Tuosta urheilusta vielä... Kiva kuulla, että täällä on muitakin jotka eivät anna raskauden häiritä harrastuksia. :) Eilen kävin salilla tekemässä kohtuu raskaan treenin ja sitten illalla alkoi kouristella alavatsaa vähän normaalia voimakkaammin. Parilla vessareissulla paperiin jäi jotain aavistuksen verran rusehtavaa, muttei mitään vuotoa kuitenkaan. Kovasti sekin pelästytti, että nytkö treenasin itselleni keskenmenon. :D
Mun isä on vähän sellainen vanhanaikainen höppänä. Viime kerralla se oli ainoita henkilöitä ketkä tiesi mun raskaudesta, ja sitten kun jouduin kertomaan sille keskenmenosta, niin se meni kanssa möläyttämään mulle, että johtuikohan se siitä kun mä treenaan liian raskaasti (oli nähnyt mökillä kun tein kahvakuulatreeniä). Vastasin vaan, että ei todellakaan johdu, eikä se onneksi alkanut väittämään vastaan.
Kyllähän tuota itsekin miettii, vaikka periaatteessa tiedänkin, ettei keskenmenoa treenaamalla saa aikaan (riskiraskaudet tietysti eri juttu). Joku sanoikin täällä jossain ketjussa hyvin, että jos keskenmenon voisi itse aiheuttaa, niin eihän abortteja tarvisi tehdä. Vielä ainakaan treenatessa ei ole tuntunut pahalta (vaikkakin happi on hieman normaalia heikompi) ja monesti jopa unohdan silloin koko raskauden.