Kesäkuun kullanmurut 2014

On kyllä ihme, ettei tässä ole tän kipeempänä ollu paikat neljän kuukauden liikkumattomuuden (tai liikunnattomuuden) jälkeen. Varmaan oli lähtökunto kuitenkin sit kohtalainen, kun ennen pahoinvoinnin alkua tuli käytyä salilla ja jumpissa kohtuullisen säännöllisesti. Nyt on ollut oikeastaan vain vähän liitoskipuja ja lievää iskiasta.

Nyt ihan viikon sisään on alkanut lisäksi päänsärky ja se todennäköisesti johtuu tuosta valtavasta mahasta. Tuntuu, että maha on kasvanut ihan uskomattomiin mittoihin ihan lyhyen ajan sisällä, kun ennen joulua sitä ei ollut ollenkaan ja nyt näytän siltä, kuin olisin ihan viimeisilläni.

Pahoinvointia on satunnaisesti edelleen, mutta pahoinvointilääkkeistä yritän päästä eroon kokonaan, kun se ei einää kuitenkaan niin lamaannuttavaa ole, kuin aikaisemmin.

Tänään ajattelin yrittää mennä pitkän tauon jälkeen käymään kuntosalilla. Siellä voisi ehkä tehdä jotain liikkeitä tämän päänsäryn helpottamiseksi... Vinkkejä?
 
Onko sulla murmur verenpaine kunnossa? Ajattelin vaan jo nopeasti paisunut maha olis turvotusta?? ja päänsärkykin vois viitata siihen suuntaan.
nim itse huomenna painemitarin kotiin haen lainaan, sitä painetta jokanurkalla peläten..
 
Mulla on ollut yleensä tosi alhainen verenpaine (yläpaine 100 hujakoilla), mut on kyllä käynyt nyt mielessä, että noinko olisi noussut. Varsinkin kun olen lääkinnyt sitä salmiakilla...

Tänään on onneksi neuvola, joten eiköhän se siellä selviä.
 
Itellä alkoi kanssa enemmän ja vähemmän tasainen päänsärky noin viikko sitten (23. vko). Ensin laitoin migreenitaipumuksen piikkiin, mutta koska paheni tietyissä asennoissa ja teki mieli lähteä kävelylle (mitä ei kyllä migreenikohtauksessa todellakaan tapahdu), älysin miettiä lihasperäistä syytä - eli mahaa ja sen aiheuttamaa lisäkuormaa selälle/hartioille.

Kävin hakemassa pari päivää sitten tukivyön, ja kyllä, näyttäisi vaikuttavan kipuihin. Päänsärky on lähes loppu, ainoastaan heti herätessä tuntuu hetken, eikä hartiat ole enää ihan yhtä jumissa. Mulla "pullahti" kanssa maha oikein tosissaan joskus vkolla 22-23. Nythän näytänki sitte aika valaalta varmaan loppuun asti :)
 
Kyllä tuo pääkipu nyt luultavasti lihaksista johtuu, kun ainakin verenpaine oli normaali (112/72). Mahakin on ihan normaali, kun kohdunpohjan korkeus oli 20cm. :)

Painoa oli tullut ihan hirveän paljon lisää (vajaa 1,5kg/viikko), mutta kaippa tässä otetaan takaisin se mitä siinä hirveässä pahoinvoinnissa menetettiin... :wink
 
Hyvä juttu ettei sen huolestuttavampaa:)! ja todellakin, pitäähän se paino jossain vaiheessa saada kasaan!
 
Onpas tuttuja oireita kaikilla :D täällä kans kaikenmaailman kipuja, selkä- ja hartiasärkyjä, liitoskipuja, supistuksia... Anita-vyön hankin minäkin käytettynä halvalla, tosin en oo sitä vielä juuri käyttänyt kun tuntui että pahoinvointi paheni sen myötä. Nyt voisi taas alkaa kokeilla sitä.

En ole jaksanut vielä urheilla, muuta kuin puolitoista viikkoa sitten kävin puolen tunnin toooosi hitaan hölkkälenkin, syke huiteli montakymmentä numeroa korkeammalla kuin "ennen vanhaan" ja lenkin jälkeen meni tunti ennenkuin se jotenkuten asettui siihen 90 hujakoille. Onko teillä muuten noussut leposyke raskauden aikana? Mulla sydän hakkaa välillä satasta vaikka oisin tunnin istunut rauhassa paikoillaan, kuten luennolla tässä yks päivä.

Murmur, täällä kans paino nousee kauheata vauhtia! Hyvä ettei puolta kiloa päivässä:D ehkei sentään niin paljoa, mut ihan muutamassa viikossa on tullut takaisin ne oksentelun aikana menetetyt kilot.
 
Mullakin alkoi tulla päänsärkyä ja väsymystä noin 1kk sitten, ja viime neuvolassa paljastui että hemppari olikin laskenut tosi alas (normaalisti ollut aina tosi hyvä). Terkkari sanoi, että päänsärky johtuu todennäköisesti siitä. Nyt olen Obsidan-kuurilla.

Syke on ollut kans tosi korkea mutta nyt rautakuurin myötä mun mielestä se on vähän rauhoittunut.
 
Mulla tuo syke tuntuu välillä raivostuttavan selkeesti. Hirviä paukutus tuntuu rintakehäsä. Välillä ihan vaan nukkumaan mennessä ja pahimmillaan tuntuu saunan jälkeen.
 
Nettiä kun selailee niin kuulostaa olevan normaalia raskaudenaikainen sykkeennousu.. onhan sillä sydämellä paljon enemmän työtä kuin aikaisemmin jo tuon lisääntyvän verimäärän takia :) huolestua ei siis varmaan tarvitse kunhan syke pysyy säädyllisissä rajoissa... On se kyllä ärsyttävä kun levossakin jyskyttää, varsinkin yöllä.
 
Tulin ihan mielenkiinnosta kurkkii että mitä tänne "aiemmille kanssaihmisilleni" kuuluu. Olin kesäkuisissa mukana marraskuuhun asti.. Ihana tunnistaa niin monta tuttua käyttäjää ja huomata että täällä te edelleen masuineen pyöritte :)

Meillä on ollut rauhallisuutta vauvahommissa keskenmenon/kaavinnan jälkeen mutta näin kesän korvilla ollaan taas aloittelemassa projektia :) Ehkä siis pääsen jossain kohtaa taas liittymään johonkin ryhmään.. LA 2015..

Mutta kovasti kovasti tsemppiä teille kaikille viime metreille! :signs003

:talk017
 
Kiitos Viiviliini, kiva kuulla susta. :) Tsemppiä teidän vauvaprojektille, pidetään peukkuja vuoden 2015 puolesta!
 
Oot sä aika sissi Viiviliini:)!
Aina välillä miettinyt mikä teidän tilanne on..

Kovasti onnea teidän projektille toivottaen:gen014
 
Takaisin
Top