Kesäkuun kuulmiset

Täällä ilmoittautuu uusi käyttäjä :)

Toista lasta odotetaan, mukana miehen lisäksi 1v7kk vanha poika, asustellaan Vantaalla.

Poikaa odottaessa en opiskelukiireiltä ehtinyt tällaiselle keskustelupalstalle osallistua, mutta totesin jälkikäteen että ehkä olisi ollut ihan hyvä. Joten nyt sitten kokeillaan :D (tosin, ei sitä aikaa ainakaan yhtään enempää nyt ole...)

Täällä on jo järkyttävä kuvotus alkanut, onneksi ei sentään oksenteluksi oo vielä mennyt. Edellisessä raskaudessa iltaoksentelu kesti melkein viikolle 16, toivottavasti nyt pääsisi vähemmällä. Tosin nyt tää kuvotus onkin sitten kokopäiväistä..

En ole vielä kertonut kenellekään, mies tosin sanoi isälleen, mutta tämä vannoi ettei kerro eteenpäin. Viimeksi kerrottiin oikeastaan kaikille heti kun olin käynyt varhaisultrassa, mutta tällä kertaa taidan yrittää odotella normiultraa ja sen jälkeen vasta sitten kerrotaan jos on jotain kerrottavaa.

Minzey, jaan sun maksamakkarankaipuun :D Viimeksi kaupassa en pystynyt ajattelemaan juuri mitään muuta kuin maksamakkaraa, ja tietysti juuri sitä ei saa syödä.

Muuten viinilasillista tai siideriä voi tulla vähän ikävä, mutta toisaalta juon nykyään senverran vähän että hyvin pärjää ilman. Viimeksi ratkaisin asian alkoholittomalla siiderillä, kun mökillä saunan jälkeen teki mieli juoda jotain muuta kuin limpparia. Toimi ihan hyvin, maistui oikealta siideriltä :) Ja koska ne tölkit on samannäköisiä kuin normisiiderit, niin ei illanistujaisissakaan kukaan kiinnittänyt huomiota että olisin jättänyt juomatta.
 
Heippa vaan vin85. Samoilla kulmilla roikutaan. Tiedä vaikka törmättäis jossain. :happy119

Itse fanitan kanssa maksamakkaraa ja maksalaatikkoa (rusinoilla). Tässä raskaudessa meinaan elää suositusten mukaisesti. Tms. syön maksamakkaraa, jos mieli tekee, mutta kohtuudella. Ja tällä kertaa saa syödä lakuu ja salmiakkia, koska verenpaine on niin matalalla. Nam nam - pandan original lakumix... :excited001

"Maksaruokia (jauhemaksa- ja maksapihvi, maksakastike, maksalaatikko) tulee välttää koko raskauden ajan korkean A-vitamiini- ja raskasmetallipitoisuuden lisäämän epämuodostuma- ja keskenmenoriskin vuoksi. Maksamakkaraa ja -pasteijaa voi halutessaan käyttää 2 viipaletta (n. 30 g)/päivä, enintään 200 g/viikko ja enintään 100 g/kerta."
 
Jaiks.. Huomenna labraan ja sit pistetään iiiik!! En tykkää neuloista yhtään, mut pikku 2 vuoksi kestän :Heartred
 
Ootteko te nähny jo raskaus- tai vauvaunia?


