kesäkuun jutut

Ihme kelit... Ei oo kertaakaan viel ollu niin lämmintä tänä vuonna et olis t-paita päällä tarkentunu ulkona ja nyt on kuitenki jo 4 päivä kesäkuuta. Mihin saa laittaa reklamaation? :bored:
 
Jotain positiivistakin, meillä on koko kesä "lomaa". Ei tartte pähkäillä sataako lomalla ja sattuuko kaikki helteet siihen ku on töihin jo palannu:)
 
Sama täällä, ei ensimmäistäkään lämmintä päivää :| asutaan pohjoisessa ja taas saa kadehtia etelän "helteitä". Kelpais ne 16-17 lämmötkin oikein hyvin :P
 
Meillä alkaa kesä vähän kurjissa merkeissä. Taloudessa on kaksi kohtuvammaista, meidän nuorempi koira leikataan kohtutulehduksen vuoksi huomenna ja mulla jäänyt se pala istukkaa tuonne.

Ja jottei tämä riittäisi, niin meidän kämppä on myyty. Tai se toki on hyvä, mutta muuttaminen, arrrggghhh!
 
Ylää olevasta ahdistuksesta suurelta osin selvitty. Koira on vielä hengissä vaikka heikossa jamassa ja minä pakkailen vimmatusti meidän tavaroita.

Onko kukaan vielä hakenut vauvalle passia? Meidän pitäisi ensi viikolla. Ymmärsin ohjeista, että bos täyttää netissä sen sähköisen hakemuksen, ei tarvi enää miehen tulla mukaan vai tarviikohan? Huomenna mennään ottamaan passikuvia, mitähän siitä tulee :)
 
Meilläkin saattaa olla muutto tiedossa. Ja mikä ihaninta, se olisi pahimpaan mahdolliseen aikaan, mies on turvehommissa niin kesällä on kiire. Tää rivari on musta aivan ihana missä asutaan, tällä hetkellä ollaan kaksiossa, nyt tästä vapautuu kolmio, niin käy todella harvoin eli pakko tarttua tilaisuuteen. :) matka ei ainakaan ole pitkä, 3 asuntoa välissä :D
 
Toihan on Martza ns. unelmamuutto :). Meillä tuossa muutossa on se, että joka tapauksessa oltaisiin osa tavaroista muutettu kesäksi mökille, nyt sitä tavaraa on vaan enemmän. Ja olihan tuo tiedossa puoli vuotta sitten jo, että muuttaa pitää, joten siihen on tavallaan osannut varautua. Oonkin nyt pakkaillut laatikoihin tavaroita, joissa lukee "OK" eli avataan vasta sitten joskus hamassa tulevaisuudessa uudessa talossa... :)
 
Onhan se juu unelmamuutto :) mietinki ettei tarvii esim vaatteita pistää mihkää jätesäkkeihi niiku aikasemmis muutois, nyt saa vetää vaa kaapista yhe hyllyllisen käsiin ja viedä toiseen kämppään. Huonekalutkin meillä on sellasia mitkä saan ite vietyy paitsi sohva ja jenkkisängyn keskimmäinen patja että ehkä se ei ole maailmanloppu että mies ei paljoakaan osallistu. :) koska Sanoja teidän asunto täytyy olla tyhjä? :)
 
Ollaan luvattu, että jos/kun kaupanteko on kesäkuussa, niin tämä on tyhjänä 1.8. Me kuitenkin ollaan ylihuomisesta alkaen menossa mökille joka tapauksessa. JA muutenkin pyritään siihen, että muutto saadaan jo nyt kesäkuun lopussa tehtyä, niin ei jää sinne heinäkuulle sitten. Miehen loma loppuu 20.7. ja silloin se muuton sumpliminen on paljon hankalampaa, kuin nyt lomalla sitten.

Mä muuten kysyin meidän neuvolasta täällä Lahessa ja ainakin täällä pitäisi pystyä pitämään sama neuvola, vaikka muuttaa eri alueelta toiselle. Varmistan tosin tuon nyt kun meillä on seuraava neuvola eli 29.6.

