kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea nappu käynnistykseen! Mä tulin nyt vasta koneelle, joten en kerennyt laittaaa synnytyskertomustani. Toisaalta, saattaa olla parempi niin... Mutta kaikki ne nykyään ulos tulee tavalla ja toisella. Loppu hyvin, kaikki hyvin [:)]
 
Hellurei!
 
Laskettuaika oli lauantaina ja edelleen yhtenä kappaleena. Lauantai iltana saunassa sanoin miehelle ett on se jännä miten tätä päivää on odottanu syksystä asti ja nyt tuntuu ett ihan normi lauantai eikä mitään kummallista oo tapahtunu. Päivällä käytiin kaupungilla ja törmättiin siellä muutamiin puolituttuihin niin oli hauskoja ilmeitä heillä, kun kerrottiin ett meillä on tänään laskettuaika. Eikä minkäänlaisia tuntemuksia synnytyksen käynnistymisestä edelleenkään.
 
Viime torstaina oli neuvola. Painoa oli tullu 2,5 kg lisää ja verenpaineet koholla mut pissa oli puhdas. Kätilö sano ett hän ei antais tämän mennä kovin pitkästi yliaikaiseksi kun on riskinä myrkytys. Tänään on puol neljältä uusi aika sinne ja tarkastetaan paino, verenpaineet ja pissa. Saas nähä mitä ilmenee tällä kertaa. Mut vissiin viikon päästä käynnistellään joka tapauksessa, eli ei enää pitkä aika vaikka koko ajan toivon ett ei tarvis käynnistää vaan alkais itellään nyt tapahtua jotain.
 
Ja nyt alkaa muaki ärsyttää kun koko viikonlopun soi molempien puhelimet ja aina ensimmäisenä kysymyksenä oli joko sielä on jakauduttu? Voi vittu! Kai me nyt oltas ilmoteltu jos oli vauvis syntyny! Ärsyttää tosi paljon... Ja nyt ahistaa kun haluisin tämän pikku kaverin ulos ennen juhannusta tai sit sais olla suosiolla vielä viikon. Mut sit mun tuurilla ollaan laitoksella koko juhannus. Sisko soitteli myös eilen: Me tullaan juhannuksen jälkeen sinne nii koitahan nyt saada se vauva ulos sieltä ett mekin nähdään se. (tulevat kesälomareissulle mummolaan 500 km päästä) Mä olin vaan ett tulee sit kun tulee... Eikö ihmiset tajua ett kyllä tässä itelläkin alkaa oleen jo melko levoton ja malttamaton olo muutenkin ett ei hirveesti mun mieltä piristä tollaset lausahdukset. Vaikka tiedän ett ei ne sitä millään pahalla sanokaan. Muutenkin on jotenki vaikee olla kun tuntuu ett ei uskalla lähtee mihinkään kotoa jos sit sattuiski yhtäkkiä vaikka lapsiveet menemään. Ja nyt taas yksin kotona mut onneksi miehellä alkaa loma perjantaina.
 
Tulipahan vuodatettua taas...
 
Ja onnittelut vauvautuneille!
 
 
Täällä ollaan taas linjoilla! [:D] Ei Taatu hätää, ei oo vauvasta tietoakaan! Mökiltä on nyt kotiuduttu ja neuvolassa käyty. Oli kyllä ihanaa päästä hetkeksi pois kotoa. Rentoutua rantasaunassa ja jotenki siellä sai vaan niin hyvin ajatukset pois tästä jatkuvasta odotuksesta ja synnytyksestä. Teki kyllä niin hyvää ja oon nyt ihanku uus ihminen [:D] Hyvää grilliruokaa ja muurinpohjalettuja iltapalaksi! Nams!

Neuvolakäyntikin tuli tossa siis heitettyä:
21.6.2010 rv 39+5
paino +600
RR 119/76
pissa puhdas
sf 33
tarjonta RT
Sydämensyke +
Liikkeet ++

Kaikki arvot sen verran kohdallaan et seuraava aika saatiin vasta ens viikon perjantaille 2.7 ja silloin neukku laittaakin meille lähetteen maanantaille 5.7 käynnistykseen jos ei ennen sitä kuulu [:)] Oli kyllä helpottavaa saada toi päivämäärä ja takaraja tälle odotukselle! Enää siis max 2 viikkoa niin meillä on vauva!! Ihanaa <3

Napulle toivotan minäkin onnea käynnistykseen ja sumulle voimia! Kyllä suakin nyt koetellaan.. Koita jaksaa! Voimahalit täältä!!