Minäpä oon...
Näin unta että olin raskaana ja oli jo pikkusen raskausmahaa ja että se vauva liikkui kauheesti ja tunsin ne kunnolla ja ne liikkeet kans näky ulospäin tosi hyvin. Välillä vauva tunki naamansa, kätensä ja jalkateränsä mahaa vasten niin, että kaikki naaman yms muodot näky hyvin, ihan ko maha ois ollu jotain tosiohutta kangasta vaan.
Sit mulla oli kännykässä joku sellanen superultraäänilaite, joka kameran linssin kautta pystyi kuvaamaan vauvaa mustavalkokuvaa (mutta siis normaalia esim videokuvaa, ei siis rakeista uä-kuvaa eikä esim 4d-kuvaa) ja pystyin siis katsomaan sitä vauvaa ihan reaaliaikasesti milloin vain. Vauva oli poika ja sillä oli tummaa tukkaa ja välillä silmätkin auki. Ja vauva näytti tutulle, voisin kuvitella et just siltä mun ja miehen lapsi saattais näyttää, ei virallisesti kummankaan meistä näkönen, eikä kauheesti esikoisenkaan näkönen, mut vähä kaikkien näkönen ja kuitenki omannäköinen. :D Ja se oli tooooosi sulonen!!:Heartred
Unessa kaikki innoissaan piti käsiään mun masulla, että tuntis ne liikkeet ja kaikki oli ihanaa. (Paitsi joku ihme uhkajuttu oli, että mun vanhempien ja sisarusten piti lähteä pois meiän mökiltä ja mun piti jäädä sinne mökin alle piiloon ja peittää itteni peitoilla ja olla siellä koko yö. Mun isä erityisesti oli musta huolissaan, mut sanoin vaan sille, et älä huoli, mulla on vauva kaverina täällä ja voin koko yön vaikka katella sitä tällä mun kännykällä..... xDDD Jäin sit yksin sinne ja siellä oli vähän vilpoista ja sit kai nukahdin, kun ne peitot kuitenki lämmitti..)
Heräsin sit siihen et mulla oli ihan KAUHEE pissahätä ja maha tuntu sen takia tosi isolle.. Mut vähä jäi harmittamaan, ettei mulla oikeesti oo sitä känny-uä-laitetta, se ois tosi kätevä!!! :D
 
Mä oon yhden unen nähny, se oli aivan ihmeellinen :D ensi unes ei ollu järkeä enkä muistakkaan sitä alkua selkeästi, mutta sit heräsin unessa siitä unesta ja olin sairaalassa ja olin ollu nukutuksessa missä näin sitä unta mitä en nyt muista, mut siinä leikkaukses oli otettu pikku 2 ulos ja sitä jotenki tutkittiin, napanuora oli siis kiinni mut se oli vaan otettu hetkeks pihalle ja mut oli nukutettu sen ajaksi että se saatiin ulos ettei sattuis niin kovaa. Se oli poika vauva ja tosi pieni. Sit kun olin hetken sitä kattellu, mut nukutettiin uudelleen että se saatiin takas sisään :D sit heräsin oikeasti
 
Mä en vauvaunia ole vielä nähnyt mutta viime yön unet oli kyllä sellaisia että huhhuh...oon ihan loppu vaikka nukuin 12h yöunet. Ekassa unessa oltiin mun vanhempien luona ja siellä on sellaisen portaat ylös niiden pihaan, aika jyrkät, korkeutta reilu 3m. Unessa siinä oli toisella puolella matalalla kaide (ei ole oikeesti) minkä päälle mun kuopus kiipes ja heittäyty makaamaan ja sit tippui siitä alas sinne asfaltille :´( Onneks ei tullut muuta kuin naarmuja kasvoihin mut siis ihan hirveä tunne sekä unessa että nyt vielä hereilläollessa. Sitten sinne pihaan petasin kuopuksen pinniksen valmiiksi kun alkoi tulla nukkuaika. Kaiken kukkuraksi sinne vielä ilmestyi poljettava auto ja sellainen juna (tais olla poljettava sekin) mitä on esim lintsillä yms. niitä pieniä jotka kuljettaa ihmisiä kaupungilta lintsille :D

