Kesäkuun kuulmiset

Mä luovuin viimeksi suurista herkuistani salmiakista ja kahvista kokonaan. Nyt oon ottanu vähän rennommin ja kumpaakin kohtuudella.

Toki nyt kesällä ois kiva se lasillinen terassilla juoda, mutta ei haittaa ollenkaan olla ottamatta, kun on hyvä syy :) En siis juo ollenkaan, korkeintaan saatan maistaa huikan miehen lasista, jos on vaikka viikonloppuna parempaa ruokaa ja haluan vähän makua suuhun. Mutta en omaa lasia ottaisi, ei ole mulle niin iso juttu
 
Lasillinen viiniä on tullut herkuteltua paristi kuukaudessa ja siitä nyt luovun raskauden jne ajaksi. Himoja ja inhokkeja ei oo juurikaan vielä tullu... Paitsi että tosi useat asiat haisee kamalan pahalle =\ Esim. kanamunat... mun mies on joutunu luopuun kanamunasta leivän päällä (tykkää välillä käyttää...) niin, että syö munaleipii vaa töissä.

Tsemppiä Marsipaani!! Toivottavasti tuntemuksesi ovat väärässä ja pikkuinen kehittyy masussa normaalisti! Tehokkaita jarrusukkia masuasukillesi!
 
Mä luovuin tupakasta, ei haittaa! Säästyy rahat ja terveys ja kaikki hyvän asian puolesta! :) alkoholi on myös pannassa.. Kahvikin jäi pois, mikä on ollut haasteellisin, join nimittäin vähintään pari pannullista päivässä ennen :D metukkaa tekee mieli! Koko ajan ja voisinki syödä paketillisen kerrallaan :D


-Milka
 
Jääkaapista ja keittiöstä. Kumpikin tekee aivan liaan pahaa ja päättyy oksentamiseen :)
 
Hyvää kesäkuuta! Viikot 9+1 menossa, pahoinvointi alkaa pikkuhiljaa vähentyä, toivottavasti ei tule sen suhteen takapakkia. Noiden oksentelujen ja pahoinvoinnin takia en ole saanut kahvia juotua enää ollenkaan ja samoin kävi vichy-veden kanssa. Anoppi kun ei ole tiennyt, että juon normaalisti aika paljon myös teetä (esim. töissä vallan), vaikuttaa kyllä hiljaisesti tekevän johtopäätöksiä mun juomistottumusten muutoksesta. Matkaphoinvoinnin takia automatkoilla mun on pakko imeskellä salmiakkikarkkeja koko ajan ja jääkylmä vesi on myös koko ajan mukana. Tiedän salmiakkirajoitukset, mutta hitot niistä, jos se auttaa. Mulla on meetwurstin ja vesimelonin himo, ei onneksi yhdessä ainakaan vielä ja kanaa en ole oikein saanut syötyä. Vitsailtiinkin eilen, että jos siellä on poika, kun se tahtoo syödä vaan meetwurstia ja possupihvejä. :) Kaikesta pahoinvoinnista huolimatta ja itseasiassa yksi aamupahoinvointia helpottava seikka on seksi, mua himottaa ihan hulluna ja yön unien katselun jälkeen olen aamuisin saman tien valmis... isäntä on hieman kummissaan mutta ilmeisesti ainakin vielä oikein tyytyväinen :D
 
Kahvista olen luopunut. Sitä en pysty oikein enää juomaan, kun siitä tulee sellainen kauhee "tärinä", tuntuu että sydän hakkaa ja kädet vapisee. Ennen join pelkästään kahvia, mutta nyt olen sitten siirtynyt kofeiinittomaan hedelmäteehen :) kahvin tuoksu on kyllä edelleen kutsuva :)
 