Vauvantuoksuista arkea kaikille jo vauvautuneille ja pitkää pinnaa meille vielä masujen kanssa kärvisteleville!! [:)]
 
Heippa,
sAiraalasta pikaisesti terveiset. Suloinen poika syntyi ilman täksi päiväksi varattua käynnistyst. Jo etukäteen eli la 19.6. varhain aamulla. Painoa 2.900 ja pituutta sellaiset 50. Aika ripeä synnytys, kerron ajan kans enemmän. :)

onnea kaikille muille ja kärsivällisyyttä vielä urheille odottajille!
 
Henniv [:D][:D][:D] Mullakin oli rajut turvotukset ja sillonkun kirjauduin tayssiin osastolle ja mulle annettiin niitä sairaalan vaatteita niin sairaalan kengät sai ihan unohtaa kun ne ei mahtunu jalkaan. Hoitaja sano että no nyt on sitten tehtävä niin että kävelet noilla omilla kengilläs. Noh, sitten kun vedet meni ja yöhoitajat oli siivonnu mun jäljet ja heittäny mun talvicrocksit muovipussiin että joku saa sitte pestä ne, niin yöhoitaja kysy mun kengän kokoo niin sanoin että 38 mutta ne ei kyllä mahdu mulle. Se oli kirjottamassa sitä lappuun ylös ja sit se katto mua silmiin sillei että häh, 38 mutta ei mahu? [:D][:D][:D] Piti sitten ihan näyttää sille millaset pullamössöjalat mulla oli että se tajus miksei mahu [8|]

Pulina82 kuulostaa aika hurjalta menolta, osta ees sellaset kuulosuojaimet missä on radio että voi välillä ottaa irtiottoo itkulta Luulis että se on vauvan etu kun äiti jaksaa olla ilonen, pistät vaikka lauluks sen radion tahtiin [;)]

Me käytiin tänään neuvolassa tarkistuttamassa vauvan paino niin tyttö painaa nyt 3770g (syntymäpaino 3300g), hyvin noussut täällä kotonakin kotiutumisen jälkeen [:)] Rinnasta annan sen mitä vaan tulee ja sitten tuttelia kun ei oma maito todellakaan riitä... Onko täällä ketään muuta jonka vauva syö korviketta pelkästään tai lisäksi? Meillä ainakin ollaan todella tarkkoja tuleeko sitä ruokaa vai ei, nyrkit pamahtaa kasvoille jossei ruokaa ala tulemaan [:D][:D]
 
mohomaha, meillä myös poika saa tissin lisäks korviketta, mulla kun ei omat maidot riitä. En ole siitä ottanut mitään paineita, tiesin jo etukäteen että niin saattaa käydä kun ei ole koskaan aiemminkaan maito riittänyt. Pojalla on niin järkyttävän kauhee imu, että oikee tissi on syötöissä aina muutaman ekan imaisun ihan sairaan kipee ja siitä varovasti syöttelen. Sairaalassakin imas ruiskun tyhjäks kun kätilö antoi pojalle glukoosia lastenlääkärin tutkiessa [:D]

Jaaha, poika tuolla kutsuu... pitää mennä!
 
jee sain ajan käynnistykseen, keskiviikkona klo 9 tyksiin.
oonkin  jo ihan tosi tuskissani, en pysty kävelee oikeen ees
enää. sattuu selkään, nivusis vetää suonta koko ajan ja
tuntuu ku häntäluuta revittäis irti. ja supistelee tauotta.
vielä joku reilu viikko sit ihmettelin kuin helppoa tää odottaminen
on ja nyt sattuu niin perkeleesti. kuuma suihku onneks helpottaa
hetkeksi! ja enää reilu vuorokausi ni käynnistetään, jihuu! :)
 
Täällä rv 41+3 ja odotus jatkuu.

