kesäkuun vaavit

hirmu nopeeta tää kesäkuu menee..ja niin moni on jo täällä vauvautunut: onnea vaan kaikille nyyttinsä saaneille [:)]
täällä tämä sektiosta paraneminen vähän otti takapakkia kun haava tulehtui ja ennätti muodostaa jopa kunnon onkalot.. nyt pikkuhiljaa alkaa haava mennä umpeen mutta vaan toooosi hitaasti... menee vähän koko kesä ohi haavan takia :/ mutta onneksi pikkumies on kunnossa [:)]

mohomaha: täällä myös tuo meidän Hermanni puklailee imetyksen jälkeen mutta korvike tuntuu pysyvän kyllä sisällä... toki mulla oli ton haavatulehduksen takia melkosen voimakkaat antibiootit mutta ne nyt loppu jo viime sunnuntaina.. ne antibiootit varmasti vaikutti osaltaan tohon maitoon, ainakin vatta oli miehellä niiden aikana kovaa sekaisin.. nyt enää on rautatabletit kahdesti päivässä...en kyllä tiedä että vaikuttaako nuo Obsidanit sitten maitoon kun niiden pitäisi kyllä olla imetyksen aikana ok.
harvoin kyllä annetaan pojalle korviketta kun itseltä maitoa kuitenkin tulee... ja toisaalta kun pojulle oli kahdes viikos tullu vajaa 200g painoa lisää syntymäpainoon nähden niin kaippa tuolla osa maidosta masussakin pysyy [:)]
 
 
Hei kaikki!

Tulin vain ilmoittamaan että hengissä ollaan!! [:D]
Käsittämättömän suloinen tyttäremme syntyi 17.6 klo 11.15 rv 41+0! Ja niinkuin tuonne syntyneisiin kirjoitinkin, pituutta komeat 53cm ja painoa 3900g oli yhdeksän pisteen tytöllä. Neitokaisella on tuuheat ruskeat hiukset ja pitkät ripset. Äippä ja iskä on onnesta soikeina ja pakahtuu rakkauteen!! Aika on mennyt vain uutta poientä ihmettä tuijotellessa.

Summervinen
kanssa oltiin sit samaan aikaan synnärillä, ajattelinkin sua siellä. [:)]

Hurjasti onnea kaikille vauvautuneille ja tsemppiä synnytystä vielä odottaville! Olette olleet kaikki mun mielessä! [:)]

Kirjoittelen jossain vaiheessa enemmän, nyt lähden tissittelemään..
 
jann: kaikki tekee tavallaan[:)] ja jos tuo keino on teille paras, niin mikäs siinä ![:)]


Ite meinaan myös opettaa pullolle ja rinnalle; molempii.

Memuli; paljon onnea ! SIeltä tuli oikein missi, pitkä sääri[:)]Varmasti on ihana prinsessa <3

Täälä tänään kauan odotettu poli käynti takana! Ensinnäkin lääkäri sielä
oli erittäin typerä ! Ei kertonut mitään mitä teki eikä edes sen jälkeen !!
Ite kaikki kyselin moneen kertaan !

No ensin laittoivat mut käyrille makaamaan, kaikki oli hyvin ja muutama supistuskin
piirtyi[:)] Vauva nukkui niin hänet piti siihen oikein herätelläkkin[:D]
Sieltä mentiin sitten mies lääkärille joka teki sisätutkimuksen ja ultrasi.
Kohdun suu auki sormelle mutta ymmärsin niin , että kanavaa kuitenkin olis jäljellä
se 2 cm ? Tästä en mee takuuseen, ei nimittäin lääkäri kirjottanut mitään neuvola korttiin eikä
kertonut suoranaisesti. Mutta siitä muminasta näin päättelin. Ja sen sain varmasti selville, että
sormellle tosiaan ollaan auki.
Sitten ultrasi. Teki kaiken niin nopeaa, ei kertonut niin kun nais hoitajat/kätilät/lääkärit, että mitä
raajoja mittasi ja ei edes näyttänyt meille vauvaa ! Sujautti vaan kylmät geelit mun mahalleni ja
paineli muutamaa nappulaa ja sanoi, että poika painaa nyt 3.9kg ja normaali lantiosta syntyy!
Jos ei ole syntynyt ensiviikon maanataihin menessä; eli 5.7. niin käynnistys on kello 9.00!

