kesäkuun vaavit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kamala juttu mitä Kattilille oli tapahtunut! Ilman muuta teet potilasvahinkoilmoituksen... Eipä kyllä raha mitään korvaa. Miten ne voi moata noin! Miten vaikeeta voi olla huomata 10cm repeämä... Voimia parantumiseen.

Gibsonin nukutustarina sai kyllä täälläkin kyyneleet silmiin. Mies heräsi äsken juuri sopivasti katsomaan kuinka itku silmässä istun koneella... [:D] Muutenkin aina huomauttelee hormonien vaikutuksesta...

Laitoin äsken ilmotuksen otetaan vastaan palstalle äp:n kestovaipoista... Harmikseni huomasin että aika moni teistäkin oli jo lahjoittanut omansa pois. MUTTA, jos jollain vielä ylimääräisenä niin huolisin mielelläni. Asutaan kouvolassa että läheltä voin hakea, mutta jos kauempaa postissa laittaa niin maksan tietty postit :)
(jos niin laita privaa, tänne tulevia tekstejä ei ehdi aina kaikkia lukea kun ei ehdi joka päivä käydä)

Heh, käytiin toissapäivänä neuvolassa, niin oli poika mukamas kasvanut 4vk pituutta 8cm [:D][:D][:D] En tiie tajusko se tätsy että oli perätilamuksu ja ne jalat ekas mittaukses ihan miten sattuu, eli ei tullu sillon oikea mitta... Alko vaan kyseleen isän pituutta ja että kuinka tasasesti hän on kasvanut...

Hyvää juhannusta kaikille!!!!!

ps. osaisko joku kertoo et jos otan pari kaljaa nyt jussina, niin kauan pitää olla imettämättä yms yms... En kehannu neuvolassa kysyä kun ensimmäisenä iski käteen sen alkoholin käyttö testin :D en nyt muuten ole ottamassakaan mutta jussina ajattelin ruuan kanssa pari ansaittua olutta juoda :P

Cira,
mä kysyin neuvolantädiltä suoraan tuota alkoholijuttua, koska tekee just mieli yhtä olutta illalla tai lasillista punaviiniä ruuan kanssa. Ja kuulemma alkoholi poistuu maidosta samaa tahtia kuin verestä (näin luki myös Espoon kaupungin imetysohjeessa, jossa luki myös että alkoholia voi käyttää rajoitetusti imetysaikana).
Eli kun sen yhden oluen pari iltaa sitten otin, olin just imettänyt ja tiesin että tytön seuraava imetys on hyvin tod näköisesti vasta 3-4 tunnin kuluttua, joten oli alkoholi ehtinyt sitten poistua maidosta jo ennen sitä. Karkea nyrkkisääntöhän on että yksi annos palaa noin 2 tunnissa, tosin tähän vaikuttaa tosi paljon tietty henkilön paino jne.

Toinen vaihtoehto on, jos muksu on osittain myös pulloruokinnassa, että pumppaa sen seuraavan annoksen ennen kuin juo alkoholia. Silloin imetystauko ei myöskään vaikuta imetysrytmiin / rintojen täyttymiseen, kun se pumppaus simuloi sitä vauvan seuraavaa syöntikertaa mikä tehdään sitten pullosta.

Täälä vielä ainakin ollaan yhessä koossa, tuntuu ettei viä hetkeen haluakkaan syntyä. Sunnuntaina olis laskettuaika, mut yli se menee. Maanantaina olis sit ultra ja tehään uus painoarvio, kun toukokuun lopulla arvio oli 3kiloo. Hyvää juhannusta kaikille!!!

