Kesäkuun kullanmurut 2014

Voimia Viiviliini ! <3

Täällä olo aikalailla normaalia, enkä enää jaksa miettiä mitä se tarkottaa vai tarkottaa mitään.... Oireet vähentyny pikkuhiljaa viimesen kahden viikon aikana lähes nolliin, mutta jotenkin silti positiivisin mielin olen. Jos ens viikon ultrassa saadaan huonoja uutisia niin minkäs sille sit mahtaa. Onneks edellisilläkin kerroilla oireilu oli hyvin lyhytaikasta.. :) Oireettomuus tuntuu vaan olevan harvinaisuus kun niin moni tässäkin keskustelusta kärsii pahoinvoinneista ja aroista tisseistä :)

Tänään 10+4 <3

Voi ei Viiviliini *hali*

Kai se on uskottava että huonovointisuus on täälläkin alkanut. Sellainen vellova etova olo, yöks. syöminen helpottaa ja sit taas ei. välillä parempi olo, sit taas tuntuu että nyt laatta lentää. ei vielä onneks ole. Eilen tää tais ns kunnolla alkaa, eli siis 7+0.
Huomenna yritän soittaa neuvolaan :) kaikki muut onkin sen jo tainnu tehdä...

ihan kamalaa,Viiviliini :sad001 voimia sinne!

mulla on kanssa nyt oireet loppuneet (tänään 10+1).hieman stressaa ootella sinne ultraan mut tulee mitä tulee. :) miehen äiti siä varmaan vaan soittelee koko sukua jo läpi tällä hetkellä... o_O

Nautitaan oireettomuudesta (sori oksentavaiset, ihan huono omatunto:dance011..) kyllä niitä uusia kremppoja sitten taas pian puskee..

Voimia Viiviliinille täältäkin!

Mun pahoinvointi on ihan hassua. Se on aina viikonloppuisin "lomalla" ja taas palasi maanantaiaamua ilostuttamaan. Mietin jo että onko se mikään raskausoire vai vaan työallergiaa... Eli viikolla oksu tulee joka aamu ja viikonloppuisin ei ollenkaan (näin ollut viimeiset kolme viikkoa). Voiskohan jotenkin liittyä siihen, että kun nukkuu pidempään niin ohittaa sen "pahoinvointiajan". Onko kellään ollut vastaavaa?

Mulla on just toisinpäin, viikonloppu meni oksentaessa mutta maanantai jo paljon paremmin, huonoa oloa on kyllä ollut mutta ei niin pahasti että olisi oksentaa tarvinnut. Näköjään menee niin että niinä päivinä kun oksettaa niin mikään ei pysy sisällä eikä tule juuri syötyä, ja niinä päivinä kun ei okseta niin syön tunnin välein.. kai ne "menetetyt" kalorit pitää saada takas :D

Onko toisilla ollut toispuoleista kipua munasarjoissa ja alaselässä? Mulla on eilisestä saakka ollut ikäänkuin sellainen panta tuossa oikean kyljen kohdalla, eli kipu lähtee munasarjasta ja kulkee kyljen kautta alaselkään. Ei se oikeastaan ole edes kipua, vaan sellainen jomotus/paine, mutta kuitenkin vähän epämiellyttävän tuntuinen. Samalta tuntui toisessa kierrossa keskenmenon jälkeen, kun oikeasta munasarjasta löytyi kysta. Liittyykö tämä jotenkin keltarauhaseen? No, huomenna on neuvola, ehkä siellä osaavat kertoa.

Mulla on oikeastaan ainoana oireena viime aikoina ollut rintojen pingotus ja arkuus sekä iltaisin alkavat alavatsakivut. Kivut on ohimeneviä, mutta sen hetken kun ne on, niin tuntuu että pitäisikö ottaa särkylääke. En vielä ole ottanut, juurikin siksi, että ne ovat aina helpottaneet. Mutta kyllä joka kerta vähän jännittää.

Pitäisiköhän meidän muuten perustaa oma ketju oireille?

