Kesäkuun kaksoset

Ootteko te muuten menossa monikkoperhevalmennukseen? Ite eilen selailin Helsingin seudun monikkoperheiden sivuja ja löysin sellaisen. Me ajateltiin mennä 14.1. sinne ja seuraavalla viikolla sitten vertaistukiryhmän tapaaminen. :)

Meillä päin semmoista ei taida ees olla niin pitää tyytyä nettiin ja tuttaviin kenellä on kaksosia. :)

Kauheeta kun tulee paha mieli kun lukee huonoja juttuja. Itellä kokoajan kauhee pelko pikkusista ja nytku puskee joka paikasta ilmi niitä että toinen tai molemmat kuollu masuun niin ääh. Vaikka en usko että näillä kavereilla ei oo mitään hätää lopulta ees on.

Juu kyllähän se pelko on takaraivossa, mutta pakko sitä on sivuuttaa kun eihän mistään mitään tulisi jos kokoajan pelkäisi. Täytyy vaan uskoa ja toivoa että pikkuisilla kaikki on hyvin. :) Meillä on perjantaina np-ultra ja jännittää kyllä.

Meillä on myös noita monikkovalmennuksia, mutta kevään ohjelmaa ei oltu vielä julkaistu. Ajattelin, että mennään sitten vähän lähempänä..

Täällä ultra on ensi viikon keskiviikkona ja lasken kyllä jo päiviä. :) Tosin kauhulla odotan sitä myös, kun ei ole kokemusta onnistuneesta raskaudesta, enkä oikein osaa ajatella, että meille sellainen voitaisiin suoda. Jonkin on siis pakko mennä vielä vikaan. Tyhmä ajatus, mutta se vaivaa minua. Pelko osittaisesta keskenmenosta vaivaa myös paljon. Toki sitä on yhdestäkin vauvasta onnellinen, mutta jotenkin sitä on ehtinyt jo kiintyä kahteen. Entä jos ultrassa toinen on kuollut? Riski siihen on vielä aika iso.

Minua myös ahdistaa paljon, kun en ole töissä kertonut ja minulla on ollut nyt jo myöhästelyitä töistä raskauden takia. Noloa sanoa, että taas ensi viikolla olisi lääkäri. Niitä kun on ollut tässä nyt melkein joka viikko viime aikoina.. Olisi itselle jotenkin helpompaa, kun ei tarvitsisi selitellä ja suoraan valehdella. Raskauden aikaisia käyntejä työnantaja ei voi kuitenkaan mitenkään estää. Toisaalta en haluaisi vielä ollenkaan kertoa, vaikka reiluahan se olisi, kun keväällä jään töistä pois kuitenkin jo sen verran aikaisin. Ehtisivät löytää jonkun tilalle. Eikä tämä olisi mikään mörkö, mutta olen ollut töissä vasta alle 3kk. Jotenkin hävettää, että heti kun sai vakkaripaikan, olen raskaana. Voi ahdistus sentään!

Mulla töissä tiedetään ja hyvä että tietäät niin eivät ihmettele miks oon yht äkkiä muuttunu erilaiseksi ja sit työ tyyliä pitäny muuttaa. :)

Kylläpä helpotti kun löyty kaksi erilaista sykettä. Vaikkakin kummassakin keski syke 158 niin silti aivan eri kuuloset. Toinen aina karkuun polski kun katosi välillä ja tuli sit takasi. :)

Mullaki menny päivien laskentaan mutta ootan palkka päivää en ultraa niin menny nopeemmin. Kummatkin siis samana päivänä. Ja varmaan helpottanu ajan kulua se kun esikko kipeenä niin ei kerkee miettimään kokoaikaa. :)

Ihana kuulla murunen2015. :) Mulla on ens viikolla tuo ultra ja jännittää kyllä jonkun verran :/ Pahoinvointi jatkuu edelleen, ei kuitenkaan enää ihan niin jatkuvasti. Päänsärkykin hieman lieventynyt. Paino näyttää nousseen kilon verran, onneks ei sen enempää vielä :D

Pidetään peukkuja sulle Murmeli! Jännitys kuuluu asiaan. Toivottavasti se pahoinvointi kohta loppuu, meillä myös vaimolla edelleen mutta ei enää niin pahana kun on ollu. Kurjaa kattoo vierestä kun toisella huono olo.

Ihania uutisia murunen. :)

Meilläkin ens viikolla np-ultra. :) vähän jo jännättää että mitä siellä näkyy. Itsellä paha olo helpottunut ja eilisessä neuvolassa oli paino tippunu 4kg. :)

Toivottavasti olo olis nyt jatkossakin näin hyvä että jaksas jotain jo pikkuhiljaa alkaa tekemäänki. Väsymys toki vaivaa edelleen ja pahana. :(

Mun piti jo aiemmin kysyä tuosta monikko valmennuksesta että onko se ihan normi julkisenhoidon piirin valmennus? Täällä Hämeenlinnassa ei ainakaan ole mainittu mitään tollasesta valmennuksesta.

