Kesäkuun Tuulahdukset

piia84, voi ei! Toivottavasti ei kuitenkaa sattunu pahasti? Lepäämiseen oppii onneks tooodella nopeasti [;)] Telkku päälle tai leffaa tai jotain vastaavaa ja siinähän makoilet [:D] mun miehen veliki kysy multa eilen, et kuinka mä en juoksuta miestäni tekemään kaikkea mun puolesta, ku munhan kuuluisi pistää mies hakemaan mulle kaikkea mahdollista (ja mahdotonta) ja lähes käskee sitä kantaa mut kylppäriin jos tarttee.. Sain taas vähä huulipyöreenä kattoa, et mitä häh?

Mäki tossa käväsin kaupassa, ja eiköhän joku mummo kattonu mua tooooodella pahasti ja sit ku olin sen jo ohittanu, ni se sano et "no ei kyllä takaapäi muuta näe".. siis mitä muuta???????? Mä en taas ymmärrä yhtään. Kaveriki jo sano, et mulle kyllä sattuu ja tapahtuu, ku alkuviikosta sain dösässä vaa haisevia ihmisiä viereeni ja yhen purkkaa märehtivän akan selkäni taakse ja nyt toi mummo.. mitä pahaa mä nyt oon tehny, kysympä vaan! 

Hellurei!!

Nyt on palauduttu kotio takas!
Ihanaa olla kotosalla.

*napa* taisi kysellä olenko Pohjanmaalta kotoisin...eli en ole, mutta mieheni on Pietarsaaren rannikkoruotsalaisia[:D]

Mulla on voimat sen verran loppu, etten jaksa kommentoida yhtikäs mitään.. sorry!

Mutta nyt vatsan vierteen sohvalle..josko vauva rauhoittuisi.. meinasi tulla möyrimällä läpi tosta navan yläpuolelta matkalla[:D] auts!

Palataan taas mammulit!

Huomenta ja alkavaa viikkoa!

Kävin kelan sivuilla katsomassa omia tietojani, niin sinnehän oli ilmestynyt, että äitiyspakkaus tilattu 11.6 ja äitiyspäiväraha myönnetty varhennettuna alkaen 15.7 (ensimmäinen maksupäivä 18.8), summa oli jopa suurempi kuin osasin odottaa, nyt sitten saa miettiä, että mihin sen "ylimääräisen" summan laittaa. Lapsilisä-kohtakin oli ilmestynyt, mutta se taidetaan myöntää vasta vaavin syntymän jälkeen. Nyt sitten odotellaan, milloin pakkaus saapuu kotia. Kuinkas kauan teillä, jotka on sen jo saanut on mennyt sen saamiseen?

Tänään täytyisi taas puuhastella kouluhommien parissa, jos saisi ne tämän kuun aikana valmiiksi, vaan ei huvita, eikä jaksa, kun puoli kämppää on vielä ihan rempallaan..

Miellyttävää maanantaita!

Heissulivei ja hyvää maanantaita!

Kuulostinpas pirteältä, vaikka oikeasti en ole sitä kyllä yhtään... [&o]  Nukuin huonosti kun jouduin olemaan yksin. Mies lähti eilen viikon työmatkalle... yhyy... kyllä nämä hormoonit laittoivat minut aivan itkemään asiaa... [&o][&o] 

Ihanaa oli se, että mies tunsi eilen ensimmäistä kertaa vauvan potkut mahan läpi. [:D][:D]  Ja ne potkut, jotka mies tunsi olivat tosi tosi hiljaisia, joten varmaan hän olisi jo aiemmin tuntenut potkut, jos olisi vain käsi ollut oikeaan aikaan mahalla. Nyt poika tosiaan jo potkii todella lujaa ja minä kun vielä pari viikkoa sitten olin huolissani kun en potkuja meinaa tuntea... [8|][8|]  Maha vain hötkyy ja näkyy päällekin päin kun poika jumppaa! [8D] 

Kaika: Meidän miehet ovat sitten aika läheltä toisiaan kotoisin, vaikka tosin etelä-pohjanmaan puolelta juuri ja juuri, kuten myös itse. Nyt täällä länsirannikolla asustellaan.

Mamma_76: Ihanalta kuulostava irtiotto sinulla ja miehelläsi! Tekee terää tuollainen varmasti!

piia84: Hyvä, että sait lääkärin, joka ottaa asiat tosissaan, eikä vain vähättele. Nyt vain sitten sitä lepoa! Mutta voi ei tuo sinun kaatuminen, toivottavasti se ei sattunut kovasti! [:o]  Mistä hommasit sen ruokalapun (isän näköinen, silti onnellinen)? Se kuulosti kyllä niin hauskalta. [:D]

Isyyspakkaus: Alunperin ajattelin tehdä myös moisen, mutta sitten luovuinkin ajatuksesta, kun en vain jaksa miettiä/värkätä mitään. Hommaan sitten jotain kivaa isänpäiväksi kun se tulee aika pian vauvan syntymän jälkeen.