Mulla on ollut tuota "munasarjakipua", muttei (vielä) alaselkäkipua. Oletan näiden oireiden olevan ihan normaaleja.

Mulla on myös ollut kipuja ja jomotuksia munasarjojen kohdalla ja alaselässä. Mutta mulla se vaihtelee niin että välillä jomottoo oikea puoli, välillä vasen, välillä sitten molemmat puolet. Aamusin ei yleensä jomota mihinkään, mutta päivän aikana pahenee ja illasta koskee koviten. Teen istumatyötä enkä ole "ehtinyt" lenkkeillä aikoihin niin luulen että nämä seikat pahentaa mitä pidemmälle mennään..

Oma ketju oireille vois olla ihan kiva, minä kannatan :)

Neuvolaan soitettu. Sain "pakotetun" ajan jo torstaille, soitin ilmeisesti aika myöhään...(7+2). Kait siellä oli ajat melko täynnä, ja sit ku pitäis labroja ottaa ja lähete ultraan saada. Mutta pääsenpä minäkin sitten to tuonne neuvolaosioon kirjoittelemaan.

Pitäisiköhän siinä oire-ketjussa käsitellä ihan vain fyysisiä oireita, vai myös tunteita raskausaikana jne?

Että tulisi sitten mahdollisimman hyvin sisältöä kuvaava otsikko. :)

Eiköhän ne tunteetkin vois ainakin jossainmäärin laskea oireisiin ? En mä ainakaan muuten ole ihan näin itkuherkkä.

Laiskuus vaivaa, pitäis siivota ja lähtee kaupoille. Makaan sohvalla tv:n parissa / koneella :S

Asiasta taas kolmanteen.

Mietin, että pitäisköhän hankkia kotidoppleri. Kahdessa aikasemmassa raskaudessa en oo hankkinu enkä nytkään keksi miksi sitä välttämättä tarvisin. Ajattelin vaan että se vois olla kiva, niin raskaus tulis todellisemmaks myös tuleville isoveljille, ehkä.. :) Onko kukaan muu ajatellut hankkia tai hankkinut jo?

Kuitenkin mietin että onko siitä enenmmän haittaa vai hyötyä.. mitä jos en saakaan sykettä kuulumaan vaikka kaikki olis hyvin? Jokatapauksessa tilaus lähtisi vasta nt-ultran jälkeen.. Oon niin koittanut olla ajattelematta raskautta, mutta silti se on päivittäin mielessä. Mieli on jo niin tottunut ajatukseen et meille tulee vauva.. kyllä maailma taas romahtaa jos ensi viikolla saadaankin huonoja uutisia.... mä oon niin malttamaton että oon miettiny ultraa yksityisellä vaikka nt-ultra on jo 20. päivä.. :)

Meiltä löytyy dobbleri, mutta on lainassa miehen veljen vaimolla, niin ajattelin pyytää takasin vasta kymppiviikon jälkeen, etten turhaan itseäni huolestuta liian aikaisin kuuntelulla :) Kyllä itse ainakin olen tykännyt edellisissä raskauksissa kuunnella, varsinkin ennen kuin liikkeet alkaa tuntumaan :)

Tämäkin odottaja nyt vetäytyy porukasta pois. Kävimme yksityisellä ultrassa, ja siellä todettiin keskeytynyt keskenmeno. En ollut oireillut mitenkään poikkevasti, joten uutiset yllättivät. Huomenna menen hakemaan lääkkeellisen keskeytyksen. Mieli on apea, vaikka uskonkin että raskaus on keskeytynyt syystä.

Toivon sydämmestäni teille kaikille ihania, tulevia kuukausia ja vauvantuoksuista ensi kesää!
Perässä tullaan!

Ikävä kuulla Taavetti, jaksamista teille ja tsemppiä jatkoon!

:( voimia paljon taavetti! Kyllä se oikea aika sitten koittaa! Paljon tsemppiä uuden yrittämiseen!

Takaisin