kesäkuun vaavit

MORO
Meille syntyi tyttö sunnuntaina painoa 3940g ja pituutta 49.5cm
Synnytys oli mielestäni yllättävän helppo. Ei kestäny kun 9h 39min. Ajattelin että ensisynnyttäjänä kestää pitkään.
Viime yö saatiin olla perhehuoneessa ja nyt ollaan kotona.

ONNEA TEILLE MUILLE VAUVAANTUNEILLE!!!!!!!
 
Heipparallaa taas!

Neuvolapäivä oli tänään,

Rv 39+1
Paino: +200g
Turvotus: -
Pissa: sokeri yhdellä +:lla
Hb: 107
Sf: 36,5cm
Tarjonta: raivo
Sikiön sykkeet: 147
Sikiön liikkeet ++

Sikiö oli jo niin alhaalla, että th sai just ja just tuntumaa leukaperään, samoiten sydänäänet kuului niin alhaalla, että työn takana oli saada ylipäätään kuulumaan! Mut tasaista puksutusta <3
Neuvolatäti myös uskoi, ettei näkisi mua enää ensi viikolla kokonaisena  vaan seuraavan kerran vasta sitten kotikäynnillä.. saas nähdä.. Lähtiessäni sanoi "pidetään sormet ristissä, sä pidät jalat auki, sekstailette paljon niin toivotaan että syntyy pian!" [:D] Näin Keravalla...

Perhonen:"Me kotiuduttiin eilen ja iso itkuhan siitä tuli, se oli niin uskomattoman hienoa ja ihmeellistä ihan joka kantilta (ja hormonit hyrrää ihan satasella, mitään kaunista ei uskalla ajatella kun pato aukeaa...)." <- Arvatkaa, aukesko mun padot kun tuon luin?? Itsekin kun miettinyt jo, että miltä se kotiutuminen oman käärön kanssa tuntuu..

Gibsonin ystävien tempaus kukkineen lähetteineen sai jälleen padot aukeamaan.. Oih näitä hormooneja.. [:)]

Olikohan muuta.. hmm..

Niin tosiaan, oli kieltämättä outoa lukea etusivulta "laskettuun aikaasi tiistaihin 29.6 jäljellä 0 viikkoa ja 6 päivää" !! Joku siitä kyllä täällä aiemmin mainitsi, mutta oudolta se tuntui..

Missä Jenni90??

MUKAVAA JUHANNUSTA KAIKILLE! [:)]
 
Salapoliisikyttä ilmestyi jälleen:
Jenni90 Viimeisin sisäänkirjautuminen 22.6.2010 15:27:22
Mahtaa tarkottaa sitä, että on sairaalassa?

Nuori äiti on näköjään linjoilla, entäs henniv? Mä en tiiä ketä muita on vielä jäljellä...?

Niin ja mä kun soittelin maanantaina neuvolaan niin sieltä sanottiin näin: - me ollaan oltu teistä niin huolissamme että mitäs jos tulisittekin heti käymään täällä.
Ja mun oma th on kesälomalla niin oli kuulemma tullut käymään työpaikallaan ja kysynyt meidän kuulumisia [8|] Tietysti oon painautunu hyvin mieleen kun sf-mitta hipo niin reippaasti yli rimojen [:D] Synnytys kun oli eri sairaalassa niin tieto ei kulkenu niin hyvin/nopeesti neuvolaan mitä ehkä kanta-hämeestä olis tiedotettu...
 
facessa tuo oli viel pari tuntia sitten, eli ei kai tuo sairaalassa viel ole (vaik varmasti toivois olevansa). Piti oikeen käydä kattomassa, kun itteeki alko kiinnostamaan. [:D]

Mä oon kans tota vauvauintia miettinyt, ja taidan sinne Marikan ilmottaakin. Onneks täällä ei niin siihen touhuun jonoja ole, vaan kaikki halukkaat pääsee mukaan. Jotain hyvää siinä, että asuu ihan pienellä paikkakunnalla, jossa uimahalli (ja elokuvateatteri ja hyppyrimäki, mutta ei kuitenkaan mitään oikeesti järkevää... )

Viirukhan kyseli noista kotihommista ja vauvan kanniskelun yhdistelystä. Ostin sellasen tärisevän sitterin kirpparilta. Makso jonku pari kymppiä, mutta todella ajaa asiansa. Voin tuon hetkeks siihen laskea, ja mä saan vähän jotain tehtyä. Maksanut itsensä jo monin kerroin takasin, vaikka tuo on ollut meillä vaan muutaman päivän. Kantoliina mullakin on, mutta en mäkään sen kanssa saa oikeen mitään tehtyä. Olo on kuin olis taas raskaana, ja oikeastaan vielä pahempi, kun sitä kantamustaan varjelee vieläkin enemmän.
 