Vähä jäi huono maku ja paikat kipeeksi; teki meinaan aika ronskin sisätutkimuksen.

Mutta nyt odotellaan jälleen viikkoa ja ei enään yhtään yli ![:D]
ELi jos ei poju ymmärrä itse ulostautua nyt pikku hiljaa, niin maanantaina viimeistään
hänet otetaan masusta pois; ihan nuori äiti; sama juttu ! [:D][:D]


Yli huomenna; eli keskiviikkona on sitten viimeinen neuvola ilman vauvaa ![:)]
 
jenni90: oletan et sjoen äippäpolilla oot ollu...? mulla ihan samanmoinen kokemus sieltä vaikka oli naislääkäri... aika raju oli kans se sisätutkimus ja olin sen jälkee tosi kipeä, mutta sitte illalla irtos limatulppa ja seuraavana aamuna meni vedet... että toisaalta hyvä että reiluun ronkkivat [:D] 
 
Mims; kyllä vain ![:D]
Aijjaa, nyt on joo paikat niin hellät että huh huh !
Pitää toivoa, että pikku mies tulis ite ulos nyt
 
hih,minäki mietin siellä sairaalalla memulia että mahdatkohan siellä olla kun täällä sua ei näkyny[:D] eihän sitä tiedä ollaanko jopa törmäilty siellä[:)]
 
kyllä tulee taas valivalia... [8|]
 rv 41+0 huah.... kyllä tää odottavan aika on niin pitkä ja nää yliaikaispäivät tuskaa... paino nousee ihan silmissä ja turvotus alkaa olee ihan kauheeta. ipana painaa lantiossa niin kauheesti että pelkää sen tippuvan jo pelkästään ku kävelee postilaatikolle ja takasi.... [&:] 
 yliaikaiskontrolliin sain onneksi "jo" perjantaille ajan vaikka ensin meinasivat että kun kesälomat ja kaikkee niin voi olla että sekin menis vasta ens viikkoon... kuulema hyvä lääkärimiehitys perjantaina että toiveissa on että käynnistävät samantien... ja jos se painoarvio tosiaankin menee sen 4kg yli niin tää kyllä vaatii sen sektion. tää raskaus kaikinpuolin on mennyt ihan mun kauhukuvien mukaan (pahoinvointi 24/7 yli 20 vkoa ja sitten hemot niin alhaalla monta viikkoa että pyörtyilin ja sitten kun olo oli loistava niin kauhee tunne että mun mäihällä tää menee sen 2vkoa yli että pölähtää ja joudutaan käynnistämään ja varmaan punnaan 2vrk ipanaa ulos tuskissani kunnes tajuuvat että sektioon ja äkkiä kun ipana ei mahukkaan.. tai repeen niin että halleluujaa vaan ja vuosi menee vessassa asuessa.. ) että parempi olla ottamatta niitä riskejä mitä kauhulla pelkää... [:-][8|] 
 
alkaa olee kyllä huumori tässä vaiheessa niin lopussa.... kaupassakin teki mieli tirvasta kaikkia niitä ihmisiä mitkä ihaillen kyseli millonkas on laskettuaika.. ja niitä oli meinaan aikas monta.... kyllä sai taas kuulla että on niiin ihana ja söpö masu kun on ihan eessä ja alhaalla jo.. ja plaaplaa.... yritä siinä sitten hymyillä. onneksi tänään ja eilen ei oo särkenyt päätä. jotain positiivista sentään..
odotus jatkuu.... saa nähä kauanko täsä pittää vielä ipanaa vartoo.. [8|] 
 
henniv;lle suuret onnittelut pienokaisesta <3

hani; mä ymmärrän täysin sun fiiliksiä.
Jokainen ylimennyt päivä tuntuu viikolta ! Mulla toki onneksi käynnistys viimeistään 41+1.
Toivon mukaan teidän pieni tulis ennemmin itse ulos !
 
