kesäkuun vaavit

Omppupomppu et ole yksin.. täälläkin on vielä yksi joka odottaa vauvaansa mahan tälle puolen. [:)] Laskettu aika oli maanantaina. Eikä oo meijän pikkunen antanu vielä mitää merkkejä, että haluis ulos tulla. Ei tullu kesävauvaa meille, mutta se on ainakin varma et heinävauva tulee. [:D]
Mies on ihana kyselee vähän väliä että joko joko nyt supistaa... [:D] Taitaa odottaa yhtä paljon kun minäkin että alkais antamaan jonkiilaisia merkkejä tulostaan. [:)]
Oon aikani kuluks puuhastellu vaikka mitä.. Ajanu ruohot, kitkeny puskien alta heinät, pilkkonu puita ja pinonnu niitä, kaikki 3 S:ääkin on käyty läpi useemman kerran ja pieniä lenkkejäkin ollaan käyty kävelemässä, mutta mikään ei tunnu auttavan että synnytys käynistyis.. Oon yrittäny myös ihan vaan olla ja lepäillä, mutta ei. [:D]
Ens maanantaina olis viimene neuvola ja kohtahan ne rupee ajamaan pikkusen ulos jos ei sitä ennen tajua ite tulla ulos...[:)]
 
Täältäki vielä ilmoittautuu yksi vauvaansa odottava lisää..Laskettuaika oli ja meni maanantaina. Ei oo mitään suurempia merkkiä edes että vois syntyä lähipäivinä.. huh huh :/ Joskus kyllä supistelee, mutta eivät nekään ole mitään kipeitä ja loppuu sitte melkein heti.
Mutta ei täs auta kun vain nyt odotella!! :D
 
täällä kotiuduttiin eilen pienen prinssin kanssa <3 synnytys oli mielestäni yllättävän helppo[:D]olin kuvitellut vaikeammaksi..Mies oli kyllä ihan mielettömän ihana koko ajan <3 Ja poika on aivan valloittava pakkaus!  kertoilen synnytystarinaa myöhemmin,tuntuu että alkaa ukostaa täällä[:'(]

tsemppiä vielä poksumattomille,lähtö voi tulla vielä ihan yllättäen,niinkuin minulle! [:)] <3
 
Heips!
 
Pikaisesti tulin kertomaan että meille syntyi pieni tyttö keskiviikkona 23.6 klo 21.17 hätäsektiolla. Tyttö joutui olemaan viikon sairaalassa infektion takia mutta on nyt täysin terve. Eilen kotiuduttiin ja ensimmäinen yö ja päivä on mennyt tosi hyvin ja nopeasti. Eihän tällaista onnen tunnetta osaa edes sanoin kuvailla! [:)] 
 
Nyt en malta kauempaa koneella istua...
 
 
Odotan kans sitä hetkeä kun tänne voin kirjoittaa;
että olen kotiutunut pienen pojan kanssa.[:D]
Noh saa nähä kauanko niiden pitää pojua ulos hätyytellä.[:D]
Tuleeko jo maanantaina vai meneekö kenties muutama päivä siinäkin
 
Juu, kyllä täälläkin 2h ennen sairaalaan lähtöä kirjoteltiin tekstiviestiä, ettei tällä kaverilla kiire oo mahan tälle puolen[:)] Tosin jouduttiinkin sitte sairaalassa oottelemaan syntymää 2 vrk, ja lopulta käynnistettiin kun synnytys tyssäskin siihen paikkaan... Mutta eipä noi aina etukäteen lähdöstä varottele...
 
[:)] huomenna tää lähtee sitten kattelee mitä ne viisaammat siellä synnärillä sannoo. mennäänkö vielä sinne 42+1 (eli ma/ti) vai joko aletaan hättyyttellee ipanaa ulos....[:-] toivottavasti siellä tosiaan olisi joku viisas ja ymmärtävä ihminen joka tajuais että eí tälläsessä odottelussa ole mitään järkee. tää on vaan ihmisen kiusaamista pahimmalla mahdollisella tavalla. tuskassa tällä helteellä odotuttaa ja maha on niiiin pinkee ja kauheen kokoinen että huhhuh. ipana liikkuu vieläkin ihan kauheesti ja tänään shoppailureissulla se yhtäkkiä mollotti taas niin että mun maha oli poikittain ja päätä tuntu puskevan tonne alaviistoon toiselle lonkalle. siinä oli mieskin hiljaista poikaa kun käskin sen kokeilla sitä miten ihmeessä ipana on taas. piti autosta vetää penkki niin vaakatasoon ku sai jotta pystyin olemaan... mä en tajua miten sillä on vielä tilaa siellä tollaviisiin touhuilla... ja tietenki huomenna siellä lekurissa tää ipana on niiiiin kiltisti pääalespäin mukamas siellä jo melkein kiinnittyneenä...

nyt alkaa tuntumaan että mä en tosiaankaan ikinä ala tähän hommaan uudelleen... ja tosiaaan toivon että kun sen ipanan tohon syliin saa niin sen todellakin on parasta kullata kaikki nää raskausajan muistot. ja monella kerroksella... on niinku oikeesti nyt niin paha mieli tästä koko hommasta. [&o]
nyt mää lähen tonne saunaan loikoilemaan ja sitten odottelemaan unimasaa...
 
