Kesäkuun sekalaiset pulinat

Kiva jos nyt alkaa tulemaan enemmän porukkaa tännekkin.
 
Kaipa tänne puolelle uskaltaa nyt siirtyä lapsettomuusketjuista. Toivottavasti ei tarvitse takaisin lähteä :) Meillä on yritystä kaksi vuotta, ja viimeisin vuosi kului lapsettomuushoidoissa. Nyt toisen IVF:n/ICSI:n tuoresiirrosta tärppäsi ja sain tehdä plussatestin ekaa kertaa elämässä :Heartred Tein haamun jo viikko sitten lauantaina, dpo 11. Ja eilen dpo 21 tuli tasavahvat viivat testiin, eli kai se pitää uskoa, että on raskaana :)

Onko täältä muut menossa varhaisultraan? Meillä on ultra 18.6. kun se kuuluu automaattisesti jos on hoidoissa.

Ja voisiko tänne yleiseen pulinaketjuun laittaa vähän esittelyjä sitä mukaa kun porukkaa tulee?

Minä siis odotan esikoista ja Pirkanmaalla asutaan.
 
Aiottekos mennä varhaisultraan? :)

Mää jo ultrahommat alotin maanantaina ku menin lääkäriin näiden hirveiden kipujen takia. Haluan että selvittää ettei oo KU. No viikot oli siinä kohtaa 4+3 joten eihän siel näkyny mitää ku paksumpi limakalvo. Juhannusviikolla sit kontrolloidaan et eiköhän se oo se varhaisultra.

Mulla alko esikoisen kans samalla tavalla. Jäätävät kivut-lääkäriin ( raskaudesta sain tosin tietää vasta siellä, nyt kun testasin ite) ja lääkäriltä naistenpolille tutkimuksiin jossa sit pariki kontrollia. :)
 
Kaipa tänne puolelle uskaltaa nyt siirtyä lapsettomuusketjuista. Toivottavasti ei tarvitse takaisin lähteä :) Meillä on yritystä kaksi vuotta, ja viimeisin vuosi kului lapsettomuushoidoissa. Nyt toisen IVF:n/ICSI:n tuoresiirrosta tärppäsi ja sain tehdä plussatestin ekaa kertaa elämässä :Heartred Tein haamun jo viikko sitten lauantaina, dpo 11. Ja eilen dpo 21 tuli tasavahvat viivat testiin, eli kai se pitää uskoa, että on raskaana :)

Onko täältä muut menossa varhaisultraan? Meillä on ultra 18.6. kun se kuuluu automaattisesti jos on hoidoissa.

Mä oonkin noita kuumeiluketjuja välillä lukenut ja toivonut kaikille plussaa, joten ihanaa kun tälle puolelle pääsit, onnea! :)

Mä en mene varhaisultraan.
 
Hilu91 mullakin oli plussauksen tienoilla molemmin puolin ihan jäätäviä vatsakipuja. En voinut liikahtaakaan niiden noin minuutin kestävien kipukohtauksien aikana. Onneksi ne ovat nyt helpottaneet ja tilalle on tullut enemmän menkkamaisia kipuja. Meille lääkäri sanoi, ettei kohdunulkoinen edes vielä näkyisi niin ei ultrattu. Onko sulla helpottaneet kivut?
 
Hih bluebe, sama kysymys yhtäaikaa :D

Pitkä on ollu taival teilläki. Me haettiin tutkimuksiin mut ei päästy koska ylipainoa mulla. Ne ehdotti laihutusleikkausta ja aloin sit hakeen siihen ja sitä varten piti eka pudotella painoa ja koska se vaikeeta muutenki nii viimenen vaihtoehto oli pussikeitot. No nyt kun laskee nii en ollu niitä tainnu ehtiä kahta viikkoa syödä ku on hedelmöitys tapahtunu..
 
