Kesäkuun kuhinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kerhoista mulla aiempaa kokemusta, et siellä ei kyllä opi samalla tavalla omatoimisuutta yms päivän rutiineihin liittyvää. Meiän suunnalla kerhot on 2-3h kerta ja ehkä sisältönä on yhteinen tekeminen, sosiaalisuus ja äidin pakkaamien eväiden syönti :) vessareissuakaan ei välttämättä osu vieraan aikuisen kanssa tehtäväksi. Mutta en silti väheksy vaan näen tärkeänä kaikkien perheenjäsenten kannalta.

Joo täällä ei todellakaan pysy salassa kauaa, alamasu pullottaa jo ihan kokopäiväisesti, eikä oo pelkkää turvotusta enää :hilarious:

Täälä turvotus kiusaa iltasin oikeen huolella.. mies käveli tosta ohi kun keitin ruokaa kääntyi takasin ja totesi että näytät lihavalta.. no kiitos tästä [emoji23] huomasi eilen itsekin että se yltyy aika mahdottomaksi.

Mä huomasin just hetki sitten että nyt on muuten maha piukeella. Pömpöttää kuin ois pidemmälläkin ja on tommonen pinkee. Ekassakin raskaudessa turpoili, mutta nyt ekan kerran huomaan tästä... :D

Meikäläisellä on tuota vararengasta sen verran ettei pientä turvotusta taatusti huomaa kukaan vielä pitkään aikaan:grin:wink

Mulla kans turvotusta. Muistan kans et viimeraskauden alussa oli. Ja sit hävis ja raskausmaha tuli esille vasta 20+

Sanzulin kanssa sama meininki. Ei ihan heti mitään vauvamasua tai varsinkaan turvotuksia huomata, kun vanha röllö sen verran iso. Mut täähän toimii hyvin sen mun ajatuksen kanssa, ettei kerrota ikinä kellekään :D

Mullakin pikkasen omaa mahaa niin pysyy varmaan puoliväliin asti salassa :-D mua kyllä pelottaa tosi paljon tuo raskauden aikana tulema paino. Ettei tulis laitettua kaikkee raskauden piikkiin ja syötyä mitä sattuu ja sit helmikuussa onkin 30kiloo ylimäärästä. Täytyy pitää ittensä kurissa..
Alotin eilen monivitamiini poretablettien juomisen. Onkohan se tarpeeksi? Foolihappookin siinä olis.

Mä oon ainaki toistaseks pystyny pitää ateriat ihan normaaleina, ja oon syöny oikeestaan vaan terveellisemmin nyt raskaana ollessa :hilarious: tässähän laihtuu varmaan kohta tätä menoo kun alkaa aineenvaihdunta kiihtyy :hilarious:

Mä oon kans syönyt ainakin toistaseks samanlai ku normisti. Vettä menee enemmän mikä auttaa sit ettei jatkuvasti oo nälkä. 2,5litraa kun juo päivässä niin auttaa pittäytymään mieliteoista :) yks verkku mitä saa aika paljon napostella on suolakurkut. Ei paljoo kaloreita :)

tuosta röllykästä ja turpoomisesta...mulla kyllä työnty eteenpäin tuo masu jo hyvin varhain keskenmenneessä (pst mullakin massaa mutta ei sitä pystyny siisäänkäin päin vetää,mammahousut tuli tosi nopeesti käyttöön)...ja 10 viikolla olis voinu luulla olevani jo paljon pitemmällä ja katseita keräsi...mua jännittää myös nuo tulevat kilot ja yritänkin nyt kattoo mitä suuhuni laitan.sokerin jätän nyt pois ja kävelemässä koitan käydä useammin...
tänään muuten sattui petipuuhien jälkeen mahaan,ihan kun olis supistellu :wideyed:

