kesäkuun jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja naneko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten Sanoja pärjäät ilman? :D mä ostin kans yhdet uudet ku tissit on pienentynyt pikkuhiljaa ja vanhat liivit on vähän isohkot. Ne myös näkyy ärsyttävästi paidan läpi kun ovat pilkulliset harmaat. Maksokin ihan liikaa :| nyt ostin valkoset topatut lindexiltä.

Kyllähän porukka niitä myy mutten välttis itse ostais. Joku varmasti ostaa!

Mä oon käyttäny urheiluliivejä ja sitten niitä sellasia saumattomia rintsikoita, oon niillä pärjänny hyvin. :) yhet imetysliivit omistan mut neki on aika huonos kunnos, onhan ne kätevät mutta en ole saanu aikaseks ostaa lisää. :D kokeilin huvikseni joku aika sitte miten imetys onnistuu tavallisilla rintsikoilla, mutta eipä siitä tullu kyl mitään. :D

Taas hyppään asiasta toiseen, mutta tulipahan mieleen että ollaan nyt päätetty lähteä sinne reissuun juhannuksena. Mennään siis miehen vanhempien mökille, johon kokoontuu myös muita sukulaisia. Mua vähän ressaa se lähteminen..ei niinkään se matkan pituus, kun ei sinne kestä ku pari tuntia. Mutta pojan kanssa eläminen siellä jännittää..miten se suhtautuu eri ympäristöön ja miten suostuu nukkumaan siellä jne... Kertokaapa te kokeneemmat reissailijat että pitääkö ottaa jotain huomioon vai just go with a flow? Mitenköhän edes mahdutaan autoon :D

Pikkumyy, pärjään kun meillä on mennyt toi imettäminen siihen, että 2 kertaa päivässä (illalla ennen nukkumaanmenoa ja sit aamuyöstä/aamulla). Ei vaan tuu maitoa niin ei tuu... Mut vitsi et on kiva käyttää melkein vuoden tauon jälkeen noita "normaaleja" liivejä! :)

Mä sanoisin reissusta että go with the flow. Ja kun etukäteen jo valmistautuu siihen, että yöt voi mennä huonosti, voikin tulla ilonen yllätys jos ne sujuukin :). Koska joka tapauksessakaan näin pienillä vauvoilla yöt voi vaihdella vielä pitkään. Ja varmaan automatkalle pärjää ihan tavallisilla varusteilla, millä myös muutenkin lähtisit.

Jes, niin me tehään :) reissuun vaaan!

Mistä sä päättelet ettei tuu maitoa? Anteeks kun utelen mutta kiinnostaa vaan tietää :)

Mä oon toukokuusta lähtien nukkunut ilman liivejä kun on kuuma. Ja päivällä oon pitäny ihan normi rintsikoita kun imetys liivit meni rikki. Edellisen lapsen imetys aikana käytin urheiluliivejä kun ei tarvinu täytettä pitää. Nyt mun tisut on minimaaliset kun turvotus on hävinnyt kokonaan rinnoista.
En mäkään ehkä ostais kirpppareilta. Joltain tutulta ehkä. Ainiin ostinhan mä yhet bikinit kerran kirppikseltä.

Pikkumyy, siitä, että vauva ei nieleskele syödessään tissistä ja homma kestää ja kestää, ja alkaa huutamaan nälkää lähes heti uudestaan. Tällä harvalla syötöllä nieleskelee selvästi ja tuntuu asiaan tyytyväiseltä. Eli ihan tällaisella mutu-tuntumalla mennään. Varmaan, jos vaan raivolla imettäisin, ehkä maitoa alkaisi tulemaan.

Onko hei teillä muilla omat lapsuusajan neuvolakortit tallessa tai onko ne teillä itsellä ylipäätään? :)
Kaivelin tossa pöytäni laatikoita ja löysin omani, oli aika mielenkiintosta luettavaa kun aattelee mitä oman tytön neuvolakorttiin on kirjotettu. :D oon tuon ikäsenä painanut kilon enemmän kun tyttö ja melkein joka kohdassa lukee ekat 2 vuotta että paino nousee liian nopeasti ja 3v eteenpäin lukee joka kohdassa ettei suostu yhteistyöhön, en kyl ikinä unohda kuinka tappelin sen tädin kanssa silloin, onneksi omalla tytöllä on ihana neuvolatäti. :)

Ja reissussahan auttaa nukkumaan se että vauvan ympärillä on jotain tuttua, kuten tutun hajuinen peitto ja unilelu tms. Mihin vauva on tottunut.