Kiitoksia Cecilia. Auttaa jo tuo arvio ajasta vaikka onkin sitten vähän eri kaikilla. Meillä syödään sen parin tunnin välein, niin pumppaan sen yhden ruuan valmiiksi.
Alunperin ajattelin etten anna sitä tuttipulloa ennen kuin on vähän isompi jottei vaarannu imetys, mutta helpottaa aina kummasti jos on aikataululähtö johonkin ja tulee kiirus, niin onnistuu syöttö niin paljon nopeammin :) Eikä ainakaan tähän asti ole tullut ongelmia, eilen oli jopa todellista hyötyä kun ei suostunut millään syömään rinnasta vaikka oli nälkä, eikä saanut sen takia nukkumaankaan ja toinen oli jo ihan väsy. Yöllä kaikki oli sitten taas hyvin ja söi ihan normaalisti [:)]

Mä oon lopettanu imettämisen jo kokonaan. Pumppaan aina maidon pojalle! Mulla olis nännit ihan verillä ja se on aina ollu vaa niin säätämistä kun rinnasta ei se maito tule niin nopeesti kun poika sen haluaisi tulevan ja sitten hän hermostuu ja ei malta syödä ollenkaan. Syötän kyllä pullosta hänen olessaan sylissä ettei läheisyys hiipuisi. Nyt on niin paljon helpompaan kun maito on jo kaapissa valmiina ja tarvii vaan nopeasti lämmittää niin ei poitsu ehdi hermostua. Ja homma on paljon siistimpää ei ole maitoa ympäri sänkyä :) Ja kun lähtee kämpästä ulos on helppoa kun mölöt on mukana niin ei tarvii tissiä vetää ulkona esille. Paljonko teillä muuten syödään? Meillä noin 110ml-150ml kerralla. Riippuu kuinka pitkä väli syönnissä on ollut. Ja suurin piirtein 3 tunnin välein. Tämä voi kuulostaa hurjalta kun laps niin pieni, mutta koen sen paljon paremmaksi meidän kohdalla ainakin. Ja eikö se äidinmaidon saanti ole kuitenkin tärkeintä ja tietty se läheisyys.

Jenni90, Täälläkin ollaan viel yhdes osas, la ois tiistaina mut ollaan jo asennoiduttu että yli menee niin ei tiputa korkeelta ja kovaa [:)]

...Toisalta, mulla on ollut eilisaamusta klo 8 lähtien enemmän tai vähemmän supistuksia ihan tähän hetkeen asti, suurin osa niitä kivuttomia vatsan kovettumisia, mutta pikkuhiljaa kuvioihin tullut vihlontaa ja jomotusta enemmän, lisäks samanaikaisesti niitä nippailuja/"suonenvedon" tuntuisia vihlaisuja tuol jalkovälissä.. Let´s see, että miten tää tästä rullaantuu, liikoja toiveita en haluis elätellä!

Lähdetään joukolla loput jakaantumaan nyt juhannuksen aikana, tulisi sinänsä harvinaisia juhannusvauvoja, kun yleensä juhannus on paljon aikaisemmin!!? [:)]

Rv 39+3

[&:]
rv 40+4 ja yhtenä kappaleena edelleen.[&:] eilen piti käydä synnärillä kun parin päivän päänsärky ja kauhee turvotus vähän pisti huolestumaan. kaikkien testien ja ultraamisen jälkeen pistivät kotio kun kaikki kuulema tosi hienosti... melkein jo toivoin että olisivat käynnistäneet mutta ei kuulema ole tapana kun lapsi ei heidän laskujen mukaan ole vielä yliaikainen... kun sitä se on vasta 42+1..[8|][8|][:-] yhtään supparia ei tullut 45min käyrillä olon aikana ja "kaverilla" kuulema mahassa kaikki niin loistavasti että veikkasivat että menee käynnistykseen sitten reilun viikon päästä. [:-] tää päänsärky kuulema on migreeniä.. vähän sitä epäilen kun ihan erinlaista särkyä ku mulla aijemmin ollut ja migreeniähän mä oon sairastanut jo pikkulikasta asti. mutta kai se on uskottava että kaikki ookoo. sain vaan ohjeeksi juoda paljon ja syödä raskausmyrkytyksen ehkäisyyn magneesiumia.. sekä sain särkylääkereseptin. vähän kauhistuttaa syyä tollasia hevosen kuureja jotain tapuja.. joten hakematta jäi. tavalliset panadolit/panacodit saa luvan auttaa....... [8|]
juhannus menee kyllä nyt ihan "piloille" kun mihkään kauemmas ei uskalla lähtee mökkeilemään vaikka mieli tekisi hirveesti... joten cityjuhannus tuli tästäkin juhannuksesta niinkuin on ollut jo viimeiset 6v ku oon ollut aina juhannukset töissä................... nyt menee vaan ihan jappasten koko juhannus ja vielä sataa vettä. plaaah.
mutta oikein mukavaa juhannusta jo vauvansa saaneille sekä vauvaansa vielä vartoville. kyllä ne sieltä tullee.. sitten viimestään kun on pakko. huah. koville tää vartoominen vaan ottaa...