Tirppana on ainakin vielä messissä viikoilla 40+2 ja heräsi juuri todella outoon tunteeseen sekä vatsakipuun. Peukut pystyyn!!!!
 
Peukut on pystyssä Tirppanalle!!

On se niin vallan hieno herätä klo 4.30 vessaan, tuijotella sen jälkeen sängyssä puolisen tuntia kattoon ja todeta, ettei 4,5h unien jälkeen väsytä enää lainkaan!! Tulipahan sitten siivottua vaatekaappi, juotua aamukahvi ja syötyä aamupalakin jo [8D] Tais hiljaisuus loppua, niin saa pyykkikoneenkin päälle.. (kt asumisen hienopuoli) Jospa tuo mieskin lopettais kellonsa torkuttamisen ja lähtis viimoseen työpäivään lapsettomana ja ennen lomaa [:)]

Huvittaa, kun täällä monet valitelleet että iltaisin saattaa kipuilla paikat lupaavasti, mutta kun sänkyyn pääsee niin ei tapahdu enää mitään loppuyönä.. Huomannut, että mulla menee justiinsa toisin perin.. iltaisin ei välttämättä mitään, mutta armias ku sänkyyn pääsee ja ois kiva nukkua, niin jo alkaa jomotella ja supistella (kivuttomasti) paljon.. kuitenkin nukahdan, eikä mitään tapahdu loppuyönä.. plaah!

Josko nyt menis laittamaan pyykit pyörimään ja sitten oliskin jo päiväuniaika [:D]

39+2
 
Tirppanalle peukut pystyssä!!!

Taatu:
Mulla oli myös loppuvaiheessa "nukkumisongelmia". Heräsin myös todella aikaisin ja kauheesti olis tehny mieli ruveta jo puuhailemaan. [:D] Säälistä sitten yritti olla hipi hiljaa jotta mies sain nukkua kun kuitenkin töissä käy...
Ja nyt sitten on ihan päinvastoin. Yrittää pystyä nukkumaan kaikki mahdolliset välit mitä vain voi...

AI ETTÄ ON IHANA NUKKUA MAHALLAAN!!!!

Eilisilta oli aika rankka...
Prinsessamme itki melkein 3 tuntia yhtä huutoa. Olin oikeasti jo ihan paniikissa, että mikä on. Olin syöttänyt, vaihtanut vaipat, hyssytellyt, tuudittanut, yrittänyt nukuttaa, uudestaan vähä syöttänyt, röyhtäyttäny, antanu pullomaitoo...
Itku oikeesti jo pääsi ja pieni epätoivo, että oonko mä näin huono äiti... [:o]
Mies tuli kotiin puolenyön aikaan ja jotenki tajus tilanteen heti ja totes mulle:
-Nyt anna vauva minulle, käy lämmittämässä sille vähän korvikemaitoa ja mene hetkeksi terassille istumaan...
Näin tein.
Istuin pihalla 10 minuuttia ja nautin suklaapatukan minkä mies oli mulle tuonut. Helpotti oloa... Ihan mielettömästi. Avasin oven mennäkseni sisälle ja totesin, että on aivan hiljaista. Mieheni makasi sohvalla, tyhjä maitopullo olohuoneen pöydällä ja prinsessa sikeässä unessa isänsä paidattoman mahan päällä.... Ja taas meikäläisen padot aukes!!!!
Yö sitten meni kuin unelma! Tyttö heräsi 3 kertaa syömään, söi ja nukahti saman tien uudelleen ja nukkuu täysillä edelleen!!! Varmaan on väsynyt eilisestä taistelusta. Eli olo on että olen saanut ihan täydet yöunet.
Voi että rakastan tuota miestä ja pientä prinsessaa...
 
Tääkin olis vielä kasassa [8|] Joka päivä / yö supistelee, välillä kipeesti ja välillä vähemmän kipeesti mutta mitään ei vaan tapahdu [&:][:@]
 
Toissa yönä valvoin neljään asti kun supisti niin kipeesti ja olin ihan varma että nyt se vauva tulee mutta kun vähän aikaa seisoin kuumassa suihkussa niin eikös ne supparitkin loppunu kun seinään, sitten ehdin kolmisen tuntia nukkua ennenku esikoinen tuli repimään ylös sängystä. Olin eilisen päivän ku joku zombi kun väsytti niin paljon, onneksi viime yön sain sitten taas nukuttua.
 