Meillä on äidillä kotona tallessa mun ja veljeni neuvolakortit, mut en oo yhtään lukenut mitä niissä lukee.
Mä tykkään kyl pitää päällä näitä imetysliivejä, nää on triumhin ja ihanan pehmeät päällä. Mut just yks päivä kattelin itteäni peilistä ja totesin että mun jo ennestään isot tissit on nyt vielä isommat ja kohta ne roikkuu navassa asti.. :' -(

On oma neuvolakortti tallessa ja sitä oon mielenkiinnolla moneen kertaan lukenut :) Lähinnä niitä pituus- ja painomerkintöjä ja mitä on opittu missäkin iässä. Tekstejä ei oo liiemmin sinne kirjoiteltu, lukee tyyliin "terve lapsi". Ite oon ollut kilon painavampi 2 kk ikäisenä kuin meidän poika nyt. Ja sentin lyhyempi. Tosin syntymäpainoissakin on melkein se kilon heitto joten näyttäisi että kasvutahti on ollut samanlainen :) Samoin on tallessa äidin raskausajan äitiysneuvolakortti, sitä oon selaillut kans.

Sanoja, minkä kokoset ne sinun imetysliivit on? Ja asuitko jossain pk-seudulla? Minä voisin ihan hyvin ostaa vähän käytetyt.. uusia ei raaskis enää ostaa tässä vaiheessa, mut omistan vaan yhet hyvät, yhet huonot, ja pääasiassa oon menny imetystopeilla. Nyt kesällä ois kiva päästä käyttää muitakin paitoja, joten toiset liivit ois aika bueno...

Täällä on ollu maidon tilaus-päivät ja yöt! Viimeyönä oli varmaan puolet ajasta poika tississä kiinni. Ja nyt kun haluisin tyttöökin imettää välillä niin se vaan nukkuu kun on saanu pulloo aamupäivällä puistossa. Kohta pitää mennä herättää syömään...

Kivaa kun mies tuli jo kotiin töistä ja on pitkä viikonloppu! Se toi herkkusalaatit sittarista lounaaks meille ja nyt vaan yritetään keksiä, mistä kaupasta saatas vielä muikkuja juhannusruuaksi. Muuten on kaikki jo hommattukin, ei muuta kun tervetuloa Juhannus! :greet008

Kun ei siis päästä (lue: viititä lähtee tällä kokoonpanolla) mökille, niin kyllä sentään perinteiset juhannusruuat pitäs saaha. Meillä mummo ja pappa tilaa aina useemman kilon muikkuja jussiks, ja niitä sit savustellaan ja paistellaan ja viimevuosina on keitetty rantakala. Sade ei haittaa, koska sehän on ihan perinteinen juhannussää, heh, mutta paniikki alkaa iskee jos ei muikkuja läydy. Miten voi olla että sittarissa ei ollu ja meidän kanta-ässästä oli jo eilen loppu??? Taitaa muutkin syyä niitä tänä viikonloppuna.:cussing
:wavJuhannusta kaikille!:wav

Mulla on kahdet kokoa 80C ja kahdet 80D. H&M-liivejä. Samoin mulla ois sieltä kaksi L-kokoista imetystoppia, kun kävin pari päivää synnytyksen jälkeen ostamassa jossakin ihme hormoonihöyryissä ihan väärän kokoisia...niitä on pidetty aivan minimaalisen vähän. Asun Lahessa ja Mäntyharjulla, mutta kulkeehan noi tommoset postissakin :)

HYVÄÄ JUHANNUSTA.! Kaikille.

Näin pitkästä aikaa parasta kaveria. Jotenki ihana fiilis jäi et uusiks pitää ottaa,tyttö nukku koko vierailun ajan. Olihan se kiva kun sai rauhas jutella mut olisin niin mielellään näyttänyt neitiäkin enemmän.

Arjessa kun saa välil vaihtelua niin jaksaa kummasti.

Mun neuvolakortti on kanssa tallessa. Siellä ei lue ruuduissa mitään muuta ku joku lääkärin niin epäselvä söherrys ettei siitä saa selvää. Pituus ja painomerkinnät kiinnostaa muakin. Täytyykin kaivaa se esille ja verrata omia mittoja vauvan mittoihin.
Sillein ihan hauska kun mun neuvolakortti on samanlainen kuin esikoisen kortti vaikka meillä on 22 vuotta ikäeroa. Toisen lapsen kortti on jo modernimpi. Ja tän kolmannen kortti on muuttunut taas.

Juhannusta vaan kaikille!

Mun omassa neuvola kortis oon pidempi ja painavampi reippaasti. Mulla on siro vaavi. Mä sauraan poikienki kortista aina mikä pituus ja paino ja vertaan jasminin painoon vaikka tyttö nyt onkin. Sama myös silloi odotus aikana seurasin miten nyt mennään oman painon ja sydän äänien kanssa.

Sanoja, ne ois kyllä minun kokoa. Ja veli ajaa Savonlinna-Espoo-väliä joka viikonloppu, niin voi varmaan pysähtyy Mäntyharjulla ottaa ne kyytiin, mikäli asutte lähellä 5-tietä?.. Olis tosi kiva saaha lisää liivejä, varsinkin kun nyt on alkanu olla niin kuumat ilmat että hikoilen kun possu jatkuvasti! Hmm, kysäsen millon se tulee seuravan kerran taas tännepäin... :D

Voin Mammasmurffi kyllä tuoda ne viitostien varteen, vaikka Vihantasalmen nesteelle. Laita vaikka privaviestiä aikatauluista :)

Takaisin