Viikonlopun olimme tosiaan vanhempieni luona ja äitin pöperöiden ääressä... Tuli sitten syötyä taas vaikka ja mitä ja lauantainahan olimme vielä kaiken lisäksi ystävien häissä syömässä. Minun mahaa ihmeteltiin kovasti, että onpas se suuri ja äitikin oli aivan kauhuissaan... [:)][&:]  Ilmeisesti maha sitten on suuri... Tähän saakka olen ollut asiasta lähinnä ylpeä, mutta ehkä nyt alkaa paniikki nousemaan, että miten suuri vauvasta oikein tulee ja että miten sen ponnistaminen sitten ulos onnistuukaan... [&:][:o]  Äiti varoittelikin, että minä ja sisarukseni olemme kaikki olleet aika jötiköitä...

Hello!

Viikonloppu meni ja oli... hyviä leffoja ja unelmointia + herkuttelua. Tänään pitäisi vielä kerran soitella vuokranantajalle. Huoah, onneksi sitten ei enää ole säätöä näiden juttujen kanssa! Nolottaa soittaa jo kolmannen kerran.

Purri, minullakin meni eilen hermot mummojen kanssa, sekä ihanan uimahallissa työskentelevän lipunmyyjän kanssa [:D]
Onko niin vaikeaa olla mukava? Jos lipunmyynti ottaa niiin pannuun, niin kannattaisi kyllä lähteä, ettei pilaa muiden päivää. Voisin kyllä veikata, ettei siinä ole kiva istua varsinkaan kesällä.. Mutta on täällä itsekin myyty puhelimen kautta lehtiä (Ja saatu kuulla langan päästä haistatteluja puhelinmyyjien vihaajilta), paistettu hamppareita ja muuta dream jobia [;)], enkä minäkään ole kenellekkään asiakkaalle narissut kuin ladon ovi tai tiuskinut. Olisi pitänyt sanoa suoraan sille naiselle [:@] MURRR!

Maanantaita kaikille. Vapaa päivää vietellen ja siivota pitäis, ei taida jaksaa kun pihallakin on noin komea keli.

HaniMami: Pääsykokeet meni kaiketi ihan hyvi, ihan ok fiilis jäi. En tressanu niistä yhtään. On jo onneks ammatti niin ei harmita niin paljoa vaikka ei kouluun pääsisikään tälläkertaa, uudella yrityksellä sitten myöhemmin ellei nyt onnaa. Heinäkuun puoleen väliin pitäis tietoa odotella.

Eilen olin koiran kanssa pitkästä aikaa lenkillä ja aivan yllätyin kun ei vatsa kovettunut eikä tullut kipeäksi kun aiemmin ei ole juurikaan kävelemään kyennyt pitkää matkaa ilma mahan kovettumista. Tänään taas uudelleen jos pääsisi yhtä helpolla. Tai ei sitä meidän "lenkkeilyä" kyllä voi lenkiksi sanoa kun vauhti ei ollut mitään päätä huimaavaa, joten ehkä silläkin oli vaikutusta että ei maha kovettunut kun otettiin ihan rauhallisesti. [:D]

Purri ja *napa* Jälkeenpäin se kaatuminen hieman säikäytti, mutta onneksisitä tosiaan tajus kaatua sitten kyljelleen, enkä ihan mahalleni lätsähtäny! polvihan nyt on tieten kipeä ku iho hieman lähtenyt [:D] Mies vaan kans enste nauro asialle niinku mieki mutta sitte huomas että illemmalla seki oli asiaa miettiny, että mitä jos ois käyny pahemmin[8|]

*navalle vielä* ostin sen ruokalapun ihan prismasta täällä kuopiossa [:D]

pitääpä mennä ihan itekki kattomaan josko tuonne kelan sivuille ois jo tullu jotain noista avustuksista.... viime viikon kävin jo jallittamassa ja jos ei tälle viikkoa tule niin sitte menee kyllä prkl:n äkänen soitto palkanlaskentaan!

Oikein mellevää maanantaita kaikille mammoille!

Huomenta kaikille!

Pidetään, Kirsikka, peukut pystyssä, että nyt kuitenkin pääsisit kouluun!

*napa*:lle tsemppistä työmatkan ajalle! Toisaalta..eikö ole ihanaa, kun saa olla rauhassa?[;)]

Mitäs kouluhommia HaniMamilla on?