Täällä Kajaanissa ei ole monikko valmennusta mutta onneksi täältä löytyy vertaistukea. Mutta onneksi meillä on sit mahdollisuus päästä tutustumaan synnärille ihan privatisti että saahaan tietää miten suunnillee menee kaksos synnytys. :)

Ärsyttää kun löysin unelmieni tuplat ja edullisesti. Ääähh. Ku ei vielä haluais ostaa mitään mutta jostain syystä himottaa. :(

Mimmosia tuplia te muut ootte miettiny? Me liikutaan paljo vaunujen kanssa ja pitää saada hyvä seisoma lauta myös. Ja työntö aisaa pitää pystyä säätämään kun minä oon lyhyt ja mies pitkä. Ja tuetysti helposti irrotettavat kopat/istuimet ja pieneen tilaan mahtuvat että mahtuu auton kyytiin tarvittaessa. :)
Meille monien koeajojen ja testailujen jälkeen parhaimmiksi osottautui emmaljungien double monkey tai viking. Kun en halua ostaa ihan ilman että nään ensin mimmoset vaunut kyseessä. :)

Me menemme keväällä monikkovalmennukseen. Tuntuisi hassulta mennä jo nyt. :)

Itse olen katsellut bumbleride indie twinejä vaunuiksi/rattaiksi. Kuumat nuo nyt sitten ovat.. kopan niihin saa, joten käyvät kyllä alusta asti. En ole sellaisia livenä nähnyt, enkä mitään tuplia koskaan työntänyt, mutta paljon hyvää niistä lukenut. Alkuvuodesta täytyy varmaan alkaa jo vertailemaan ja katselemaan tarjontaa. Oma äitini oli heti sitä mieltä, että käytetyt kelpaavat meille hyvin, mutta ovat käytössä kuitenkin aika pitkään, joten ihan uusia olen kyllä ajatellut. Mummolaan voidaan ostaa sitten jotkut huonommat käytettynä, jos tulee vielä tarvetta.

Tässä meidän tuppukylässä kun ei oo sillai tarjontaa vaunujen osalta niin käytiin oulussa jonku aikaa sitten niin siellä testailtiin. Ja mä haluaisin niin että olis ainakin se yks istuin osakin valmiina et voi joskus lähtee esikon ja yhen vauvan kanssa pidemmälle vaunu reissulle tai sit laittaa toisen vauvan kantoliinaan. :)

Kova vaatimus taso kerinny tulla vaunuihin kun esikolle ostin suoraan kunnolliset ja nyt en halua mitään huonoja. :D toisaalta vois uutena ostaa niin saa varmasti kaikki takuut ja muut vastaavat oikein. :) ja onneksi on saatavilla osamaksu sopimukset. :D

Mä löysin sen monikkoperhevslmennuksen Helsingin seudun monikkoperheet-sivulta, on siis mun käsittääkseni ihan kunnallinen. Ei tarvii kuulua ko. järjestöön eikä maksa mitään, ilmoittautumistskaan ei ollut.

Mä oon kans löytäny kaikkea kivaa tuplakamaa.. Vaan en vielä tohtinut ostaa, paitsi vaatteita jo löytyy. Kun pikkuhiljaa ostelee niin ei mee kerralla niin paljoa rahaa.

Meillä on päätetty että halutaan ne Bumbleride indie twin vaunut. Tosin niitä kovia koppia ei varmaan osteta kun on niin kovin kapeat, että talvella sitten ei kyllä talvitamineissa sinne mahdu (tai on TODELLA ahdasta). Ajateltiin ostaa kesäksi pehmeät kantokassit ja talvella sit vaan makuupussit.

Mulla muutamia vaatteita esikoiselta tallessa ja kavereilta varmaan voin ostaa ja isosisko aiko säilyttää omien lastensa vaatteita meille. :) mut kyllä sorruin ostamaan face kirpparilta semmoset ylisuloset 44cm nalle bodyt muksuille mutta yritän vielä hetken aikaa hillitä tätä ostelua kun muuten tulee hamstrattua kauheesti tavaraa. :D

Pinnasängyt meidän pitää ostaa kun myin pinniksen pois vähän ennen plussaa kun totesin miehelle että ei sitä vauvaa näköjään tuu niin sama luopua siitä. :D niin kuin kaiken muunki vauva tavaran. :D

Kun sitä vähiten odottaa niin se tulee.

Ite oon aika shopaholic, joten veikkaan että vähän karkaa käsistä tää homma js kun on ensimäiset lapset kuitenkin tulossa. Koitan pitää järjen päässä.

Jo toinen yö peräkkäin, kun en noussut kesken yön vessaan. Ensin mietin, onko kaikki pienillä hyvin, mutta voisiko kohtu vain olla matkalla ylös, eikä enää painaisi niin paljon rakkoa?

Ystäväni toi lainan kassillisen äitiysvaatteita ja mukana oli parit äitiysfarkut. Taivaan lahja odottavalle äidille! Täytyy ostaa parit omat, kun ovat niin mukavat jalassa. :)

Ihan unohdin, että meillä tosiaan laskettuaika siirtyi päivällä eli on nyt 31.5. Siirtyy siis tämäkin poppoo toukokuisten ryhmään.

Mielelläni pitäytyisin kyllä edelleen tässä kaksoisketjussa, jos sopii?

Mulle ainakin sopii. :) saahaan edelleen jaaritella kaksos jutuista yhessä. :)

Musta olis ihana nukkua. Varsinki näin yö vuoron jälkeen mutta mies yskii niin helv**** että herään aina kun se yskii. Nytki nukkunu ehkä jonku 3h ja pitäs ens yö valvoo kans. Toivoo että mies hoitas tyttöö ja menisivät johonki etten kuulis sitä rykimistä.

Takaisin