kesäkuun jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja naneko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu eipä ne passikuvat oo aikuisillakaan näköisiä vaan just sillee niin totinen ilme ettei normaalisti koskaan oo :bored::grin Mullaki vikat menkat oli juhannuksena ja sen jälkeen olin viikon lomareissussa jossa kyllä joka päivä otettiin viiniä ihan reilusti. Ehkä se rentoutti sen verran että sit loman jälkeen tärppäs :p

Miten teijän beibet liikkuu. Kun meidän likka masullaan alko liikkuu niinku kellon suuntaisesti olin iha et what... kysyinki pojilta et onko joku liikuttanu neitiä. Ni ei kyllä se liikutti itse itseään ... liikuttamalla käsiä ja potkimalla jaloillaa. Selällään se potkii itseään kans mihin sattuu.

Mä otin tänään itseään niskasta kiinni ja pesin yhen ikkunan. Heh... en kerenny muita vielä. Kun ukko komensi eteistä siistimään.
Mä en tiiä viel juhannuksesta mitään. Kaime ollaan kotona tai mummolassa. Viime juhannus olin yksin lapsien kanssa kotona kun ukko lähti merelle kalastamaan kavereiden kanssa. Mulla oli ovu juhannuksena . Ni oltii petipuuhissa 3päivää ennen ovua. Vitsi kun aika tosiaan menee nopsaa.

Hei pitääks vauvalla olla passi jos menee tallinnaan laivalla? Tai ruotsiin?
En jaksa googlettaa...

Pitää olla passi joo, siksi mekin se nyt hankitaan :). Meidän tyttö on jo muutaman viikon ikäsenä alkanu harrastaan tota pyörimistä paikallaan.

Meillä myös pyöritään paikaĺlaan, ei nii väliä onko mahallaan tai selällään. Aamusinki saattaa sängyssään olla miten päin vaan :)

Eikös sinne tallinnaan riitä se kuvallinen henkkarikin nykyään. Ruotsiin lähtiessä en en panostais vauvalle ku kelakortin verran. Parikyt vuotta sitten tuli käytyä Tukholmassa kerran kuussa eikä mulla ollu ikinä henkkareita tai muuta mukana, ei niitä koskaan kysytty. Laivaan pääsi ilman lippuakin siihen aikaan.

Tänään oli ihana helle päivä. Lähdin reissuun lapsien kanssa aamusta. Pysähdyttiin ensin pyhtäällä siriuksessa,siellä oli lasten tapahtuma ja tosi kiva sellainen. Jäi hyvä maku suuhun vaikka siellä sai puhua englantia ja opetella venäjääkin. Olimme 2tuntia siellä. Sitten käytiin abc.llä syömässä ja ĺähdimme ajamaan kotkaan katariinan meripuistoon. Se on oikeesti käymisen arvonen jos on isompiakin lapsia. Siellä oli muumi leikki puistoa, urheilu välineitä,grilli paikkoja, labyrintti, monta keinua ja riippu keinuja ym kivaa. Siellä lapset sai juoksennella. Jos käytte kotkassa käykää siellä puistossa. Tultiin vasta illalla kotiin. Lapset nukahti kuin lyhty pylväät sänkyyn.

Me kanssa on vietetty hellepäivää. Viime yö oli vähän sekava, mutta kyllä se taas tästä. Tyttö nukkui päivällä 4 h päikkärit sängyssään ja iltapäivällä 2,5 h päikkärit ulkona vaunuissa. Katsotaan taas miten yö sujuu... Pari yötä aaksepäin tyttö nukkui 12h heräämättä putkeen!! Jotta tästä ei päässyt liikoja iloitsemaan, oksensi koira koko yön. Tasapaino säilyi siis :D

Meillä tyttö liikkuu selällään tosi paljon. Pyörii ns päänsä ympäri ja siks meil onki takaraivo kalju.. Samoin ku pinnis on sivuvaununa meijän sängyssä kiinni ni pari kertaa likka on tullu mun viereen sieltä omasta sängystä jotenkin :)

Selällään poju potkuttelee itsensä "liikkeelle". Sängyssä on ihan miten sattuu öisin/aamusin. Mahalla yrittää koko ajan mennä eteenpäin.

Joo meidän neiti keksi tänään mennä hylje tyylillä eteenpäin. Muutaman pompun. Näytti hassulta.

Eliinaa_ : asutsä pyhtäällä? Haluisitsä treffata joskus?

Voi että kun vettä lotisee taivaalta. Ikävät ilmat kärrytellä ulkona. Tänään käytiin kyllä kävelyllä pikku neiti kärryissä. Usein kun ittee ei kuinnostais lähtee lenkille niin pojat huikkasee lähdetäänkö lenkille, niin eihän siitä voi kieltäytyä. Tylsän ilman takia jopa tein vähän vatsalihaksia.
Miten te ite nykahdatte kun saatte vauvan nukkumaan? Kun mä oon yleensä sammunu ite samoihi aikoihi mut nyt kun on valosaakin ni ei uni tuu saman lailla. En jaksa kattoo telkkua ni surffailen netissä.
Meillä ei oo omaa mökkiä tääällä suomessa.mut mä haluisin mökin meren rannalta. Oon kattonu netistä paljon niitä.

Muokattu viimeksi:
Meillä typy käy nukkumaan noin klo 21 ja mä teen bust niinkuin ei pitäis, eli valvon sen jälkeen. Yleensä nukkumaan klo 23 maissa. Kattelen telkkaa, juttelen miehen kanssa yms.

Mä meen nukkuun samaan aikaan pojan kanssa. Vähän vaihtelee mut usein ysiltä. Tosin uni harvoin tulee vielä sillon, surffaan puhelimella netissä kun poika syö.