ISYYSPAKKAUS: Täytyy myöntää, että mä en kyllä laita mitään pakkausta isälle..itseasiassa (ei saa suuttua- tää on mun mielipide asiasta[:D]) mun mielestä noiden ukkojen pitäis miettiä, mitä ne hommaa meille äideille raskauden ja synnytyksen jälkeen..se on mun mielestä palkitsemisen arvoinen juttu..eihän se äityspakkauskaan ole äideille vaan vauvoille..
Ja varpajaiset on toinen asia, mitä mä en allekirjoita..toki vauvan syntymää juhlistetaan, mutta oikeesti, mikä juttu se on, että ukkojen pitäisi lähteä heti syntymän jälkeen kavereiden kanssa ryyppäämään??
Aikaisemmissakin raskauksissa (tai siis niiden jälkeen), se olen ollut minä, joka lähtee tuulettumaan kavereiden kanssa ja isä jäi lasten kanssa kotio[;)] (ekan jälkeen viikko ja tokan kanssa 10 pvä synnytyksestä)..

Tulipa paasausta..ja älkää nyt sitten syökö mua elävältä, kun kerroin mielipiteeni[:)] jookos kookos?

VALMISTAUTUMISESTA: Millä tavoin teidän perheessä valmistaudutaan vauvan tuloon? Siis noiden hankitojen ja sisustamisien lisäksi.
Meillä on alettu jo keskustelemaan jo ihan käytännön järjestelyistä, kuten työnjaosta alkuviikkoina ja vähän on maalattu pirujakin seinälle, että mitäs jos... tyyliin varaudu pahimpaan ja toivo parasta..
Lisäksi me ollaan jo nyt päätetty, että vaikka väkisin pidämme parisuhdepäivän ja -yön vähintään kerran 6 vko:on.
Kasvatusasioista olemme (onneksi) samalla linjalla jo valmiiksi..MUTTA..olen kyllä teroittanut miehelleni, että kun se oma 1. on sylissä ekaa kertaa, saattaa tapahtua vaikka ja mitä- se tunne vaan vie mukanaan[;)]

..no nyt katkesi ajatus..hmm..

Onko muille tullu vielä tunnetta, että jo riittää tää raskaana oleminen?
Mä en muistanutkaan, kuinka ei-kivaa aikaa lopput viikot ovat[8|] [8|]
Haluis jo "olla oma itsensä"- niin ajatusten kuin fysiikankin puolesta..
No, toisaalta tähön mennessä aika on menny nopeesti ja enää n. kolme kuukautta la:aan[:D][:D][:D]

SOKEREISTA: Mä olen nyt mittaillu kolme päivää ja pari-kolme kertaa menny yli raja-arvojen..esimerkiksi heti kun söin voileipäkakkua isohkon palan, oli sokerit yli sallitun tunnin jälkeen..
Katsotaan, mikä on tuomio, kun torstaina on äippäpolilla aika

Mutta nyt päivän treeneihin ja suihkuun ja sitten pihalle katsomaan, missä tarvitaan kitkemistä.

Niin ja Mamma- kerrohan kaikki teidän parisuhdeminilomasta (<-- onko yhdyssana?)[;)]!!

Palataan taas!!

Heipsan!

Vitsit mikä darraolo, täysin epistä että jos istuu baarissa juomassa limpparia parituntia niin saa samanlaisen olon kuin oisi ollut nakit silmillä koko illan[:@].

Kaika puhuu asiaa!!
Kyllä tässä jos jouku on odotuksen ja synnytyksen päälle vapaaillan tai pakkauksen ansainnu niin me mammat, TODELLAKIN!!![:)]
Sitä paitsi missä vaiheessa varpajaiset on menny siintä että kylän naiset kokoontuvat tuoreen äidin luokse laskemaan vauvan varpaat ja auttamaan arjen askareissa, siihen että pojat lähtee kaupungille ryyppäämään niin että korvat paukkuu????[>:]

Ja kyllä alkaa jo kyllästyttää, Kaipaan todellakin omaa kroppaani ja voimiani. En millään jaksa näitä kolotuksia ja sitä ettei meinaa mihinkään taipua, ei pysty nostamaan painavia, ei saa syödä mitä haluaa, ei voi käyttää omia vaatteita, ei voi juhlia... Kyllähän se oma lapsi siellä palkintona odottaa, mutta välillä ihan tosissaan miettii että eikö tätä oikeasti voi jotenkin helpommin hoitaa. Ensi kerralla ehkä adoptoin[8D]

Tänään justiinsa jotenkin harvinaisen elämään kyllästynyt olo...
Yksi mamma ystävistäkään ei vastaa puhelimeen ja hänellä on juhannuksena LA. Kateellisena kihisen täällä et josko siellä jo on hommat lähteny liikkeelle...