Nyt on ensimmäisiä merkkejä lähestyvästä koitoksesta alannut ilmaantua, kun limatulppaa on tullut. Eilen aamuna wc:ssä tuli kellertävää töhnää ja en oikein ajatellut sen olevan vielä sitä limaa. Päivän aikanakaan ei tullut mitään limaa vaikka kuinka yritin tutkia paperia tarkkaan. No, sitten illalla lähdettiin rokkitouhuihin Seinäjoelle ja kun siellä kävin wc:ssä niin tuli kirkasta limaa klöntti paperiin. Synnytystä vaan ei Rammsteinin hurja show saanut käynnistymään tulitehosteineen, raketteineen ja paukkeineen. Miehelle sinne mennessä naureskelinkin, että siitä ainakin on lyhyt matka sairaalaan jos olis tarvetta. Ja äitiyskortti oli mukana varuuksi autossa.
Tänään aamulla tuli hieman limaa ja taas päivän aikana ei mitään, mutta nyt illasta sitten tuli kirkas limaklöntti, jossa oli veriviiruakin. Ja nyt on sitten ollut muinakin wc käyntikertoina hieman liman näköistä paperissa.
Vielä mitään muita tuntemuksia ei ole ollut. Joten supisteluja yms. toivoen.

Nyt jännätäänkin kauanko menee ennenkuin pääsee tositoimiin, vai sitkutteleeko tämä torstaihin asti jolloin minulla on neuvola täällä päässä ja neuvolatäti tekee sitten lähetettä sairaalaan.

Mieskin ensi yön lastailee kanoja ja pääsee aamun varhaisina tunteina vasta nukkumaan, niin kyselin uskaltaako keskeun työnteon häiritä jos tarvetta tulee. Onneksi uskaltaa ja on mahdollista saada sitten miehen isä tuosta lastaamaan loppuja.

Jaksamisia kaikille vielä odottaville mammoille!
 
Päivittäin täällä ehtii käydä lukemassa kuulumisia, mutta ei oo paljoa aikaa ollut kirjotella...

Valtavasti onnea kaikille vauvautuneille!

Ja voimia loppuodotukseen kaikille muille!

Viikko sitten kotiuduttiin sairaalasta ja alkaa tuo arki pikkuhiljaa sujua. Huomenna on ensimmäinen neuvola. Nähdään sitten että miten poika on kasvanut. Ruokahalua kun piisaa [:)]. Ja onneksi myös mulla maitoa. Viirukhan siitä kirjoittikin, että varovasti alkuun imetellään, ettei tissit ole ihan verillä. Komppaan edellistä, miltei sai seinää potkia, kun niin tajuttomasti sattui aluksi tuo imetys. Nyt jo helpottaa, enää tuntuu ne ensimmäiset imut.
Poika nukkuu pitkiä pätkiä, tänäänkin tai siis eilen aamulla viis tuntia yhtäsoittoa. No sitten menikin seuraavat kaks tuntia tissitellessä [;)]. Päivät on todella helppoja, yöt ei niinkään. Vuorokausirytmi taitaa vielä olla pienellä vähän sekaisin. Onneks on tuo mies isyyslomalla, niin ei mun tarvii valvoa koko yötä. Kun ei päivällä nukkuminen koskaan korvaa yö unia.
Muuten poika on kyllä todella rauhallinen tapaus, ei paljoa turhista valittele.
 
Miten minusta alkaa tuntua siltä, ettei täällä ole enää kovinkaan montaa äitiä vauvelia vailla!? :D Nuori äitikään ei ole vielä vauvaa syliin saanut, meillä onkin lasketut ajat peräkkäin, että jännät paikat on!
 
 
Mulla on tänään 22.6 laskettu aika ja tosiaan tuntuu olo aika hömelöltä, kun tätä päivää on odotettu kuin kuuta nousevaa ja olo on kuitenkin tänään varsin normaali! :D Olen tosin koko raskauden ajan ennustanut, että vauva menee yli, koska on viihtynyt vatsassa niin hyvin, mutta salaa mielessäni olen kuitenkin toivonut ja ajatellut, että kyllä vauva olisi laskettuun aikaan mennessä jo syntynyt... :(
 
Tänään on neuvola, saa nähdä, mitä siellä sanovat.
 