Täälläkin ollaan vielä yhdessä osassa viikkoja nyt 39 + 2 ja minkäänlaisia merkkejä ei ole havaittavissa. Vatsa on laskeutunut tosi alas ja pieniä supistuksia tulee silloin tällöin mutta ei muuta. Jännittää kyllä joka päivä enemmän, että koska tulee lähtö. [:)]
Ihanaa juhannusta kaikille!

Eipä ole tullut kirjoiteltua sitten alkuraskauden mutta jospa nyt liittyisin taas epätoivoisten yliaikaisten joukkoon. [:D] Meillä viikkoja on nyt 41 ja maanantaina olisi aika Taysiin kontrolliin mutta eivät kuulemma ota sisälle ilman erityistä syytä ennen viikkoja 42 eli se olisi sitten viikon päästä. Oireettomana ollaan oltu eli ei supistuksia, jotain pieniä vihlaisuja iltasella nyt 3 iltana, niiden nyt ei voi sanoa edes sattuvan. Nukun yöt hyvin ja yritän rentoutua ja ottaa kaiken irti näistä laiskoista kesäpäivistä. Onpahan kerrankin  hyvä syy olla tekemättä mitään jos ei huvia. [:)]

Onnea kaikille vauvautuneille ja tsemppiä vielä odottaville.

Meillä nukutaan yöt tosi hyvin, 23 nukahti ja klo 5 heräs ekan kerran. Tällä tyylillä menty jo viikon mitä kotosalla ollaan yhdessä oltukkin. Ja semmonen 100-150ml syödään, aina ei oo ihan tarkkaa tietoo kun annan toisinaan tisseistä suoraan sen mitä lähtee ja pullosta sit merkkiviivaan asti [:D] Mutta 120ml on aika normi setti... Tisseistä tulee 25-65ml että eipä sillä pitkälle pötkitä [>:]

Mietinkin tänään lättyjä paistaessani että mitäköhän hanille mahtaa kuulua, mutta selvishän sekin. Olisin jo suonu sut synnyttämään pienokaises ulos [8|]

jann kylpeminen väsyttää ainakin meidän tyttöö, mutta sitähän ei suositella tehtäväks kun kerran viikkoon. Ja tosiaan toi rinnan/mahan päälle rötköttäminen... Tyttö tekee kans sellasia välikuolemia iltasin että nukahtaa kahdeks minuutiks ja sit silmät alkaa taas pyöriin ja taas sama uudelleen... [:D]

Hyvää juhannusta täältä synnäriltä [:)] - pikainen päivitys vauvatilanteeseen:
meille syntyi eilen (rv 42+1) aamuvarhain ihana tyttö (4510g, 52 cm, pipo 37cm).
Kaikki sujui ihan hienosti, vaikka vauva oli isompi kuin etukäteen oli arvioitu.