Pari päivää olis vielä laskettuun, anoppi on sitä mieltä että syntyy ennen sitä mutta itse en kyllä olis niinkään varma [:D] Eiköhän tää mene ensi viikolle ellei jopa sinne heinäkuulle. Maanantaina olis neuvola, saas nähdä mitä siellä sanotaan, jos sinne asti päästään [:)]
 
 
 
 
 
Täällä ollaan,ehjänä vieläkin..neuvolassa kävin tuossa äskettäin,vaikka maanantaina th tosiaan sanoi ettei kyllä varmaan nähdä..joo-o..

paino oli noussu 1867g / 3 pv
Eli siis melkosta turvotusta täällä..hirvittää ihan mihin lukemiin mun paino oikein nousee..[:(]
RR : 125/85
sf oli laskenu maanantaista!

vauva on vieläkin toosi syvällä ja jämäkästi kiinni..maanantaille varattiiin neuvolaan vielä tarkistus aika kun tota turvotusta on ja verenpaineet on heitelly,vaikka siis perjantaille on synnärille varattu aika..toivottavasti kumpaankaan ei tarvii mennä.. Kysyin tuosta synnärikäynnistä, niin kuulemma käynnistävät sit perjantaina jos vaan paikat on ees pikkasen kypsyneet[:)] tosi harvoin ovat lähettäneet äitejä enää kotiin noilta käynneiltä!! wuhuu,eli ens perjantaina hyvät mahikset viimestään päästä tositoimiin!

tänään saapuu mun rintapumppu ja tuttipullot kotiinkuljetuksella[:D] tilasin netistä,kun sain pikkasen halvemmalla,kun mitä oisin käyny lastentarvikeliikkeestä hakemassa..Nopee toimitus,kun eilen aamulla tilasin[8|]

täällä yöunet on kyllä nykyään tosi vähäsiä..tunnin välein oon parina yönä nyt heräilly,ja päivällä ei jostain syystä saa tai malta nukkua..että lievää väsymystä ilmassa täälläkin..

tänään ois tarkotus lähtee tonne 40 km päähän mökille [:)] eli 80 km tulis sit sairaalaan matkaa jos nyt lähtö sattus tulemaan,mutta ei haittaa.. Ihana päästä kotoo pois,pää tuntuu että hajoo jos täällä vaan nököttää[8|]ja se kun on huomattu ettei toi ipana kotona istumalla ulos tahdo tulla!! siellä on sellanen rinnetontti,että joutuu kävelemään meeeelko monet rappuset että pääsee rantaan[;)] Pitää mennä sinne niitä tallustelemaan ja jumppailemaan ja saunomaan ja rentoutumaan,niin josko se vauvakin päättäis saapua meitä sulostuttamaan[:)]

Anoppikin soitteli että mitenkä ollaan ristiäiset meinattu järjestää..siis haloo,eikö ensimmäisenä olis järkevämpää saada toi lapsi ensin maailmaan ja sit vasta miettiä ristiäisiä[8|]..vaikka toisaalta ois tässä aikaa ollu suunnitella ja miettiä,mutta mä oon sellanen että haluun miettiä sitten vasta kun se ite juhlakalukin on tässä..tässä vaiheessa vaan ärsyttää tollaset kyselyt sun muut,kun on tosiaan alkanu tulla näitä jokojokojoko-ei malteta oottaa enää- soittoja..[:@].. aijaa,ihanko me jaksettais ootella[:'(][:D]

niin juu; IHANAA JUHANNUSTA KAIKILLE!! <3
 
Gibsoni: "Istuin pihalla 10 minuuttia ja nautin suklaapatukan minkä mies oli mulle tuonut. Helpotti oloa... Ihan mielettömästi. Avasin oven mennäkseni sisälle ja totesin, että on aivan hiljaista. Mieheni makasi sohvalla, tyhjä maitopullo olohuoneen pöydällä ja prinsessa sikeässä unessa isänsä paidattoman mahan päällä.... Ja taas meikäläisen padot aukes!!!! "
 
 
Minultakin meinasi itku päästä kun kuvittelin tilanteen! X) Ehkä prinsessalla olikin vain isiä niin kova ikävä, että siksi itketti!! :)
 
Niin, siis, aamun lupaavista kivuista huolimatta ne loppuivat... Menin uudestaan nukkumaan ja näin unta, että mulla oli tosi kovat synnytyskivut ja kun heräsin, en ollut ollenkaan varma, oliko se pelkästään unta vai oliko mulla oikeasti supistellut.... Eipä kuitenkaan supistellut enää. :( Mä olin tosi toiveikas, että vauveli olisi alkanut nyt tulemaan, että olisi voinut perua kaikki juhannussuunnitelmat ja jäädä kotiin. Mutta ei niitä ihan pienestä viitsi perua... eli jos tilanne ei etene, niin lähdetään edelleen illalla sinne sadan kilsan päähän vanhempien luo. KEHTUUTTAA tosi paljon jäädä kotiin möllöttämään, jos mitään ei kuitenkaan tapahdu. Joten aion ottaa autosupistelun riskin!
 