Eka yö takana uusilla nukkumajärjestelyillä. Muutettiin eilen tavarat mökille ja nyt ollaan täällä niin pitkään, kun mun pää kestää. Meillä on täällä vaan yks makkari ja muut nukkumapaikat yläkerrassa. Ollaan koitettu siten, että vauva on täällä nukkunut makkarissa meidän kanssa, mutta siitä ei tule mitään. Mä en pysty nukkumaan siinä ähinässä yhtään! :)

Nyt sitten likka pääsi matkasängyn sijasta omaan pinnikseen yläkertaan muiden lasten kanssa nukkumaan. Yö meni hyvin, ihan mahtavaa. Plus että on ihan kiva, että on makkari täällä miehen kanssa itellämme, se kun on ainoa huone kylppärin lisäksi, mistä saa oven kiinni... ;)

Käväistiin apteekissa ostamassa bacibactia, huomasin aamulla likan pottuvarpaan sivun punottavan :(. Kokeillaan hoituisiko tuolla, ettei tartteisi käydä lääkärissä.

Moi vaan naiset, ihanaa kun jaksatte kirjoitella!! Uskomatonta kuulla että monilla vauvat jo liikkuu ja pyörii, nää meidän pikkuoravat vaan syö ja nukkuu ja huutaa. Mahalleen kun laittaa, tuen kanssa tai ilman, jaksaa minuutin olla ja sit alkaa ähinä ja siitä minuutti niin huuto. Ei siis kumppikaan halua olla niin. Selällään kyllä viihtyvät vähän aikaa, mut aika vaativia tapauksia molemmat, varsinkin poika.

Tähän asti meillä onkin menny kohtalaisen hyvin kun mies oli viime torstaihin asti kotona pidennetyllä isyysvapaalla. Pe oli eka pv yksin lasten kanssa ja se meni vielä hyvin. Mutta...

Meidän poika huutaa aina 15min putkeen ennen kun nukahtaa mihinkään unille, ei suostu syömään tuttia, eli ei saa mitenkään hiljaseks, ja muulloinkin itkee ja valittaa melkein koko ajan. Oon melkein hermoromahduksen partaalla sen kanssa. Eilen illalla kun mies alko lisäks minulle vittuilla ettei aio syöttää jauhemaitoa sille koska se ei oo suomalaista eikä jaksa mittailla jauhetta (!! ihan kun se ois jotenkin minusta kiinni), se on siis mahavaivasille tarkotettua erikoismaitoa, niin kilahin ja huusin että saa hoitaa paskansa (=poikansa) ihan keskenään. Ootin et se ois vieny aamulla pojan anoppilaan, mut olikin liuennu töihin ennen kun heräsin lasten kanssa. Että oon saanu kuunnella huutoa tän päivän taas.
Onneks oli kesäkahvila srk:n puistossa aamulla ja sit lounasaikaan kaveri tuli auttelee vauvojen syöttämisissä. Huh. En meinaa oikein pärjätä näitten kanssa. Huomenna tulee neuvolan perhetyöntekijä auttaa pariks tunniks, tai kattoo tarvitaanko/minkälaista apua tarvitaan. Se tulee kerran viikossa pariks tunniks nyt ainakin kolme kertaa. Otin avun kiitollisena vastaan kun sitä neuvolassa tarjottiin. Kyllä olis mukavempaa kun ois tullu vaan yks lapsi kerrallaan!...

Joku viritteli keskustelua jussin vietosta..

Me ollaan aina oltu minun isovanhempien mökillä juhannus tähän asti, minä olen siis lähes kaikki elämäni juhannukset viettänyt siinä samaisessa niemennokassa, mutta tänä vuonna jäädään suosiolla kotiin. Yhden vauvan kanssakaan ei ollut enää niin mukavaa siellä kun ei ole juoksevaa vettä eikä sisävessaa, niin näiden kolmen vaippapöksyn kanssa ei edes harkittu lähtöä sinne. Kotona muuten, juhannusaattona ehkä appivanhempien kanssa Helsinkiin johonkin tapahtumaan jos siellä olisi lapsiperheille suunnattua juhlaa..

Onko kellään hyviä ehdotuksia tai tietoa mihin kannattaisi mennä?? Helsingissä siis juhannuksena?

Hyvä mammasmurffi kun saat apua arkeen perhetyön tekijältä.
Mun kaverilla oli kaks alle 4vuotiasta ja sit tuli kaksoset. Oli kyl kädet täynnä töitä. Ne sai kans kerran kaks viikosta apua 3-4h että äiti sai hoidettua omia juttuja. Se on kyllä suuri apu jo.
Nostan kyllä hattua sulle kun jaksat.
Hyviä ja huonoja päiviä tulee mutta ne kuulu lapsiperheen arkeen.

Kiva kuulla Mammasmurffista! Ja samalla kovasti tsemppiä jaksamiseen, varmasti on rankkaa. Toivottavasti siitä hoitojärjestelystä on apua.

Mä tässä mietin imetysvaatteiden kierrätystä, tai lähinnä rintsikoiden. Kun en enää käytä niitä, eikä ne juuri kulunu reilussa kahdessa kuukaudessa, mutta kehtaako niitä laittaa myyntiin tai haluaakohan kukaan ylipäätään käytettyjä sellaisia?

Kyl mä oon kirppiksillä nähnyt rintsikoita mutta en tiedä käykö ne kaupaks :grin Mulla on kyllä imetysliivit niin huonossa kunnossa jo nyt että melkein tarvis lisää käydä ostamassa. Tosin osaa oon käyttänyt sieltä raskauden alkuajoilta lähtien kun tissit turpos ja vanhat liivit alko kiristään.

Takaisin