hani: Piti tässä vähän alkaa kommentoida, vaikken nyt kauhukuvia haluakaan lietsoa: mulle kävi just noin: arvioivat vauvan alle nelikiloiseksi, mutta synnyttäessäni huomattiin, että on yli ja ei mahdu tulemaan. Siihen mennessä supistukset oli olleet kaksi vuorokautta (3vrk nukkumatta) ja synnytyspedissä olin ollut 10 tuntia ja olin saanut jo luvan ponnistaa. Raskaus oli vauvan syntyessä 41+4. Yhtäkkiä sydänäänet heikkeni, ja niinpä päädyttiin hätäsektioon. Ja henkisesti asiasta on ollut vaikea toipua. En tiedä miksi, mutta niin vaan on.
Tsemppiä kaikille synnyttäville kuitenkin. Onneksi se on itsellä takana päin, huhhuh...
 
meidän vauva taitaa syntyykkin vasta heinhäkuussa :) ku ei näytä tulevan ...[:D] pitää vaan jaksaaa odottaa [8|][:D]
 
no sen haluun kyl sanoa, että ei se nelikiloinen nyt välttämättä tarkoita automaattisesti sektiota ja noi lekureiden painoarviotkin on vähän niin ja näin. +/- 500g on kuitenkin aika paljon. Mulla monta kaveria, jotka synnyttäneet alakautta päälle nelikiloisia muksuja. Se riippuu niin äidistä.
Tottakai ainahan sitä voi jotain sattua, ja päädytään hätäsektioon, mutta todennäkösyys siihen on todella pieni. Serafiinan kannattaa ottaa selvää mikä siinä synnytyksessä meni vikaan, mikäli uutta raskautta lähdet suunnittelemaan. Mulla suht sama kokemus ensimmäisen muksun kanssa takana ja silti ensimmäisellä ja toisella mukelolla ikäeroa vain 1v ja 2 kk. Koin että se syntynyt lapsi korvaa kyllä kaikki kivut ja säryt. Eikä kyllä mennyt tämä kolmaskaan synnytys ongelmitta, joka siis suunniteltu sektio, että aina voi jotain sattua. Mutta edelleen olisin vielä yhden lapsen tekemään. On ne kuitenkin loppujen lopuksi niin ihania.

Tsemppiä nyt vielä lopuille. Koettaakaa olla lukematta mitään kauhukertomuksia, eiköhän se synnytys kuitenkin hyvin suju. Ja jos ei, selviitte siitäkin, ajan kanssa. [:)]
 
Mä oon kuullu, että jotkut on sanoneet, että kookkaampi vauva on
jopa joskus helpompi synnyttää alakautta. [:-] Että vauva itekkin punnnaa itteänsä,
toisin kun ihan pieni. Tiedä sitten. Kun ei sitä kokemusta tosiaan ole[:D]
Kaikki kun on niin yksilöllistä, ettei koskaan voi verrata.
Ja kaikki kokevat asiat eri tavalla. [:)]


Mä näin unta, että meille syntyikin tyttö ! Joka unessa melkein on syntynyt tyttö ![:-]
Mä alan pian hätääntymään[:D][:D] No kuitenkin, tyttö syntyi varpaat edelle ja itse tytön
synnytys ei sattunut yhtään vaan se sattui kun jouduin punnata istukan istualtaan ulos ![:D]
Ja tyttö painoi syntyessään 9.8kg[:-][:D] JA tyttö ei meinannut mahtua turvakaukaloon kun
häntä kotiin vietiin ja kolme hammastakin oli jo valmiina[:D]

Mulla on nyt ihan kauhea himo iskenyt suklaaseen ! Siis ihan tässä parin päivän sisällä.
EIlenkin kaupasta JOUDUIN ostamaan geisha levyn ja fazerin suklaalevyn[:D][:)]

Tänne ei oikein muuta ihmeempää; Maanantaita ja käynnistystä odotellessa, kun tuskin
tämä poju tulee ennemmin.[:)]
Josko tänään siivoilis kaapit loppuun [:D]
 