Ehkäpä painun pehkuihin ja nousen sieltä vasta huomenna...[X(][>:]
Vaihtoehtoisesti voisin käydä shoppailemassa jotain, sehän aina piristää, right?!?![&:]

Morjens!!

Mulla on nyt se vaihe raskaudesta että tuli katuma päälle lapsen suhteen... Toivottavasti kukaan ei ilmoita lastensuojeluviranomaisille tästä mut vissiin kuuluu asiaa että kaiken maailman miettimiset pyörii päässä. Toisaalta voisin olla vaan koko ajan raskaana, kun minusta pidetään hyvä huoli ja hellitään. Toisaalta mietin että mitä minä sillä lapsella teen..ei saa suuttua mut luulen että täs viimeistään huomenna tai kun tuo vauva tuosta innostuu taas potkimaan niin mieli muuttuu [;)] Itkettää myös välillä ihan kauheesti kun mietin että mun mies ei varmasti tykkää musta eikä halua mua enää ollenkaan, kun oon läski ja ruma finninaama... Tää on niin tätä, oon myös monesti sen sanonutkin sille että pelkään että se jättää mut. Ja uniakin olen nähny kyseisestä aiheesta. On vaan todennu etten sais liikaa miettiä asioita ja ettei hän nyt ole mihinkään menossa..

No joo olipas kiva että sain purkaa ajatuksia, kiitos [:D]

Joo oon huomannu kanssa että jos valvoo esim kahteen ni on sama olo kun krapulassa, hassua!!
En minäkään meinaa isyyspakkausta kasata, luulenpa että saa kanssa ison isänpäivälahjan sitten marraskuussa ja minä odotan koruja "synnytyslahjaksi" (olen tästä jo maininnut, mutta käyn varmasti sen itse hakemassa ja käsken antaa sen mulle sitten kun tullaan sairaalasta kotiin, ei se ite kuiteskaan muista [:D] )

Yhtä hormoonimyrskyä on kyllä tää raskaus, nyt se äidin kultamussukka ilmottelee itestään joten mieli muuttui jo tässä kirjottaessa.... Hassua!!

Hei iloja isoja ja muistakaa ottaa rennosti ettei satu mitään haavereita !!!

Heissan!

Varpajaisista ja muista irtiotoista: Mä en oo edes ehtiny pohtia asioita noin pitkälle [:D]Mut tiedän kyllä, että mulla on jo ainaki yks kaveri ihan ehdottomasti ottamassa koska vaan lapsen hoitoon, samaten ku lapsen setäki odottaa jo innolla, et koska pääsee esittelemään "hänen vauvaansa".. Jostain syystä on päättäny omia ton vauvan itselleen.

Mä kävin äidin kanssa ostamassa vauvalle sängyn tänään [:)] ja samalla äiti sit osti vauvalle myös patjan, tyynyn (vaikkei se sitä tarttekaan vielä) ja patjansuojuksen... Sit ostettiin nalle puh-kangasta mistä saadaan tehtyä pehmuste sekä lakanat.. tai siis äiti tekee, en minä [:D]

Äitiyspakkauksesta: meniköhän mulla kolmisen viikkoa papereiden lähettämisestä, ku sain postista noutolapun? Tänää sain sitte tietoa rahoista ja ne hieman yllätti, siis positiivisesti. Ei ollukaan ihan niin surkean pientä summaa tulossa, ku mihin olin asennoitunu [:)] (siis pieni summa kuitenkin, mut odotin vähempi)

Valmistautumisesta: Ei meillä olla valmistauduttu noitte tavaroiden lisäks oikeestaa ollenkaan.. tai ollaanhan me tietty käyty läpi kasvatusta ja rajoja, ollaan aika samoilla linjoilla. Sit ollaan keskusteltu siitä mitä kieltä kumpikin lapselle puhuu.

Ei oo vielä tullu sellasta tunnetta, että kyllästyttäis... mut luulen että johtuu siitä, ku ekaa odottaa, ni kaikki on nii uutta ja hienoa [:D]

Huomenta!

Kyllä kyllästyttää tää maha. En jaksa enää yhtään kommenttia siitä, että kuinkas monta siellä onkaan ja oothan sinä muutenkin noin iso[:@][:o] Tiedän ja tiedän. Yksi mies sentään ystävällisesti tarjosi istumapaikan ratikassa, kun ei vapaata tilaa ollut. Mutta muuten olo alkaa ollaa kuin melkoisella ryhävalaalla, ei yhtään kaunis eikä viehättävä.. Haluan taas nukkua vatsallani tai selälläni, miten mieli tekee. Haluan päästä kunnon hierontaan, missä maataan mahallaan. Haluan syödä lakritsijäätelöä ja maksalaatikkoa ja olla stressaamatta jokaista suupalaa sen pelossa, että siitä on haittaa, että näkyy joko sokerimittarissa tai seuraavan kerran neuvolassa pissassa tai että paino nousee liikaa. Haluan mennä shoppaileen kesävaatteita. En jaksa enää pelätä, että onko masussa kaikki kunnossa, jos ei hetkeen tunnu liikkeitä. Syntymän jälkeen tuskin stressi tai pelko lapsen hyvinvoinnista vähenee, mutta ainakin voi tarkistaa hengityksen ja pulssin ihan konkreettisesti.. Huoh.. Aamuvuodatus[:D]