[:)] pakko  tulla päivittämään tietoja.
käytiin kontrollissa jossa lääkäri oli sitä mieltä että turha käynnistellä. tää käynnistyy ihan ittekseen ihan pian. kaula ja limatulppa hävinneet ja kaksi senttii auki. ipana lantiossa mutta ei kiinnittynyt. laittoi kotia ja toivotti tervetulleeksi jo ehkä ensi yönä. naureskelin että joopajoo. me tullaan maanantaina käynnistykseen.
noh tässä koko ilta mennyt epäsäännöllisten todella kivuliaiden suppareiden kanssa taistellessa. tän kirjottamiseen on mennyt 10min ku kävin tuolla välillä konttaamassa kun suppari veti jalat alta.
ruskeaa vuotoa on jonkun verran mutta ilmeisesti kuuluu asiaan sen tämän päivän ronkkimisen jäliltä. käsitteli aika kovakouraisesti tarkoituksella se lääkäri. ipana myllää iloisesti vieläkin suppareiden välillä.. kellotus menossa mutta tosi epäsäännöllisiä supparit on. välillä 5min välein ja minuutin kerrallaan ja välillä supparin kesto on paria minuttia mutta harvemmalla 15-20min välillä. saa nähä. täytyy  kilautella synnärille kohta että mitä mieltä ovat siellä.
jottas tiijätte missä täällä mennään. [:D][:D] ukko ihmettelee kuin välillä huudan, ähisen ja puhisen ja voivotan ja konttaan lattialla ja sitten jonkun ajan päästä istun läppärin kanssa... :) ei nää supparien välitkään kivuttomia ole. kokoajan pientä menkkamaista jomotusta...
mutta jos merkit pitää paikkansa tällä on ipana jo huomenna. vihdoinkin. :)
 
Kauan odotettu viesti saapui juuri nuorelta äidiltä;

"Oman lapsen, pienen linnun kannoin alla sydämen. Nyt on onni
täydellinen syliini saan ottaa sen. Tunnen käden pienen
hennon. Tunnen posken pehmeän. Onko mitään kauniimpaa
kuin alku uuden elämän ? Meille syntyi täydellinen , terve
tyttövauva tänään 2.7 Klo. 18.33 mitoin 3540g ja 54cm!
Synnytys meni hyvin ja nyt ollaan tytön kanssa osastolla
lepäämässä! "

Paljon onnea Nuori äiti ! <3
 
Pikaisesti ilmoitan; meille syntyi pe yönä kaunis pikku prinsessa! 50 cm ja 4.192kg! Synnytys käynnistettiin torstaina yhden jälkeen ja neiti oli maailmassa 2.7. klo 02.10!
Nyt tämä mamma lähtee saunaan nauttimaan kotiin pääsystä! Kotiuduimme tunti sitten!
Tsemiä vielä odottaville!!
 
Taitaa odottajat olla jo vähissä[:D]

Meillä jos ei uutta tapahdu tänään niin huomenna olis käynnistys
klo 9.00 [:)]
 
Täälä ollaan vielä yhdeskoos rv 41. 12.7 olis Tayssiin aika yliaikakontrolliin. Meinaa ruveta jo usko loppumaan et se lähtis sieltä ittellänsä tulemaan ku ei tunnu mitään tapahtuvan...
 
Täällä myös nautitaan auringon lämmöstä ja odotellaan jos alkais jotain tapahtumaan rv 40 + 4. Tuntuu että supistuksetkin ovat loppuneet.. vatsa senkun kasvaa. Onko teillä muilla vatsa pinkeä koko ajan vai onko siinä pehmosia kohtia? Tuntuu että oma vatsa on aivan pinkeä kuin ilmapallo..
 
