Kesäkuun sekalaiset pulinat

Hei, mulla ois kysymys teille, ketkä ovat aiemmissa raskauksissaan käyneet neuvolalääkärillä tai mahdollisesti tietysti tässäkin raskaudessa. Mitä siellä ekalla käynnillä, tai käynneillä yleensäkin tehdään/käydään läpi? Mulla on perussairautena diabetes, jonka vuoksi kahdessa aiemmassa raskaudessa ei oo ollut neuvolassa muuta kuin terkkakäynnit ja lääkärissä oon käynyt polilla, jossa erikoistuttu diabeetikkoäitien raskauksiin. Siellä käyty läpi sitä miten sairauden suhteen sujuu ja tsekattu joka kerralla myös ultralla vauvaa. Nyt kuitenkin asuinpaikkakunta sittemmin vaihtunut ja täällä terkka oli sitä mieltä, että ekan lääkärikäynnin voisin käydä lisäksi myös neuvolassa. Siellä on lääkärinä joku kesälomasijainen, joka kuulemma "ei välttämättä osaa ultrata" (ja sittemmin oon lueskellut ettei se ultraus tolla käynnillä edes ole mitenkään yleistä), joten mitäs siellä itseasiassa sitten tehdään :D En terkalta tajunnut enempää kysellä kun neuvolassa kävin.
Aika tavallinen käynti, sykkeitä kuunnellaan ja mahdollisesti sisätutkimuksen tekee (tämä ei välttämätöntä).

Manna, se on 16.7., meille buukattiin automaattisesti kun ollaan oltu hoidoissa. Iik, lisää syytä jännittää?! :eek:

HelloKitty, no vielä vähän aikaa sitten odotella. Toivottavasti tosiaan on hellempi käsittely, en halua pelotella, itseä vaan mietityttää. Mutta olen miettinyt että jos menen, sanon ettei sisätutkimusta. En kyllä tiedä tekevätkö automaattisesti sen. Meillä oli silloin julkisella puolella kans just hoitokontaktin johdosta, että yksityisistä varhaisultrista ei ole kyllä tietoa.

Poistun ryhmästä, alkio oli joko kiinnittynyt väärään paikkaan tai tuli vaan ulos. Onnea ja tsemppiä muille.

Ärsyttää.. juhannuspöytä katettu ja kaikille aikuisille laitettu valkoviinit lasiin kysymättä juoko vai ei...

Selailin tässä ja osui silmääni tuo.... Periaatteessa tuo viinit valmiiksi lasissa on peräti epäkohteliasta ja loukkaavaakin käytöstä isänniltä. On myös muita syitä, kun raskaus olla juomatta. Ja jotkut eivät vain juo alkoholia. Niin kuin esim. minä ja mieheni. En ole oikein koskaan pitänyt alkoholin mausta ja esikoisen saatua alkoholi jäi luontevasti kuvioista pois kokonaan. Ei ole tehnyt edes mieli. Ei kukaan ole koskaan juhlissa ihmetellyt kun pyydämme suoraan alkoholitonta vaihtoehtoa. Joskus on pahoiteltu, kun ei ole ymmärretty moista asiaa ottaa huomioon, etteivät jotkut juo alkoholia. Olemme usein ratkaisseet ongelman kantamalla juhliin kuin juhliin pari alkoholitonta siideriä, mistä molemmat pidämme.

Onko täällä muuten ketään kenellä ollut aiemmin raskausdiabetes?
Minulla se oli kuopuksen odotusaikaan ja tuli vasta rv 32 eli aika myöhään. Alkoivat ihmetellä kun lapsivettä oli yhtäkkiä yli kolminkertanen määrä ja laittoivat sitten käskyn uudelleen mennä sokerirasitukseen.

Mulla todettiin jo hyvinkin varhaisessa vaiheessa esikoisen kanssa radi, mikä kyllä pysyi aisoissa dieetin ansiosta (vaikka usein vähän lipsuinkin) ja omapaino tippui 10 kg raskauden aikana. Tosin mun makeanhimo hävisi kuin tuhka tuuleen raskauden ajaksi. Vkolla 36 aloitettiin pillerihoito, kun sokerit eivät lähteneet enää tippumaan aterioiden jälkeen. Siinä vaiheessa painoa oli tullut lisää yhteensä 400 g lähtöpainoon verrattuna ja kokonaisuudessaan painoa tais tulla yhteensä 4 kg:a lähtöpainoon koko raskauden aikana.
Mitä todennäköisemmin nytkin radi taas edessä. Hyvä juttu on että näyttää siltä, että tämänkin raskauden myötä makeanhimo on hävinnyt täysin.

Hei tyhmä kysymys johon en löytänyt vastausta vaikka kuinka ohjeita selasin. Miten ton Helmikuunmammat 2019- merkin saa oman nimen viereen/alle? Muistan miettineeni tätä jo esikoisen aikaan mutta en silloin älynnyt kysyä.

Hei tyhmä kysymys johon en löytänyt vastausta vaikka kuinka ohjeita selasin. Miten ton Helmikuunmammat 2019- merkin saa oman nimen viereen/alle? Muistan miettineeni tätä jo esikoisen aikaan mutta en silloin älynnyt kysyä.
Sun pitää pyytää liittymistä salaiseen ryhmään. Ohjeet löytyy tämän osion alusta otsikolla "helmikuisten salainen ryhmä on avattu, näin pääset mukaan " tjsp. Yksinkertaisuudessaan laitat Vargynjalle yksityisviestiä että haluat liittyä helmikuisten salaiseen ryhmään.

Minä pyörin sekä että, aika hiljaista siellä salaisellakin puolella on.

Mä en millään meinaa saada kirjoitettua tarpeeksi viestejä että sinne salaiselle pääsisin. Tosin en oo vielä ollut tarpeeksi kauan muutenkaan joten täytyy vaan odotella...

Taitaa mennä kesken taas... :sad001:banghead: Aamusta ruskeaa tuhrua ja sittemmin kirkkaan punaista. Tänään 6+6. Oli aamulla lieviä ilmavaivamaisia ylävatsakramppeja, tällä hetkellä ei mitään erityistä. Nännit näyttää vaalenneen ja "laskeneen" vaikka muuten rinnat edelleen hiukan muhkut ja herkät.

Takaisin