Liityn keskusteluun mukaan :) . Täällä kans ihan jäätävä turvotus masussa, etenkin iltasin. Oon vielä aika hoikka että tuon kyllä huomaa vaikka miten yrittäis masua vetää sisään :D . Tai itse ainakin huomaan, en tiedä kattooko kukaan muu sit niin tarkkaan. Kaks raskautta mulla takana ja edellisessä raskaudessa alun turvotuksien jälkeen masu katoskin kokonaan ja alkoi kasvaa oikeestaan pikkuhiljaa vasta reilusti puolenvälin jälkeen :) . Monet kommentoi mahan pienuutta, jopa kätilö synnärillä ihmetteli että onko viikkoja jo oikeesti se 42+1 kun käynnistykseen menin :D . Saas nähdä miten tässä raskaudessa kasvaa.

5anna, kohtuhan supistelee normaalistikin vähäsen orgasmin yhteydessä, niin voi hyvin olla, että nyt kasvamassa oleva kohtu tuntuu selkeemmin. Tuskin mitään hätää asiaan liittyen, jollei ihan sattumaan ala :)

Jep mäkin nyt alan syömään terveellisemmin ja juomaan tota vettä enemmän. Työ on mulle fyysistä (hoitotyö) niin saa nähä pääseekö töitten jälkeen sohvalta kävelyille. :-D Varsinkin kun kesäloman jälkeen palataan huomenna arkeen ni alkaa 'rutiinit' sujua paremmin :-D ja mulla tää esikoinen ni saa nähä koska alkaa näkyä, nyt kyllä on turvottanu mut mulla on aina ollu tota turvotusta sillon tällön ennenkin .

Pienitimantti, tarkista ettei poretableteissa ole a-vitamiinia, ja on sitä foolihappoa se suositeltu 400 mikrogrammaa (?), niin sitten on varmasti ok. Itse syön raskausvitskujen lisäksi vielä erikaeen foolia, kun apteekissa sanoivat ettei sitä voi tulla liikaa. (Ostin siis foolihapot hätäpäissäni heti haamuplussattuani, ja sit raskausvitskut kun huomasin mun poreissa olevan sitä a-vitamiinia )

Tinja79 ei oo a vitamiinia, tajusin sen kattoo onneks ennenku otin. Onko toi foolihappo muuten et paljonko sitä tarttee päivässä ottaa? Tossa mun monivitamiinis oli muistaakseni 200mikrogrammaa. Taidan viikolla käyä apteekis hakee kans iha raskausvitskuja ku noi poretabletitki loppuu.

Muoks. Oho olitki maininnut et 400mikrogrammaa suositus.

Hei muuten onko teistä kukaan käyttäny/kokeillu raskausarpien poistavaa/ehkäsevää voidetta? Mulla on raskausarpia yhtäkkisestä lihomisesta vuoden takaa ja ei oo tullu mieleenkä et niihin ois jotain. Kokemuksia?

Kokemus on, että arpia tulee jos on tullakseen. Nahka venyy niin syvältä, ettei mitkään voiteet sinne asti imeydy, joten noi voiteet on yhtä tyhjän kanssa. Tai kai ne ihoa kuiteski kosteuttaa, muttei ne mitään ehkäse.

Minä jään nyt taustalle vähän enemmän kunnes saan mielenrauhan tuosta vuoto asiasta. Nyt ei ole mutta ilmoittelen kuinka meille käy. :)

Minulle arpia ei tullut, ja rasvasin kyllä tunnollisesti. Mutta siinä oon kyl samaa mieltä, etten usko että voiteilla täysin voi ehkäistä arpia. MUTTA, sen sijaan uskon kyllä, että hyvin hoidettu iho palautuu venymisestä nopeammin, ja ne arvetkin häviävät helpommin. :)
Nää on näitä uskonasioita... Itse aion kuitenkin tässäkin raskaudessa hölvätä vartalovoita venymiselle alttiille alueille. On se kuitenkin myös sellainen minihetki, kun muun kiireen keskellä ehtii hetken sivellä kasvavaa masua ja ottaa edes ne muutamat minuutit itselleen. :)

Takaisin