Toivottavasti Viirukhanin kuume laskee pian. On varmasti tosi raskasta...

Mulla kyyneleet valui Kattiliin kokemuksia lukiessa. Mahtavaa kuitenkin, että olette kotona ja paraneminen pääsee käyntiin. Mutta mitä kärsimystä se on sulle ollu [:(]!!! Kun ajattelenkin, että en saisi olla tämän pienen rakkauden lähellä... Mä olen vielä niin riippuvainen pienestäni, että haluan olla mahd paljon fyysisessä kontaktissa olipa yö tai päivä. Mulle tulee kamala ikävä jos vauva nukkuu pari tuntia sängyllä ja täytyy viereen katselemaan edes...

Joku mainitsi mahallaan nukkumisen ihanuuden. Mäkin illalla muistin että JEE mahallaan voi nukkua ja heittäydyin iloisena mahalleni vain todetakseni että ei näiden tissien päällä voi nukkua [:@]! Täytyy odotella vielä jonkun aikaa että maidontuotanto tasaantuu.

Mohomaha mainitsi luovutetusta rintamaidosta maksettavien korvauksien eroista Taysin ja Hämeenlinnan välillä. Hyyvinkäällä maksavat 16e/litra, mutta autokuski kävisi hakemassa kotoa. Mietin että olisko joku tuollainen syynä hintaeroon? Jos Tampereella pitäisi vielä itse ne maidot? Monessa sairaalassa käsittääkseni kuljetus pitäis hoitaa itse, mutta kun täällä haettaisiin kotoa, niin täytyy kyllä vakavasti harkita josko ryhtyisin luovuttamaan. maitoa kun riittää vaikka muille jakaa!

Moni on käynnistyksessä tänään, jännää!

Nyt pieni hikinen pää möyrii liinassa siihen malliin, että nälkä on. ja kova!
 
Hyvin Gibsoni sait täälläkin itkuhanat auki tuolla ihanalla jutullas [:D] Mä nappasin eilen salaa miehestä ja pojasta kuvan kun nukkuivat sohvalla, poika miehen mahan päällä ja itkuhan siinä tietysti tuli mulla. Äsken olin kampaajallani käymässä ja selitin valokuvaa jossa Onni on miehen paidan sisällä kenguruhoidossa mun ollessa heräämössä... silmät täyttyi kyynelistä kun kuvasta kerroin... Että kyllä on mieli TOSI herkässä! Kaikki kauniit ja ihanat asiat on semmosia mitkä saa padot auki.

Toivottavasti Viirukhan sun kuume laskee, eikä kyseessä olis mikään rintatulehdus!
 
heippa vain kaikille

meiän neiti pääsi tänää kotiin.tossa vähän yli puo, tuntii sitten tultiin. nyt neiti nukkuu ja esikoinen myös . tässä koko ajan käyny kattoo neitii ku kopas nukkuu. koko ajan sellanen pakko käyä kattoo et hengittää yms. ahistaa sinäsä toikin. nyt tässä ite koettaa vaan olla mut jotenki jännittyneet fiilikset. juhannus ollaan oman perheen kesken,toisiimme tutustuen..

ja toivotaan et pian kaikki olisi saaneet pienokaisen syliin! oikein hyvää juhannusta.
 
Meillä ei muuten huudeta ellei oo nälkä [:D] Sinänsä (tässä vaiheessa ainakin) helppo lapsi. Ja ollaan kans huomattu että jos ei tyttö ei meinaa millään nukahtaa niin kun menee itse sänkyyn makaamaan ja ottaa lapsen tohon mahan päälle pötköttämään mahalteen niin siihen se nopeasti nukahtaa. Ei tarvii olla ees sydämen päällä, kunhan saa rötköttää siinä niin on tyytyväinen.
Mikähän mun omassa maidossa on vikana kun sitä syötyään puklailee ulos? Korviketta ei ikinä, mutta annas olla kun erehtyy näitä sekottamaan tai antaa pelkkää tissiä niin kaaressa lentää yleensä. Onko se vaan sen verran limasempaa vai... No eipä multa paljon sitä tulekkaan.

