Kesäkuun sekalaiset pulinat

Oliko täällä muita jotka ovat olleet raskaana kahdesti lyhyen ajan sisällä? Eli tullut raskaaksi uudelleen muutaman kuukauden päästä synnytyksestä.. Kiinnostaisi tietää että oliko tämä toinen raskausaika jotenkin vaikeampi/hankalampi eli oliko särkyjä ja kolotuksia enemmän? Vai menikö samanlailla kun ensimmäinenkin? :)

Mulla esikoinen oli 4kk kun raskauduin :)

Me juhannusta vietetään isolla porukalla suvun kesken. Luulen, että omat vanhemmat (erityisesti äiti) kiinnittänyt huomiota etten juo mitään, ne osaa varmaan jo vähän odotella tätä uutista. Jos on tarjottu oon ottanut mutta lasin jättänyt vaivihkaa jonnekkin pyödän nurkalle :joyful: vasta ens viikolla ar ulta ja päätettiin että sen jälkeen vasta kerrotaa :shy:

Täällä vietetään juhannusta suvun kesken. Kerroin täällä osalle aikuisista ja varovaista iloa sain aikaan - sekä vähän liian paljon puhetta keskenmenoriskeistä... yritän olla semmoisia kuitenkin ajattelematta. Hauskaa juhannuksen jatkoa kaikille! :)

Kävin hakemassa ton mama vitamiinin kun siinä on se foolihappokin. Tosin en oo kattonut paljon siinä on d-vitskua.

Täällä vietetään juhannusta suvun kesken. Kerroin täällä osalle aikuisista ja varovaista iloa sain aikaan - sekä vähän liian paljon puhetta keskenmenoriskeistä... yritän olla semmoisia kuitenkin ajattelematta. Hauskaa juhannuksen jatkoa kaikille! :)
Teillä oli sitten ihan päinvastaista kun meillä. Meillä hehkutettiin kovaan ääneen ja vaikka itse vähän toppuuttelin, oli isäntä täysin varma että nyt on meidän vuoro...huoh...

Kaikki yhtä epämiellyttävää..

Meillä myös iloittiin ja kun itse sanoin, että toivottavasti kaikki menee hyvin, kun tämä on niin alkuvaiheessa, niin sanottiin että tottahan se hyvin menee... Täällä ei tiedetä keskenmenosta ja ei ole aikomus kertoakaan.

Osaatteko sanoa, että onko extra a-vitamiini ihan nou nou raskausaikana? Mulla on kotona ollut käytössä tuo Minisunin vahva tjsp ja siinä a-vitamiinia jonkin verran on. Mietin pitäiskö vaihtaa siihen Mamaan, kun siinä ei näyttänyt olevan ollenkaan? :eek:

Me on vietetty juhannus kotona. Muutettiin kuukausi sitten uuteen asuntoon niin kiva olla kotonakin kun on nyt enemmän omaa pihaakin. Käytiin eilen kanssa kattomassa kokkoa mutta olikin peruttu kovan tuulen takia.

Ja ei oo mitään. Helpompi on tää raskaus ollu tähän mennessä. Vähäoireinen ja kivuton :)

Ja mulla esikoinen 4,5kk kun nyt raskauduin:) ja jännittää jo nyt millanen raskaus tulee ku joka päivä jomottaa alavatsaa jostain kohdasta ja nivusia vihloo:/ esikoisesta alko säryt vasta puolen välin jälkeen..

Me oltiin viettämässä ensin juhannusta telttaillen netin ja puhelimen kuulumattomissa ja sitten ex-tempore minun vanhempien kanssa mökillä yksi yö. Jos joku olisi kysynyt miksi alkoholitonta kuoharia juon, olisin kyllä kertonut, mutta ei tullut puheeksi niin jäi sitten sanomatta, että meitä on ens juhannuksena toivottavasti neljä :p

Varmaankin nuo ehkä arvasivat.

Onko täällä muuten ketään kenellä ollut aiemmin raskausdiabetes?
Minulla se oli kuopuksen odotusaikaan ja tuli vasta rv 32 eli aika myöhään. Alkoivat ihmetellä kun lapsivettä oli yhtäkkiä yli kolminkertanen määrä ja laittoivat sitten käskyn uudelleen mennä sokerirasitukseen.

Mullakin oli radi ekassa raskaudessa. Jäin kiinni siinä sokerirasituksessa, koska paastoarvo oli 6,1. Sen jälkeen hoidettiin ruokavaliolla, ja kaikki arvot oli tosi hyviä eikä mennyt enää yli. Sen jälkeen paastoarvo on aina ollut 6,1, vaikka olisin syönyt mitä tai jättänyt syömättä. Eli ihan varmana narahdan taas. Esikoinen oli 4025g, joten ei onneksi niin iso kuin mitä aluksi ennustettiin. Nyt alan jo ens viikolla omatoimisesti noudattaa radi-ruokavaliota, koska en halua, että tulee tällä kertaa joku jättivauva :rolleyes:

Mulla oli esikoisessa. Varmaa joskus 12-14 viikoilla jouduin rasitukseen ja paasto oli 5.5 ja ekan tunnin arvo 10.4. Eks ruokavaliota ja sit tablettihoitonen. Ei ollu iso vauva mut sokeritippaan joutu pariksi päiväksi. Nytki varmana joudun hyvin äkkiä rasitukseen

Minulla oli muissa arvoissa heittoa, mutta paasto oli kunnossa. Saa nähdä miten käy tämän kohdalla..

Tänne rantautu nyt pahoinvointi. Rv 6+0 kunniaksi näköjään.

Takaisin