mitäpä tänne? Muuten kaikki sujuu todella hyvin, mutta nää yöt. Voi luoja!! Eilenkin tyttö möllötti hereillä puol 3sta reiluun viiteen. Tai no ei se möllötystä ollut, vaan vatsavaivojahan sillä oli. Möllötys nyt meniskin, laittasin likan viereen, ja jatkaisin ite unia [:D] Mutta tosta rauhattomuudesta nukahtamiseen. Oletteko kokeilleet kapaloa? Meillä tehoo tosi hyvin, mikäli syynä on joku muu kuin vatsavaivat. Ja kapalokshan käy tyyliin pyyhe, kunhan mukelo on siihen tiukasti käärötty.
Ongelmana täällä oli myös se, että Marika nukahtaa kyllä tosi hyvin syliin, mutta siinä vaiheessa kun lasken hänet sänkyyn, tyttö herää ja narina vaan jatkuu. Meinas mennä hermo ton takia. Odotin vaik kuinka kauan, että tyttö on oikeesti unessa jne jne, mutta mikään ei tuntunu auttavan. Valittelin asiaa neuvolassa, johon täti tuumas että likka voi herätä siihen, että joutuu kylmään sänkyyn. TYHMÄ MINÄ!! Näinhän se olikin [:D]. Nykyään täällä nukahdetaan edelleen syliin, mutta vilttiin kääröttynä. Marika kyllä havahtuu joutuessaan pois sylistä, mutta jatkaa heti uniaan. [:)]
Pari pv sitten oli sellanen ensimmäinen tiheänimunkausi. Huh huh!!! No mutta nyt todella taas on maitoa, vaikka muille jakaa! [:)] En kyllä edelleenkään tiedä kumpi on parempi, imetys vai pulloruokinta. Molemmassa on puolensa. No sen tiedän, että mikäli mulla ei olis suht alusta alkaen tää imetys sujunut, niin en tästä jaksais stressiä ottaa. Todella nopeasti siirtyisin korvikkeita käyttämään. Jokainen tavallaan, ja korvikkeiden kanssa saa myös terveitä lapsia [:)] Ai niin joo, ne jotka korvikkeita käyttää.. Mulla siis nuo vanhemmat oli pullolapsia, ja huomasin sellasen eron tuttelissa ja mam-korvikkeessa. Tutteli puklut haisi ihan jumalattoman pahalle verrattuna muihin. En tiedä pitääkö edelleen paikkansa, mutta mä lopetin sillon joskus tuttelin käyttämisen pelkästään ton takia. Ei tarvinut ihan joka pulautuksen takia alkaa vaatteita vaihtamaan.. [;)]

[:D] meinasin jo vähä tänne kirjoitellakkin ja kysellä paljonko syötätte vauvaanne. rupesi vain itsestä eilen tuntumaan että ylisyötänkö mä tän neidin.... rinnoistani ei todellakaan tule niin paljon kuin neiti vaatisi. joka syötöllä joudun rintojen "tyhjennyksen" jälkeen antamaan ainakin 40ml korviketta perään... ja neiti vetää. iltaisin juuri ennen nukkumaan menoa jopa reilusti enemmänkin. pulauttelua ei tule juuri lainkaan.... Huolestuttaa toisaalta tuo omien rintojen maidon määrä. en kuitenkaan haluisi ruveta pumppaamaan...

heh... onnistuuhan tämä kirjoittaminen näinkin. Pikku "Victoria" on olkapäällä hikottelemassa ja äiti kirjoittaa koneella ja juo välillä aamukahvia. [:D] hidasta hommaa...

Ei rintamaito riitä täälläkäänpäin. Nella on nyt kolmen ja puolen viikon ikäinen ja painaa 3145g. Neuvolatäti laski, että maidontarve olisi noin 520-550 ml / vuorokausi. Mutta tää syö sellaiset 110-140 ml / syöttökerta. Ja noin joka kolmas tunti. Nopeasti laskettuna siis 880-1120 ml vuorokaudessa! Oon yrittänyt aina syötön jälkeen lypsää loput maidot ja välillä imetysten välissä lypsää myös, jotta maidoneritys lisääntyisi, mutta ei se silti riitä. Pari päivää sitten sitten luovutin ja annoin Nellalle nan:nia. Että oma elämä on helpottunut sen jälkeen!!! Ei tarvitse enää stressata sitä, jääkö neiti nälkäiseksi.

