kesäkuun jutut

Meillä kans suupielet vääntyy heti itkuun kun lykkään pojan turvakaukaloon. Vaunulenkkien kanssa on käynyt niin että kun vielä pari viikkoo sitten poika nukkui vaunuissa niin kauan kun oltiin lenkillä niin nyt on muuttunut niin että se vaan katselee hereillä sieltä eikä aikomustakaan nukahtaa. Ollaan me sit lyhyitä matkoja vaunuilla menty poika hereillä mutta epäselvää mulle on tällä hetkellä että miten saan järkättyä pojalle päikkärit kun aiemmin toi vaunulenkki oli varma nakki...
 
Mä oon vaan hyväksynyt että tyttö ei nuku päikkäreitä, en enää oikeesti tiiä miten sen ees saa nukahtaan kun mikään näistä ennen toimineista varmoista keinoista ei toimi enää. Hirvittää jo valmiiksi kun pitäs lähtee autolla naapurikaupungis käymään, matkaa 25 km suunta, mitähän siitäkin tulee.. millai te teette kaukalossa huutavan vauvan kanssa autossa? Ite oon aina pysähtyny vähän väliä ottaan syliin.
 
Tämä neitonen on ihan onnellisena autossa. Paitsi nyt kun on liian kuuma... Istuimen turvakaaressa on semmonen ''Maija-mehiläinen'' niin tytöllä on aina kunnon hc tuijotuskisat sen kanssa:p Ihanan yksinkertainen neito! Jos alkaa kyllästyttää, niin heiluttaa vaan mehiläistä ja kilinän jälkeen Maija ansaitsee uuden tuijotuskisan. Yleensä tytteli nukahtaa ensimmäisen 10-15min sisällä ja nukkuu sitten loppu matkan. Perille päästyä yleensä herää kun tapahtuu ja on uusia ääniä. Nyt on välilä herännyt aikasemmin kun on tullut liian kuuma. Tämä lämminverinen tapaus on aivan tuskanen näissä helteissä, kunten olen minäkin!:sad001
 
Mä pääsääntöisesti en ole yksin vauvan kanssa autoilemassa kun ihan pikkumatkoja vaan, max 15 min. Jos olen yksin ja vauva huutaa takapenkillä eikä voi pysähtyä ja ajoon on keskityttävä 110%, niin laitan radion päälle niin kovalle, että huudosta häviää pahin osuus sinne musiikkiin. Meillä on mankassa kaiuttimet vain etupenkkiläisille, niin musa ei kuulu niin pahasti sinne taakse. Liikennevaloissa nytkytän kaukaloa kevyesti ja juttelen rauhoittavasti. Yleensä nytkytys tehoaa joksikin aikaa. En tiedä mitä tekisin yli puolen tunnin matkoilla. Laittaisin varmaan peltorit vaan päähän ja menoks :)
Sitten jos ollaan miehen kanssa yhdessä matkalla niin istun itsekkin takapenkillä ja huudon yllättäessä viihdytän lelulla tai yritän saada nukahtamaan sillä kaukalon heiluttamisella. Tiukan paikan tullen tietty pysähdyttäis.
 
Meillä on alusta asti vihattu turvakoteloa ja autoilua. Huuto jatkuu koko matkan ajan :/ Yksin en ajaa koskaan,käynyt busseiö pakolliset käynnit. Autossa istun tytön vieressä ja juttellen rauhallisesti ja esittelen vauvakirja mihin vähäksi aikaa rauhoittuu. Vaunuistakaan tyttö ei tykkää, nukkuu lenkkillä 10 min ja loppumatkan on sylissa, kävelisin lenkit kantorepun tai liinan kanssa mutta tyttö ei tykkää niistäkään :D :D
 
eliinaa_, meillä on yöt kans tommosia, että eka pätkä on noin 6-9h ja lopun aikaa herää tunnin välein, ei välttämättä edes syö, mutta nukahtaa kun vedän sen naaman kiinni tissiin. Ekan pätkän vauva nukkuu omassa sängyssä ja otan viereen sit ku se herää ekan kerran ja sit saa jäädä siihen mun viereen. Luulen, että osa heräilystä on vaan sitä, että vauvalla on ollut yöllä ikävä. Toisaalta jos on ollut 9 tuntia syömättä, niin sit tankataan vähän useammin aamusta. Mä en usko, että toi muuttuis korvikkeen syöttämisellä. Mä en myöskään koe, että asian pitäis edes muuksi muuttua. Esim tänään, kello on nyt puoli kaksi. Alettiin nukkumaan yöllä yhden aikaan (yleensä yhdeltätoista). Itse nousin kymmenen aikaan ja vauva vetää vielä sikeetä, mutta olen käynyt syöttämässä sitä jo 4 kertaa.
Pidän itse imetystä niin arvokkaana asiana, että haluaisin suositella, ettet pulloa antais kun ei kuitenkaan ole mikään pakko.
 
http://www.imetys.fi/index.php/tuke...etys-ja-lisamaito/448-lisamaidon-vahentaminen

Tossa on vinkkejä jos haluaa yrittää paluuta ja vähentää lisämaidon antamista.

Jostain luin, että rintakumi vähentää rinnan saamaa stimulaatiota 30%. Mutta jos on jo 3kk imettänyt kumin kanssa, niin ei kai kumi silloin ole hirveästi haitannut. Tiedän yhden äidin joka imetti 8kk kumilla, eli koko sen ajan kun ylipäätään imetti.
 
On noita jotka käyttää rintakumia koko imetyksen ajan. Meillähän se on kans käytössä ollut nyt koko 3 kk. Haluaisin siitä kyllä eroon mutta ainakaan toistaseks ei olla onnistuttu.

Ja automatkustamisesta, niin oon syöttänyt aina pojan ja heti sen jälkeen lähetään matkaan. Ollaan oltu liikkeellä niin että joku viihdyttää takapenkillä ja muutaman kerran myös ihan kahdestaan. Silloin laitoin Liberokassin mukana tulleen pörriäisen katseltavaksi sekä sellasen hymynaamatarran. 20 min ajon jälkeen poika alkoi huuteleen takapenkiltä ja sen jälkeen 10 min pärjäs että koko ajan tsemppasin että hetki vielä, kohta ollaan perillä. Sit 3 h kylässä niin paluumatkan nukkui autoon samantien. 10-15 min ajomatkat on toistaseks mennyt ihan ok kahdestaankin.
 
Takaisin
Top