Onnellisesti ollaan kotona pikkunyytin kanssa! Saatiin tummatukkanen tyttövauveli, joka on niin pieni ja rakas [:D]
Selvittiin synnytyksestäkin hengissä, vaikka siinä kävikin siten että kivunlievitys jäi kahteen särkylääkkeeseen. Kaveri nimittäin päätti tulla sitten vauhdilla alkulämmittelyjen jälkeen. Synnytys käynnistettiin sytotekeillä 11 aikaan ja kahdeksan aikaan illalla alkoi sitten kunnon supistukset. Laitan pidemmin tonne kertomuksiin myöhemmin.

Päästiin juhannukseksi kotiin. Maitoa multa tuli niin paljon että siinä ei ollu mitään järkeä. lypsin 200 ml ylimäärästä joka päivä pakkaseen. No tietenkin maito pakkautui ku pikkunen ei millään jaksa syödä sitä mitä tuli ja niinpä oon ollu 38-40 asteen kuumeessa kolme päivää rintatulehduksessa. Joo ja nyt sitten maitoa ei meinaa tulla tarpeeksi ollenkaan [:o] Mulla menee hermo tähän tissitouhuun.....

Mutta pääasia että pikkuinen voi hyvin ja vihdoin saa aijata tuota masussa ollutta asukkia [:D]
 
Täällä jännittyneenä, supistuksia tullut eilen illasta asti säännöllisesti ja koko ajan kovenevat. [:)]
Soitin jo synnärille ja käskivät kärvistelemään kotona viimeiseen saakka. Tuntuu että joka supistus on kovempi, maha on ihan sekaisin ja oksettaa. Mutta vauva on tulossa! [:)]
 
Tieto on varmaankin kyllä jo kiirinyt edelle, mutta

Meille syntyi 2.7 klo 18.33 ihana pieni tyttövauva mitoin 3540g ja 54 cm <3

Tuoreet äiti ja isi on aivan haltioissaan prinsessasta<3 Eilen päästiin kotiin ja kaikki on lähtenyt sujumaan paremmin kuin koskaan olis osannut edes toivoa ja tyttö on niin kiltti!! Enemmän sitten paremmalla ajalla! [:)]
 
täällä kotiutunut erittäin onnellinen ja rakastunut äippä pienen nyyttinsä kanssa. tyttö syntyi 3.7 klo 8.43 todella rankan synnytyksen päätteeksi sektiolla.
kaikki meni niinkuin "ennustin". kaikki meni siihen asti hyvin kun olin auki 5cm jolloin kätilö tilasi epiduraalin.. jota odotin kun tiesin että se suo mulle hetken helpotuksen ja sitten pääsen ponnistamaan. tätä en kuitenkaan osannut ennustaa että juuri kun talon ainut anestesia lääkäri otti aineet esille sille tuli häly ja epiduraalin laitto jäi siihen. enkä nähnyt sitä useaan tuntiin. [&:][:(][:@][:@] kivut olivat ihan kauheet kun supparit tauottomia. onneksi puudutteista sain apua mutta niistäkään ei sitten enään apua kun olin ollut jo pitkään 10cm auki ja ipana ei vaan laskeudu.. anestesialääkäri kyllä tuli ja sain spinaalin mútta kun sen vaikutus loppu oli helvetti irti. oikeesti.. tästä lisää synnytyskertomuksessa. onneksi kun lääkäri vaihtu sain nopeesti päätöksen sektiosta lapsen ollessa vieläkin jopa imukupille liian korkeella ja avotarjonnassa. eikä todellakaan olisi mahtunut tulemaan ilman leikkausta ulos.
mutta loppu hyvin kaikki hyvin ja palkintona ihana tyttövauva.
sektiosta toipuminen on ollut tosi nopeeta. sektiopäivänä jo pistivät suihkuun ja kävelemään ja hoitelemaan ipanaa mutta yön pitivät ipanan hoitajilla. sektiota seuraavana päivänä sain ipanan sitten hoitooni, mulla oli oma huone joten sain rauhassa tutustella isukin kanssa ipanaan yötä päivää. ja voi hyvänen aika. ei oo tämä ihminen koskaan tuntenut tälläistä rakkautta mitään kohtaa. <3 tuo pieni on vaan niin ihana ja sulonen ja pieni ja kaikkee. mutta voin sanoa että en ihan heti ryhtyis uudelleen synnytyspuuhiin. oli sen verta kauhee kokemus kun anestesialääkäri viuhto leikkurissa tunti tolkulla ja ne ihanat kätilöt joutuivat kuuntelemaan mun huutoo kun mistään niiden tarjoomasta helpotuksesta ei ollut kuin hetken apu.....
 
kuulostipa hani rankalta! mutta onneks loppu hyvin, kaikki hyvin! Tyttö on varmasti ihana ja kaiken sen arvoinen! [:)] <3 Onnea vielä tätäkin kautta koko meidän perheeltä!!!! <3
 
Takaisin
Top