Kesäkuun kuhinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on se r-testi yöpöydällä josta tämän raskauden totesin ekaa kertaa. Sen tausta on muuttunut jo jotenkin ällön kellertäväksi siinä, mutten millään raaski heittää sitä pois vielä. :hilarious: Digitestissä nyt ei tulos näkynyt enää seuraavana päivänä, ja muita testejä en ole tehnyt joten tuolla mennään. Tuossa ekassa oli kuitenkin selvä viiva. :)

Huomenna aamulla minullaon neukku lääkäri. Ja hän laittaa mahdollisesti lähetteen myös ultraan. Ostin pari testiä. Todennäköisesti näyttää plussaa vaikka kesken olis jo mennytkin. No voi olla että ehkä se antaa vielä mielenrauhan edes hetkeksi.

Heippahei kaikille! Olen miettinyt myöskin tuota raskausarpivoidetta. Vaikka se nyt voi olla yhtä tyhjän kanssa, niin silti ajattelin tunnollisesti ottaa käyttöön. Onko teillä jo synnyytäneillä jotain suosituksia tai onko joku jo selvitellyt mihin voiteeseen olisi päätymässä?

Tänään tein toisen testin lauantaisen plussan jälkeen ja viiva oli vahvistunut. Yhä on todella epävarma olo raskaudesta, mutta ei voi muuta kun elää päivä kerrallaan! Näitä testejä tulen tekemään kyllä vielä MONTA! :grin

Olen käyttänyt molemmissa raskauksissa Body shopin kaakao vartalovoita ja eipä tullut yhtään raskausarpea mahaan. Liekkö voiteen ansiota vai ihotyyppi sellainen/mahan kasvu ollut maltillisen tasaista ettei arpia tullut. Iso on ollut maha molemmissa raskauksissa eli on kyllä vatsanahka venynyt. Voin suositella lämpimästi em.vartalovoita ja jos ei tykkää kaakaon tuoksusta löytyy muitakin tuoksuja.

Mulla tuli viimeraskaudessa ihan muutama arpi vaan kylkeen. Nekin tuli vasta 2vikan viikon aikana kun laskeutui. En rasvaillut kovinkaan usein kun en muistanu :D

Mullakin on yöpöydällä testi missä kunnon viivat :D sitä on kiva ihastella :) vaikka näillä oireilla ei anna kauheesti varaa epäillä etteikö raskaana olis :D

Pitäisköhän iteki ostaa bodyshopista jotain vartalovoita? Ihan vaan senki takia, että kun on tää atooppinen iho, niin ei kuivuis niin helposti, varsinkin talvella! :)

Ekassa raskaudessa mulle ei tullut kuin 1 pieni arpi. Tokassa koko maha muuttui raidalliseksi. Onneksi jo vaaleita ovat. Rasvaillut en kummassakaan kuin hyvin epäsäännöllisesti. Veikkaan että ikä on myös yksi tekijä joka vaikuttaa arpiin ainakin omalla kohdallani.

Olen kyllä ihan hupsu ja höpsö, mutta menin nyt tilailemaan saman tien raskausarpivoiteen :banghead: Halusin luonnonkosmetiikkaa ja päädyin Estelle & Thild Pregnancy Body Oil -raskausöljyyn. Onneksi ei ole mies kotona, kun ei ymmärtäisi ollenkaan tätä! Saan nyt muutenkin hyvän syyn laittaa kosmetiikka-arsenaalia luonnollisempaan suuntaan. Jo raskautta yrittäessä olen esim. kynsilakoista jo heittänyt osan menemään kun ovat sisältäneet mm. hormoonihäiriköiksi luettavaa kemikaalia.. Yök :hungover:

Mulle on suositeltu apteekista saatavaa bio oil nimistä vartalo öljyä tavallaan. Mä ajattelin jossain vaiheessa ostaa sen ja kokeilla, joillakin sen avulla vaalentunu arvet huomattavasti.

Black, tuosta oli joitain vuosia sitten joku artikkeli, että oli todettu, että raskausarvet onkin yleisempiä nimenomaan nuoremmilla odottajilla! Aika jännä.

Mä käytin viime raskaudessa bio-oilia. Ja arpia mulle tuli mut en tiiä oisko niihin mikään muukaan auttanu. Onko kellään suositella jotain toista? Aattelin et voisin tässä raskaudessa kokeilla jotan muutaki :)

Black, tuosta oli joitain vuosia sitten joku artikkeli, että oli todettu, että raskausarvet onkin yleisempiä nimenomaan nuoremmilla odottajilla! Aika jännä.

Aijaa tää oliki mulle uus tieto! Ehkä mun arvet johtuu sit siitä ku olin 21 ku esikoinen synty :joyful:

Mun lääkäriystävä perusteli mulle tota Mielipidekysymyksen mainitsemaa tutkimustulosta joskus. Se perustui jotenkin siihen, että nuori iho on vielä "tiukempaa", ja iän myötä se veltostuu (jibi...) Noh, tää tiukka nahka ratkeaa kuitenkin helpommin, kuin se valmiiksi vähemmän napakka. Hahah... Jotain lohtua tähän vähän iäkkäämpään odottamiseen.. ;)

Oon kuullu saman perustelun. Mikä on sinänsä ihan järkeenkäypää!

Mulla on jonkin verran tullu raskausarpia mutta ovat olleet ohuita ja vaalentuneet nopeasti. Luulen et mulla on kudostyyppi sellainen et arpia ei hirveen helpolla tule/jää. Synnytyksissäkään ei oo juuri repeämiä tullut.

Mä käytin kans tota apteekin bio oilia. Oli musta ihan hyvä,eikä mahasta arpia paljoa erotakaan. Tulihan niitä nyt kolmannessa raskaudessa enemmän ku tokassa. Varmaan nyt ostan kans jotain voidetta. Ei siitä varmasti haittaakaan ole.

Takaisin