Päivät menee nykyään hirveän nopeasti! Tuntuu, että vaikka koko ajan yrittää tehdä asioita ja pyörittää arkea, niin aika silti loppuu kesken. En ole päässyt edes lukemaan teidän kirjoituksia, saati kommentoimaan niitä pitkään aikaan. Paljon on teille tapahtunut! Kattilille paljon voimia! Todella ikävää kun tuollainen hoitovirhe pääsi tapahtumaan! Hienoa, että nyt kuitenkin olette päässyt nauttimaan arjesta. Ja Gibsoni (ja muut hormoni-itkijät), sama vika rahikaisella. Jann:illa upea kuva! Hienosti jaksaa pikkuinen kannatella päätäänkin ;) Mun mielestä mies hoitamassa omaa lastaan on yksi maailman kauneimmista asioista!

Hyvää Juhannuksen jatkoa!!! [:D]

Pikaisesti ilmoittelen tänne että meille syntyi pieni tyttö 23.6. Paino 3190g ja pituus 50cm. Olin yllättynyt siitä miten helppo synnytys oli kokonaisuudessaan. Ainoa asia mikä jäi harmittamaan hieman oli se, että piti tehdä episiotomia. Kotiuduimme tänään sairaalasta jossa saimme olla perhehuoneessa. Yritän kirjoitella myöhemmin lisää kuulumisia [:)]. 

Juhannukset vietetty ja nyt odotellaan poikia kotiin omalta reissultaan.

Meidän isi lähtee sitten huomenna takas töihin [:o] ja on kyllä ihan tyhmä työviikko siipalla tiedossa: 14-23.30. Mutta ehditään onneks aamupäivä olemaan yhdessä ja tekemään jotain. Kolmen viikon listassa on ainoastaan yks 2-osainen päivä. No, näillä mennään eikä muuta voida. Niin ne viikot vaan äkkiä hurahti, 3 isyysloma- ja 1 kesälomaviikko... syyskuussa on kuitenkin miehellä vielä 2 kesälomaviikkoa jäljellä.

Mulla oli juhannukseks 2 siideriä joista mies joi toisen ja toinen odottaa mua vielä jääkaapissa. Jos sen vaikka tänään ottais illalla... Meilläkin tuo imetys on vähän semmosta ettei mulla maito riitä, mutta hyvinpä pullollakin poika pärjää. Imetän kuitenkin jokaisella syöttökerralla vaikkei sieltä varmaan hirveesti tule, mutta ainakin toistaiseksi poju on tissillä viihtynyt. Tuntuu vaan perineen äitinsä hermot... kiihdyttää nimittäin itsensä aika hurjaan raivoon ihan parissa sekunnissa kun keksii että on nälkä [:D] siinä ei ehdi oikeastaan mitään tekemään, ei pulloa tuomaan tai tissiä herralle kaivaa kun jo desibelit on ihan huimat. Onneks nyt jo ollaan vähän opittu ennakoimaan pojan eleistä että koska se nälkä yllättää...

Eilen uskalsin ekaa kertaa sektion jälkeen sheivata ton alakerran kuntoon... [:D] En oo jotenkin aiemmin uskaltanut koskea tuohon sektiohaavaan mutta hyvin se kasassa pysyi ja nyt on taas siistit paikat! Ja helppo oli ajella kun haavan ympäristö on aivan tunnoton. Mutta toi perhanan jälkivuoto.... se ei ole vieläkään loppu ja mies haluaa odottaa niin kauan että se on kokonaan loppu ennenkun meidän seksielämä käynnistyy taas...[:@] se kun huolehtii ettei vaan tule mitään tulehduksia tms. eikä kyllä ole koskaan muutenkaan tykännyt ajella päin punaisia.  Ja pakko sanoa näin ihan suoraan, että mua panettaa aivan järkyttävästi!!!!! No, ei kai sit auta kun vaan odotella...höh...

