Kesäkuun kaksoset

Tervetuloa kaksos odottajiin sottahanna :) Mulla meni itsellä kaksosuutisesta eka yöks unet, hieman pyöri asiat mielessä. Muutama päivä siinä sitten vierähti että alkoi uskomaan että siellä kaksi on. :) Nyt mulla 13+1 ja tunnen pieniä liikkeitä, sellasina kuplamaisina hipaisuina. Ainoastaan levossa tunnen en liikkeessä :) Montas meitä nyt tässä ryhmässä sitten on ? Olikos tässä ryhmässä joku joka oli Hämeenlinnasta tai läheltä?

Se voi ollakkin tarttuvaa :D Oliko mies mukana ultrassa? Miten hän otti asian ? Mun mies meni ihan sanattomaks onnesta, oli aivan häkeltynyt. Harvemmin on hiljaa mistään kun on puhelias, mutta nyt kyllä vauvat vei sanat suusta :D

Mies ei ollut mukana. Töissä eivät joustaneet, ku oli porukkaa koulutuksessa. Menin siis yksin. Nykyään yksin kulkeminen on mulla harvinaista herkkua, ku mul on lähes aina muksut mukana. Soitin miehelle heti ku pääsin ovesta ulos. Js aluksi luuli et huijaan häntä. :) mut ku lähetin kuvan niin hän oli ihan hiljaa ja herkistyi, mutta ei myöntänyt sitä kyllä ;)
Kyl tää on niiin MAHTAVA JUTTU!!!!

Oon yrittäny kyttäillä tuolla muiden kuukausien sivuilla että onko kaksosia, mutta en oo osumia saanu. Mutta täällä meitä kyllä riittää!! :)

Paljon onnea Harmony. Meitähän jo monet kaksoset. :)

Meillä huomen aamulla niskaturvotus ultra. Ihana nähä pikkuset pitkästä aikaa. :)

Edit: Osasikko Harmony epäillä yhtään kaksosraskaus mahollisuutta?

Mä näin sillon alkuraskaudessa pelkästään unia kaksosista ja lääkäri kun sano ekassa ultrassa että kaksoset tulee niin käskin sitä mottaamaan mua ettei se vaan taas ollut unta. :D

Muokattu viimeksi:
Harmony, ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten epäidenttisyys on todettu? Ei kai vielä sukupuolia voi varmuudella sanoa? Sehän on ainoa keino todeta identtisyys/ epäidenttisyys ennen synnytystä. Vai olenko ihan hakoteillä?

En kuulu tähän ketjuun mut meillä on aikoinaan siskon kanssa ollu yhteinen istukka, kuinka riskialtisraskaus semmonen on? Verrattuna siihen et kaikki on omaa?

Yhteinen istukka lisää käsittääkseni riskiä jopa 60%. Seurannat aloitetaan jopa viikolla 14, kun erillisten istukoiden kanssa seurannat alkavat vasta rakenneultran jälkeen. Mitä enemmän omaa sikiöillä on, sen parempi aina. :)

Erimunaiset ja aivan varhaisessa vaiheessa jakautuneet voivat näyttää aivan samanlaisilta eikä identtisyyttä voida varmistaa välttämättä edes syntymän jälkeenkään muuten kuin geenitestillä. Ainoa, mistä epäidenttisyys voidaan varmuudella sanoa on se, että vauvat ovat eri sukupuolta. Oli identtisiä tai ei vauvoilla voi olla omat istukat jne.

Eli silloin kun vauvoilla on kaikki omaa pussit ja istukat ym, niin jää vielä se 30% mahdollisuus identtisyyteen.

Kyllä vaan munkin mielestä. Meillä lääkäri sanoi että kun meillä oli ensimäinen ultra kolme viikkoa inseminaatiosta ja olivat silloin jo omissa pussukoissaan niin on suuri todennäköisyys että ovat epäidenttiset. En tiedä sitten että onko se niin vai ei.

Meilläkin lääkäri epäillyt että erimunaiset olisivat kun suuri väli seinämä välissä mutta huomennapa tuo selviää. Onneksi aika heti aamulla niin ei tartte jännittää koko päivää. :)

Jaa tytöt. Hyvä kysymys. Siis olin vaan itse näin päätellyt. Sain vaan sellaisen käsityksen, kun sanoivat että voivat olla eri sukupuoltakin, mutta harvemmin kuulema. No sitten kesäkuussa selviää. Ja totta kai ku toinen oli 12+3 ja toinen 12+5 ja kysyin tarkoittaako, että ovat mahd.eri aikaan hedelmöityneet niin vastasivat, että ehkä. Siitäkin jo ajattelin etteivät voi olla identtisiä.

Harmony, yleensä toinen vauvoista kasvaa vähän hitaammin kuin toinen. Vaikka olisivat identtiset. :)

Meilläkin on todennäköisesti erimunaiset kaverit, mutta se aina riippuu ihan siitä, missä vaiheessa tsygootti on jakautunut. Mutta kuten sanottu, todennäköisyys epäidenttisyyteen on 60%.

Takaisin