Viime päivinä on ollut taas menkkajomotusta ja pari kertaa jopa vähän napakamman tuntuista. Eilen olin taas hyvin toiveikas, mutta yöksi jälleen kaikki tuntemukset hävisivät.... Jos saisi edes pikkuisen alkunäytteen siitä, mitä on luvassa, vaikka edes yhden tai pari tosi kipeetä supistusta. Kun sitä jännittää sekin, että miltä ne oikeat supistukset sitten tuntuu! :D
 
Tosiaan, PALJON JAKSAMISIA vielä vauvaansa odottaville!
 
Täälläkin toden totta toivotaan, että JOKO syntyisi pian ennen juhannusta tai VASTA juhannuksen jälkeen. No, pääasia että syntyy... -mutta käynnistyspelothan tässä alkavat itse kutakin vaivata...
 
Mikähän siinä on että iltasella kipuja kyllä on,vaan kun ittensä saa tonne sänkyyn ja nukahtaa niin kivutkin loppuu..eilen taas supisteli pikkasen ja jomotteli menkkamaisesti,vaan sitten ne lopahti..ärsyttävää[:D]
kahtena aamuna kun oon istunu aamupalalla niin on saanu juosten lähtee vessaan kattomaan mikä se housuihin lirahti[8|]Vaan paljastunu tooosi vetiseks valkovuodoksi vaan..
Tänään on taas herätty 5..eikä millään saanu unta enää,tuli vaan maattua sängyssä silmät auki ja kuunneltua kun toinen tuhisee vieressä[:D]
tänään aattelin leipoo vähän herkkupullia ja sämpylöitä pakastimeen..Ei jaksa vaan olla möllöttää ja odotella lähtöä..

Missäs Jenni90[8|]?
 
Vähän on joo hiljentynyt tää kirjoittelu tahti täällä, ei taida meitä vauvattomia enää montaa olla [:D]
 
Onnea kaikille uusille äideille ja tsemppiä kaikille jotka on käynnistykseen menossa [:)] 
 
Täällä on supistellut parina päivänä pitkin päivää ja välillä öisinkin mutta yleensä jossain vaiheessa yöllä aina loppuvat. Osa on melko kipeitäkin mutta osa taas ei juurikaan tunnu kuin kireänä masuna. Vähäsen alkaa väsymään kun ei noi näytä saavan mitään aikaan.. Muuten olo on kyllä ollut melko hyvä, esikoinen syntyi rv 40+2 joten se on ollut nyt sellainen maaginen luku jota odotan. Eihän se tarkoita että tämä kaveri syntyisi välttämättä samoilla viikoilla mutta pakko myöntää että jos tuon yli menee niin sitten varmaan alkaa jo mieli käymään kärsimättömäksi [:D]
 
Eniten jännitän sitä että koska lähtö tulee, tuleeko päivällä vai yöllä ja saadaanko esikoiselle hoitajaa vai pitääkö miehen jäädä hänen kanssaan ja joudunko menemään yksin synnärille. Pojan mummi on luvannut ottaa pojan hoitoonsa kun lähtö tulee mutta hänkin on vielä päivisin töissä niin vähän jännittää että mites sitten jos ei pääsekkään lähtemään töistä pois.. Onneksi hänelläkin kohta lomat alkaa joten jos tämä paljon yli menee niin eiköhän tuo hoitokin onnistu [:)].
 
Kohta olisi tarkoitus lähteä pojan kanssa puistoon ja illemmalla miehen isän luokse grillaamaan, jos nyt ei ala ihan hirveästi satamaan [8|] Vähän näyttäis taas olevan pilvistä..
Jos vaikka jotain alkaisi tapahtumaan kun on tänään enemmän ohjelmaa ja tulee oltua enempi liikkeellä, eilinen kun meni vähän laiskotteluksi [:D]
 