Mä olen joutunut luopumaan kylmäsavulohesta, josta tehtiin usein miehen kanssa herkkusalaattia ja toki siihen kuului valkkari viereen :Heartred Ajateltiin tehdä salaatista uusi variaatio uunilohesta ja maistan alkoholitonta viiniä :D Onko kellään kokemuksia, onko se mistään kotoisin? ...
Mulla menossa 7+6 ja vielä ei oo ilmaantunut mitään erikoisia "pakkosaadanytheti" mielitekoja, kuvotusta aiheuttaa kyllä monikin asia :D
Helteet ei ole aiheuttanut ongelmia mulle.. Tai no, nyt alkaa kavereiden kanssa "terassikauden, jokilaivakauden, mökkikauden, grillikauden" ymym avaijaiset olemaan joka viikonloppuisia niin saa kokoajan olla keksimässä ontuvia selityksiä miksi ei juo, edes sitä yhtä :) Ajattelin esim. jokilaivalle mennä hyvissä ajoin ennen muita ja ottaa vaikka jotain greippilimsaa joka näyttää lonkerolta.. En kyl yleensä juo lonkeroa mut just sillon tekee mieli :wink En halua kertoa vielä kaikille..
 
Kiitos Milli79! Just varasin uä:n keskiviikolle (keskelle työpäivää kun oli hiukan nihkeästi aikoja) saa nähdä mitä uutisia sieltä tulee, jääkö työmatka väliin ja siirryn kotiin pillittämään vai voisiko ihmeen kautta saada aihetta hymyyn. Keskiviikkona tulis edellisen uä:n mukaan 7 vk, mutta mistä sen tietää kun oli niin pikkuruinen. Varmempaa olisi siirtää uä ens viikkoon, mutta pää ei kestä. Ilmeisesti mulla on rahaa kuin rosvopäälliköllä kun riskeeraan, että joudun vielä kolmannen kerran menemään yksityiselle.. :)
Tänä aamuna oli tosi lievää etovaa oloa, mutta voi johtua ihan pelkästä jännityksestä...
 
Antibioottikuurillahan voi huijata viikkotolkulla kun on sitkeä virtsatietulehdus. Niillä antibiooteilla on sivuvaikutuksena antabusreaktio, ite en oo ainakaan yhtään uskaltanu kokeilla et tuleeko jos juo yhen ykkösoluen.
 
Mä en ollu viimeraskaudessakaan älyttömän tarkka syömisisssä. Söin pehmeitä juustoja, join välillä energiajuoman, join kahvia varmasti enemmän kuin sais. Yhden ykkösoluen saatoin juoda saunan päälle. Pahoinvointi vaivas viikot 7-9, jolloin en voinu kahvia juoda, ja jatkuvan huonon olon takia söin lähinnä vain jogurttia. Nyt tulee välillä vähän huono olo, mutta ei mitään sellasta mitä viimeks oli. Nyt tuntuu auttavan syöminen, ainakin toistaseks.
 
Mä joudun luopuun aurajuustosta!
Onhan mulle sanottu että kyllä kunnon kypsennyksellä menee ruoassa tai pizzan päällä, mut ennemmin mä pidän kokonaan ilman kun en saa "raakana".
En mä aurajuustoa jatkuvasti syö, mutta sitä on aina ollu pakkasessa että voi vaan ottaa ku mieli tekee.

Kahviakaan mä en ihan älyttömästi ole juonu, mutta huomaan pientä vierotusoiretta ku kehnon olon takia on joutunu oleen päiviäkin kokonaan ilman.
Alkoholinkäyttö vähäistä muutenki ni ei vaikuta menoon.
En mä oikein tiiä että kuuluuko mun ruokavalioon hirveesti mitään mikä on kiellettyä. Tai no ei nyt ainakaan ku on jääny syönti aika vähälle.

Ja salmiakista en todellakaan voi luopua täysin! En mä sitä ahmi enkä syö päivittäin niin jatkan samaan malliin, eri asia sitten jos alkaa paineita oleen liikaa. :D
 
Mä oon nyt niin onnellinen ettei rajaa, kirjoitin jossain aiemmin siitä raskauspäiväkirjastani joka oli sittemmin kadonnut. Ja poikani leikki huoneessaan ja kaiveli yhtä laatikkoa jossa oletin olevan vain lakanoita ja muita petivaatteita, niin ei se kaivoi sen kirjan sieltä :Heartred mä ooooon niiiiin onnellinen
 
