Moi vaan naiset, ihanaa kun jaksatte kirjoitella!! Uskomatonta kuulla että monilla vauvat jo liikkuu ja pyörii, nää meidän pikkuoravat vaan syö ja nukkuu ja huutaa. Mahalleen kun laittaa, tuen kanssa tai ilman, jaksaa minuutin olla ja sit alkaa ähinä ja siitä minuutti niin huuto. Ei siis kumppikaan halua olla niin. Selällään kyllä viihtyvät vähän aikaa, mut aika vaativia tapauksia molemmat, varsinkin poika.
Tähän asti meillä onkin menny kohtalaisen hyvin kun mies oli viime torstaihin asti kotona pidennetyllä isyysvapaalla. Pe oli eka pv yksin lasten kanssa ja se meni vielä hyvin. Mutta...
Meidän poika huutaa aina 15min putkeen ennen kun nukahtaa mihinkään unille, ei suostu syömään tuttia, eli ei saa mitenkään hiljaseks, ja muulloinkin itkee ja valittaa melkein koko ajan. Oon melkein hermoromahduksen partaalla sen kanssa. Eilen illalla kun mies alko lisäks minulle vittuilla ettei aio syöttää jauhemaitoa sille koska se ei oo suomalaista eikä jaksa mittailla jauhetta (!! ihan kun se ois jotenkin minusta kiinni), se on siis mahavaivasille tarkotettua erikoismaitoa, niin kilahin ja huusin että saa hoitaa paskansa (=poikansa) ihan keskenään. Ootin et se ois vieny aamulla pojan anoppilaan, mut olikin liuennu töihin ennen kun heräsin lasten kanssa. Että oon saanu kuunnella huutoa tän päivän taas.
Onneks oli kesäkahvila srk:n puistossa aamulla ja sit lounasaikaan kaveri tuli auttelee vauvojen syöttämisissä. Huh. En meinaa oikein pärjätä näitten kanssa. Huomenna tulee neuvolan perhetyöntekijä auttaa pariks tunniks, tai kattoo tarvitaanko/minkälaista apua tarvitaan. Se tulee kerran viikossa pariks tunniks nyt ainakin kolme kertaa. Otin avun kiitollisena vastaan kun sitä neuvolassa tarjottiin. Kyllä olis mukavempaa kun ois tullu vaan yks lapsi kerrallaan!...
Joku viritteli keskustelua jussin vietosta..
Me ollaan aina oltu minun isovanhempien mökillä juhannus tähän asti, minä olen siis lähes kaikki elämäni juhannukset viettänyt siinä samaisessa niemennokassa, mutta tänä vuonna jäädään suosiolla kotiin. Yhden vauvan kanssakaan ei ollut enää niin mukavaa siellä kun ei ole juoksevaa vettä eikä sisävessaa, niin näiden kolmen vaippapöksyn kanssa ei edes harkittu lähtöä sinne. Kotona muuten, juhannusaattona ehkä appivanhempien kanssa Helsinkiin johonkin tapahtumaan jos siellä olisi lapsiperheille suunnattua juhlaa..
Onko kellään hyviä ehdotuksia tai tietoa mihin kannattaisi mennä?? Helsingissä siis juhannuksena?