 
 
no täällä ainakin on yksi vauvaton vielä... [&:] 
laskettuaika oli eilen ja neuvolassa olivat sitä mieltä että tällä ipanalla ei mittään kiirettä ja ens viikolla nähdään vielä että saan sitten lähetteen yliaikaiskontrolliin jonka saan hyvällä säkällä samalle viikolle mutta veikkasi että menis vasta seuraavan viikon alkuun se kontrolli... elikkäs silloin olis jo 42+ ja käynnisysajan sitten loppuviikolle... joka ois jo reilusti yli 42+ viikkojen. sanoin heti että tää mamma ei ala sitä ipanaa ees yrittää puskee normisti pihalle sitten enään viikoilla 42+ joten saavat tehä suosiolla sektion.[:@]

no mä jotenkin arvasin tämän että mun mäihällä näin käy. [:@] alkaa tosissaan masentaa tää tilanne tän kauheen ison mahan kaa.... kun ei oo ees mitään ennakoivia juuri ollenkaan ollut. parina yönä ollut jotain pientä mutta aamulla ei sitten mitään..... huah. ei vaan meinaa jaksaa enään. 
 
kappas meillä oli sitten eilen 5v päiväkin.... eipä muistanut ollenkaan..tosta tikkeristä sen huomasin... hmmmmm ei paljoo päähän oo mahtunut muutaku tää raskaus ja ipanan ulos saanti... [;)]
 
hani mä kans aattelin, etten enää pystyis tätä synnyttämään nyt
ku huomenna ois sit päivää vajaa 2 viikkoa yli. mut ultrassa sanoivat
tos la-aamuna et painais 3 kiloa, 10-15% virhemarginaalilla. et älä vielä
luovu toivosta!
 
Viirukhan Minäki oon mielestäni lantiosta levinny, mutta mies ei suostu myöntämään sitä. Enpä tiedä sitte vaikuttaako toi pehmee roikkuva maha tossa siihen vaan niin että luulen [:D] No kai sen näkee kun joskus yrittää omia vanhoja farkkuja laittaa, vielä ei kyl kärsi ees kokeilla kun toi sektiohaava on aika arka jos siihen jotain kovasti painaa vasten.

Mäpä nukuin niin sikeesti yöllä etten heränny kun ensimmäiseen itkuun, mies oli hoitanu loppu yön ja olikin ensimmäinen yö kun vauva heräili useemmin [:D] En tajua miksen oo siihen itkuun ite heränny... 
 
Rv 40+0 neuvolassa tänään kaikki hyvin, tosin pissassa vähän valkuaista, joten varulta sain luvan tikuttaa kotitestillä ja ilmoittaa neuvolaan huomenna tuloksista. Ne oli tosi reiluja, kun eivät lähettäneet labraan vaan antoivat tikkuja kotiin! :) Masu oli neuvolassa tosi supistusherkkä, neuvolantäti ei meinannut millään saada tehtyä mittauksia :D. Se on vissiin siis HYVÄ merkki!! Pääkin oon vauvelilla painunut niin alas lähtökuoppiin, ettei sieltä enää palata, sanoi täti! :) Viime viikon neuvolaan verrattuna asiat siis lupaavammin. Paino on vaan viimeisen kolmen viikon aikana noussut minulla kamalasti, jotain yli kilon viikkotahtia. Pelkään, että kohta menee jo toisille kymmenluvuille - mun lähtöpaino kun oli noin 64kg ja nyt paino hipuilee jo 80 kiloa.... :(
 
No, ei ressiä, nehän on vaan kilogrammoja eli lukuja, eikä kerro ihmisestä juuri mitään ;)
 
Minusta tuntuu kans siltä, että jos pysyy liikkeessä, synnytys käynnistyy helpommin (tai sitten vaan saa taukoa ainaisesta ajattelusta ja odottelusta). Viime viikko on kyllä mennyt tosi ripeästi ja juhannus katkaisee mukavasti tätä odotusta, vaikkei vauveli syntyisikään kuin vasta viime tipassa. Neuvolasta sanottiiin, että 4.6 klo 9.00 suoraan KYSille yliaikakontrolliin jos ei ole vielä siihen mennessä syntynyt (41+5), ja seuraavana päivänä luultavasti käynnistys. Joten on tosi rauhoittavaa tietää, ettei tämä odotus kestä enää kuin KORKEINTAAN 1 viikkoa ja 6 päivää. Siis se on VARMA tieto, aika mageeta...
 