Tulin vain ilmoittamaan, että juhannusaattona syntyi tänne juhannusneito 4160g! Ja niinhän siinä kävi, että heti kun päästiin sinne vanhempien luokse juhannuksen viettoon 24.6, niin saman yönä tuli lähtö takaisin: synnärille. Synnytys alkoi säännöllisillä supistuksilla illalla noin 20.00 (7-12min välein, kesto 25 sec-1.30 min). Puoli kahdelta yöllä ltiin jo synnärillä. Supisteli yön, supistukset laantuivat päivällä taas jatkuakseen. Iltapäivällä kokeiltiin lämpöpusseja, ammetta, ilokaasua ja lopulta epiduraalia. Kalvot jouduttiin puhkaisemaan ja oksitosiinitippaa antamaan, koska avautuminen oli niin hidasta. Lopulta pääsin ponnistamaan joskus puoli kymmeneltä ja tyttö syntyi klo 22.51 (tosin ponnistusvaiheen kestoksi määritelty vain 21min). Avautumisvaiheen kestin mielestäni hienosti, mies oli koko ajan ympäri vuorokauden upeasti tukena ja mukana! Ponnistusvaihe oli sen sijaan jotain aivan kamalan hirveää, kävin taatusti monesti jo tajuttomuuden kynnyksellä koska kahteen vuorokauteen en ollut nukkunut kuin onnettomat muutama tuntia. Vauvan saatuani en todellakaan itkenyt onnesta ja ollut lumoissani. Mies itki sitäkin enemmän! :D Itse itkin vain tuskasta ja vasta tänään, toisena osastopäivänä olen jaksanut lumoutua kunnolla tulokkaasta, kun olen saanut nukuttua pois univelkoja ja tikit ja muut paikat alkaneet olla inhimillisten kivunsietokykyjen rajoilla. Yllätyin siitä, kuinka pitkä synnytys ja erityisesti ponnistusvaihe olivat. Ja kuinka KIPEÄ sitä onkaan itse synnytyksen jälkeen!!! Nyt alkaa kuitenkin elämä pikkuhiljaa voittaa. Olen mahdottoman onnellinen siitä, että ollaan saatu olla perhehuoneessa ja mies ollut siis KOKO AJAN mukana, ja itseasiasa hoiti eilisen päivän vauvaa, koska itse en jaksanut ja kipuilin. Mies on ollut aivan MAHTAVANA tukena!!! Ja vauveli... vauveli on ihana <3

Niin, vauveli syntyi siis rv 40+3

tirppana, mä kans yllätyin sitä miten lopenuupunut ja kipeä olo synnytyksen jälkeen oli.
Synnytyspäivän illan ja seuraavan päivän vaan tankkasin ravintoa (halusin kokoajan mitä tahansa juotavaa jossa sokeria!) ja otin lisäksi parit kipulääkecoctailit. Alapää tietty oli ihan hellänä ja kipeenä mutta lisäksi myös muut lihakset joilla oli tehnyt töitä synnytyksessä.
Siis kaikin puolin katki poikki olo. Mutta onneksi siitä sitten nopeasti kyllä palautuikin! [:)] Ja pääsi oikeasti ihastelemaan pikkuista!

Heippa.
Onnittelut kaikille vauvansa saaneille :)

