Kesäkuun sekalaiset pulinat

Voi jösses. Luulin epämääräistä räkätautia heinänuhaksi, mutta onkin vissiin keuhkoputkentulehdus, ainakin tämän hetken olotilan mukaan. Heräsin yöllä x kertaa yskimään, nyt tuntuu tosi hassulle keuhkoissa.

Olo on ihan kestokrapula. Huonoa oloa ja ummetusta. Ei ole tarvinnut vielä oksentaa. Väsyttää ja vatsajomoja, välillä pahojakin kipuja vatsassa. Otse syön D-vitamiinia 50ug, lisäksi b-vitamiinilisää jossa foolihappoa ja monivitamiinia, ilman a:ta. Välillä omegaa.. onhan noita. :)

Voi jösses. Luulin epämääräistä räkätautia heinänuhaksi, mutta onkin vissiin keuhkoputkentulehdus, ainakin tämän hetken olotilan mukaan. Heräsin yöllä x kertaa yskimään, nyt tuntuu tosi hassulle keuhkoissa.
Lepoa paljon nyt sitten ja tsemppiä!:coffee2

Meilläkään ei ollut radivauva iso. 3500g. Sokerit pysy myös vauvalla kohillaan. Ja maito nous pari tuntia synnytyksestä, niin vauvalle ei tarvinnut antaa lisämaitoa. Tehtiin silloin sairaalassa mun pyynnöstä syöttöpunnitus kun halusin tietää paljonko sitä maitoa tulee. Vauva vetäs yhellä syöttökerralla 75ml. :)

Sokeriarvot viimeksi tosi hyvät, toivottavasti nytkin niin. Hitsi miten tuntuu että aika matelee, tänään 5+0, vaikka toisaalta pitäisi kai osata nauttia tästä kun olo on vielä aika hyvä, ikinä kun ei voi tietää kuinka pahaksi kääntyy :hilarious: tuntuu vaan vielä niin epätodelliselta tämä raskaus, kun eihän tätä edes muista joka hetki. Mieskin meinasi kysyä, että mitä me tuplarattailla kun puhelin sille, että mikähän oisi paras vaihtoehto :joyful:

Mulla oli Myös radi esikoisen kanssa. Silloin tosin rasituskoe tehtiin todella myöhään. Mutta ehdin saada tabletit parille viimeiselle kuulle. Silti vauva ei ollut kuin alle 4kg. Nyt kuulemma rasituskoe tehdään jo hyvissä ajoin.

Mun käskettiin hakea apteekista raskaus vitamiineja mitä merkkiä te muut käytätte?

Huomio täälläkin tuntuu raskaus vielä niin epätodelliselta, ei tosiaan sitä plussaa näin pian edes osannut odottaa :)

Iituntiitu mama vitamiinit täällä myös käytössä :)

Mä oon syönyt yrityksen aloituksesta saakka minisun mama vitamiineja. Ne on reilun herneen kokoisia soikiota, ei mun mielestä maistu/haise kovin voimakkaalle.

Mulla on multivita raskaus ja imetys, yks tabletti päivässä riittää eikä mielestäni haise tai maistu millekään, sisältää d-vitskun ja myös reilun annoksen foolihappoa. Oon alottanut ennen ekaa raskautta ja syönyt koko raskaus- ja imetysajan.

Jep, särkylääkkeen kokoinen taitaa se tabu olla, mutta ei tosiaan maistu tai haise, oon itse kokenut helpoksi nieltäväksi!

Hei vaan...lopulta uskaltauduin tänne...toivottavasti ei tarvitse lähteä pois tällä kertaa, että kaikki menisi hyvin loppuun saaakka. Vielä kun uskaltaisi sinne neuvolaankin soitella... tammikuussa jouduin ekan ajan perumaan, samoin kävi ensimmäisessä raskaudessanikin. 4v sitten ei onneksi tarvinnut perua ja sain tuon ihanan 3v:ni kainaloon... missä nytkin on :)

Täällä niin tavallinen ja oireeton olo, että en meinaa uskoa raskaana olevanikaan! Kuudes viikko alkoi juuri, että alussahan tässä ollaan. Viime yönä tuli jostain ihan hirveä pelko, että jos pikkuinen ei kasva siellä ollenkaan? Odotan varhaisultraa kuin kuuta nousevaa.

Milloin sulla on varhaisultra HelloKitty? Mulla taas ristiriitaiset tunnelmat että mennäkö sellaiseen vai ei. Ainoassa onnistuneessa raskaudessani tuli sen jälkeen niin kovat kivut (oli aika kovakourainen sisätutkimus samalla) että pelkäsin monta päivää keskenmenoa. Yritin tänään soitella neuvolaan, mutten saanu yhteyttä. En tiedä voisko päästä sitä kautta ultraan kun ollu kipuja ja toisaalta alkuun pitkästi hailutestejä että en ole ihan varma lasketusta ajasta.

Hei, mulla ois kysymys teille, ketkä ovat aiemmissa raskauksissaan käyneet neuvolalääkärillä tai mahdollisesti tietysti tässäkin raskaudessa. Mitä siellä ekalla käynnillä, tai käynneillä yleensäkin tehdään/käydään läpi? Mulla on perussairautena diabetes, jonka vuoksi kahdessa aiemmassa raskaudessa ei oo ollut neuvolassa muuta kuin terkkakäynnit ja lääkärissä oon käynyt polilla, jossa erikoistuttu diabeetikkoäitien raskauksiin. Siellä käyty läpi sitä miten sairauden suhteen sujuu ja tsekattu joka kerralla myös ultralla vauvaa. Nyt kuitenkin asuinpaikkakunta sittemmin vaihtunut ja täällä terkka oli sitä mieltä, että ekan lääkärikäynnin voisin käydä lisäksi myös neuvolassa. Siellä on lääkärinä joku kesälomasijainen, joka kuulemma "ei välttämättä osaa ultrata" (ja sittemmin oon lueskellut ettei se ultraus tolla käynnillä edes ole mitenkään yleistä), joten mitäs siellä itseasiassa sitten tehdään :D En terkalta tajunnut enempää kysellä kun neuvolassa kävin.

Takaisin