Kesäkuun kuhinat

Onko kenelläkään muulle uusi raskaus tullut yllätyksenä? Me ei oltu suunniteltu uutta lasta ja kohtalo päätti toisin. Nyt ollaan varpaisillaan asian suhteen ja uskallan uskoa raskauteen vasta kun näen, että masussa kasvaa oikeasti joku.. Olimme suunnitelleet, että haluamme ehkä Iltatähden joskus mutta nyt otettiin varaslähtö. Tällä hetkellä nuorin lapsi olisi neljä vuotias, kun uusi tulokas syntyisi.
 
Oli pakko pissiä tikkuun :D vaikka ei vuotoa ole ollut mutta on se silti kivaa seurata kun se aina vähän tummenee :Heartred

Muoks* mulla on molemmat tytöt yllätys raskauksia toinen pillereiden tuli läpi ja toinen täysimetyksellä ja varmuudeksi keskeytetyllä yhdynnällä kolmas nyt oli suunniteltu mutta silti tämä tuli yllärinä kun niin nopeasti :) kyllä kaikista on epävarmuutta ollut mutta en kyllä kadu..
 
Määki tilasin tänään kaks testiä josko sais leffaviivat :grin

Mullakin ns. "yllätyksiä". Esikkoa yritettiin 3v ja epäsäännölliset menkat. Kävin lääkärissä joka sanoi että olen rv14. :hilarious: en siis enään uskonut luomuplussaan joten en jaksanut pettyä ikuisiin negoihin. Enkelipojasta testasin "jo" onneksi rv9. En uskonut että tärppää yk 3 :joyful:. Nyt tämän kesti vuosi että tärppäsi. Ja testasin ennenku menkat alkoi:joyful:
 
Olin jotenkin valmistautunut siihen että tässä saattaa kestää, takana 15 vuotta hormonaalista ehkäisyä, ihan järkyttävä työstressi, reilusti ylipainoa ja ikäkin yli kolmenkymmenen. Mutta toiset menkat ei sit ole enää alkaneetkaan ja plussat oli todella selkeät. Kaikki on niin uutta ja jännää, et tuntuu ihan sadulta koko juttu. Mun ei pitänyt koskaan haluta perhettä. :D
 
Varmaan sitä itekki kohta hypistelee kaupassa vauvan vaatteita:rolleyes: myin just kuukausi sitte esikoisen vaunut pois:hilarious:
 
Mie oon jotenkin niin hölmistynyt vielä koko jutusta, että toooodella kaukaiselle tuntuu ajatella vauvannuttuja. Itseasiassa meinasin, ja meinaan edelleen, raahata esikoisen pieniä vaatteita kierrätykseen. Toki ne tärkeimmät jää talteen.
 
Mäkin varmaan kattelen vasta sit toisella kolmanneksella vaatteita, itelleni pitää lähinnä ostaa kohta uusia vaatteita - rintsikoita ja housuja lähinnä, alkaa kiristämään vanhat :hilarious:
 
Tää turvotus o iltasin kyllä ihan överiä ja päivisinki ei mitkään farkut mee jalkaan ja legginsitki tuottaa vaikeuksia kun puristavat päivän mittaa ja tulee masukipeeks:happy090 oikeestaan oon ollu koko viikon melkeimpä kotona miehen teepaidassa ja yöhousuissa :excited001mulla turpoo aina maha jäätäväks jo pelkästään ennen menkkoi saati sit nyt ku pari viikoo keho vaan keränny nestettä.


Mä myin kaikki vauvatavarat tammikuussa. Sinne meni kaikki koliikkikeinuista vaatteisiin :gen014 mutta kiva semo päästä ostaa kaikki uusiks ku olihan nuo aika käytetyt jo.
 
Tuo turvotus on kyllä ihan järkyttävää :/ saan sitä kyllä helposti muutenkin niin nyt kun kehossa tapahtuu muutakin se on jotain aivan kamalaa!
 
Mä voisin ihan varovasti kurkkia tänne. Mulla on ollu tosi selkeet raskausoireet jo muutaman päivän ja tänään oli pakko pissiä tikkuun vaikka nyt onkin vasta dpo 10 ja kyllä meikäläisen silmään siinä oli hailuran haamun näkevinään. Jopa mies sen näki niin ajattelin etten nyt ihan seko voi olla. Seurailen kuitenkin vielä tilannetta vielä kun tikussa ei nyt hirveästi väriä ollut ja tosi aikaisilla päivillä liikutaan. Meillä on entuudestaan 2 lasta joten jokseenkin ehkä tunnistin oireita myös edellisistä raskausksista. Pitää testailla parin päivän päästä uudestaan ja jos on tuo yhtään vahvistunut niin voisin sitten liittyä listoille.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä turvotus mahassa on jotain kauheeta. Legginsitkin puristaa :D. Täytyy varmaa mammavaatteita aika ajoissa lähtee ostelee!
 
