/
 
Mä en oo uskaltanu edes kysyä että mitä lääkkeitä lääkäri suosittelee mulle.. Mulla oli vuosia sitten voltaren rapid migreeni lääkkeenä ja sillon nekään ei aina tehonnu, joten onneksi päsin eroon koko vaivasta.
Noista lääkkeistä tuntuu että jokainen lääkäri sanoo eriä :sad001 joku lääkäri tais keroa muutaman lääkkeen nimen mitä voi raskaana käyttää ja neuvola terkkari tais jostain lukee että jotain lääkettä voi käyttää toisen kolmanneksen aikana, mutta en muista minkään lääkkeen nimee ku en halua käyttää mitään lääkettä. Meinaa olla vähä vaikeeta asioida lääkärissä ku mahdoton saada lääkkeetöntä vaihtoehtoa mihinkään vaivaan.
 
Täällä kans avoimesti migreenipotilas. Itse käytän buranaa, ennen kuin se viimeinen kolmas alkaa. Sitten se onkin kielletty. Oma lääke on niin myrkky, että se on suorilta kielletty. Pyrin olemaan ilman buranaakin, mutta pari kertaa on ollut PAKKO ottaa.
Buranan käyttökin on sitten potilaskohtaista. Siihen vaikuttaa todella moni asia, antaako lääkäri luvan.

Mitä tulee selkäsärkyyn, niin kummia juttuja on sanottu! Totta kai selkää voi särkeä, vaikka maha ei olisi iso ja painoa ei ole tullut. Liitokset löystyy ja lantion asento muuttuu, totta kai se tuntuu myös selässä! toisilla enempi kuin toisilla.
 
Mari Ella Täällä myös kärsitään migreenistä ja selkäkivuista. Mun periaate on ollu selvitä raskaus ilman särkylääkkeitä ja vielä toistaiseksi olen onnistunut. Migreeneihin en ole vielä muuta helpotusta keksinyt kuin nukkuminen. Mulla onneks on aina olleet näköhäiriöt pahemmat kuin itse särky. Mitä selkään tulee niin oon satavarma, et olisin sairaslomalla koko ajan, ellen olis käynyt jumpassa säännöllisesti koko raskauden ajan n. 4 kertaa viikossa. Pilatesta, joogaa, terve selkä-jumppaa.. Toivottavasti pystyn jatkamaan mahdollisimman loppuun saakka. Nytkin juilii selkää, mut se ei häiritse elämää!
 
Asiasta kukkaruukkuun.. täällä valvotaan jälleen. Sisäinen herätyskello soi taas ennen kuutta, vaikka eilen tuli valvottua puolille öin. Voi morjens..
 
^mä heräsin puol kolme yöllä ja oli pakko nousta kun ei se uni enää millään tullut. Kuudelta sitten könysin takas sänkyyn ja sain pari tuntia unta. Varmana simahdan tänään ajoissa (tai sitten en...)
 
Itse en myös meinaa saada millään unta, vaan usein menee puolille öin ennenkuin nukahdan. Ja en kuitenkaan jaksa aamullakaan nukkua ihan kauhean pitkään, mutta hyvin oon jaksanut. Saa nähdä nukahdanko helpommin nyt kun meen loman jälkeen töihin.
 
Täällä kans toi valvominen riesana... tai siis unen laatu, herään todella herkästi ja kaikki äänet kuuluu tuhat kertaa voimakkaammin. Sit ku meillä asuu joku spurgupariskunta pari kerrosta alempana niin niiden irwin-illat häiritsee mun unta... tosin niiden elämä häiritsee varmaan muitakin. Noh sittem kun herään, niin uudelleen nukahtaminen vie aika tovin, sillä kuulen miehen hengityksen/kuorsauksen, kissa syö tms, esikko vaihtaa asentoa yms yms...

Illalla kyllä nukahdan ku tukki, sillä päivät on aika haastavia tän ikäisen kanssa. Aamulla sit herätään kuudelta - pikku mies ei malta pidempään nukkua :D Saas nähdä kuinka raato sitä on synnytyksen jälkeen ne pari-kolme kuukautta, kun unta tulee vielä vähemmän :/ ja päivät pitää vaan jaksaa. Onneksi on hormonit :D
 
Apua ummetukseen?! Levolacia suositteli apteekissa, mutta ei todellakaan auta. Paino nousee ihan hullua vauhtia jo tän takia! :sad001 Voisko jotain ottaa ton rinnalle? Maitohappobakteerit on käytössä, juon paljon vettä ja luumuja aika usein syön kans. Todella ahistava ja tukala olo. 13kg näytti tänää vaaka enemmän kun ennen raskautta!!! En syö kohta mitää ku ei mikää tuu uloskaa! :sad010
 
Kuivattuja luumuja liottaa vedessä ja juo sen, kuulema toimii nopeammin/paremmin kuin pelkät luumut
 
Takaisin
Top