Ootteko muuten kattonu tätä nyt telkkarista tulevaa Lääkärit-sarjaa? Tää on ihan uskomaton, tollasesta saa jenkeissä palkkaa :D
 
Juu sivusilmällä on tullu katottua lääkäreitä ja sanon vaan että huh huh:laughing025
 
Samaan sarjaan kuuluu myös kaunarit ja emmerdale :D nekin on käynyt tutuksi..haha. Ja huomaan tuijottavani automaattisesti ne teeveestä.

Miten muuten meinaatte viettää juhannuksen? Mä totesin miehelle ettei oo kyllä mitään väliä missä ollaan/mitä tehdään kun ei pysty ihan samalla tavalla juhlimaan ku ennen. Vähän outoakin jopa... Lähdetään ehkä miehen isän lapsuudenkotiin, joka on ihana paikka. Silti jännittää olla jossain muualla ku kotona pojan kans.
 
Me todennäkösesti vietetään juhannus mun isäni luona mun kotopaikassa, ihanissa maalaismaisemissa, isän ja isän naisystävän kanssa. Siellä on mukavaa ja rentoa olla vauvan kanssa, kun vauvan nälkäkin tulee niin saan vain mennä entiseen omaan huoneeseeni ruokkimaan kaikessa rauhassa. Muuten mua ei ahdista vauvan kanssa kyläileminen mutta juuri tuo jos pulloruoka loppuu ja täytyisi imettää muualla kuin kotona. Omien vanhempien luona ei mitään hätää, mutta vaikka anoppilassa tosi kiva kun he ei tunnu tajuavan että vauvalla on tarpeensa ja jos menen kysymään että voinko mennä johonkin ruokkimaan vauvan niin siitä tehdään semmonen numero etten varmasti saa olla rauhassa. :) Miehen kanssa justiin olikin puhetta että tänä jussina ei vedetäkkää perskännejä niin kuin ennen jussina, onpa outoa :D kyllä tässä rupee kaipaamaan jo pientä juopottelua, viime juhannuksen jälkeen ei tippaakaan ole tullu juotua. :)
 
Joo himppasen tulee erilainen juhannus.Tosin ei viime vuonnakaan otettu juuri mitään,kun kotona oltiin,oli kylmä niin ei ollu juhlafiilistä.
Mökille tekisi mieli lähteä,se on saaressa ja pitäisi pyytää isäni veljeä kuskaamaan meidät veneellä sinne,kun ei mieheni ja itse olla opeteltu tuota reittiä tai lähinnä niitä karikoita.

Ei ole muutenkaan tehnyt liiemmin mieli juomaan,silloin tällöin tulee ajatus kylmästä sommersbystä,mutta ei oo sit tullu kun kerran juotua yksi saunassa ja sekin oli pettymys
 
Mietittiin menoa mökille, hieman haastavaa voi olla jos ilmat ei lämpene...tai no voihan sitä kököttää mökissä koko vkonlopun. Hoitajana siellä olis vanhemmat niin pääsis saunaan ja paljuun, mutta tällä hetkellä ei kyllä yhtään nappaa lähtee, stressaa pelkkä ajatuskin:grin
 
Mua stressaa ajatus mökillä hyttysistä :eek: Siis vauvan kannalta. Me ollaan kotosalla juhannus. Niin oli viime vuonnakin. Mä en oo juonut tippaakaan alkoholia kohta vuoteen. Välillä tekis mieli siideriä tai viiniä mut aina on just syöttö lähettyvillä niin en oo sit viittiny ottaa ollenkaan. Mietin että täytyy kai huvikseen sen aikaa ainakin olla juomatta yhtään että tulee se vuosi täyteen :)
 
On kyllä ihan käsittämätöntä miten aika on menny nopeesti:confused: viime juhannus tuli oltua tillitallin ja viikko siitä niin plussasin...
 
Mulla olikin viime juhannuksena vikat menkat :D

Käytiin tänään ottamassa likalle passikuvat. Onnisyui hyvin, sinänsä, mutta tyttö on tosi pölmistyneen näkönen eikä näytä yhtään iteltään :). Mut kai se on pääasia, että passin saa eikä se millanen kuva siinä on.
 
Takaisin
Top