Pipaa ja muut, mulla oli ekassa raskaudessa näinä ekoina viikkoina kans ihan jäätävää turvotusta. Mutta se helpotti kyllä sitten. Onneksi kesä tulossa (ainakin kalenterin mukaan...), mekkoset ei ahdista. :)
 
Musta tuntuu että mä oon sen verran turvonnu tällä hetkellä tosta mahan kohdalta (kiva toki jos laskee vielä hetkeks ennen ku maha alkaa kasvaa!), että ei pysy kauaa salassa jos en pidä löysiä paitoja jne :D
 
Voi tätä analysointia ja omien tuntemusten ja tuntumattomuuksien ihmettelyä: Eilen illalla tuli olo, että onkohan kaikki ok, kun ei ollut niin väsy olo kuin muutamana aiempana iltana. Pissallakaan en tainnut käydä yöllä. Tänään aamupäivällä olin ihan tosi kiukkuinen ja mies oli, että "just". Itekään en kyllä nyt oikein tarkemmin ajateltuna osaa sanoa miks niin ärtynyt olin. Mut mielialan vaihteluthan kuuluu asiaan. :wink Keskipäivällä ollut muuten monena päivänä sellanen tärinä, että ruokaa saatava heti eikä kohta! Ihan kun ei olis aikoihin syönyt..
 
Voi tätä analysointia ja omien tuntemusten ja tuntumattomuuksien ihmettelyä: Eilen illalla tuli olo, että onkohan kaikki ok, kun ei ollut niin väsy olo kuin muutamana aiempana iltana. Pissallakaan en tainnut käydä yöllä. Tänään aamupäivällä olin ihan tosi kiukkuinen ja mies oli, että "just". Itekään en kyllä nyt oikein tarkemmin ajateltuna osaa sanoa miks niin ärtynyt olin. Mut mielialan vaihteluthan kuuluu asiaan. :wink Keskipäivällä ollut muuten monena päivänä sellanen tärinä, että ruokaa saatava heti eikä kohta! Ihan kun ei olis aikoihin syönyt..

Mulla ihan samoja ajatuksia. Ei eilen, eikä tänään ole väsyttänyt sen kummoisemmin. Mutta ruokaa on saatava tasasin väliajoin, kun normaalisti voisin olla syömättä pitkänkin ajan.
Eilen illalla tosin tuntui tokan kerran todella ikävästi repäisykipua..

Huolestuttaa kasvaako normaalisti vai saanko pettyä, kun ultrassa käyn 22.6.. Sinne on niin kamalasti aikaa :sad001
 
Täällä kans sekavat fiilikset, ihan kuin eniallakin ikää yli 30v, hormonaalista ehkäisyä takana 18vuotta ja vähän ylipainoa. Ekat kuukautiset tuli, toisia ei :wink ! Testin tein miehelle synttärilahjaks.

Turvottaa, housut painaa, röyhtäyttää ja ylppä juhlissa piti olla olkaimettomat rintsikat, rinnat vaan hyppi rintsikoista pois :woot: !!

Nyt pitäs lähtee illan viettoon ystävien kanssa, oksettaa ja ihan vielä en haluaisi kertoa uutisia :Heartred
 
Noniin, nyt tuli jo sen verran väriäkin testiin ettei sitä voi kieltää olevansa raskaana.

dpo 8 testi oli täysin blancko
dop 9 testiin ilmesty väritön viivanpaikka. Ei tunnistettavissa miehen silmään
dpo 10 testissä oli vielä selkeämpi viivanpaikka, mutta en kyllä rehellisesti siinä juuri väriä nähnyt. Mies kuitenkin tunnisti sen viivaksi.
dpo 11 (Tänään) testissä oli jo selkeästi väriä

Mulla nuo one stepit eivät kyllä ole antaneet edes viivanpaikka jos en raskaana ole ollut, eli sain kyllä jo dpo 9 vahvistuksen omille epäilyilleni.
Yritin ottaa testeistä kuvaa mutta mun kännykkä sumentaa nuo testit niin ettei nuissa viivoja tai viivan paikkoja näy, mutta paljaalle silmälle näkyy. :sad001 No jospa sitä digin saisin ensi viikolla tehtyä niin siitä ei tarvitse tihrustaa viivoja ja saisi kuvan tuonne plussa ketjuunkin. :D
 
Takaisin
Top