Kesäkuun kaksoset

Voi elämä että osaa jännittää. Miestäki vissiin jännättää kun ei näh mikään onnistuvan tänä aamuna. :D

Kolmeen päivään en oo sykkeitä doplerilla löytäny niin se vaan lisää tätä jännitys panikkia. Onneksi aika jo klo 9 niin pääsee äkkiä tästä jännityksestä eroon. :)

Jetsoni kertoo sit heti kuulumiset :)

Ja tosiaan Harmonyllakin voi olla identtiset, toki todennäköisyys on erimunaisten puolella. Mä salaa vähän toivon että olis tyttö ja poika vaikka eihän sillä oikeesti ole mitään väliä. Olis kuitenkin ihanaa olla molempien sukupuolten äiti eikä me varmaan aleta enempää muksuja sit tekemään. Tietysti siinäkin voi mieli vielä muuttua :D
Niin ja onnea Harmony!!! Kyllä meitä double mamoja nyt piisaa!

Mua jännitti kanssa tuohon np ultraan meneminen. Heti kun näin molemmat helpotti :) Mulle tuli "pieni" järkytys ar ultrassa kun lääkäri totes että kyllä täällä kaks on mutta hetkinen täällä on mahdollisesti ollu kolme. Kolmos raskautena alkanut ilmeisesti. Se kolmas on nyt sulanu pois sieltä :( Onnellinen olen näistä kahdesta todella paljon mutta välillä käy mielessä se kolmaskin. Mulla on suvussa äidin puolella yhdet kolmoset joista kaks on identtiset tytöt ja 1 poika. Mietinkin kuinka todennäköistä edes on että kolme munasolua irtoaa ? Mulla on sattumalta 2 kertaa löytyny ovulaatio missä näkyy 2.n munasolun irtoaminen. Oon aikasemmassa suhteessa joutunut käymään helvetillisen tien läpi miehestä johtuvan lapsettomuuden takia. Mut tää raskaus alkoi ns heti tässä uudessa suhteessa spontaanisti. Näin viime yönä unta että odotin nelosia :D :D Mulla oli jo siinä ennestään useempi lapsi, yhtäkkiä musta oli tullut 7 lapsen äiti :D :D

Murmeli olikohan siinä käynyt niin, että kaksi munasolua, josta yksi jakautunut. Näin siis tullut identtiset ja erikseen vielä erillinen sisar :) vitsi tajuuko kukaan, mitä selitän. Silmät ristissä kirjoitan, ku muksut pitäneet valveilla!

Juuri tuota mä mietin että onko nääkin nyt sitten identtisiä vaikka lääkäri sanoi että melko varmasti erimunaisia kun vaan se 30 % mahdollisuus ois.

Meillä myös salaa toivotaan että olisi tyttö ja poika, mutta sama se mitä tulee kunhan ovat terveitä. :) Meillä oli myös kaksi munasolua ultrassa ennen kun inseminaatio tehtiin ja vahva väliseinä heti ihan alusta alkaen.

Tulen tuolta toukokuisista kirjottelemaan. Ainakaan puhelimella en ole sieltä löytänyt keskustelua, saatika sitten bongannut muita kaksosten odottajia. Olisikohan haittaa jos tulisin mukaan teidän keskusteluun, vaikka laskettu aika onkin toukokuussa? Olisi mukava saada vertaistukea erityisesti suht samoilla viikoilla olevilta tuplaodottajilta :)

Minun puolestani tänne vain Saga_Maria. :) Eiköhän me kaikki tai ainakin suurin osa olla synnärillä toukokuussa. Koskas sinun la on?

Laskettu aika on 4.5, ja oma veikkaukseni on että ihan viimisille viikoille asti pääsen, kun aiemmatkin lapset tulleet melkein kaksi viikkoa yli lasketun. Jos se kroppa tässäkin odotuksessa kestäisi ihan loppumetreille asti :) ainakin toivon sitä kovasti, vaikka varmasti sitten keväällä oloani jo kovasti kiroilen :D

Saga_Maria welcome ;) eipä sillä väliä oo missä ketjussa on. Vertaistukea on aina kivaa saada ja antaa!
Hey ootteko kertoneet vielä porukoille, et odotatte kaksosia? Meillä tietää mun kaks hyvää ystävää ja mun veli. Siskolle kans varmaan ens vkolla kerron. Sit se on siinä toistaiseksi. Ehkä sit rakenneultran jälkeen taas.

Tervetuloa Saga_maria mukaan keskusteluun :) Mä kerroin äidille heti kun tein plussan:) Miehen vanhemmat just ennen np ultraa ja np ultran jälkeen ollaan kerrottu työkavereille, muille ystäville ja sisaruksille. En pystyis salaan pahemmin tätä kun vatsa sen verran pullea ollu jo monta viikkoa. Tiputin painoa 12kg ennen raskautta, niin nähtävästi nyt tulee kaikki samantien takas :D Vielä normaalipainonen olen mutta en kauan :/ 2.6 kg tullu nyt 13+3 ois tänään. Mites muilla, onko vielä lähtenyt nouseen?

Me kerrottiin molempien vanhemmille heti samana päivänä kun saatiin asiasta varhaisultrassa tietää. Viime viikolla mies kertoi töissä. Muutamille ystäville ollaan kerrottu, mutta ei asiasta hirveästi kuitenkaan huudeltu :) oikestaan samat ihmiset on ainuita jotka yleensäkään tietää että oon raskaana :)

Tässä pieni esittely itsestäni, jos nyt ketjuun saan kerran jäädä, kiitän :)
Tää odotus eroaa niin paljon edellisistä, että vertaistuki on todella tarpeen :)

Olen 24-vuotias kolmen lapsen äiti Uudeltamaalta. Aiemmat lapset ovat vm. 2011, 2012 ja 2013. Olen lisäksi ihanan miehen vaimo :) Synnytyssairaala tulee olemaan viikoista riippuen joko Jorvi tai Naistenklinikka. Laskettu aika on siis 4.5.2015.

Saimme tietää kaksosista kun hakeuduin äitiyspolille kovien alavatsakipujen vuoksi. Kivut todettiin kasvukivuiksi, kun kohtu kasvoi jo alussa kovaa vauhtia. Yllätys oli melkoinen, vaikka jollain tavalla olin arvannut että jotain on nyt eri tavalla kuin aikaisemmissa raskauksissa.

Rv 12+0 ultrassa löydettiin ainakin yksi istukka, toiseen ei saatu varmuutta. Omissa pusseissaan näyttivät kuitenkin olevan. Niskaturvotukset olivat 2,4mm ja 1,05mm, eli niissäkään ei ollut mitään huomauttamista :) sen hetken B-sikiö oli hyvin unelias, ja mittaaminen oli vaastavaa, kun sai vain vinon kuvakulman asennosta johtuen. A:sta saatiin hyvin mitta, vaikka A olikin kovin aktiivinen ja potki ja mylläsi :)

Mulla oli viime neuvola rv 16+2, silloin oli painoa tullut +2,5kg. Paino toki vaihtelee turvotuksienkin mukaan, eikä sitä kannata stressata :) aiemmissa raskauksissa on tullut rv 20 mennessä jo 10-12kg :D

Mulla tähän mennessä tippunu 4kg paino. Mutta kerkeeehän tuo nousta. :)

Kerroin eilen äidilleni ja hän ei suhtautunut uutiseen mitenkään päin hyvin. :( Siskot on onneksi tukena ja turvana. Ja mies myös. :)

Tervetuloa joukkoon saga_maria. :)

Takaisin