Kesäkuun kaksoset

Doplerit on mun mielestä pelottavia, jos ei sykettä löydäkään, siksi meillä ei sellaista oo. :) Vaimolla myös paino laskenut nelisen kiloa lähtö painosta mikä neuvolassa otettiin. Mutta se kai on ihan normaalia.

Vaimo on ollu nyt tän viikon vapailla ja pari päivää sairaslomalla pahoinvoinnista, on saanu nyt kunnolla levättyä ja kunto on kohentunu. Itellä on ollu yövuorojen jälkeiset vapaat, niin on ollu kiva olla yhdessä monta päivää. :) Tänään ei oo huono olo vielä tullut, jospas se alkaisi helpottaa. Nythän pikkuiset on jo sikiötä eikä enää alkioita. :)

Milläs viikoilla te muut nyt menette?
Meillä 10+4

Doppler on kyllä paras keksintö ikinä. Iltaisin tulee vietettyä vauvojen kanssa aikaa ennen nukahtamista. Nyt äänet löytyvät jo hyvin ja kuuluvat aina vain paremmin. Päätin, että en stressaa, jos äänet eivät joka kerta löydy, mutta aina olen ne kuitenkin löytänyt. :) vähentää niin paljon omaa stressiä.. Ja tuo nauhoitus on kiva. Voi sitten vaikka myöhemmin muistella raskautta hyvin ja toisaalta soittaa ääniä myös muille.

Nyt on menossa 9+2. Vielä muutama päivä ja riskit pienenevät huomattavasti. Sikiöllä sisäelimet ovat jo pääosin kehittyneet, joten virheiden mahdollisuus pienenee.

Täällä on paino varmaan vain noussut. Vaikka aamuisin oksentaa, muuten tulee syötyä kyllä vähän väliä ja välillä melko epäterveellisiä juttuja. Onneksi mies on nyt tehnyt ruokaa tämän viikon ja selvästi miettinyt minun hyvinvointia ruokavalinnoillaan. :)

Mulla paha olo on välillä helpottanut ja sitten tullut takaisin . Toissa yö meni vielä valvoessa klo 4.ään kun niin järkky etominen. Sitten eilinen nuokkuessa koko päivän.Se on jännä että heti kun menee vähänkin oireettomaks alkaa miettii että onko kaikki hyvin, mutta sieltä ne sitten taas tuleen:)
Täällä mennään rv 10+2 Mulla maanantaina äippäpolille aika ultraan, vähän jännittää kyllä mennä :/

tänään tuli 9+0 :)

Mä tilasin sen doplerin ja en aijo ottaa ressiä jos alkuun ei löydykkään.. :) Kohan alkaa kuulla niin jospa se sit miehellekki lois semmosta turvaa että siellä masussa on kaikki kunnossa eikä oo sattunu mitään. :)

Mitens tuplaodottajat on voinu? Joko maha pömpöttää? :) Meillä vaimo kävi tänään kääntymässä töissä ja passitettiin takaisin sairaslomalle. Toisessa yksikössä missä välillä tekee vuoroja ei pysty pitämään niin hyvin taukoja, kun "päämajalla", niin olokin oli sitten ollu sen mukainen. :( Kuvotusta siis lähinnä ollut ja ei meinaa enää hermot kestää sitä.

Vaihtelevasti täällä ainakin. Kertaakaan en ole vielä oksentanut vaikka kuvottaakin 16 tuntia vuorokaudessa. Muutamia hyviä päiviä oli välissä,että pahoinvointi oli melkein poissa, mutta sieltä se tuli takasin. Toivottavasti tää alkaa meillä helpottaa kun kohtahan on 12 vkoa täynnä ;) Mulla on vielä mukana ollut päänsärky kohtauksia tän pahoinvoinnin lisäks, kerran kävin päivystyksessäkin sen takia :( Jotenkin kuitenkin on helpottunut tästä pahasta olosta, että tietää että masussa kaikki kunnossa silloin.

Mites täällä. Pahoinvointi alkaa olla ohitettu suurimmilta osin. Enää hieman etoo. Maha kasvanu ja tissit vaan kipeytyy kokoajan. Töissäkin yllättävän hyvin jaksanu vaikka väsymys on ihan kamala. :(

Maha kipuja ja pään särkyjä ollut ajoittain. Tänään sit on nenä verenvuotoja ollut riesaksikkin asti. Meinasin huomenna soitella neuvolaan että onko ok että ratkiaa noin helposti ja sit toi kipu ei oo mitään kivoja. :(

Doplerin käyn huomenna hakemassa postista ja ajattelin testata että joko kuulis kavereiden sykkeet. :)

Väsymys On ihan kaamea! Oksennus lentää joka aamu ja pissalla saa ravata yöt läpeensä. Maha pömpöttää iltaisin, mutta ei sitä kyllä muuten oikein vielä huomaa. Täällä on myös ollut välillä nenäverenvuotoa.