Sen jälkeen pyörin hetken hereillä kunnes nukahdin uudestaan ja näin taas hirveetä unta. Olin Helsingissä menossa syömään, en muista ravintolan nimeä mutta muistan tarkkaan miltä julkisivu näytti. Aikani odottelin mutta en saanut palvelua ja lähdin pois. Tarkoitus oli kävellä junalle ja lähteä kotiin mutta jotenkin eksyin. Ajauduin ihan ihmeelliselle alueelle, pahamaineiselle ja hurjannäköiselle seudulle ettei Helsingissä oikeesti sellasta ole :D No sit luulin joltain saavani apua mutta kävikin melkein tosi huonosti. Korkkareissa kävelin ympäriinsä ilman mitään hajua missä oon ja paniikki melkein iski. Sitten näin kangaskaupan ?! (wtf? harrastan kyllä ompelua) ja sieltä mulle kerrottiin missä olen kun ensin ostin jotain. Olin meren rannassa mutta jossain tyyliin kymmenen kilometrin päässä juna-asemasta. Laitoin navigaattorin kännykästä päälle ja lähdin kävelemään mutta se viilsi sitä mukaa reittiä mun käteen kun etenin. Sit onneks heräsin...mutta siis en oo varmaan ikinä nähny tällasia unia...
 
Ei oo raskausunia täälläkään, mutta sellasta X-rated juttua kylläkin, oon vehdannu kutakuinkin jokaisen tutun miehen tai naisen kanssa ja niin mielikuvituksellisissa paikoissa ja vehkeissä, että ihan punastuttaa. Normaalisti näen pitkiä unia, jotka muistan hyvin aamulla, mutta nyt unet muuttuneet sekaviksi, ja muistan vaan pätkiä sieltä täältä pitkin päivää, kun esmes nään tutun henkilön, oon yhtäkkiä että ainii, ton kanssa viime yönä oltiin siellä ja tehtiin sitä. :angel12

Muutoin kesäsuunnitelmat on suunnitteluasteella, kunnes pahoinvointi rupeaa hellittämään, yhdet festariliput toi joulupukki, että sinne kyllä suunnataan, mutta muut reissut odottaa olotilan muutosta. =)
 
Hyi ku oli inhottava olo aamulla ja siihen päälle piikki.. No ompahan se ohi :D nyt vaan odottaa 27 pvä ultraa
 
mullaki on minzey 27.päivä np-ultra :) meen kans huomen viemään pissa ja verinäytteet :)
 
Nyt oon monta yötä nukkunu niin sikeesti, etten muista unia vähään aikaan nähneeni, mutta kyllä oli näitä villejä unia kanssa siinä heti plussan jälkeen. Just niitä k-18-unia :D Viime yönä näin sellasta vähän pikkutuhmaa unta. Olin mukamas joku J Lo:n näköinen tanssija-esiintyjä, joku suht nimekäskin, ja esiinnyin jossain tilaisuudessa. Lavalla oli myös joku miestanssija, ja sit siinä jotain vetkutettiin ja vaatteet väheni :D Ja heräsin just ku olis alkanu menemään sexhibition-touhuiks.. Joo-o. Niin kaukana todellisuudesta kuin olla ja voi :D

Hermot on jotenkin herkässä nykyään. Sain taas kauheet itkuraivarit kun en saanu pelkopolille aikaa, vaan pitää saada uus lähete terkkarilta. Oon siis synnytyksen jälkeen käynyt jo kätilöllä, ennen ku olin vielä raskaana ja hän käski varata nt-ultran aikoihin seuraavan ajan, sitten kun olen raskaana. No ei onnistunut, kun nyt pitää olla sit lähete, missä kerrotaan että nyt olen raskaana. Voi helvetin byrokratia. Eikä siinä vielä kaikki. En saanut omaan labraan seulontakokeisiin aikaa, kun siellä on just silloin kesäsulku. Sit lensi jo kädessä olevat tavarat. En mä oo siis yleensä yhtään tollanen :D
 
Mä olen ainakin nähnyt tosi sekavia unia entisistä poikaystävistä ja sukulaisista jne. Ehkä puuhaa makuuhuoneen puolella riittää mun halukkuuden ja upean lisääntyneen tuntiherkkyyden takia, joten unissa en sitten ole vehtaillut juuri kenenkään kanssa. Pahoinvointi ehkä on hieman helpottanut, mutta joka päivä on arvoitus, mitä sitä saa syötyä ja ärsyttää kun syömisestä on tullut niin hankala asia. Vaikka olen syönyt välipaloiksi myös suklaapatukoita ja croissantteja, ei paino ole oikeastaan noussut vielä yhtään. Np-ultra 28.6.
 