Isyyspakkaus tosiaan, ymmärrän teidän pointin, että meitä mammoja pitäisi hemmotella, kun kerran iso työ tehdään ja uhrataan jopa oma kroppakin tässä samalla. Itsellä on vaan se tilanne, ettei voi ihan mahdottomia odottaa, koska mies on kuitenkin sairastellut, niin tavallaan ollaan samalla viivalla, että tuetaan toinen toisiamme parhaan jaksamisemme mukaan ja tehdään kotihommia ym. tasapuolisesti ja kuitenkin tuota tavaraa pitää hankkia, niin hankitaan sitten lahjan muodossa, ei tuossa pakkauksessa kauheasti kuitenkaan henk. koht. juttuja meillä tule olemaan.

Valmistautumisesta ja työn jaosta: kait sitä pitää ottaa asiat puheeksi, kun saa tän muuttohärdellin tästä jossakin vaiheessa rauhottumaan. Ollaan puhuttu myöskin kasvatuksen suuntaviivoista, joista ollaan suunnilleen samaa mieltä, mutta tarkemmasta tehtävänjaosta ei olla vielä puhuttu. Kiitos Kaika vinkistä, täytyyhän se tehdä.

Eilen näin kaupassa ihan pikkuruisen vaavin. Sillä oli vielä hormoninyppyjäkin naamassa ja se nukkui tyytyväisenä ja kurttuisena ihanuutena kopassaan. Pakkohan sitä oli ihailla hetki sallittua pidempään. Pikkuisella oli vielä hormoninyppyjäkin naamassa. Loistavaa, että kohta on oma nyytti sylissä, toisaalta olen asiasta aivan kauhuissani..

Onnea Purrille sängystä[:)]

Ja kohta lähden pikku retkelle pääkaupunkiseudulla[;)]

Touhukasta tiistaita!

Huomentaaaaa!

Sellaista vaan, että viimeinen kolmannes lähti käyntiin[:)][:)]
Jee!!

Nyt uimaan ja sitten suunnittelen, kuinka käytän äitiysrahat remontteihin, jotka alkavat syksyllä.
Oli sen verran iloinen ylläri toi äippärahan määrä.

Palaan illemmalla pulisemaan!

Huomenta päivää!

Taas sillai pikaseen tulin höpöttämään, kohta pitäis jo lyllertää neuvola-lekuriin...siittä sitten myöhemmin lisää [;)]

Miniloma oli mamman mieleen, vaikkakin kaikki hyvä loppuu aikanaan, ja yökin olisi ollut siihen lisänä namia. *kröhöm* Kävimme yhdessä shoppailemassa, syömässä subukassa päivällä. Sitten olikin tapaaminen kaikenkarvaisten kamujen parissa, jonka jälkeen käväsimme vielä kummityttöä moikkaamassa ja viemässä pientä muistamista hyvästä torkasta[:)]
Paluu matkalla kävimme syömässä oikein ihanan illallisen, lohta ym. herkkuja :P Namskis! Tahtoo Lisää näitä Kahdenkeskisiä päiviä kodin ulkopuolella!! [:D]

Mies on nyt vapaa viikolla, joten siksi en täällä kovin paljoa ehdi lääräämään.Mutta kurkkimassa käyn kyllä [;)]

Varpajaisista:
Aivan samaa Mieltä Kaikan kanssa.
isyyspakkauksesta: Kaks piippunen juttu, toisaalta on mukava huomioida isääkin jollain tavalla, kun "kestänyt" mamman hormooni ryöppyjä, mutta...
Purri: Mekin ollaan haksahdettu puh/nasu/ihaa/tikru-aiheiseen teemaan, löytyy jo verho juttua, lakanaa,lelua,taulua ym. [:-][:D]

Oho! Nyt on mentävä, Heips!!

Huomenet mammoille.