Tänään pyörähti käyntiin yhdestoista viikko!

Ja mulla taas palannut huonot unet. :(

Doplerin haen tänään ja testaan että jos sais sydän äänet kuuluviin niin sais ees siiltä osin mielen rauhan. :)

Onnea Pusukka!! :) Meillä myös tänään 11+3. :) Np-ultra ens viikon perjantaina, jännittää tosi paljon!

On nuo sydänäänet kyllä vain niin ihanan kuuloiset.. ♡ ♥ ♡ Nyt kuuluivat hyvin ja kovaa! Ja selvästi eri kohdista. Olen jännittänyt, että jos toinen onkin mennyt kesken ja kuuntelen vain aina saman sikiön ääniä eri puolilta. Jotenkin noilla kahdella on kyllä ihan eri kuloisetkin nuo äänet, vaikka syke onkin melko sama.

Vielä olisi yhdeksän päivää ultraan. Ikinä en ole nähnyt livenä liikkuvaa sikiötä, joten kovasti odotan sitä. Ja nyt ne alkavat näyttää jo ihan ihmiseltä. Hurja ajatella, että sisälläni voi kehittyä jotain niin uskomatonta!

Olen katsellut vaunuja, vaikka niiden hankkimalla ei ole mikään kiire vielä pitkään aikaan. Odotan kyllä sitä, kun saa alkaa luvan kanssa hypistellä vauvajuttuja. Tavallaan kamalaa, että raskaus kestää niin pitkään ja pitää odottaa kauan. Toisaalta panikoin jo valmiiksi, miten lyhyt aika tässä enää on äitiyteen.

Onnea Pusukalle! On kyllä ihanaa, että on näin monta vertaisodottajaa. :)

On se vaan uskomaton tunne kun näkee ne pienet ihmisen taimet siellä uiskentelevan. ❤️ En osannu edes ajatella kuinka valtavasti niitä jo nyt rakastan vaikka ne on vasta niiiin pieniä ja ollu vasta 3 kk matkassa.

Meillä mä kerroin eilen pikkujouluissa kaikille työkavereille raskaudesta, olivat niin ilosia meidän puolesta. Ihanat! Eilen myös laitettiin tieto Facebookiin ja tykkääjiä ja onnitteluita on tullu ihan hirmusesti.

Onko kaikki menny faceryhmään kun täällä on niin hiljaista ? :) Huomenna tulis 12+0 täyteen, ja pahoinvointi edelleen jatkuu. Mukana ihana päänsärky. Äsken kävin pitkästä aikaa koiran kanssa lenkillä, tuli kyllä niin hyvä olo :D Jouduin tilaan uuden doplerin kun tuo angel sounds perusdopleri oli rikki jo tullessaan. Nyt tänään tuli uusi jossa myös näyttö sykkeistä ja molemmat sykkeet löytyi, jotenkin helpotti. Mites muilla olot menny?

Minä en ainakaan missään face ryhmässä oo. :D

Täällä olit ihan ok. Ulkonäöllisiä juttuja alkanut tulla kuten kauhia finni naama ja nopeesti rasvottuvat hiukset. Tosin edelleen voisin nukkua ympäri vuorokauden. :D

Mies joutunu aika koville ku mä vaan kiukkuan mut paljon tekee kiukulle se että kun väsyttää kokoajan eikä jaksa touhuta sillä tavalla kun haluaisi. :(

Mä oon saanu doplerilla kahesti kuulumaan äänet. Mut en kahta selkeesti eri sykettä. No onneksi ens viikolla ultra niin pääsee näkemään miten kaverit voi. :)

Meillä nyt 12+1 ja kuvottava olo vaimolla edelleen ollut. Onneksi on nyt jo saanut jotain syötyä, kun ei tossa oikeen oo ruoka maistunu vähään aikaan. Huimaus ja päänsärky on meillä tullu uutena kuvioihin. :(

Meillä myös minä joutunu välillä vähän vetään henkeä, kun vaimo on vetäny herneitä nenään tosi pienistä asioista.. Mutta sehän kuuluu nähtävästi asiaan. On hän sille pystyny jo itekin välillä nauraan, kun oon huomauttanu että mietipä mitä äsken just tapahtui.

Niin ja eilen tunnettiin kun etummaisen pikkanen liikkui!! :) ❤️ Meillä tapana että öljyän (jollain semmosella raskausarpia ehkäisevällä öljyllä) vaimon vatsan joka ilta ja eilen kun hellästi painelin ja kokeilin missä se kohtu nyt menee niin pikkutyyppi tuli kutitteleen mun sormia. Tuntui sellaselta jännältä kuplinnalta. Tuli kyllä hyvä mieli! :) Vaimo ei sitä vatsassa tuntenut, mutta kädellä kyllä.

Takaisin