Me kerrottiin molempien vanhemmille heti samana päivänä kun saatiin asiasta varhaisultrassa tietää. Viime viikolla mies kertoi töissä. Muutamille ystäville ollaan kerrottu, mutta ei asiasta hirveästi kuitenkaan huudeltu :) oikestaan samat ihmiset on ainuita jotka yleensäkään tietää että oon raskaana :)
Tässä pieni esittely itsestäni, jos nyt ketjuun saan kerran jäädä, kiitän :)
Tää odotus eroaa niin paljon edellisistä, että vertaistuki on todella tarpeen :)
Olen 24-vuotias kolmen lapsen äiti Uudeltamaalta. Aiemmat lapset ovat vm. 2011, 2012 ja 2013. Olen lisäksi ihanan miehen vaimo :) Synnytyssairaala tulee olemaan viikoista riippuen joko Jorvi tai Naistenklinikka. Laskettu aika on siis 4.5.2015.
Saimme tietää kaksosista kun hakeuduin äitiyspolille kovien alavatsakipujen vuoksi. Kivut todettiin kasvukivuiksi, kun kohtu kasvoi jo alussa kovaa vauhtia. Yllätys oli melkoinen, vaikka jollain tavalla olin arvannut että jotain on nyt eri tavalla kuin aikaisemmissa raskauksissa.
Rv 12+0 ultrassa löydettiin ainakin yksi istukka, toiseen ei saatu varmuutta. Omissa pusseissaan näyttivät kuitenkin olevan. Niskaturvotukset olivat 2,4mm ja 1,05mm, eli niissäkään ei ollut mitään huomauttamista :) sen hetken B-sikiö oli hyvin unelias, ja mittaaminen oli vaastavaa, kun sai vain vinon kuvakulman asennosta johtuen. A:sta saatiin hyvin mitta, vaikka A olikin kovin aktiivinen ja potki ja mylläsi :)