Kävin eilen rasittumassa Peijaksessa. Mukavan rattoisasti meni, sillä paikalla oli myös toinen rasittuja. Juttua riitti kivasti ja se kaksi tuntia vilahti ohi ihan huomaamatta. Pikamittarilla tehty paastoarvo oli 4.1, mutta eihän tuo vielä mitään meinaa. Toivottavasti ei siis neuvolatäti soittele tänään perään. *koputtelee puuta*

Täällä on kanssa ollut viime viikon perjantaista lähtien paskat fiilikset. Ei ole huolestuttanut tuleva, koska asiat vaan loksahtaa useimmiten ihan omiin uomiinsa ja elämä tuntuu seesteiseltä. Ei ole vaivannut tää masu, finnit selässä, uusi tuleva rooli tai mikään muukaan, mutta... Kaipaan niin kovasti läheisyyttä ja on tosiaan viikko tolkulla tuntunut, että mies on paikalla (vaikka harvoin sitäkin) mutta ei läsnä. Olen kysellyt, että mikä vaivaa, mikä on, onko paha mieli jostain. Ei ole - kaikki on kunnossa. Minusta taas ei ole kunnossa, näkeehän sen sokeakin otsallaan, kun ollaan kohta 10 vuotta yhdessä oltu! [:o] 

Käytiin perjantaina myöhään illalla keskustelu, joka vaivaa aivan sikana vieläkin. Ja sen keskustelun jäljiltä on sitten hiljaa hiipinyt tuo kammopeikko mun elämään. Juu, olisin varmaan keskustellut enempikin, mutta äijä läks lauantaina töihin ja ei olla sen jälkeen nähty. Nukkuu huonosti ja herään itkuisena painajaisista öisin ja alkavaan aamuun. Kaikki asiat tuntuu jotenkin niin ylitsepääsemättömiltä ja isoilta, ja liitoskivut yms. on suorastaan tantaloksen tuskia. Tuntuu, että elän epävarmuudessa ja siksi teen varasuunnitelmia aivan absurdienkin skenaarioiden varalta. Itsevarmuus on jossain naapuripitäjässä liesussa ja osa omaa identiteettiä on kateissa.

...on se niin väärin, että rakkaus antaa toiselle ihmiselle näin totaalisen vallan toisen yli... [:(]

Muoks: Ja sori, tuli ihan omaa napaa ja synkistelyä. [&:]

Kaika: Joo, toisaalta on mukavaa kun saa olla yksin kotona ja esimerkiksi koti pysyy ihmeen siistinä kun mies ei ole paikalla muutamaan päivään... [;)]  Ennen raskautta nautinkin enemmän näistä työmatkoista (piristää parisuhdettakin kummasti muutaman yön ero), mutta nyt hormonit ilmeisesti laittavat vähän tuota pääkoppaa sekaisin ja on aika epävarma olo. [&o] Mutta kyllä se tästä!

Me ei olla mitenkään hirveästi oikeasti valmistauduttu keskustelemalla lapsen tuloon. Tai kyllähän sitä sellaista yleistä kasvatuslinjauta on juteltu ja niissä asioissa ollaa kyllä samoilla linjoilla, mutta just tuollaiset arkiset käytännön asiat, että miten niitä voi hoitaa ja järjestää, niin niistä pitäisi kyllä tosiaan keskustella lisää. Tuo Kaikan mainitsema parisuhdepäivä/-yö on kyllä tosi tärkeä juttu! Sellaisen järjestäminen olisi varmasti hyvä. Itsekin haluaisin ottaa sellaisen käyttöön, mutta isovanhemmat kun ei aivan tässä lähellä asu, niin käytännössä sen järjestäminen ei välttämättä onnistu niin helposti. Ehkä sellaisen päivän pitäisikin aina merkitä etukäteen kalenteriin ja sitten jotenkin järjestää asia, koska muuten se varmasti jää tekemättä.

Olen samoilla linjoilla Jänön kanssa siitä, että odotan mieheltäni lahjaa synnytyksen jälkeen. Meillä tosin myös taitaa käydä niin, että itse käyn etukäteen vähän katsomassa mitä haluan ja sitten siitä vihjaan (käsken[:D]) miehelle. Olen aika ranttu lahjojen/korujen suhteen... [;)][:)] 

Varpajaiset: En ole asiaa vielä miettinyt, mutta luulen, että mieheni ei nyt mitään suurempia ryyppyjuhlia aio lähteä viettämään (näin uskon ja määrään... [;)][:D]). Jos synnytys sattuu viikonlopulle, niin voisin kuvitella, että pari kaveria voisi tulla meille iltaa istumaan ja ottamaan esim. konjakit, mutta ei tosiaan mitään baarireissua. Olisi inhottava olla laitoksella ja odotella aamulla krapulaista miestä katsomaan vauvaa ja minua ja kun se viinan haju ei lähde suihkulla ja hampaitten pesullakaan pois, niin ei kiitos! Heh, aloitin, että en ole asiaa miettinyt, mutta kyllähän minulta aika selvä mielipide asiaan löytyi... [;)][:D][:)]