Tiistai-iltana 22.6.2010 klo 21.21. meille syntyi poika vauva. 52cm, 3644g.
Koko se tiistai päivä oli melkoinen.
Mies oli ma-ti välisen yön lastaamassa broilereita ja tuli aamu 5:ltä nukkumaan.
Aamu 6:lta mulla alkoi esiintyä kipua, epäsäännöllisiä supistuksia. Niitä tuli siitä lähtien sitten koko päivän ajan. Tein siinä voinnin mukaan juhannussiivot ja sain ne tehtyäkin. Väliin touhuilin esikoisen kanssa sisällä ja ulkona.
En pahemmin kerinnyt kellotella supistusten väliä päivän aikana, joten aloitin vasta iltapäivällä 5:ltä niitä kellottelemaan ja ajattelin jos tunnin pari ainakin nyt alkuun kellottelisi, kun tuntui jo olevan lyhyempiä ja kivuliaampia. No, tunnin kun olin kellotellut niin väli oli 10min ja allekin. Ja niiden kesto 30-60sek. Kävin välillä hallilla neidin kanssa kävellen ja miehelle meinasin jos vielä seitsemään asti niitä supistuksia kellottelen ja mahdollisesti kahdeksaan asti niin katsotaan sitten mitä tehdä. Kellottelin sitten vielä pari kertaa ja jätin homman hetkeksi kun tein neidille iltapuuron. Siinä sitä syöttelin ja yhtäkkiä tuntui että jotain lorahti housuun. Vähän muutakin kuin vain limatulppaa. Sitten tuli kovempi kipukohtaus, aivan itkuä väänsi.
Siinä sitten miehen äidin kanssa juteltiin ja se meinasi, että mennä käymään Seinäjoella ja tarkistamassa tilannetta.
En ainakaan niillä kivuilla olisi saanut kotona oltua ja nukuttuakaan.
Lähdetiin niin että sairaalassa oltiin ilta kahdeksan maissa.
Iltahoitaja laittoi minut käyrille, mutta ei siinä voinut kauan olla kun olin niin kipeä. Päätti sitten, että mennään salin puolelle. Olin jo 4cm auki. Hoitajien vuoro vaihtui välissä ja miehen kanssa oltiin salissa. Keinutuolissa istuin ja keinuttelin. Ilokaasua olis ollu tarjolla, mutta kerran otin ja se ei ollut mun juttuni nytkään, joten ei sitä.
Uusi kätilö sitten tuli huoneeseen ja tutki paikat, olin jo täysin auki. Saatiin alkaa tositoimiin.
Eikä siinä kauaa mennyt kun Pikku Isäntä oli syntynyt. Mitään kipupiikkejä tai lääkkeitä en saanut. Eikä olisi kerennytkään antaa.

Ja minä vielä ajattelin josko kellottelisin kahdeksaan asti supistuksia. Silloin olisi ollut tosi tiukalla syntyminen. Meilläkin matka sairaalaan kestää n. 40 min riippuen onko hidasteita välillä.

Perjantaina kotiuduttiin pikku isännän kanssa ja ihan hyvin on alkanut sujumaan. Poika on rauhallinen ja tyytyväinen tapaus.
Esikoinen vähän mustasukkainen ja rutisee helpommin kaikesta, mutta pikkuhiljaa alkaa tajuta, että tämä tilanne on pysyvä muutos.

Onnittelut taas kaikille uusille vauvautuneille!! <3

Täällä mennä puksutetaan nyt rv 40+4! Eikä näy vauvaa ei! On se ihme homma kun 4 viikkoa sitten lääkäri sanoi että se voi kuule syntyä vaikka jo ens yönä ja ei varmasti mee yliajalle mut kuinkas sitten kävikään! [:D]

Mökiltä on nyt hetki sitten kotiuduttu. Ei saanu edes kunnon mökkisaunan löylyt pirpanaan vauhtia [:D] torstai illasta lauantai iltaan asti tuli kipeitä supistuksia.. öisin taas kerran jopa 5 min välein.. mutta kun ne ei vaan ottanu voimistuakseen!! lauantai aamuna olin jo ihan poikki kun ei ollut kahteen yöhön nukkunut juuri olleenkaan. äiti jo sano mulle että pitäiskö käydä synnärillä vähän katsastamassa tilannetta kun eihän tästä tuu mitään.. en olis noiden 2 vrk kestäneiden supistusten jälkeen kyllä edes jaksanut lähtee synnyttämään.. eilen illalla sit supparit loppu, eikä niitä oo tähän hetkeen taas kuulunut.. tai no niitä kivuttomia nyt on ollut, mut ei kivuliaita.. viime yön siis sain ihan ok nukuttua niin ens yönä voisin jopa jaksaakkin taas [:D]

se nyt tua onneks edes vähän lohdutusta että viikon päästä maanantaina tää vauva täältä saatetaan ulos jos ei itse tajua lähtee tulemaan!! [:)]

Takaisin