Anihanille onnittelut! Vihdoin saitte lapsen kotiin!

Koukku molemmissa toimii autokuljetukset tai maidot bussilla tai viet ite suoraan sairaalaan. Joten hintaero ei ole tässä. Voisko olla esim sen takia että Tampereella on enemmän keskosia ja oikeesti tarvitsevat huutavasti sitä äidinmaitoa niille? Onhan se elintärkeää saada pikkupotilaille äidinmaitoa.
 
Tämän aamuiset "esimakusupistukset" alkoivat uudelleen, mutta säännöllisinä ja napakampina noin klo. 19.50. Ovat olleet reilut pari tuntia säännölliset, 7-12 min.välein ja kestoltaan 25sec-50sec. Mies on jo ihan täpinöissään, että joko lähdetään. Me kun tosiaan tänään iltapäivällä matkustettiin tänne 100km päähän vanhempien luokse juhannusta viettämään. Jos nyt malttaisi nukkumaan ja odottelisi, että ne menee ohitse (koska niin siinä tod.näk. käy). On kyllä silti hieno tunne, koska tätä päivää aikaisemmin en ole tuntenut supistuksia!!!! Synnärillekin soitin, ja sanoivat, ettei vielä kannata lähteä ajelemaan, että panadolia massuun ja nukkumaan! :O Minusta tuo neuvo kuulostaa lähinnä naurettavalta....
Nukkua aion silti yrittää. Pelottaa, kun on eka synnytys, että ehtiikö ajoissa, että älyääkö lähteä... Ja miestä pelottaa kanssa.
Mietityttää lähinnä se, että kuinka paljon täytyy sattua, että kannattaa lähteä... Vielä ei satu niin, että tarvitsisi puuskuttaa tai mitään, mutta kippuraan kyllä osa supistuksista vetää.

Minusta tuntuu, että juhannusvauva saattaa täältä tulla! :)
 
Huoh täällä ei nukuta. Pikkunen vaan tuijottaa nappi silmillään ja nukahtaa sitten viideksi minuutiksi ja sitten taas alkaa kitisemään. Ollaan kävelty ympäri taloa, laulettu kaikki maailman laulut syöty jne. kaikki keinot siis yritetty. Toista kyllä väsyttää kun haukottelee jatkuvasti, mutta ei malta nukahtaa. Simmut kyllä menee kiinni vähänväliä, mutta hän pitää niitä väkisinkin auki. Minua ei tietty enään väsytä kun parisen tuntia ollaa jo hereillä oltu. Tekis mieli mennä vaunuttelemaan muttei viitsi tähän aikaan mitä lie juhannus hulluja tulisi vastaan.

Tässä vielä ylisuper ihana kuva iskän massun päällä. Onse kyllä paras paikka olla varsinkin pelkissä vaipoissa massu massua vasten!


 
Meillä sama juttu. Päivisin kun aurinko porottaa sisälle niin kyllä huusholli lämpenee ja pikkunen HIKOILEE. Eikö se niin ole että vauvat ei hikoile?? Vaippasiltaan täälläkin ollaan ja iho aivan nihkeä ja kuuma. Ulos kun pääsee vaunuttelee niin nukahtaa sekunnissa [:D]
 
Huomenta !
Josko tännekkin nyt sain aikaiseksi kirjoitettua. [:D]

ELi tänne ei mitään uutta; ei oireita ja kaikki yölliset kivutkin
on nyt loppuneet. Ei tarvii edes vessaan herätä. Että ei meidän poju ulos
tule ennen joulua.[:D]
Maanantaina on vihdoin ja viimein poli aika; siellä he päättävät
nyt sitten käynnistyksestä; silloin on 40+1.

Kyllä tääläkin on sellaisia menkkakipuja ollu; niin selän kun masunkin puolella,
mutta ei muuta ja nekin loppuvat aina.

Viirukhan; Siis mulla on kans lantio levinny; mutta ei ole ylimääräistä silti
tullut.[:-] Mutta luojan kiitos on sanottu, että synnytyksen jälkeen se palautuu[:D]


Gibsoni; onnea pienestä <3
ja onnea kaikille vauvatuneille <3

montako meitä ei vauvautuneita enään edes on ?[:D]

Mä täälä odottelen varmaan vielä ens vuonnakin[:D][:D]

Mutta aivan ihanaa juhannusta teille kaikille ![:)]
 
Tää kone ei oo antanu kirjautua tänne muutamaan päivään[:@]
Nyt onneksi toimii[:D]
Meinas tulla jo vieroitus oireita[:D]
 
Takaisin
Top