Mulla on kyllä luja tahto uskoa siihen, että vauva syntyy nyt juhannusviikolla - viimeistään sitten, kun ajellaan reilut sata kilsaa vanhempien luo juhannuksen viettoon! :D Nyt ollaan nimittäin vältelty matkustelua kuukauden ajan, vaikka on ollut kova hinku. Ei vaan olla uskallettu lähteä. Mutta nyt aiotaan uskaltaa, kun ei sitä juhannusta viitti kaupungissakaan kupata (korkeintaan sairaalassa ;D). Ja katsotaan vaan, vauva kuiteskin alkaa tehdä tuloaan juuri nyt, kun haluttais olla jossain muualla! :D Hihi.
 
Heipä Hei!

Täällä viimein kotiuduttu sairaalasta.

Tyttö tuli maailmaan kuninkaallisena päivänä lauantai aamuna 19.6. klo 9.23.
Eli Koukku tää on ollu aamupalan aikaan silloin salissa [:D]

Synnytyksen alkuvaihe oli todella pitkä ja kivulias, mutta loppu erittäin helppo ja kivuton. [:D]
Sillee hyvä mieli jäi koko synnytyksestä.
Nyt opetellaan elämään temperamenttisen neidin kanssa (keltä lie moinen peritty)
Mutta kirjoittelen tuonne synnytyskertomukseen enemmän.

Onnea kaikille vauvautuneille! Täytyy päivittää tietoja kunhan vain tässä kerkeää.
 
Onnea vauvoista kaikille synnyttämään päässeille ja paljon voimia omaansa yhä odottaville!

Täällä myös yksi odottaja (41+6) [&:]
Yliaikakontrollissa käyty ja lekurin mukaan kaikki ihan hyvin. Oma olo vaan alkaa olla jokseenkin kypsä ja hankala. Epäsäännöllisiä suppareita tunnen silloin tällöin, varsinkin iltaisin ja öisin. TODELLA ärsyttävää pyöriä aamuyöstä hereillä tuntitolkulla ja kuulostella, olisko NYT jotain jo tapahtumassa. Sitten lopulta nukahdan ja aamulla ei taas mitään

No, deadline on nyt kuitenkin tiedossa: jos vauva ei ryhdy tulemaan ennen to 24.6. aamua, niin sitten on vuorossa käynnistys. Juhannusta vietämme siinä tapauksessa synnärillä.
 
[:(][:(][:(][:(] voi mun mies raukkaa...en ymmärrä kui se kestää olla mun kaa tällä hetkel!! Kesäloma päällä, ja aika menee kotona möllöttäessä ja mun kiukkusta olemusta katsomalla! Enkä kyl ymmärrä miks mä oon niin kiukkune..tai no ymmärrän mut en jaksais...

Yli viikko menny käynnistys-yrityksestä, eikä mitään tapahdu!! Ei supistele ei mitään!! Eilen kyl tunnin verran jo lupaili et vois ruveta supistelee, mut sit istuin sohvalle ja kaikki oireet loppu siihen!! Mä oonkin jo luopunu toivosta et tää muksu tulis tosta mahasta ulos ikinä!!!!!!!!!!!!!!!!!![:@][:@][:@][:@]

Viime viikol sano neuvolas et 41+3 sit yliaikaiskontrolliin sairaalalle, meikä oli heti jotenkin helpottunu et "jee, saatiin "määräaika".." (6.7) mut sit tulin kotii ja tajusin et isäntä lähtee 5.7 viikoks kertausharjotuksiin...et ei ois sit paikalla! Siihen loppu se ilo siitä määräajasta [:(].. nyt sit vaan odotellaan et mennäänkö sinne asti!!

Masentavaa!! Tänään käytiin 10 kilsaa pyöräilee..josko se tois ees jotain edistystä tähän hommaan (toivossa on hyvä elää..). Ei kyllä lauantaine 2 tunnin kävelykään tuottanu mitään supistuksia tms...
Itsepäinen vauveli meillä! Ja viime viikol paino-arvio oli kuitenkin jo 3,5 kg, ja lääkäri epäili et siihen voi reilusti lisätä sen 500g, kun on niin pitkä muksu.... kiva tässä sit ootella et onko vauveli sit syntyessään sen 4,5kg [&:][:o]
 
Takaisin
Top