Mulla siis nuita kipuja ollu todella paljon ja usein sillonki ku en oo ollu raskaana, oli lähete muutenki naistenpolille sisällä, plussan jälkeen vaan piti mennä päivystyksenä. Kyllä se lääkäri sanos ku viikot laski ettei siellä mitään näy mut ultras silti.
Kipuja on edelleen ja paljon mut nyt yritän että en sillai niitä ajattele ku tiiän että liittyy raskauteen. Yritän siis välttää stressiä. Ei tässä kivuista huolimatta oo muuta vaihtoehtoa ku mennä päivä kerrallaan kohti juhannusviikkoa :)
 
Laitan tähän nyt vähän omaa taustaa... Ikää kohta 37 v, esikoisen yritystä takana 2,5 v. ja tuloksena tm, joka todettiin ja kaavittiin 9. viikolla 3/17, ja varhainen km 6. viikon alussa 1/18. Asutaan Etelä-Euroopassa miehen kotikonnuilla ja täällä käydään yksityisellä, tutkimuksia on tehty jos jonkinlaisia ja hoitoja harkittu. Progesteronia olen ottanut 200 mg/vrk lähinnä "varmuuden vuoksi" gynen ohjeesta, kun oli pitkään tiputteluvuotoja ennen menkkoja.

Jos tämä plussa tästä näyttää lähtevän kunnolla etenemään, niin mennään varhaisultraan tuon tm- ja km-taustan takia. Sitten kesäloman Suomen-reissu osuis 10.-11. viikolle mutta en tiedä miten heinäkuussa onnistuu neuvolaan saati varhaisultraan pääsy. Kaipa sen pitäis onnistua? Kauheesti en uskalla vielä suunnitella...

Onnea urakan takana olleesta plussasta, bluebe! Toivottelen paljon liimaa ja tarrasukkia ja jeesusteippiä ja muuta tahmeaa sinne suuntaan...
 
Pakkohan sinne neuvolaan on heinäkuulla jotenki päästä jos viikot niille päiville osuu. Ku niillä kuitenki on ne määräykset että millon se tehtävä. Tai niin luulen.
 
Hilu91 joo niin mä ajattelinkin, luin vaan jostain että jonkun kunnan neuvola oli kiinni heinäkuussa. Mun kotikunnassa näyttäis kuitenkin olevan palvelua kesälläkin.
Testi vahvistuu pikku hiljaa http://aijaa.com/UnZr5t. Mä iloitsen jokaisesta päivästä jona vahvistuu. Viime km:n eka merkki oli se kun testi lakkasi vahvistumasta ja rupesi haalistumaan (oli jo tasavahvat herkässä testissä) ja digi antoi 1-2 vaikka 3 viikkoa oli jo melkein täynnä.
 
Meillä on varhaisultra 15.6 Kun yritystä tässä raskaudessa ei ollut niin pieni ylläri tulossa ku edellistä lasta miehen kanssa yritettiin reilu vuosi.
 
Heippa. Ilmottaudun minäkin mukaan. Eilen tosiaan tein plussan ja laskettuaika sijoottuisi sinne helmikuun puoleen väliin. Meillä aiemmat lapset 2015 ja 2017. Yhdeksän keskenmenoa myös, joten vielä en ihan hurrata uskalla. Tukilääkityksen aloitan huomenna. :)
Ultraan pääsen varmasti heti kun oletettuja viikkoja olisi se kuusi.
 
Eilen kävin yksityisellä ultrassa ku oli niin haalia tuo viiva. Ja laitto gyne pol. Lähetteen että onko normaali raskaus vai mahdollisesti extra. Siis hä tarkoittaako tuo extra sitä et niitä voiski olla kaks
 
Samaa ajattelin kysyä että mitä näkyi?
 
Luulis että jos kaks nii viiva ois tummempi koska enemmän hormooneita. Vai oonko ymmärtäny väärin?
 
Kun minä tässä nyt mietin, että eihän lääkäri voi laittaa lähetettä polille pelkän haaleen viivan takia. Jotainhan siellä ultrassa on näkynyt sellaista joka kaipaa seurantaa tms. :)
 
Sana extra voi viitata myös ulkopuoliseen, eli ehkä epäillään kohdunulkoista? Silloinhan ei hormonit välttämättä nouse normaalisti. Toivotaan kuitenkin, että olis oikeassa paikassa!
 
Ainaki raskauslöydös ja joku nesterakkula josta sano et voi olla alkavan raskauden merkki. Keltarauhashormonia kanssa munasarjoissa ja kohdun limakalvo paksuuntunut.
 
Takaisin
Top