Peesaan edellisiä:

ei se isompi koko välttämättä tarkoita että synnytys ois vaikea tms. Meidän tyttö oli 4150g syntyessään, ja vaikka olin ollut aika kauhuissani sen koon takia etukäteen, synnytys meni paremmin kuin oisin voinut toivoa. Selvisin pelkällä ilokaasulla ja välilihaa ei tarvinnut leikata, tosin pari pientä repeämää tuli, johin kumpaankin laitettiin 1 tikki. Eli yhteensä 2 tikkiä [:D][:D][:D]
Ja juu, mä olin kans miettinyt etukäteen kaikki kauhuskenaariot mitä synnytyksessä vois mennä pieleen... Ja sit lopulta kaikki meni kuitenkin hyvin [:)]

Usealla ystävälläni taas joilla lapset on syntyessään olleet paljon pienempiä (n. 3kg), on tullut paaaaljon pahempia repeämiä / jouduttu tekemään episiotomia, käyttämään imukuppia jne. => paljon tikkejä...

Ja ison vauvan hyvä puoli on se, että ne jaksaa usein imeä paremmin heti alusta (helpottaa maidon nousua), ja nukkuvatkin pidempiä pätkiä kuin kovin pienet. Näin ainakin on ollut meillä, pelkällä rintaruokinnalla ollaan menty ihan alusta asti ja 2 viikossa tyttö on ottanut jo lähes 500g lisää painoa...

Tsemppiä vielä vauvaansa odottaville! Viimeiset viikot ennen synnytystä kysyy kyllä hermoja. Koittakaa jaksaa!
 
Aivan[:)]

Joo niin nämä viikot ja päivät kyllä kysyvätki hermoja.[:D]
Mutta näin mennään. Vielä olis 6 päivää maksimissaan ![8D]
 
Onnea uusille vauvautuneille ja paljon tsemppiä vielä vauvaansa odottaville [:)]
 
Nopeasti vain selailin läpi mitä olette kirjoitelleet.. Me kotiuduttiin juuri sairaalasta pienen tytön kera. Tyttö syntyi 27.6. (La aika oli 26.6.) klo 5.52. 3675g ja 51cm [:D] Synnytys oli nopea ja helppo, enpä olisi helpompaa uskaltanut edes toivoa. Tällä hetkellä tuntuu että nämä maitoa täynnä olevat pamela anderssonit on paljon kipeemmät ku koko synnytys yhteensä [&:][:@][:D]
 
Mutta niin, nyt pakko mennä herättelemään neiti syömään että saan edes pientä helpotusta tähän jomotukseen ja särkyyn.
 
Kovasti ollaan ihastuneita tuohon pieneen tuhisijaan <3
 
Heips!

Tulin nopeasti ilmoittamaan, että meille syntyi tänään, laskettuna päivänä 29.6 klo 00.50 oma prinssi, 49cm ja 3725g <3

Synnytyksestä yms enempi kun kotiin päästään! [:)]
 
Moi Kaikille pitkästä aikaa!!
 
Hitsi aika menee niiiiiiin nopeasti, en ole kerennyt lukemaan teidän juttuja:(
Meille kuuluu hyvää. Tyttö on aloittanut D-vitamiinin, varovaisesti kylläkin, mutta toistaseks menny hyvin. Itse en osaa nukkua päivällä kun tyttö nukkuu, mikä on kyllä paha, koska sit olen itse niin väsynyt iltaisin, että itkettää.. Noo kai tämä tästä taas. Yritän kirjoitella tänne jatkossa. Onnea vauvautuneille, ja jaksamisia vielä vauvaa odottaville!! Johan se kuu vaihtuu huomenna, niin ei voi odotus enää kauan kestää;)
 
Hyviä vointeja!!!
 
Laskettu aika tänään. Neuvola takana ja kaikki arvot ok, vatsa on vaan niin pinkeä ettei neuvolatäti osannut sanoa mitään vauvan asennosta. Supistuksia tulee päivisin lähes koko ajan (mutta eivät ole kipeitä), kun ilta tulee niin kaikki häviävät. Taidan kohta olla ainoa joka täällä odottelee vielä vauvan tuloa :)

Viikon päästä uusi neuvola ja sitten lähete Tyksiin yliaika kontrolliin, toivottavasti ei tarvitse niin kauan odotella. Ihanaa lukea muiden vauvajuttuja, toivottavasti se haikara pölähtäisi tänne meillekin piakkoin. [:)]
 
Takaisin
Top