Voiskohan tuonne pää osioon tehdä jonku sen tyyppisen keskustelun kun hankitut tavarat? onhan se vähän aikasta vielä mut ite selailin tuossa vähän turvakaukaloita ym ja en kyllä tajunnu niistä yhtään mitään, niin sit kokeneemmat vois vähän vinkkailla mitä kaikkee kannattaa hamstrata?

Ja muutenkin ainakin musta olis kiva seurata missä vaiheessa muut ostaa ja mitäkin. Vaikka löytyyhän tuolta foorumin muilta osilta tietty jotakin keskusteluja jo aiheesta :)
 
Bleh, tänään aamu alkoi sokerirasituksella, olo oli jo valmiiks huono eilisiltana alkaneen paaston takia, sitte piikkiä piikin perään, ja kamala litku tyhjään mahaan, ja sitte odottelua huonovointisena. Sain tosissaan tehdä töitä, ettei tullu glukoosinesteet ylös.. Puistattaa vieläkin. Nyt oon jo saanu ruokaa vatsaan, mutta sen toi paasto, neulakammo, veren näkeminen ja huono olo teki, että päänsärkyä pukkaa..
 
Teillähän on aikasin sokerirasitus, meillä on vasta puolivälin jälkeen. Muistaakseni viikolla 22 aikasintaan. Ihan hyvä, kun siinä vaiheessa on pahoinvoinnit jo tiessään.

Aloita vaan Johnny uusi keskustelu! Meillä nyt on kaikki valmiina, jos vaan tulee toinen tyttö niin ei tarvii vaatteitakaan. Siinä 6kk kohdalla aloin hankkimaan tarvikkeita, ei ennen sitä edes kiinnostanut hommata nurkkia täyteen tavaraa mitä ei tarvii vielä pitkään aikaan :) Mut ihmiset on kovin erilaisia, mä taisin olla aika myöhäinen niissä asioissa :)
 
Voi näitä hormooneja!

Lapsi meni eilen mummille hoitoon. Menen tänään töiden jälkeen sukuloimaan viikonlopuksi ja koska lapsi oli hieman vilustunut en häntä hoitoon voinut laittaa. No, nukkumaan mennessä kuuntelin sadetta peltikattoa vasten, laitoin silmät kiinni ja näin poikani hymyilevät kasvot niin selkeästi kun lapsi olisi itse siinä ollut... ja aloin itkemään ikävää. :rolleyes:

Kai sitten johonkin aikaan lopulta nukahdin. Herätys oli 5:30 ja väsytti niin vietävästi. Herätessä muistin viime öisen unen. Minulla oli kaunis pieni vauvamaha. Makoilin sängyllä miehen kanssa ja lapsi nukkui keskellä. Tämä uusi lapsi siellä sitten haroi ja liikkui niin, että päällepäin näkyi ja tuntui. Sanoin miehelle, että katso miten paljon se liikkuu. Tuli niin hyvä olo. :love7

Sitten olin kaupungilla (ilmeisesti joku pikkukaupunki) tuon masuni kanssa ja etsin vessaa. Menin kampaamoon ja kysyin pääsisinkö vessaan. Kampaaja sanoi, että ei. Menin kulman ympäri ja siellä oli iso tavaratalo. Kysyin vartijalta olisiko vessa jossain ja hän opasti, että tuonne. Siinä oli joku paperikauppapuoli, kun oli kauheasti onnittelukortteja myynnissä. Lopulta pääsin vessaan. Se oli tosi pieni ja kapea. Hyvä kun mahduin sisään ja sain oven kiinni. Tähän heräsin.
 