Sekalaiset ajatukset: Minulla myös on välillä raskauden suhteen tosi sekalaisia ajatuksia. Välillä olen vähän paniikissa, että miten lapsen kanssa sitten pärjätään, miten osaamme sitä hoitaa ja kasvattaa. Olemme olleet niin kauan vain kahden (+kissa) että lapsen tulo todellakin muuttaa meidän elämäämme. Välillä olen todella innoissani ja onnellinen tästä olotilasta ja odotan kovasti lapsen syntymää. Kai se on kuitenkin ihan normaalia, että on myös niitä epäilyksen tunteita. Ainakin yksi ystäväni, jolle olen puhunut asiasta, on sanonut näin. Nämä tuntemukset vain ovat yleensä sellaisia, että niistä ei puhuta niin sanotusti ääneen, vaan kaikki odottaa raskaana olevan olevan koko ajan onnensa kukkuloillaan. Lisäksi minulla on myös paljon niitä "olen ruma läski"-ajatuksia... Mies yrittää tukea, mutta ei se aina siinä onnistu... [&o]

Hanimami: Ihana tuo sun listaus asioista, joita haluaisi taas tehdä. Voi hyvänen aika, miten kaipaan vatsallaan nukkumista! Alkaa potuttaa jo jokaöinen pyöriskely kyljeltä toiselle... Ja lakritsi, mmmmmm... [:D] Tahtoo taas syödä sitä!

Jänö: Ihan normaalia varmasti, että iskee semmonen katumusfiilis. Itse lähinnä voisin nyt tyytyä pitämään tämän vauvelin tuolla vatsani sisällä vielä, koska se kulkee siinä niin kätevästi mukana [;)]. Pelottaa kaikki syntymän jälkeinen: saanko imetettyä, itkeekö vauva koko ajan, miten me miehen kanssa jaksetaan, jne. Luultavasti kohta alkaa kuitenkin tämä vatsan tuoma kömpelyyskin ärsyttää, ja haluan vauvan ulos masusta. Heittelehtiviä nämä tunteet [:)] Tsemppiä sulle, ja kyllä se mies susta tykkää, vaikka itelläs oliskin valas- ja läskiolo.

Varpajaiset ynnä muut: En ole ite ajatellutkaan, että äitille kuuluis ostaa joku lahja [:)]On tää traditio mennyt miulta ohi... Järkeenkäyvältä se kyllä kuulostaa kaiken synnytystuskan takia. Eniten tykkäisin, jos mies veisi mut vaikka jo ennen synnytystä, esim. viimeisen kuukauden aikana johonkin rentouttavaan hemmotteluhoitoon, hierontaan tai vastaavaan.
Mutta kyllä haluan miehen saavan varpajaisensa. Mieheni kohdalla se lähinnä tarkoittaa muutaman kaverin kutsumista meille kotiin, saunomista yhdessä ja sikaria. On se miehelle niin iso juttu kokea lapsensa syntymä, että sehän tulis ihan höpöksi, jos sen pitäisi palata sairaalasta yksin kotiin ja yrittää jotenkin itsekseen käsitellä omia tunneryöppyjään [:D]. Baariin tuskin mies lähtee, ja raja menee muutenkin siinä, että seuraavana päivänä pitää kyetä tulemaan ei-viinanhajuisena sairaalaan vauvaa (ja mua) hoivaamaan.

Tajusin nyt, kun vauva on välillä painanut iskias-hermoon ja olen joutunut parkumaan kivusta, miten vaikeata se on ollut miehellekin. Hän haluaisi tehdä kaikkensa helpottaakseen mun oloani, voidakseen jotenkin auttaa, mutta joutuukin vaan katsomaan sivusta mun itkiessäni tuskissani. Voi kun osaisin tarpeeksi vakuuttavasti kertoa, että oikeasti pelkkä läsnäolo auttaa eniten. Rauhoittaa, kun hän on siinä vieressä ja rauhoittaa mua ja painottaa, että vauvalla ei ole mitään hätää. Avuttomuuden tunne on silti kauheata, kun rakas ihminen kärsii [:(].

Me ollaan aina vähän väliä kaikenlaisissa arkisissa tilanteissa (ruokaillessa, nukkumaan mennessä, yms.) heitelty toisillemme ehdotuksia, millaisia sääntöjä ja tapoja sitten vauvan kanssa haluttaisiin. Tai että "tälleen ei sitten tehdäkään enää, kun vauva on syntynyt". Ollaan pohdittu, millaisia esimerkkejä haluamme lapsellemme olla. Mies nyt jo lukee joka ilta vauvalle iltasaduksi eri filosofien ajatuksia... maailmanrauhasta jne. Ja mä meinaan revetä nauruun siinä vieressä [:D][:D][:D]. Söpöähän se on, että mies haluaa ehdottomasti, että vauva tunnistaa myös hänen äänensä ja siksi pyrkii juttelemaan ja lukemaan jo nyt vauvalle mahdollisimman paljon. Höpsö miäs.