Varsin mukava lukea että en ole ainoa jolle lämpö aiheuttaa päänvaivaa :) Pari viikkoa olen voinut huonosti ja nämä helteet ovat pahentaneet asiaa, odotan jo malttamattomana että hieman viilenee. Pahoinvointi, kuvottava olo ja helle eivät sovi mulle, parempia aikoja odotellessa :) Olen raskaus viikolla 8, ainoa ketkä tietävät asiasta ovat mieheni ja neuvolatäti. Viikonloppuna lakkiasjuhlissa aiheutin hämmennystä kun pyysin alkoholitonta vaihtoehtoa ja kahvin tilaan mehua :) Olen ollut kova juomaan kahvia mutta ainakin näin raskauden alkuvaiheessa kahvinhajukin aiheuttaa kuvotusta, onko muilla samanlaisia oireita :)?? Siinä oli sitten vieraillalla pähkeilemistä kun ei suoraa vastausta antanut, luultavasti täällä kylillä jo kiertää huhu että perheenlisäystä on tulossa :)
 
Omasta puolesta voin sanua, että on helpompaa olla alkuraskaudessa helteillä, ku viimesillään raskaana. Esikoista aloin oottelemaan näihin samoihin aikoihin ja toinen lapsi synty pahimpien helteiden aikaan. Se turvotusten määrä, huh :)

Viikkoja nyt 6+2, huomenna eka neuvola ja ens viikolla varhaisultra, ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi :) Jokseenki tuntuu, että mitä useampi lapsi sitä enemmän sitä pelkää. Ite oon hoitoalalla ja senki myötä voi todeta, että tieto lisää tuskaa, että ihan päivä kerrallaan eletään :)

Raskaudesta kerroin perheille ja parhaille ystäville heti, kun plussasin. Jos jotain sattuu nii ei tartte turhia alakaa selostaan ja muutenki on mukava jo puhua aiheesta ystävien kans :)

Edellisissä rakauksissa en oo voinu sietää miestä silimissäni, että jännällä ootan kuin nyt käy :) Hormoonit :Heartred
 
Ai että mikä fiilis! Löysin eilen illalla kotidopplerilla sydänäänet! :Heartred:Heartred:Heartred
Oon ollu niin stressaantunu siitä et onko siellä mahassa ketään, että toi eilinen kyllä poisti ison kiven harteilta! Eikä kolme viikkoa ultraan tunnu enää niin pahalta. :)
 
Ai että mikä fiilis! Löysin eilen illalla kotidopplerilla sydänäänet! :Heartred:Heartred:Heartred
Oon ollu niin stressaantunu siitä et onko siellä mahassa ketään, että toi eilinen kyllä poisti ison kiven harteilta! Eikä kolme viikkoa ultraan tunnu enää niin pahalta. :)
Paljo sul oli viikkoja ku koitit? Mulla on kans doppleri mut en oo viittiny edes yrittää kuunnella ku arvelen ettei mitään kuulu vielä
 
Olipas alku päivälle, käytiin ison saldoa kauppa ostoksilla isossa kaupassa ja ku päästään kotiin niin ainut asia mitä ei tullut ostettua niin sitä poju alkaa pyytämään :D ei muutaku lähi siwaan hakeen näkkileipää :) ja nappas se vielä kinderinkin hyllystä, suklaita se ei tosin syö kun haluaa vaan sen lelun sieltä, no nyt on suu makiana ja kattelen ku poju yrittää syöttää näkkäriä serla oravalle :D
 
Mä oon koittanu ekan kerran sillä dopplerilla joskus reilu viikko sitte. Eilen kuulu ekan kerran ja eilen oli siis rv8+4.
Tiesin toki ettei välttämättä löydy pitkään aikaan, ja eilenki koitin ettiä niitä pitkään ja just olin luovuttamassa ja jumputijumputijump alkoi kuulua! Oma sydän tais jättää monta lyöntiä väliin ja jäin pidättämään hengitystä, halusin varmistua että kuulin oikein. Ja kyllä, sieltä se vaan kuului, pienen ihmisen syke:Heartred
 
Ou nou.
Joudunkohan perjantaina pitään pientä kulissia yllä ettei kukaan ala epäileen mitään. Olis tarkotus käydä paikallisessa kassomassa paria bändiä. Enhän mä muutenkaa alkoholia vejä, mut saatan juua kyl yhden kaljan illan aikana jos johkai menee. Nooo, toivottavasti ei kukaa kiinnitä huomiota. Toivottavasti kukaan ei ala tarjoomaan :D
 
Takaisin
Top