Ainiin. Sain kutsun ultriin. Np on 26.6. ja rakenne 20.8. Sokerirasituskin on 24.6. Tässähän on ihan tekemisen meininkiä jo. :cool:
 
Mulla on 2 sokerirasitusta tässä raskaudessa, kuulemma ton sukurasitteen, ja sitte iän takia.. grr.. Mieluummin suostuisin vaikka ottaa verensokerin joka päivä ja seuraamaan sitä kautta, kun tota testiä taas kerran uusisin. Tietää ettei tee kolmatta lasta, ku sitte varmaan jo 3 rasitusta täytyis käydä läpi.. *huokaus*
 
Isi tuli pitkän työpäivän jälkeen kotiin ja vastassa meidän poika pitää mikroruokaa kädessä ja sanoo isille: isi syö, ostaa kaupasta, isi ruokaa, maksaa täti. Nää on ne tilanteet kun voisi itkeä kuinka ihana lapsi onkaan :Heartred
 
Heiii taas! Mulla on ollut pieni tauko kun ollut niin kiirettä kaiken kanssa, mutta täällä taas! :Heartred

Varhaisultran jälkeen ei ole ihmeempiä ollut, vain tajutonta pahoinvointia. Eikä mikään pysy sisällä paitsi hiilihydraatit, ja paino noussut jo 7kg :sad001 Mutta suurimmaks osaks pelkkää nestettä, ja mulla lähteekin onneksi nopeasti. Lisäksi kun mulla ollut lapsesta asti kilpirauhasen vajaatoiminta, se oli taas alkanut raskauden myötä heittelemään, sekin saattaa tehdä turvotusta. Lääkeannosta nostettiin, ilmeisesti parempi raskauden aikana kun mielummin liikatoiminnan puolella.
Lisäksi mielialaheittelyt aivan hirveitä, hysteeristä itkua ja abortti-ajatuksia välillä jopa kun oireet niin kamalia. Toivottavasti tää rauhoittuisi, ja rankka alkuvaihe tasaantuisi helpolla loppuajalla.

Mutta jotain hyvääkin, heinäkuun ekalla viikolla np-ultra, jee! Odotan innolla että saan nähdä pienen taas. :Heartred Keskenmenopelkokin laantui ekan ultran ja sydämenlyöntien myötä vaikka jännättävää tilastollisesti on vielä.. Kivaa myös kun mies on innostunut asiasta, silittelee selkää kun on kipuja ja tyhjentää oksennusvatia kun oikein pahaksi menee pahoinvoinnit (joo, tosi romanttista mutta näinä aikoina se on). Vähän on alkanut jännittämään käytännön asiat, kuinka paljon hankintoja pitää tehdä, riittääkö asunnon koko kuinka pitkäksi aikaa (iso kaksio mutta vielä ei huvittaisi uuteen vaihtaa kun juuri ostettu), osaanko ottaa asioita huomioon, olenko hyvä äiti, miten synnytys menee, onko lapsi terve, ym. Onhan näitä kysymyksiä.

Mä nään unia nauravaisesta tyttövauvasta, mutta jotenkin uniin yhdistyy aina pappani, eli vauvan isovaari. Hän on vanha ja muistisairas ja sekä mulla että äidilläni on tunne että aikaa ei ole enää kauan. Unissa vaari pitää aina vauvaa sylissä keinutuolissaan, ihan kaunis uni eikä lainkaan pelottava.. :) Mutta vauvaunissa vauva on aina tyttö. Mulla on niin vahva tunne kyllä tytöstä että olen pettynyt itseeni ja intuitiivisuuteeni jollei ole. :)

Ylempänä oli juttua seksiunista, joo niitä on ollut hurjasti. :D Kamalaa kohellusta! Ja kaikkea pervoa, ja kaikkien kanssa. Oikeassa elämässä seksi ei kiinnosta yhtään kun olo niin turvonnut, mutta kerron miehelle unistani niin saa edes jotain irti tästä "seksiä tihkuvasta ajasta".. :)
 
Takaisin
Top