Mamma: Mä siis meinaan tolla Nalle Puh-kankaalla nimenomaan sellasta missä on ne "kaikki" hahmot, ettei pelkästää Puhia [:)] Ei se Puh mun lemppari olekaan, että jos ois pelkästään sitä hahmoa, ni en ois ostanu koko kangasta [:D] Tikrua sen olla pitää [;)] mutta tossa on myös mun toista lemppariani, eli Möhköfanttia, joten se sai hyväksynnän [:D] Mua vaan harmittaa, ku suurin osa Nalle Puh -vaatteista on selkeesti poikien vaatteita, eikä tytöille ole melkee mitää [>:] Kyllä niitä on aiemmin ollu, mut sit ku mä voisin viimein ostaa omalleni ni sit ei kyllä ole..murr...

Celina: joo ei oo kiva tunne tollanen ollenkaan, ku ei saa puhuttua et mikä toista vaivaa. Mä oon mun miehen kohalla huomannu, että kun jätän sen "rauhaan" ja olen ku mua ei ollenkaan kiinnostaiskaan, ni sit se alkaa puhua. Tosin ei se jätkä kyllä omista tunteistaan puhua pihahdakaan, kaikesta muusta vaivaavasta se sit kertoo. Koottiin eilenki sitä sänkyä vauvalle, ni silmistä ja ilmeistä näki et se oli ihan yhtä innoissaan ku minäki, mut sitten kuitenkin se käänsi sen homman niin että "teillä raskaanaolevilla naisilla viiraa päässä".. siis kun ihastelin sitä sänkyä ja heitin sen patjan sinne pohjalle ja viel kerroin siitä reunapehmusteesta minkä äiti tekee [:D] Mutta synkistele ihan rauhassa täällä [:)] Ehkä joku osaa sit piristääki sua, ku saa painettua oikeaa nappia [:)]

Toi mukula potkii mua nykyään kylkiluihin.. tai nyrkkeilee.. vähä vaihtelevasti, mut se on ilmeisesti päättäny, et "näitähän on kiva lyödä/potkia ku eivät jousta ollenkaan"... Siinähän sitte istuskelet töissä tai vapaallakin, ku tuntuu et kylkiluut paukkuu..

Viikonalkuja täältäkin! :) Oletteko käyneet 3d/4d ultrissa? Meillä vielä harkinnassa, että mennäänkö vai ei. Varsinkin pk-seudulla ultrassa käyneet,
minkähintaisia ultrat ovat olleet ja oletteko olleet tyytyväisiä?

Lähti rv 26 liikkeelle!
Missä se aurinko on? Tarvii auringon lämpöä ja väriä iholle!
Olisi pari kysymystä..

Punastuminen: Onko teillä muilla tullut tällaista? En ennen raskautta punastunut kuin todella noloissa tilanteissa, mutta nyt tänäänkin punaistuin ihan syyttä nähdessäni sattumalta vanhan kaverini kahvilassa. Tuntuu, että nykyään jos vähäänkään hermostun tai ilostun enemmän niin minulla on naama kuin paloautolla? Aika häiritsevää. Aina välillä punastun tuosta vaan. Myöskin saunan jälkeen jään tomaatiksi kauemmin kuin aiemmin.. Lisääntynyt verenvirtaus vai mikä? Vai onko tämä psyykkistä? :o

Ihosta: Oletteko te muut säästyneet raskauden aikana finneiltä kokonaan, vaiko onko iho ollut kuin aiemmin, vaiko puhjennut todella pahat finnit? Minua mietitytti tämä tänään, kun minulla tosiaan iho paremmassa kunnossa kuin aikoihin (viimeksi ennen murrosikää näin hyvässä kunnossa), että pukkaako kohta takapakkia rajusti vaiko saako tästä nauttia [:D]

Ajatuksista: Täällä myös vaihdellen.. Välillä unohdan koko raskauden ja tavallaan tulee sellainen olo, että koko ajan jatkuvasti pitäisi olla ajatukset vauvassa kiinni. Saattaa tulla jopa sellainen ajatus, että "olen varmasti huono äiti, kun en jatkuvasti ajattele raskautta ja vauvaa jne!" [:D] Olen käynyt myös läpi kasvatusjuttuja, pelottavia ajatuksia ja muita.. Jälkimmäiset stressaavat, joten olen päättänyt yrittää olla ajattelematta ja ajatella vasta sitten kun on oikeasti ajankohtaista.

Sammallammas, kuulostaa kipeältä :/ Toivottavasti kivut helpottaisivat!

Celina, voimia ja valoa sinne!

Takaisin